היטאצ'י מחדשת: מסכי LCD ופלזמה חסכוניים מתמיד

ליאור קורן
11-10-2009 06:40

החברה הציגה בתערוכת Ceatec מסך LCD שצורך 40 וואט בלבד וגם מסך פלזמה שמכבה את התמונה כאשר הצופה מסיר מבטו מהמסך.


אין ספק כי הטרנד הירוק של חיסכון באנרגיה הופך לבולט יותר בקרב יצרניות טלויזיות ומסכים, הפעם הגיעה תורה של היטאצ'י להדגים יכולות בתחום חיסכון בחשמל.

מסך LCD חסכוני

דגם ה- 32" שהוצג בתערוכה, כולל תאורה אחורית פלורוסנטית מסוג HCFL (בעל קתודה חמה) שהינה בעלת נצילות הארה גבוהה יותר בהשוואה לתאורות פלורוסנט בעלות קתודה קרה (CCFL) אותן ניתן למצוא במסכי LCD רבים.

מסך ה- LCD מצויד בשתי נורות HCFL שפותחו בחברת Hitachi Lighting ובזכותן, יורדת צריכת המסך אל מתחת ל- 40 וואט בזמן פעולה.
דגם ה- LCD "32 החסכוני, מגיע עם פנל מסוג IPS, ברזולוציית 1366x768 ועוצמת הארה שנעה בין 310-350 cd/m2.

פלזמה שדורשת תשומת לב

בתחום הפלזמה, פנתה היטאצ'י לכיוון אחר במטרה להשיג חיסכון בחשמל: החברה הצמידה מצלמת אל מסך פלזמה ורתמה את מנגנון זיהוי פנים של המצלמה באופן מקורי.

כאשר הצופה שמסתכל בטלויזיה מפנה את מבטו הצידה, מוחשך המסך ומופיעה עליו הודעה בנוסח "מצב חיסכון באנרגיה מופעל", כאשר חוזר מבטו של הצופה אל המסך, חוזרת גם תמונת השידור.

ניתן לשלוט על מהירות שינוי מצב התמונה, בעוד הקול מממשיך להשמע דרך רמקולי המסך.

היטאצ'י אינה הראשונה שהולכת בכיוון זה, סוני כבר הטמיעה מנגנון החשכת תמונה בדגמי Bravia Eco HDTV, אולם שם, מבוסס המנגנון על חיישן אינפרא אדום שמזהה תנועות אדם ומחשיך את התמונה כאשר הצופה עוזב את איזור הצפיה.

מסך LED ראשון

היטאצ'י חשפה בתערוכת Ceatec מסך LED בגודל 42" ורזולוציית 1080p, על פי הצהרת החברה, מסך זה מסוגל להציג עוצמת בהירות זהה למסכים עם תאורת פלורוסנט (CCFL) אך בחצי צריכת חשמל בהשוואה.
לא נמסרו פרטים עדיין על סוג נורות ה-LED או התצורה שלהן במסך, תחילת יצור מתוכננת לשנת 2010.  

מעבר לתגובות בפורום