ביקורת: מסך Loewe Individual LCD - יוקרה מוחצנת

ליאור קורן
09-10-2009 14:00

לקחנו את אחד ממסכי ה- LCD היקרים בארץ לבדיקה, זהו דגם Individual של Loewe שמגיע בעיצוב בולט ועם רמקולים יחודיים. ומה בנוגע לאיכות התמונה? ביקורת.


חברת Loewe הגרמנית נודעה עוד בימי טלויזיות ה- CRT בדגמי טלויזיות שעמדו בחוד החנית של טכנולוגיה ועיצוב, מלבד הביצועים בלט גם המחיר שתמיד היה יקר יותר ביחס לממוצע.

כיום, אנו נמצאים בדור שונה לגמרי, Loewe ממקדת את מאמציה בעולם ה- LCD וממשיכה לשמור על מיצוב יחודי למדי.

Loewe יובאה לישראל באופן סדיר לאורך שנים רבות, הייבוא פסק בשנה שעברה ועתה חודש שוב ע"י חברת ט.ר. שידועה בעיקר כיבואנית המותג פיוניר.

הדגם אותו נסקור בכתבה זו הינו Loewe Individual בגודל 46", מי שיקפוץ אל סוף הכתבה יראה תג מחיר שעלול להקפיץ את הרוכש "הממוצע" שמחפש "מסך זול לבית", אין ספק כי היצרן מכוון את מוצריו אל נישה מסויימת של לקוחות ואנו נבדוק בכתבה כיצד היא עושה זאת.

עיצוב וגמישות

Loewe נבדלת משאר יצרני הטלויזיות במגוון הנרחב של אפשרויות הגימור שעומד לרשות הלקוח, הצצה באתר החברה מגלה שניתן לקבל את דגם ה- LCD המסוקר במבחר קונפיגורציות הכוללות סוגי רמקולים שונים, בינהם לוויניים, רצפתיים דקים או מקרני קול הנצמדים למסך מצידו התחתון.

 

Loewe LCD

 

בנוסף, המסך מוצג עם מגוון של סטנדים, בינהם אף מוט המאפשר להתקין את המסך במרכז הסלון באופן אסטטי.
דגם זה מגיע בחמישה צבעים: שחור, כסוף, ברונזה, טיטניום ולבן.

 

Loewe LCD

 

ללא ספק, זהו מסך שמקרין נוכחות בולטת, גם כשהוא כבוי. הגרסה שקיבלנו לבדיקה הגיעה בגימור כסוף, עם מקרן קול ורגלית ניקל בצורת X.
מבטיהם של רוב המבקרים שהגיעו בתקופת הבדיקה נמשכו אל המסך, לרוב בהשתאות, זה אינו המסך הדק ביותר שנמכר מזה (רחוק מזה) - אבל הוא מקרין אפקט של "אני לא מתבייש בזה, להפך, מבליט חזה בגאווה ומבליט את החמוקיים".

 

Loewe LCD

שלט רחוק
כמיטב הסגנון האירופאי, צורתו של השלט צרה וארוכה, גימורו מתכת כסופה מוברשת וראשו טבול שחור.
במרכזו, נמצא לחצני שליטה, עם לחצן ה- OK המרכזי שעטוף טבעת ארבע כיוונית שמוקפת גם היא בלחצנים המעבירים בין תחנות ושולטים על עוצמת הקול.
בצד התחתון, ישנם לחצני לחצני שליטה (בצבעים שונים) המיועדים לתפעול גרסת המסך שכוללת מקליט מובנה (עם כונן קשיח).

ציפוי קדמי

דגם ה- Individual מגיע עם ציפוי קדמי מבריק שהופך את שטח המסך + השוליים ליחידה אחת ויוצר אפקט עיצובי הרמוני. גוון הציפוי הינו סגלגל והוא מזכיר באופן פעולתו חלק מהציפויים בהם נתקלנו בפלזמות, כאשר הוא חוסם חלק מעוצמת האור שמגיעה מתאורת המסך האחורית ומשפר את אפקט השחור והניגודיות.
הציפוי המבריק, בניגוד לגימורי המט איתם מגיעים מסכי LCD רבים משקף מקורות אור שנמצאים בחדר, אך באופן כללי, מצאנו אותו משביע רצון מבחינה זו, ניתן היה לצפות במסך גם בחדר מואר יחסית, מבלי שתופרע יתר על הידי חווית הצפיה וגם איכות השחור לא נפגעה באופן חמור.

 

Loewe LCD


חיבורים ומקורות וידאו

כפי שניתן לראות בצילום המסך, מגוון החיבורים גדול, כולל סקארט וכמובן כניסות HDMI, מה שמאפשר לחבר מגוון מקורות וידאו, כאשר לחיצה על לחצן ה- OK במרכז השלט מעבירה בין המקורות השונים.
ניתן לראות ברשימה גם את רשימת חמשת ערוצי ה- DTT החינמיים שנקלטים ע"י טיונר ה- DVB-T הפנימי, אבל, למרות שהתמונה נקלטה היטב, לא נשמע כל צליל בקליטה דרך טיונר זה.

 

Loewe LCD


תפריטים

Loewe בחרה למקם את התפריטים כשהם צמודים לחלק התחתון של המסך, יש בהחלטה זו היגיון, היות ומיקום זה אינו מסתיר את רוב חלקה של התמונה כאשר מנווטים בין התפריטים, אולם צורת הפעולה של שתי וערב דורשת הסתגלות ובתחילה קשה להבין כיצד מנווטים ולאיפה.

כמובן, רצוי לקרוא את חוברת ההוראות בכדי להגיע למיצוי כל יכולות המסך, כולל אפשרויות מתקדמות כגון כיוון טיימר הקלטה עבור מקליטים חיצוניים, אספקת מתח לאנטנה חיצונית וכו'.

בזמן השימוש בתפריט, מופיעה חלונית מידע בחלקו העליון של המסך ובה מוצג הסבר (באנגלית) על כל פונקציה ופרמטר בה נמצא המשתמש באותו הרגע, גם כאן, היתה חברת Loewe בין הראשונות שהציעו תכונה זו לציבור. 

Loewe LCD


שידורי טלויזיה רגילים


בתום תהליך הכיול, פתחנו את הבדיקה בצפייה בערוצי הטלויזיה הרגילים. תמונת קריינית מבזק החדשות של ערוץ 2 חושפת עיבוד וידאו שמסוגל לרכך ולשכך חלק ניכר מבעיות השידור הישראלי, התמונה חלקה ובאופן כללי יש בה משהו שמזכיר אופי תמונה של פלזמה, עם תמונה מעט רכה ולא עוקצנית כפי שקורה במסכי LCD רבים.

כאמור, אופי התמונה מעט רך נראה מעט שונה לעין למי שהתרגל במנגנוני חידוד תמונה דומיננטיים, אך למרות הרכות, לא נראה שיש הפסד מבחינת כמות הפרטים שנראית לעין.

אם מביטים מקרוב, ניתן לראות לעיתים את תופעת "שיני המסור" שקשורה לתהליך ה- Deinterlacing, אבל היא לא ממש חמורה.

 

Loewe LCD

בזמן הצגת שידורים רגילים על מסך רחב, מצב מתיחה חכמה שקרוי כאן Panorama חותך מעט מכל צד ומגדיל את מרכז התמונה, מה שמצמצם את העיוות שכרוך במתיחת התמונה ממצב 4:3 ל- 16:9, לכתוביות נשאר מקום בתחתית המסך והן אינן נחתכות (למרות שנתקלנו בחיתוך במקרה אחד או שניים).

Loewe LCD


וידאו HD

כאן, מצליחה ה- Loewe להדגים תמונה מפורטת, חיה ובעלת עומק.
לצבעים בתמונה יש אמירה, הם נוטים לצד הרווי יותר ומעניקים לעיתים תמונה "צבעונית מהחיים".

מנגנון עיבוד התמונה במסך קרוי בשם Image+, הפעלה שלו גורמת לתמונה ניגודית ורוויה יותר, מומלץ להשאירו במצב On.

במעבר ל- HD, גם כאן, הפירוט נמצא ולא מפספסים כמעט אף פרט, כאשר האופי הכללי איננו "דוקרני" אלא דומה במשהו לתחושת CRT או פלזמה בהצגת תמונה שאינה מחודדת באופן מלאכותי יתר על המידה.

Loewe LCD


צבע חם


טמפרטורת צבע, בניגוד למקובל במסכים רבים, לא משנה לא רק את גוון הלבן ושאר הצבעים אלא מוסיפה לענין גם שינוי מורגש בערך הגאמא.
ניתן לבחור בשלושה ערכים: Intensive, ערך האמצע Normal ו- Soft.

בחירה ב- Intensive מטה את תחושת הצבע הכללית לכיוון הכחלחל, מפחיתה פרטים בחלקים הכהים ומעלה את אפקט הניגודיות לעין, לדוגמא, צבע שערו של שומר המוזיאון האמיץ הופך לכהה, שחור יותר.

Loewe LCD


בחירה בערך Soft, לעומת זאת, מכניסה רוח חמה לתמונה, הגוונים הופכים לאדמדמים / זהבהבים וגם הפירוט בחלקים הכהים משתנה לגמרי, שימו לב ךשחערו וחולצתו של בן סטילר, הם הפכו בהירים ובעלי פרטים מובחנים הרבה יותר.

Loewe LCD


איכות השחור


כאמור, ציפוי המסך הקדמי עוזר בשיפור רמת השחור, היא טובה, אבל לא מגיעה לרמת העומק בה משתבחים מסכי ה- LED החדשים, ניתן לשלוט על רמת הפירוט בחלקי התמונה הכהים דרך טמפרטורת הצבע (אם כי במחיר של שינוי גווני הצבע).
למשל בסצינה בה בורח ג'ק ספארו מבית כלאו (בפתיחת הסרט השני בסדרת שודדי הקאריביים), הוא עושה זאת בעזרת ארון מתים צף. הסצינה מתרחשת בלילה אפל, אולם הפרטים בתמונה ברורים לעין, כאשר יורה ג'ק בעורב, ניתן לראות בבירור את הנוצות המתפזרות על הים הכהה.

מעבר לסצינה אחרת, כאן מנהל בנק המאפיה (אורח מהסדרה נמלטים) מופתע למראה פריצה של הג'וקר וחבורתו בסרט באטמן, ה- Loewe מפגינה פירוט וטווח דינמי מרשימים בהצגת סצינות בהן מעורבים קטעי תאורה בהירים וכהים יחדיו, ניתן לראות כאן גם את אופי הצבע הדומיננטי שצובע את חליפת השחקן, כיסא המנהלים והריהוט בגוון חום - אדמדם.

 

Loewe LCD

באור וגם בצל
בדוגמא האחרונה, נצפה במחזר נלהב ולהוט אחר אחת המלצריות בדיינר עוגות, בסרט "מלצרית". שוב נבחין ביכולת הטובה של של האינדוידואל להציג מידע בחלקים בהירים וכהים כאחד, במיוחד בסצינה כמו זו שמצולמת בתנאי אור רכים המשלבים חצי פנים באור וחצי שני בצל.
גם זר הפרחים, נשאר חד ובעל צבעים חיים, למרות שחלקו בצל לא מאבדים צבעי הפרחים את הגוון.
בסצינה הזו, ניתן להבחין שה- "לאווה" מסוגלת ליצור עומק בתמונה, מבלי ליפול לאפרוריות.

 

Loewe LCD


טכנולוגיות וידאו נוספות


חברת Loewe היתה בין הראשונות שהטמיעו את טכנולוגיית החלקת התנועה בדגמי מסכי ה- LCD, טכנולוגיה שהפכה לנפוצה כיום, השם של Loewe למנגנון ה- 100Hz הינו DMM - Film Quaity Improvement, גם כאן, ניכר שינוי בולט בהחלקת התנועה, אם כי במחיר תופעת ההילה שעוטפת לעיתים גופים נעים על המסך.
דימר אוטומטי: ניתן לבחור במצב חיישן, בו משנה מעבד המסך פרמטרים שונים בתמונה במטרה להתאים אותה אל תנאי התאורה המשתנים בחדר.
תמיכה ב- NR: בזמן צפיה, ניתן לבחור במצב 16:9 TV או 16:9 PC שמהווה למעשה Exact Scan = NR ומאפשר להציג פיקסלים בדיוק של 1:1 על המסך.

אודיו משובח

מערכת הרמקולים של הדגם הנסקר התבררה כמשובחת ביותר, למעשה זוהי הטובה ביותר בה נתקלנו במכשיר טלויזיה עד היום, היא מספקת צליל חד ועשיר במגוון מצבים, במוזיקה ובסרטי אקשן כאחד.
ניתן לבחור בין מצב סטריאו, פנורמה ו- 3D Effect שמרחיב את מעטפת הצליל ומפזר את האפקטים בחלל החדר, מערכת האודיו תומך בקבלת אות מסוג Dolby Digital וגם DTS.

כאשר לואיז (של תלמה) יורה במכשיר הרדיו המשטרתי של הניידת שעצרה את זוג הנמלטות , רעם הירייה מתעופף בסלון ומהדהד באפקט משכנע מאוד.
בסצינה אחרת מ- "לילה במוזיאון", כאשר בן סטילר מבחין בדינוזאור ששותה ממתקן המים, ניתן לשמוע בבירור את חריקת העצמות של גוף הדינוזאור בפירוט מצמרר, הענק מתחיל בריצה ופעמיו נחבטים בחלל החדר.

גם קטעי מוזיקה מתנגנים באופן מוצלח ומהנה מאוד, עם תדרי טרבל ומיד צלולים וחדים ובס עמוק ומשכנע.

Loewe LCD

סיכום

מסך ה- Individual מביא עימו
איכות רמקולים ומבחר אפשרויות גימור שעומדים בקו לפני כולם, גם בפרמטר ה- Show הוא נבדל מרוב המסכים ומעביר מסר עיצובי דומיננטי.

ללא ספק, מחירו של מסך שכזה, מרחיק ממנו פלח גדול של האוכלוסייה בארץ, אני מניח כי מי שחשובה לו איכות עיצוב והמיתוג מדבר אליו, ידע להעריך את המסר שמעבירה לו חברת Loewe, כמו במקרים בהם המעצב / ארכיטקט הוא שמטפל בהתקנת מערכת האודיו / וידאו (קולנוע ביתי) בבית.

אחרים, ששמים דגש רק על איכות תמונה נטו ומחפשים תכונות נוספות כגון קישוריות רשת והזרמת מדיה, יוכלו למצוא דילים מוצלחים במחיר זול בהרבה, אם כי אז לא יזכו להנות מתשומת הלב אותו משיג מסך ה- Loewe Individual כאשר הוא מוצג בסלון.

ציון:

בעד: בעלת נוכחות עיצובית דומיננטית בחדר, מבחר תצורות מסך ורמקולים, מערכת אודיו משובחת, מגוון חיבורים,

נגד: מחיר יקר שמייצג מיתוג ועיצוב וגמישות בהתקנה, איכות תמונה טובה אבל לבדה אינה מצדיקה את הפער במחיר.

מחירים
המחיר לצרכן החל מ- 40,500 ועד 44,700 ₪ תלוי צבע ורמת גימור. 

שתי רמות גימור – עם יכולת הקלטה בנפח של 250 ג'יגה וטיונר DVB כפול או ללא.

מחיר השקה של דגם מסך בגימור לבן עומד על 33,900 ₪

קישור: דף מוצר באתר יצרן

מפרט טכני - Loewe Individual "46

גודל מסך: 46"
יחס מסך: 16:9
רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים
בהירות: 500cd/m²
ניגודיות דינמית: 10,000:1
ניגודיות סטטית: 2,000:1
זמן תגובה: 8ms
מנגנון החלקת תנועה: 100Hz
תמיכה בשידור: HDMI 60p/50p/30p/24p,Component 60/p/50p
חיבורים - וידאו: שני חיבורי סקארט, קומפוזיט, S-Video, קומפוננט, RGB-PC, 2XHDMI, RF
חיבורים - אודיו: דיגיטלי קואקסיאלי In/Out, שלושה חיבורי RCA (סטריאו)
מידות: תלוי קונפיגורציה
משקל: 35.7 ק"ג

מעבר לתגובות בפורום