כיצד חזרתי למערכת אנלוגית


Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
בשנות השישים והשבעים, שני המקורות היחידים לשמיעת מוסיקה בבית היו תקליטים ושידורי רדיו.
עם תחילת שנות השמונים, הלכתי עם העדר והמקורות שלי עברו לנגני דיסקים (CD) ולטייפים קלטות (Cassette Recorders) .
במשך שנים רבות מערכת השמע שלי הייתה מאד בסיסית. סיבה אחת לכך היא שמוקדי ההתעניינות שלי היו בתחומים אחרים, אם כי האהבה שלי למוסיקה לא גוועה לחלוטין. סיבה שנייה היא שלאורך מרבית שנות חיי היית דל אמצעים עד מאד – בלשון העם: "תפרן".

לפני כשנתיים השתנה מוקד ההתעניינות שלי – בתחילה לקולנוע ביתי וכמעט מיד לאחר מכן למערכת שמע באיכות שהיא יותר מבסיסית. חזרתי לאהבתי הקודמת – האזנה למוסיקה. המקור היחידי למוסיקה שהיה לי היה נגן CD , בצד נגן DVD לקולנוע הביתי.

במשך השנים, בשל כמה סיבות, עברתי דירה מספר פעמים, לאזורים שונים בארץ. חלק מהדברים שלי נשאר ארוז בקרטונים, אשר עברו אתי מדירה לדירה. לפני כשנה, או אולי שנה וחצי, יום אחד עשיתי סדר בדברים שלי שהיו ארוזים בקרטונים במשך שנים רבות. בין אותם דברים היה פטפון אוטומטי ישן של סוני, עם הראש והמחט המקוריים שלו, שהיה ארוז לו ממועד כלשהו בשנות השבעים, או שנות השמונים המוקדמות. רציתי רק לבדוק אם הוא פועל בטרם אזרוק אותו לפח. הוא לא פעל באופן תקין. פתחתי אותו, ניקיתי ושימנתי את המכלולים המכאניים ולאחר מכן הוא פעל כהלכה. השגתי תקליט, כדי לבדוק אם הפטפון גם משמיע צלילים.

חיברתי את הפטפון לרסיבר קולנוע ביתי שלי, שהייתה לו גם כניסת פונו, הנחתי תקליט על הצלחת והפעלתי אותו. הסתבר שהגומייה האוחזת את המחט איבדה לחלוטין את הגמישות שלה. לאחר שהמחט ירדה על פני התקליט, היא המשיכה לרדת בהדרגה ואחרי כחצי דקה הראש עצמו התחיל להשתפשף על התקליט.

באותה חצי דקה ששמעתי את התקליט קרה לי משהו שלא ציפיתי לו. שמעתי את הבסים (הצלילים הנמוכים) באופן שקשה לי לתאר אותו במילים. משהו שהזכיר לי את שנות נעורי, משהו שהיה ונעלם עד אותו רגע.

מאותו רגע היה ברור לי שאני חוזר לשמוע גם תקליטים. כהרגלי מימים ימימה, חיפשתי את השדרוג הזול ביותר האפשרי, דהיינו, רציתי רק להחליף ראש לראש הזול ביותר הקיים. גם הראש המקורי של סוני לא היה באיכות צמרת. טלפנתי לאיל פור והזמנתי ממנו את הראש הזול ביותר שהיה לו, שעלה בסביבות 250 ₪. בינתיים רכשתי עוד כמה תקליטים יד שנייה ממקורות שונים.

להאזנה לתקליטים היה איזה קסם שלא היה בהאזנה לתקליטורים, אבל האיכות בפירוש לא סיפקה אותי. קלטתי שאם ברצוני לשפר את איכות החוויה שלי מהאזנה לתקליטים, עלי לשדרג את המערכת האנלוגית.
לאחר כמה בירורים הזמנתי מאיל את הפטפון מהדגם הבסיסי ביותר של Nottingham וכן ראש Grado Reference Sonata .

בין מועד הזמנת הפטפון להגעתו אלי עברתי ניתוח קשה.
כאשר איל פור הגיע אלי להתקין את הפטפון, שכבתי על הספה בסלון, כאשר אני יכול בעיקר לשכב, קצת לשבת ובקושי רב ללכת.
איל התקין את הפטפון והראש והחל לבצע כיוונים. הוא שם תקליט ג'אז המשמש אותו לצורך כיוונים.
כאשר בקעו הצלילים הראשונים מהפטפון, עוד בתהליך הכיוונים, זלגו דמעות מעיניי – דמעות ממש.
באותו רגע שמעתי בביתי מוסיקה כפי שמעולם לא שמעתי בביתי (להוציא קונצרטים חיים). לפתע המוסיקה נשמעה לי נכון, נכון וטוב.

בשבועות שלאחר מכן התענגתי מאד על האזנה למוסיקה.

לא ידעתי אם נשארו לי רק כמה חודשים לחיות, או אולי כמה שנים ספורות, או יותר מזה.
אמנם איני בעל אמצעים רבים, אבל החלטתי, או בחרתי, בזמן שנותר לי, בין אם הוא זמן קצר או ארוך, להנות מהאזנה למוסיקה. כך, החלטתי לשדרג את המערכת האנלוגית.

בשלב ראשון בחנתי כמה פונו סטייג'ים ובחרתי ב- E.A.R. 834P .

אמנם נהניתי מאד מהמערכת שלי, אבל רציתי יותר מאותו דבר.
שלב אחד בשדרוג היה לעלות רמה בדגם של הפטפון, מהדגם הבסיסי ביותר של Nottingham לזה שמעליו – הדגם Ace Space .
שלב שני היה שדרוג הראש.
כאן ניצבה בפני התלבטות.
מצד אחד, אני בוחר פריטים למערכת השמע שלי רק לאחר שאני מאזין להם. העניין הוא שאין אפשרות לנסות ראשים שונים על המערכת שלי. אמנם אני לא "קונה" באופן עיוור ואוטומטי כל מה שכתוב באינטרנט, אבל מידע המבוסס על ניסיונם של אחרים היה הדבר היחיד שיכולתי להעזר בו במקרה זה. תוך חיפוש ברשת הגעתי לאתר של ארתור סלבטורה: http://www.high-endaudio.com/ . הדבר הראשון ממנו התרשמתי מסלבטורה הוא שהוא כותב מתוך ניסיונו האישי רב השנים. גם נראה היה לי שטעמו דומה לטעמי. ראשי הפטפון הניצבים במקום ראשון ברשימה שלי עולים יותר ממה שיכולתי להרשות לעצמי. לכן החלטתי לבחור בראש הנמצא במקום השני שרשימה שלו: ZYX R1000 Airy3 . גם אם הייתי יכול להחזיר את הגלגל לאחור לא הייתי משנה בחירה זאת.

זאת תמצית עלילותיי בתהליך החזרה שלי לשמע אנלוגי.

האם המערכת האנלוגית שלי היא הטובה ביותר הקיימת? – וודאי שלא.
האם יש באפשרותי הכספית/כלכלית להעלות את רמת האיכות של המערכת הנוכחית שלי? – לא, לבד אולי מפונו סטייג' שבכוונתי לבנות לעצמי והוא בשלבי פיתוח.
האם אני נהנה מהמערכת הנוכחית שלי? – אני בנירוונה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
נהנתי ליקרא,
מאחל לך ים של בריאות (ורד)
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ארטור סלבטור ממליץ גם על ראשי Shelter והם לא משהו.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
ארטור סלבטור ממליץ גם על ראשי Shelter והם לא משהו.

נו מה יהיה ,אתה רציני?
במחי יד פסלתה אותם?
אני דוקה הולך עם אדון ארתור לאחר
ששמעתי בהיזדמנויות שונות מע' אנלוגיות
עם ראשים של Shelter.
אין לי מושג מה טעם הסאונד שאתה אוהב
אבל אני מאוד נהנתי מה-Shelter.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
ביתר פירוט, היה לי Shelter 901 שלוש שנים, זהו הראש שהופיע בראש רשימת ההמלצות שלו אי שם ב-2003-4
הראש סביר ולא יותר עלותו 1500$ , כמו ה-koetsu black שעולה עליו לאין שיעור, השוותי בניהם באותו הסט -אפ ,
הפטיפון Nottingham analogue mentor , זרוע Triplanar 6 מגבר פטיפון Venddeta research scp-2b
dual mono, כיום אני משתמש ב Ortofon mc 5000
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אוקיי,אין לי בעיה עם מה שאתה מעדיף,
אך בכל זאת למיטב ידיעתי ה-Shelter עולה כ-
1300$ ,ושאר הראשים שציינתה עולים בין 300$ ל-
500$ יותר.סביר להניח שהם ישמעו אחרת.
אך לדעתי במחיר של הShelter הוא עושה את העבודה.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
SHELTER 901

דגם זה אינו מיוצר כבר כ - 4 שנים.

לגבי הסאונד - הקואטסו הרבה הרבה יותר חם, למי שאוהב צליל חם מאוד זה ראש מצוין. ל - 901 "סוג" אחר של צליל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
עברתי ניתוח קשה.


החלטתי, או בחרתי, בזמן שנותר לי, בין אם הוא זמן קצר או ארוך, להנות מהאזנה למוסיקה.
האם אני נהנה מהמערכת הנוכחית שלי? – אני בנירוונה.
יהושע,

למרות חילוקי הדיעות והדברים הקשים בינינו, ולמרות העמדות המנוגדות כמעט בכל דבר (כולל לגבי הנודניק סאלוואטורה הנ"ל), ולמרות ההבדל העצום בטעם, הכל חסר חשיבות ורלוואנטיות לעומת שני הדברים הבאים:

אני מאחל לך בריאות והחלמה מליאה, והרבה שנים של נירוואנה והנאה מהמערכת ומחייך.

עמיר
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תודה.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
אהלן יהושוע גומא ידידי משכבר הימים וחבר יקר.

מאוד נהנתי לקרוא את הפוסט היפה שלך, אך יחד עם זאת נורא מצער אותי לשמוע את מה שעבר עליך במשך השנה הקשה של הניתוח וכדומה.., לכן גם הבנתי למה "נעלמת" מפורומים בהם אני חבר וגם אתה.

לפני הכל אני מאחל לך שנות בריאות מוצלחות ואריכות ימים ככול שהיו וכמה שיותר איכותיים ובריאים.
בתוספת מפולפלת של האזנה טובה למוסיקה שצברת על תקליטים.

לחיים טובים ואריכות ימים

בברכה

מאסטר מיקס משה
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
תודה משה.
הפעילות האמיתית בתחום האודיו נעשית בפורמים כאן. נוכחתי לדעת שאין לי מה לחפש באחרים.
 

MASTERMIX

אוהב את התחום
הודעות
273
מעורבות
1
נקודות
0
מקובל כל מה שתחליט.
וזה בכל אופן בסדר גמור גם מבחינתי, אני לא מנסה חלילה לשנות את דרכו של כל אדם באשר הוא,
לפני הכל באמת שהעיקר זה הבריאות...
 

itz56

אוהב את התחום
הודעות
466
מעורבות
30
נקודות
28
מצטרף לאיחולים, פוסט יפה, אני מזדהה עם כל מילה (בתור אדם אנלוגי)
 

צפיד

אוהב את התחום
הודעות
223
מעורבות
3
נקודות
18
קודם כל בריאות ואריכות ימים-שתזכה לרפואה שלמה,אמן.

לגבי הצליל האנלוגי:
אני בהחלט חושב שיש קסם בתקליט ויש לי לא מעט תקליטים חלקם איכותיים ביותר הפטיפון והבלארי המנורתי שיש לי הם EL ולא מעבר,
לא חושב שארצה להשקיע מעבר לכך כי לדעתי לכל פטיפון באשר הוא יהיה קשה לנצח את המערכת "הדיגיטלית" שלי - לא שיש לי את המערכת הטובה בעולם אלא פשוט מה שאני מחפש בסאונד מעבר לנוסטלגיה ואת החותמת הצליל הפטיפונית (שהיא מאוד נעימה),הפטיפון מוגבל בעוד לא מעט דברים שלדעתי הקסם בצליל לא מפצה,
שוב יכול להיות שלא נתקלתי בסט אנלוגי הנכון...אבל גם מבחינת נוחיות והתעסקות - נראה לי סיוט מתמשך...
מישהו מחפש טורנס 160 ובלארי מנורות???
חחחח....
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
גם ליצרני פטפונים וגם ליצרני נגנים דיגיטליים יש אותו ייחוס של סאונד,
עם עיניים עצומות, אם נותנים לי מערעת היי-אנד אנלוגית או דיגיטלית (CD, לא היי-רזולשן) לא תמיד אפשר לזהות מה זה מה - כמובן אם תקליט עצמו איכותי, נקי, חדש...

אם כי בתערוכה הפעם לא היה סטאפ, אפילו בחדר של דה-ווינצ'י, שלא השמיעה קליקים ו/או הפרעות מעצבנות אחרות..
 

צפיד

אוהב את התחום
הודעות
223
מעורבות
3
נקודות
18
גם ליצרני פטפונים וגם ליצרני נגנים דיגיטליים יש אותו ייחוס של סאונד,
עם עיניים עצומות, אם נותנים לי מערעת היי-אנד אנלוגית או דיגיטלית (CD, לא היי-רזולשן) לא תמיד אפשר לזהות מה זה מה - כמובן אם תקליט עצמו איכותי, נקי, חדש...

אם כי בתערוכה הפעם לא היה סטאפ, אפילו בחדר של דה-ווינצ'י, שלא השמיעה קליקים ו/או הפרעות מעצבנות אחרות..

אני מבין שגם אתה מעדיף את הצליל הדיגטלי הקר והמנוכר לעומת רעשי הפיצפוצים הבס והדינמיות הקולקלת ?
:)
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
חברים,
אם מישהו מעוניין בסיבוב חדש של מלחמת העולמות, אני מציע לפתוח שרשור חדש.
ההודעה שהעליתי לא כוונה למלחמה כלשהי. דיברתי על דברים אישיים מאד ולא הייתי רוצה שהשרשור יתדרדר למלחמת מחנות.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור