לשכור ולא לרכוש סרט DVD

dtown
06-10-2009 07:05

וול-מארט, רשת חנויות הענק האמריקאית, מצמצמת את מחלקות כותרי ה- DVD שכבר אינן מושכות קונים כבעבר ועוברת לפורמט של השכרת סרטים ולא מכירה.


Wal-Mart היא החברה הקמעונאית הגדולה בעולם, עכשיו היא מציגה שינוי מהותי בגישה למכירות ה- DVD.

העיתון The Wall Street Journal מגלה כי מחלקות הרשת מתרוקנות מכותרי DVD ומאמצי השיווק הולכים לכיוונים ומוצרים אחרים, לאחר שהדרישה לרכישת כותרי DVD הולכת ופוחתת.

נראה כי וול-מארט הגיעה למסקנה כי דיסקים DVD וגם Blu-ray אינם מהווים עוד גורמים מושכי קהל וכי הרגלי צריכת המדיה החדשים נוטים כיום לכיוון שירותי השכרות סרטים מחנויות או דרך הורדות בתשלום ברשת.

עליה בהשכרות
הארגון האמריקאי Digital Entertainment מעריך כי בחצי הראשון של שנת 2009, ירדו מכירות דיסקי DVD בכ- 13.5% בארה"ב, זאת לעומת עליה בהשכרות סרטים של 8.3%.
מכירות כותרים או השכרות דרך האינטרנט, עלו בכ- 21%, בעיקר בזכות אתרים כגון אמזון או חנות ה- iTunes של אפל.

במספרים מוחלטים, עדיין מדובר על 5.4 מיליארד דולר ממכירות כותרי דיסקים לעומת 3.4 מיליארד מהשכרות, אך הכיוון ברור עתה ונוטה לעבר תחום השכרות הסרטים (דרך עמדות פיזיות או שירותי הורדה בתשלום).

גם וול-מארט בעצמה, הציבה עמדות השכרת סרטים ("קיוסקים לסרטים") בפתחי החנויות ועוברת למוד של השכרת סרטים, במקום מכירה שלהם.

אולפני הסרטים מתנגדים
החברה שמתפעלת את עמדות ההשכרה הינה Redbox, היא החלה עם 12 "קיוסקי DVD" בשנת 2004 ועתידה להגיע ל- 22,000 עמדות עד סוף שנת 2009.
אולפני הסרטים, רואים במגמה זו איום חמור על מכירות הדיסקים ולכן לפחות שלושה אולפנים מסרבים לספק סרטים חדשים לעמדות ההשכרה, אלא רק לאחר 28 ימים, מיום יציאת דיסק ה- DVD למכירה.
מעבר לתגובות בפורום