ממירי DTT HD - דגם Apex 269 ו- Konka 630, ביקורת

ליאור קורן
19-10-2009 19:00

שידורי DTT HD הם בגדר חלום עדיין, אולם ממירי ה- DTT HD של Konka ו- Apex מציעים תכונות נוספות וביצועים משופרים ביחס לדגמי ממירים רגילים, זאת בנוסף להכנה לשידור עתידי משופר. ביקורת על שני ממירים.



Apex STB269

ה- 269, להבדיל מדגם Apex STB-230 הפשוט יותר, אותו סקרנו, כולל צג עם ספרות כתומות, בחזית המכשיר, ניתן למצוא חיבור USB ומספר קטן של לחצני שליטה.

מבחינת תכונות, חלקן של היכולות דומה מאוד לדגם הרגיל של אפקס (עליו ניתן לקרוא כאן), בסקירה זו התרכזנו בנקודות השוני בעיקר.

ממיר DTT APEX

תהליך ההתקנה זהה לממיר הרגיל, כולל תהליך סריקת ערוצים.

חיבורים
כמות החיבורים גדולה ומגוונת יותר, כאשר למפרט נוספת יציאת HDMI דיגיטלית וחיבור סקארט נוסף.

כאמור, חיבור מאחור מאפשר לחבר מכשיר וידאו ולשרשר אותו דרך הממיר, כך שבלחיצה על לחצן DTV/VCR בשלט, ניתן לעבור בין שני המכשירים.

ממיר DTT APEX
תפריטים

עיצוב התפריטים נראה בתחילה זהה באיכותו לזה של הממיר הרגיל (לא חד במיוחד כאשר מוצג על מסך HD מסוג LCD או פלזמה), אבל, כאשר בהגדרות הוידאו נבחרת רזולוציית 1920X1080i 50Hz משתחררת מפי קריאת "המחייה", סוף סוף הכל הופך לחד וברור יותר.

שינוי נוסף שמורגש הוא מהירות טובה יותר במעבר בין תפריטים, הכל זריז בהשוואה לממיר הרגיל Apex STB 230.

הגדרות

באודיו, ניתן להגדיר הוצאת אות מסוג PCM (סטריאו) או RAW (בתרגום לעברית מכונה "קצב זרימה"...).
בוידאו, ניתן לבחור ברזולוציית יציאה באיכות מקסימלית של 1920X1080i 50Hz למקרה בו יחלו אי פעם שידורי DTT HD.
במצב זה, גם התמונה של השידור הרגיל עוברת Upscale ומחדדת את העניינים לעין.

ממיר DTT APEX


תפריט הגדרות אודיו / וידאו, מאפשר לכוון גם Lipsync - סנכרון אות השמע לתמונה.

ממיר DTT APEX

בעת קביעת ההגדרות, נתקלנו בבעיה: הממיר מסוגל להוציא את התמונה רק ביחס המקור, כלומר, לא ניתן לבצע מתיחה חכמה או אפילו העברה למצב Wide בממיר, מה שמותיר שוליים מיותרים בצידי התמונה (4:3) בצפיה במסך 16:9.
מה שמותיר את הצופה תלוי ביכולות מסך ה- LCD או פלזמה שברשותו, לדוגמא, יש דגמי טלויזיות שאינם מסוגלים לבצע מתיחה חכמה דרך כניסות HDMI.

הקלטה

מבחינת הקלטות, לא נמצא כאן שינוי גדול ביחס לממיר הרגיל של Apex, ההקלטות מבתצעות באופן זהה, ניתן היה אף לנגן גם הקלטות שבוצעו בממיר הרגיל מדגם 230.


ממיר DTT APEX

הקלטה מתבצעת ע"י לחיצת לחצן אדום בשלט, גם כאן, בזמן הקלטה, לא ניתן לשנות ערוץ, ניסיון העברה לערוץ אחר נתקל בהודעה הביזארית משהו "להמשיך? PVR השמדה תעצור"....

גם ביצוע Timeshift לא שונה כאן, כאשר מפעילים אותו, נתקלים בהפוגה בת מספר שניות של מסך שחור עד לתחילת ההקלטה.

סיכום

דגם ה- Apex STB269, מלבד הוספת יכולת קליטת שידורי HD עתידיים
של עידן+, מציג גרסה דומה מאוד בבסיסה לדגם הממיר הרגיל Apex 230, עם תוספת של חיבורים, איכות תמונה טובה יותר ובעיקר, שיפור במהירות תגובות המכשירים וזריזות התפריטים.

ציון:
מחיר: 599 ש"ח

בעד: יותר חיבורים, כולל תוספת HDMI, איכות תמונה טובה יותר, מהירות תגובה משופרת.
נגד: אין אפשרויות שינוי מצבי תמונה בחיבור למסך 16:9, לא ניתן לעבור ערוץ בזמן הקלטה.

חיבורים: כניסת אנטנה ויציאה (Loop), סקארט לוידאו, סקארט לטלויזיה, קומפוזיט, S-Video, קומפוננט, HDMI, אודיו קואקסיאלי, אודיו RCA.

בחבילה: ממיר, שלט, אנטנה, כבל אנטנה, כבל קומפוזיט + אודיו.


ממיר Konka ZDT-630

אם ה- Apex הציג תצוגת ספרות כתומה בחזיתו, הרי שה- Konka 630HD מתהדר בצבע ספרות ירוק, חזיתו חלקה, לחצני התפעול הינם מסוג מגע והשקע היחיד הינו שקעו של מחבר ה- USB.

דגם ה- 630 שונה במהותו מדגם קונקה KSDT980 אותו סקרנו בעבר, החל במבנה התפריטים וכלה בתכונות אחרות.

ממיר DTT KONKA
חיבורים

דגם 980 של Konka (הממיר "הרגיל") הציע כבר יציאת HDMI, אולם זו של דגם 630HD הנסקר, מסוגלת להוציא דרך ה- HDMI אות ברזולוציה גבוהה בהשוואה - 1920X1080i 50Hz.
מלבד HDMI, מציע דגם ממיר זה כניסת קומפוננט, S-Video, קומפוזיט, חיבורי אודיו מסוג RCA, ו- SPDIF קואקסיאלי וגם אופטי, כמו גם חיבור USB נוסף ויציאת רשת שכרגע אינה פעילה.

ספק הכח, במקרה הזה הינו חיצוני והוא משולב בתקע החשמל.

ממיר DTT KONKA

ממשק משופר

גם כאן, דבר ראשון שבולט לעין הוא הממשק החד והברור ברזולוציה גבוהה ובסה"כ, גרפיקת התריטים הינה עניינית, נאה וברורה לעין.

הגדרות וידאו מאפשרות שליטה על פרמטרים רבים בתמונה, למשל, בחירה ב- DNR – החלקת רעש דיגיטלי, שינוי פרמטרים שונים כמו בהירות, ניגודיות, צבע, גוון וחדות.
ניתן לשלוט גם על שינוי רזולוציות כמו PAL, 576p 50, 720p 50, 1080i 50 ולא פחות חשוב, בניגוד לדגם של Apex, יש כאן אפשרות בחירה של מצבי מתיחת תמונה שונים, אמנם אין מצב מתיחה חכמה, אך ניתן לבחור מספר מצבי זום ב- 4:3 ושני מצבי 16:9.

בעת הצפיה, ניתן לגשת ישירות אל שני התפריטים בעזרת לחצני קיצור בשלט: A.RATIO מפנה אל תפריט יחסי מסך ואילו V.FORMAT מאפשר שינוי הרזולוציה מבלי הצורך לעבור דרך מספר תפריטים.

ממיר DTT KONKA

ערוצים
הסריקה ניתנת לביצוע באופן אוטומטי או ידני, כמו כן, ניתן לבצע אח"כ עריכת ערוץ (כמו שינוי שם ועוד) באופן קל למדי שמתבצע ע"י העברת ערוצים מטבלה שמאלית לטבלת צד ימין של מועדפים, ניתן למיין גם את רשימת הערוצים על פי A-Z ופרמטרים אחרים.

ממיר DTT KONKA

ניגון קבצי מדיה

דרך חיבור USB, ניתן לנגן קבצי מוזיקה MP3 ולהציג תמונות.
ניגון MP3, מאפשר לדלג קדימה ואחור על פס הזמן במרווחים קבועים, בזמן ניגון מופיעה תצוגת מידע על הקובץ.
תמונות – המכשיר אינו מציג אותיות עבריות של שמות קבצים (מציג אותן כסימני שאלה), ניתן להגדיל תמונה ע"י שימוש בלחצני שינוי ווליום.

ממיר DTT KONKA

נוחות הקלטה משופרת

בנושא הקלטה, כאן, ניתן סוף סוף להקליט ערוץ ולצפות בערוץ אחר, בכל פעם שנחזור אל הערוץ המוקלט, נראה אייקון אדום ואת מונה הזמן שחלף מתחילת ההקלטה.

תזמון הקלטה מתבצע בעזרת תפריט "ערוצים" ואח"כ בחירה בתזמון הקלטה.

רשימת הקלטות: לאחר בדיקת חמישיית ממירי DTT, זהו הראשון שמציג רשימת הקלטות כמו שצריך, עם תמונה מקדימה לכל הקלטה.
לחצן Info מציג את שם הערוץ ממנו הקולטה התוכנית, תחילת הקלטה ופרק זמן כולל של ההקלטה.
ניתן להגיע אל ההקלטות גם דרך סריקה רגילה – שיטוט בתיקיות וכניסה לתיקיית וידאו, שם ניתן לראות גם גודל פיזי ב- MB של כל הקלטה.

ממיר DTT KONKA


Timeshift, גם כאן, לחיצה על Pause בזמן שידור חי, מעבירה למצב Time shift, מופיעה חלונית מידע עם פס זמן שמציג את המקטע שמוקלט כרגע, ניתן להריץ קדימה במהירות של עד X16 ואחורה במהירת X4.

ממיר DTT KONKA

סיכום

דגם קונקה ZDT-630HD מציע שיפור אמיתי על פני הדגם הזול יותר, עם ממשק שונה לגמרי, איכות תמונה משופרת, עם שליטה על פרמטרים רבים בתמונה, שלט טוב יותר ולראשונה, גם אפשרות מעבר בין ערוצים, גם כאשר מתבצעת הקלטה ואח"כ יכולת דפדוף נוחה יותר ברשימת ההקלטות, עם הצגת תמונה מקדימה לכל הקלטה. 

גם העזרים מגיעים בחבילה עשירה יותר, כאשר, מלבד האנטנה המצורפת, ניתן למצוא באריזת הממיר גם כבל קומפוננט וכבל HDMI.

ציון:
מחיר: 699 ש"ח

בעד: תפריטים בגרפיקה שונה ומשופרת, פעולה זריזה, איכות תמונה טובה יותר, אפשרויות כיוון משופרות, ניהול טוב יותר של הקלטות ואפשרות מעבר בין ערוצים - גם בזמן ביצוע הקלטה.
נגד: יקר יותר לעומת המתחרה, הייתי שמח למצוא במחיר זה גם יכולת ניגון DivX.

חיבורים: HDMI, קומפוננט, S-Video, קומפוזיט, אנטנה RF, אודיו - RCA, אופטי, קואקסיאלי, USB, רשת (לא פעיל).
בחבילה: ממיר, שלט, אנטנה, כבל אנטנה, כבל קומפוזיט + אודיו, כבל קומפוננט, כבל HDMI, ספק כח.
מעבר לתגובות בפורום