ממיר DTT מדגם Innova 7001, ביקורת

ליאור קורן
05-10-2009 06:55

ממיר ה- DTT מדגם Innova 7001 נכנס למבחן, זהו ממיר סולידי שמעבר לקליטת חמשת ערוצי "עידן+", הוא מאפשר גם לצפות בתמונות ולהאזין לשירים דרך USB ולשחק בטטריס.


אל משפחת ה- ממירים שמיועדים לקלוט את שידורי עידן+ הדיגיטליים והלא פחות חשוב - חינמיים, מצטרף דגם Innova 7001, אותו נבדוק הפעם.

חיבורים

מבחר החיבורים כולל יציאות וידאו מסוג סקארט, S-video וקומפוזיט (אין HDMI), כניסת אנטנה ויציאה (LOOP), חיבור RS232 ליישומי בית חכם וחיבור USB.

DTT DVB-T Innova 7001


מראה

העיצוב סולידי, עם מספר לחצני חזית שמאפשרים כניסה לתפריט ומעבר בין ערוצים, השלט הרחוק, בדומה לזה של Apex STB-230 גם הוא אינו מלך העיצוב, אך לחצניו מקבלים מעט יותר מרווח מאשר ב- Apex ועל כן מעט נוחים יותר לשימוש.

DTT DVB-T Innova 7001

סריקת ערוצים

בהפעלה ראשונה של הממיר, יש ללחוץ על לחצן ה- Menu בשלט ולהכנס לתפריט הגדרות ראשי, או להגיע לסריקה דרך לחצן גישה ישירה Scan שבשלט הרחוק.


DTT DVB-T Innova 7001


כעת, יש להכנס אל תפריט "סריקת ערוץ" ואז לבחור בחיפוש ידני, או באפשרות הפשוטה יותר של סריקה אוטומטית.
הסריקה האוטומטית, עורכת מספר דקות ובסיומה, מוכנים חמשת ערוצי ה- DTT לשימוש וצפיה מיידית.

DTT DVB-T Innova 7001


בתוך הבית, בעת שימוש באנטנה פסיבית, עמדה עוצמת האות על 25%, הוצאתה של האנטנה למרפסת, העלתה את הקליטה לרמה של 45%.

הגדרות ממיר

הגדרות שפת מערכת מאפשרת לבחור במספר שפות ממשק כמו רוסית, אנגלית וגם עברית (אם כי ביישור לשמאל בד"כ).

DTT DVB-T Innova 7001


הגדרות הוידאו מאפשרות בחירת יחס מסך (4:4 או 16:9), שיטת PAL או NTSC, זום מלא או ב-"תיבת מכתבים" (התרגום במקור) שמסמלת את Letter Box ומציגה את התמונה ביחסה המקורי (עם שוליים, במקרה והיא 16:9 במקור) על מסך 4:3, ניתן לכוון גם פרמטרים שונים בתמונה כגון בהירות, ניגודיות, רווית צבע ועוד.

DTT DVB-T Innova 7001


גישה לערוצים

זו מתאפשרת במספר אופנים: גישה ישירה לערוץ הנבחר בעזרת לחצני הספרות על השלט, לחצן LIST או OK בשלט מציג רשימת ערוצים, ארגון רשימת Favorites, או מעבר בין ערוצים בעזרת חץ עליון / תחתון במרכז השלט.

DTT DVB-T Innova 7001


נכון לזמן כתיבת המאמר, לא ניתן היה לבצע הקלטה אל דיסק און קי חיצוני, כפי שמתאפשר בממירים של Apex או Konka, דווקא בחוברת ההוראות מצויינת אפשרות הקלטה, אך זו אינה מופיעה בתרפיט המכשיר עצמו.

אפשרות TIMER פעילה רק דרך ה- EPG, אך הוא אינו משודר כעת דרך שידורי ה- DTT ולכן עדיין אינו רלוונטי.

DTT DVB-T Innova 7001


משחקים

ממיר ה- Innova 7001 כולל שלושה משחקים, אחד מהם הוא טטריס המפורסם, התגובות סבירות בהחלט וצופים שנוטים להשתעמם מתוכניות הראליטי בערוצים 10/22 יוכלו להעביר את הזמן בעזרת המשחקים.


Tetris


ניגון מדיה דרך USB

חיבור ה-USB מאפשר לחבר אליו דיסק און קי המכיל שירים בפורמט MP3 או תמונות JPEG.


הגישה להתקן ה- USB מעט מסורבלת: יש להכנס אל תפריט "רשימת תוכניות", שם לבחור "ישום USB" ואז להכנס אל "MP3" או "תמונה", או לחילופין, לבצע עדכון תוכנה דרך ה- USB.

לאחר שבחרנו ב- MP3, תוצג על המסך רשימת התיקיות מהתקן ה- USB, שמות קבצים בעברית מופיעים כסימני שאלה, אך לאחר שנבחר קובץ לניגון, יופיע השם בצד ימין של המרקע באותיות עבריות תקינות, אם כי בסדר הפוך: "םולש" במקום "שלום".

כניסה לתפריט "תמונה" פועלת באופן דומה, אך כעת מוצגים קבצי ה- JPEG על המרקע.

סיכום

דגם Innova 7001 הינו ממיר DTT סולידי למדי, בעל ממשק סביר ומהירות תגובה טובה (זריז יותר בתגובות התפריט מאשר ה- Apex המקביל).

חסרונו כיום הוא העדר אפשרות הקלטה דרך USB, על כך יוכלו המשתמשים להתנחם בעזרת מספר משחקים מובנים.

ציון:

מחיר: 399 ש"ח
אחריות: גטר טק.

בעד: מתאים למכורי המשחק טטריס.
נגד: אין כרגע אפשרות הקלטה.

מעבר לתגובות בפורום