איתוראן GPS עבור iPhone - ניווט במבחן

אלי כרמי
26-10-2009 06:30

תוכנת הניווט איתוראן GPS מציעה פתרון ניווט עבור ה- אייפון כך שבעלי הטלפון לא צריכים להצמיד מכשיר נוסף אל שמשת הרכב הקדמית, יצאנו לבדוק בדרכים. ביקורת.

 

בעת כתיבת שורות אלו, ה- iPhone לא נמכר עדיין רשמית בארץ (בקרוב, בקרוב?), אך כבר היום ישנה כמות גדולה של משתמשי אייפון "מקומיים", כמות שתגדל לאחר ההשקה הרשמית ותגיע כנראה גם למספר של מאות אלפי מכשירים.
היות ורוב מכשירי האייפון ש"מסתובבים" כיום בשוק, כוללים מקלט GPS מובנה (גם הדגמים שימכרו כאן באופן רשמי, כגון 3GS יכללו GPS) זאת בצירוף מסך גרפי איכותי וגדול, במכשיר שנמצא איתנו לאורך כל היממה, זה יהיה אך טבעי להשתמש בפלטפורמה הזו כפתרון ניווט, מה שיאפשר ויתור על מכשיר ניווט יעודי.

בימים אלו, ניתן כבר להוריד בהליך פשוט תוכנת ניווט מלאה לכבישי הארץ מבית איתוראן, יצאנו לבדוק האם אכן ניתן לקבל שירות ניווט איכותי מאיתוראן GPS.

התקנה

למי שאינו מכיר את ה- APP STORE של אפל, זו חנות (אפשר להגיד וירטואלית) ממנה יכולים בעלי אייפון וגם אייפוד טאצ' להוריד משחקים ותוכנות ישירות מהמכשיר (אפשרי גם דרך המחשב למי שמתעקש), כמה קליקים פשוטים והתוכנה מותקנת על המכשיר.

גם תוכנת הניווט של איתוראן GPS הצטרפה ל- APP STORE ומסתבר כי התקנת התוכנה קלה ופשוטה - בדיוק כמו כל תוכנה אחרת של iPhone.
כיוון שמשקל קובץ התוכנה כבד יחסית, מומלץ להשתמש בחיבור WIFI בעת ההורדה. חשוב לציין כי התוכנה כוללת כבר את המפות ונקודות העניין במכשיר ואין צורך בחיבור כל שהוא לרשת לצורך הורדה נוספת בזמן הניווט.
מחיר התוכנה עומד על 95 דולר. זה נכון שהוא רחוק מאותן אפליקציות פשוטות שעלותן היא דולר אחד הנמכרות בחנות המקוונת של אפל במיליונים, אך יש לזכור כי מדובר כאן בתוכנת ניווט מורכבת ובשלה.

Ituran GPS iPhone


בעמידה ושכיבה
בכדי לנווט בקלות ובטוח יש לחבר את האייפון עם זרוע לשמשה הקדמית ברכב, מומלץ גם לחבר כבל למקור חשמל בעיקר בעת ניווט ארוך. לא מעט חנויות מציעות כיום זרועות ומתאמים לטעינה ואחיזה בטוחה של האייפון וכל אחד יכול לבחור את הפתרון הנוח עבורו. אנחנו ממליצים לרכוש זרוע שמאפשרת לחבר את המכשיר גם במצב שכיבה כלומר על הצד כך שהניווט יוצג במצב LANDSCAPE הפופולארי כיום. לדעתנו הניווט בתוכנה במצב זה מספק נתונים בצורה ברורה וקריאה יותר.  

בחירת יעד

הכנסת כתובת לניווט הינה קלה ונוחה. לאחר הקלדת שם העיר או הישוב מופעל מנגנון החיפוש האקטיבי המתעדכן עם כל אות שנקליד. תכונה חכמה שמתגלה הינה הצגת ערים גדולות וקרובות בתחילת הרשימה, כך שברוב המקרים תספיק הקלדת 2-3 אותיות עבור קבלת שם העיר המבוקשת ולאחר מכן גם את שם הרחוב. בנוסף לכך, ישנה תמיכה בראשי תיבות (למשל אפשר לכתוב "ת אב" במקום להקליד את כל המילים תל אביב) וכן כן גם חיפוש מקורב. במהלך השימוש בתוכנה מצאנו את המנגנון הזה יעיל, קל ונוח לשימוש.

Ituran GPS iPhone


נקודות ענין
התוכנה מגיעה עם עשרות אלפי נקודות עניין כלולות כאשר לרבות בהן מצורפות ביקורות והסברים מחברת מפה, חיסרון שגילינו הוא כי חיפוש בנקודות עניין למרות דמיון שלו לחיפוש כתובות, הינו חסר יכולת לחפש נקודות עניין בכל הארץ - ניתן לחפש נקודת עניין רק סביב המיקום או לפי עיר מסוימת, יש בכך בעיה כאשר המשתמש אינו יודע בוודאות באיזו עיר נמצאת נקודות העניין.

Ituran GPS iPhone


ניווט ומפה

מסלולי הניווט אותם מספקת התוכנה הינם מוצלחים: הם הובילו אותנו ברוב הגדול של המקרים בדרכים הגיוניות תוך העדפה ברורה לכבישים ראשיים ללא הסתבכות מיותרת בסמטאות פנימיות או רחובות עירוניים.  נתוני זמן ההגעה ליעד בדרך כלל היו נכונים תוך שהם מתעדכנים תוך כדי הנסיעה, אם לא היו פקקים או עומסי תנועה בדרך ניתן היה אפשר להתייחס אליהם כאל זמן הגעה מדויק ליעד. זהו בהחלט חידוש מרענן לעומת תוכנות ניווט אחרות בהן השתמשנו עד היום.
מסך המפה הינו המסך בו מוצג המסלול, סביר להניח כי איתו נבלה את רוב זמן הניווט. מסך זה מאורגן היטב ושם דגש על הצגת הנתונים החשובים בצורה קלה ונוחה.
שם הרחוב או הפניה הבאה מוצגים בראש המסך ונתוני המסלול בתחתיתו. אהבנו את הפינה השמאלית בה מוצגים תמיד התמרון הבא והמרחק אליו – זאת באופן גדול וברור, כזה שניתן לקרוא אף במבט חטוף תוך כדי נהיגה. אהבנו גם את בחירת הצבעים (כחול לבן) הנעימה לעין. תצוגת מסלול הנסיעה הינה תלת ממדית עם מבנים עיקרים (ציוני דרך תלת מימדיים).


כמקובל בתוכנות הניווט המודרניות, התצוגה על המסך נעימה וחלקה ונותנת תחושה של סרט. בנוסף, מספקת התוכנה תצוגה ברורה של מכמונות מהירות בדרך עם התראה מראש על התקרבות עליהן.

Ituran GPS iPhone


קליטת לוויינים

מכשירי ה- אייפון החדשים מאפשרים כאמור לקלוט מיקום מדויק על ידי לוויני ה- GPS, יכולת זו של המכשיר היא זו שמאפשרת לזהות את מיקומנו בדרך. חשוב לדעת כי יכולת איתור המיקום של מכשיר האייפון הינה טובה ומספקת בדרך כלל, אך היא עדיין לא ברמתם של המכשירים הייעודיים לניווט שנמכרים כיום בארץ. התוכנה מסתדרת עם מגבלה זו בצורה טובה ולא הרגשנו בעיות בניווט בתוך העיר או מחוץ לעיר בגלל כך.

קולות מצחיקים
לראשונה בישראל, מגיעה תוכנת איתוראן GPS עם מגוון רחב של קולות הנחייה. פרט לקולות הסטנדרטיים של גבר ואישה, תוכלו למצוא כאן חידוש מרען בדמות פניה לנהגת. (למשל "פני ימינה" או "הישארי בנתיב השמאלי"). גולת הכותרת כאן היא סט של 3 קולות משעשעים: אלו הם קולותיהם של הדמויות מסדרת הטלוויזיה המיתולוגית פינוקיו, הסבתא הייקית ומאמן הכדורסל הלחוץ.

סיכום

תוכנת הניווט איתוראן GPS מסמנת תחילתה של תקופה בה פתרונות הניווט למכשירים סלולאריים מגיעים לרמה של מכשירי הניווט הייעודיים.
התוכנה מושקת כעת רק בגרסה למכשירי iPhone, אך בירור קצר עם החברה העלה כי בקרוב מאוד נראה אותה גם במכשירי ניווט ייעודיים, מסכי רכב מובנים ועוד.

בסופו של דבר, הגענו למסקנה כי כבר כעת יכולים בעלי האייפון לשקול ויתור על רכישת מכשיר ניווט יעודי ולחילופין, להשתמש בתוכנה זו שמציעה יכולות ניווט מלאות תוך כדי שימוש במכשיר הטלפון הצמוד.

ציון:

מחיר: 95$

בעד: מנגנון נוח ויעיל להקלדת כתובת יעד, עשרות אלפי נקודות עניין כולל מכמונות, תצוגת תלת מימד אמיתית, בחירת מסלולי ניווט מוצלחים עבור הנהג.

נגד: חיפוש בנקודות עניין מתאפשר רק לפי עיר או סביב הסמן.


מעבר לתגובות בפורום