Xtreamer - סטרימר קטן וממזר, ביקורת

ליאור קורן
02-10-2009 06:45

Xtreamer הוא סטרימר קטן ומעוצב, שמאיים לשנות את כללי המשחק והתמחור בשוק נגני המדיה, האם, גם במחיר זול בהרבה מול המתחרים, יצליח ה- Xtreamer להרשים בביצועיו? בדקנו והופתענו. ביקורת בכורה ישראלית.

 

עולם הסטרימרים (נגני מדיה) עבר טלטלה בחודשים האחרונים, עקב כניסתו למשחק של שחקן חדש בשם Xtreamer, עם מכשיר קטן וממזרי שאיים לבצע כל מה שעושים המתחרים, רק בגוף קטן יותר, עם ממשק מעוצב והכי חשוב, במחיר נמוך באופן משמעותי מול כל סטרימר אחר.

ביקורות נוספות:
Xtreamer Pro - הדגם הבא
iXtreamer - סטרימר עם תחנת עגינה ל- אייפון / אייפד

המתחרה העיקרי, ה- פופקורן A-110, בהשוואה, עלה עד לא מזמן כ- 1,600 - 2,000 ש"ח בחנויות בישראל, עתה מחירו ירד לכ- 1,290 - 1,400 ש"ח, אבל גם הוא יקר בהרבה בהשוואה ל- Xtreamer שנכון להיום, ניתן לרכישה רק דרך הזמנה ישירה מאתר היצרן במחיר של פחות מ- 800 ש"ח, עד הבית, כולל משלוח ומיסים.


XTREAMER - איך הוא נראה

כפי שאשתי הגדירה אותו, הוא "קטנצ'יק וחמוד", המארז שחור ונאה מאוד לעין, עם דפנות חלקות וחזית מקומרת בחלקה העליון, ה- Xtreamer ישתלב ללא בעיה על המזנון, בסלון המודרני.
רק רצוי שלא לגעת במארז יותר מדי עם אצבעות חשופות, משום שמגען ישאיר טביעות אצבעות בולטות על הגימור השחור-מבריק.

XTREAMER


את גופו של ה- XTREAMER, מניחים על מעמד קטן שמגיע בחבילה, הצד השני – העליון מהווה למעשה מכסה, הסרתו מאפשרת להתקין דיסק קשיח 2.5" SATA, עד לנפח של 500GGB, מהסוג שנמצא בשימוש במחשבים ניידים.

הצצה פנימית, אל תוך חלל ה- אקסטרימר, מגלה לוח אם שנפרש על דופן אחת כאשר הרכיבים הבולטים (פיזית) מצויים בחלק התחתון, מתחת לדיסק הקשיח, על אותו לוח, ישנם מחברי מתח והעברת נתונים עבור הכונן הקשיח, כאשר מחליקים את הדיסק פנימה, הוא מתחבר אליהם ישירות, ללא הצורך בכבל נוסף.

להבדיל מנגני סטרימרים רבים אשר מבוססים על מעבד SIGMA 8635, כולל ה- Xtreamer מעבד 1283 מתוצרת החברה המתחרה - REALTEK, הוא מהווה אחת הסנוניות הראשונות המבוססות על מעבד מתוצרת חברה זו. גם סטרימרים אחרים, כמו למשל סדרת TVIX 6600 מציגים לראשונה מעבד דומה.

בתוך ה- XTREAMER הקטנטן, נמצא גם מאוורר שאמור לצנן את ערכת השבבים, לאחר הפעלה בת מספר שעות רצופות, הורגש חום בינוני פושר בחלק העליון של דופן שמאל, כאשר מתקרבים למכשיר, ניתן לשמוע את זימזום המאוורר, אולם ניתן לשלוט על מהירות פעולתו דרך התפריט.

כניסות ויציאות
מבחר החיבורים מאחור, כולל יציאת וידאו קומפוזיט + שני חיבורי אודיו RCA, יציאת HDMI 1.3 ויציאת אודיו אופטית.
בסעיף הקישוריות, נמצא שני חיבורי USB לחיבור התקנים / כוננים חיצוניים, חיבור USB PC למחשב, חיבור רשת חוטית 10/100 וכניסת מתח.

XTREAMER


עם המכשיר, מקבלים כבל וידאו קומפוזיט + אודיו וכבל USB לחיבור אל מחשב, אין כבל HDMI (שסביר להניח כי יהיה הנחוץ ביותר).

XTREAMER


תפעול זריז, תפריטים נוחים

הדלקת ה- XTREAMER מתבצעת באמצעות השלט, תהליך העליה מהיר יותר בהשוואה מול המתחרה מדגם פופקורן A110, כאשר לוגו Xtreamer מופיע בגדול ואדום ובוהק.

XTREAMER


במבט ראשון (וגם שני) עיצוב התפריטים נאה ואלגנטי, שימוש בצבעי אדום ולבן על רקע שחור מקנה תחושה של מכשיר חדיש ומעודכן.

XTREAMER


הגדרות וידאו
דבר ראשון, נכנס אל תפריטי ההגדרות, את אות הוידאו ניתן לקבוע החל מרמת אות של 480p ועד ל- 1080/60p או לקבוע העברה אוטומטית של סוג האות. מי שמחפש את מצב 24p, ימצא אותו במיקום נפרד, מספר שורות בתפריט מתחת להגדרת הרזולוציה.

XTREAMER


הגדרות אודיו
בסעיף האודיו, ניתן להגדיר העברת אות PCM דרך HDMI או SPDIF (יציאה אופטית) או, לחילופין, העברת אות RAW (לא מעובד) דרך שתי היציאות, אם כי, נכון לרגע כתיבת סקירה זו, המכשיר אינו תומך בפורמטי האודיו החדשים של כותרי Bluray כגון Dolby TrueHD או DTS Master Audio.

ממשק עברי
הצצה בתפריטי הגדרות נוספים, מגלה שניתן להציג את ממשק המכשיר גם בשפה העברית, באופן מלא, כמו גם להגדיר תמיכה בכתוביות עברית, זו בהחלט נקודת זכות חזקתה לזכות מכשיר שעדיין לא נמכר בארץ באופן סדיר.

XTREAMER


קישוריות: ניתן להגדיר רשת חוטית או אלחוטית, במקרה שלנו, הגדרת Client ברשת מול ראוטר התבצעה באופן מהיר וללא בעיה.

מקורות תוכן

הגיע הזמן לצפות בתוכן, לשם כך, נגיע אל תפריט המקורות:

תפריט המקורות מציג רשימה של התקנים מחוברים, ניתן לבחור בין התקן שמחובר ל- USB, כונן קשיח פנימי, ניגון קבצים מתוך מחשב ברשת, ניגון מתוך פלייליסט, שימוש בתוכנות מדיה תומכות UPNP, או שימוש בנגן DVD מחובר דרך USB.

במהלך תקופת הבדיקה, חובר דיסק חיצוני דרך USB ונבדקה גם עבודה מול מחשב מרוחק ברשת.

XTREAMER


כניסה לדיסק, מוצגת רשימת תיקיות, בצד העליון של המסך, ניתן לבחור בין הצגת כל התכנים, או תכני מוזיקה / תמונות או סרטים (וידאו) בלבד.

וידאו

כאשר משוטטים בתיקיות ה- XTREAMER המכילות קבצי וידאו, מעבר על כל פריט  (קובץ) ברשימה, מעלה בצד ימין תמונה מקדימה (Preview) של אותו הקובץ, כולל גם נתונים על אורך הסרט (והצגת פס הזמן) וגודלו של הקובץ.
יש לתכונה זו שני יתרונות: א) ניתן לראות באופן מיידי האם פורמט הוידאו של הקובץ נתמך במכשיר. ב) במקרה בו נכנסים אל תיקיית Blu-ray או DVD ומחפשים את הקובץ הגדול ביותר (שמכיל את הסרט עצמו), מעבר על כל קובץ, מראה באופן מיידי את גודלו.

מי שמעוניין במצב תצוגה פשוט יותר, יכול לוותר על תכונת ה- Preview ע"י לחיצה בודדת בשלט.

XTREAMER


ממשק הניווט בתיקיות מעוצב בסגנון יפה לעין, האותיות והספרות מוצגות בפונט נאה באדום ולא בספרות לבנות בכתב "מחשב" שמיועד בעיקר למתכנתים ביננו.

קדימה ואחור
איכות הוידאו, היא כאמור עד לרמת 1080p, כאשר איכות קובץ הוידאו טובה, גם התמונה מרשימה לעין, בדיוק כפי שהתרגלנו לצפות מנגן מדיה מודרני.
בזמן הצפיה בסט, ניתן להריץ את המהירות מרמה של X1.5, דרך מהירויות ביניים של 2,4,8,16 ועד לכפול 32, קדימה וגם לאחור, התהליך מתבצע באופן מהיר וחלק.
בנוסף, החל מגרסאות התוכנה (Firmware) האחרונות, ניתן להשתמש גם בחלצני החיצים שעל השלט, שימוש בחיצים ימינה ושמאלה, מקפיץ קדימה ואחור בפרקי זמן של 10-30 שניות, אם ברצונכם לדלג על פרקי זמן גדולים יותר, ניתן להשתמש בחיצים מעלה/מטה ולדלג בכל פעם 1-3 דקות.

XTREAMER


בנוסף, פונקצית GOTO, מאפשרת לקפוץ אל נקודת זמן ספציפית בסרט, בדיוק של שעה, דקות ושניות.
כאשר מפסיקים לצפות בסרט וחוזרים אליו מאוחר יותר, ניתן להמשיך לצפות מאותה נקודה בה צפינו מקודם, נוח מאוד.

פורמטים / קבצים נתמכים

"שפכנו" אל קרבי ה- Xtreamer ערב רב של קבצי וידאו, השאלה המסקרנת ביותר היא כמובן לגבי תמיכה בפורמט MKV שמשמש לרוב בתחום ה- HD.
ה- Xtreamer התברר כתומך נאמן של MKV וניגן את כל הקבצים, ללא בעיה מיוחדת (באיכות 720p/1080p וקצבי נתונים שונים), גם קבצי AVI שונים, MPEG, סרטי DVD וקבצי DivX / Xvid ברזולוציית SD ועוד נוגנו בהצלחה, למעט קובץ או שניים.

בדיקת קבצי H.264 של כותרי Bluray או קבצי AVCHD של מצלמות וידאו HD, עברה גם היא בהצלחה, כאשר ההפתעה הנעימה היא שגם קבצים בעלי שמות בעברית מוצגים באופן תקין לחלוטין (השם והסרט).

XTREAMER

כפי שהזכרנו בתחילת הביקורת, ה- Xtreamer לא תומך עדיין בהעברה של פורמטי אודיו HD החדשים (שמשמשים בפסקול סרטי בלוריי), כאשר נבחר פסקול בפורמט Dolby True HD, הוצגה ההודעה Unknown Audio Format.

בתחום ה- DTS, המצב טוב יותר, ראשית, הנגן מסוגל לבצע המרה של אות DTS לסטריאו וגם כאשר מדובר בפסקול DTS Master Audio, יוציא ה- Xtreamer אות DTS רגיל, או ימיר אותו לסטריאו (בתלוי בהגדרות).

כתוביות עברית
התמיכה מלאה בכתוביות SRT, האותיות מוצגות בפונט יפה לעין, ניתן לשנות פרמטרים כמו גודל, צבע ואף קוי מתאר. על השלט נמצא לחצני גישה ישירה לתזמון / סנכרון כתוביות עם השמע, החל מערך מינמלי של 100ms ועד לערך גבוה שהינו מעשית בלתי מוגבל (הגעתי עד ל+ 20,000ms ושם עצרתי).

XTREAMER

אודיו

ה- Xtreamer תומך בניגון של פורמטי אודיו מגוונים, כמו MP3 הדחוס, WAV או פורמט FLAC.
בדומה לוידאו, גם כאן מוצגת רשימת הקבצים (גם עם שמות בעברית) ובצד ימין מוצגת תמונה ומידע מפורט על הקובץ (בתלוי בתגית ID3), מצאנו את הממשק נוח ומוצלח מאוד לשימוש.

XTREAMER

תמונות

מהירות הטעינה של קבצי JPEG מהירה ובזמן הצגת התמונה על המסך, לחיצה על לחצן ה- info מראה את נתוני התמונה, כולל גם גודל צמצם f ומהירות תריס.
בזמן הצגת תמונות, ניתן לסובב אותן ע"י שימוש בלחצני החיצים ימינה ושמאלה, הסיבוב מתבצע באופן מיידי, ללא השהייה.

XTREAMER

מנהל קבצים
בתפריט זה, ניתן לבצע העברות קבצים בין מקורות שונים, לדוגמא בין דיסק USB חיצוני לבין הדיסק הפנימי וכו'.
ממשק זה דומה מאוד לזה של ה- Ellion HMR-600 אותו בדקנו בעבר, גם הוא מבוסס צ'יפסט של Realtek.

XTREAMER

שלט רחוק

השלט של ה- XTREAMER קטן יחסית, הוא אינו רחב וארוך כמו השלט של פופקורן למשל, אולם צורתו עגלגלה ומתאימה יותר ליד.
במרכז השלט, נמצא לחצן Enter וארבעה מקשי חיצים שמשמשים לפעולות שונות (בתלוי בסיטואציה), מתחתם, נמצא את לחצני השליטה (הפעלה, קדימה ואחור וכו') ולחצני גישה ישירה לפונקציות נדרשות כגון החלפת כתוביות, פסקול אודיו, זום וכדומה.
בראש השלט, בצד ימין, נמצא לחצן Home שמחזיר את המשתמש תמיד אל התפריט הראשי.

XTREAMER

XTREAMER ו- אינטרנט

ה- Xtreamer מגיע עם חיבור רשת חוטי, ניתן לחבר אליו גם רכיב WiFi חיצוני, בעלות של 20 אירו התומך בתקן 802.11n.

החיבור לרשת, מאפשר גלישה באינטרנט, תפריט הגלישה מציג רשימת אתרים נכבדת ביותר, ההיצע כולל אתרי חדשות, מוזיקה, סרטי וידאו, מדע ועוד.

XTREAMER

באופן כללי, ניתן לומר כי חווית הגלישה היתה נעימה למדי, לא מדובר כאן במחשב מלא, אלא ברשימת אתרים אשר הממשק שלהם מותאם לגלישה דרך סטרימר וצפיה בטלויזיה.
צפינו בסרטוני Youtube על מסך מלא, קדימוני סרטים ושלל קליפים של וידאו ממבחר אתרים, בדקנו מניות (אם כי יש מספר מצומצם של חברות לעת עתה), קראנו חדשות והתעדכנו בתחזית מזג אויר של מספר יעדים בעולם.

XTREAMER

סיכום

לאחר בדיקה מדוקדקת של סטרימר זה (בשם XTREAMER ולא XSTREAMER כפי שנדמה באופן מבלבל), נוכל לומר כי מדובר בשילוב מוצלח מאוד של מכשיר קטן וחכם, שיודע לעשות את העבודה החשובה והכי חשוב, מגיע במחיר זול.
אם נחפש נגן מדיה בעלות דומה ל- XTREAMER, נגלה כי ה- WD TV HD שנסקר באתר הוא הקרוב ביותר למחיר, אולם הוא מכשיר שאינו כולל חיבור רשת ותמיכה "טבעית" בעברית (כתוביות SRT).

העיצוב מתאים לסלון, הממשק נוח ואסטטי וגם הביצועים עומדים בסטנדט המצופה מסטרימר מודרני.

נכון להיום, המכשיר ניתן לרכישה ישירות מאתר היצרן, לפי מידע עדכני שקיבלנו, נראה כי המכשיר יגיע גם לחנויות בארץ, רשת באג הכריזה כי תמכור אותו בסניפיה ובנוסף, ניתן יהיה למצוא אותו בחנויות נוספות.

זה הסטרימר הזול ביותר (ובעל פונקציונליות מלאה) שניתן למצוא כיום, עבור הרוב הגדול של המשתמשים, הוא מתאים ועונה על כל הצרכים, חובבי הבלוריי שמורידים סרטים בנפחי 30GB-45GB יאלצו להמתין לגרסת קושחה שתכלול תמיכה בפורמטי אודיו HD, אולם, במחיר הזה, אני בטוח שגם הם יוכלו למצוא שימוש למכשיר.

ציון:


בעד: תמיכה מלאה בעברית (ממשק / כתוביות / הצגת שמות קבצים), ממשק מוצלח, עיצוב, תמיכה במגוון גדול של קבצי מדיה.
נגד: לא תומך בפורמטי אודיו HD של קבצי Blu-ray.

מחיר בהזמנה ישירה מאתר היצרן: 760-800 ש"ח, כולל משלוח ומיסים: 99 יורו + משלוח ומיסים.
הזמנה מאתר באג הישראלי: 750 ש"ח.

אתר היצרן: https://www.xtreamer.net
 
גרסת קושחה שנבדקה: 1.0.3.1

מפרט XTREAMER REVIEW

פורמטים וסוגי קבצים נתמכים

וידאו
MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V),MPEG1/2 PS (M2P, MPG), MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
VOB, AVI, ASF, WMV ,Matroska (MKV),AVC HD,MOV (H.264), MP4, RMP4, FLV - Flash Video, WMV9, VC-1, H.264

אודיו
AAC, M4A, MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA), WAV, WMA, FLAC, OGG, Dolby Digital, DTS (DTS DownMix Supported), LPCM, Vorbis 

תמונות
JPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG
 
חיבורים
HDMI 1.3a, קומפוזיט, סטריאו RCA, חיבור אופטי S/PDIF, שני חיבורי USB 2 Host, חיבור USB 2 Slave, חיבור SATA עבור כונן קשיח 2.5 פנימי, חיבור רשת חוטית 10/100, אפשרות לחיבור WIFI USB עם אנטנה 802.11n (בתוספת תשלום).

מידות: רוחב 180 מ"מ, עומק 32 מ"מ, גובה 82 מ"מ
משקל: 334 גרם
מעבר לתגובות בפורום