Apex STB-230 – ביקורת על ממיר DTT

ליאור קורן
25-09-2009 06:45

שידורי עידן+ (DTT) כבר כאן, הממירים נמכרים בחנויות ומאפשרים לקלוט 5 ערוצים בחינם. בדקנו את דגם STB-230 של Apex שמאפשר גם להקליט ולבצע Timeshift בעת הצפיה.


המותג Apex מציע מספר דגמי ממירי DTT הנמכרים בארץ, דגם STB-230 הוא הבסיסי בחבורה, אולם כולל מספר יכולות מעניינות, אותן נבדוק בהמשך.

מראה

עיצוב הממיר בהחלט נאה לעין, עם חזית שחורה, מבריקה
בחלקה, חלקה למראה וכוללת בחזית רק כפתור הדלקה וכיבוי, שני לחצני העברת ערוצים וכניסת USB.
גם התאורה היחידה מגיעה מנורת LED זעירה ואין צג מידע כלשהו, המראה את מספרי הערוצים וכו'.

חיבורים
מאחור, נמצא כפתור פיזי להדלקה וכיבוי, כניסת אנטנה RF וגם יציאה, חיבור סקארט שמעביר אות RGB, יציאת קומפוננט, S-Video וגם קומפוזיט ויציאות אודיו מסוג דיגיטלית קואקסיאלית ואנלוגית RCA.

בהשוואה לדגם המתחרה של KONKA, אין ל- Apex STB230 חיבור HDMI, זה לא ממש קריטי משום שדגם זה תומך רק בשידורי SD ולא HD וניתן לחברו דרך יציאות קומפוננט או סקארט RGB.

Apex STB-230


השלט פשוט למראה וכולל לחצנים רבים וקטנים יכתוב צפוף בינם, מה שמקשה מעט על השימוש בו, יש לחצני קיצור לפעולות רבות, כמו כניסה למצב USB, רשימת הקלטות, EPG, הפעלת Timeshift וכו'.

Apex STB-230

תפעול

חיבור לחשמל, לטלויזיה ולאנטנה המצורפת, הדלקה ראשונה ומסך הגדרות עולה על הצג, משאירים את הבחירה ב- ISRAEL ונותנים לממיר לבצע סריקת ערוצים אוטומטית.
התהליך פשוט ומהיר למדי ובסיומו אפשר להתחיל ולצפות בשידורי טלויזיה.

מסך פתיחה

Apex STB-230


סריקת ערוצים דיגיטליים - DTT אוטומטית

Apex STB-230


אם מסיבה כלשהיא, תרצו לבצע סריקת ערוצים חוזרת, ניתן לחזור אל תפריט ההגדרות ולבצע סריקה אוטומטית / ידנית או לחזור לתהליך ההתקנה הראשוני, כפי שתואר לעיל.


תפריט הגדרות ראשי
תפריט ההגדרות העיקרי, כולל אפשרות להגדיר ערוצים מועדפים, לבצע חסימת תוכניות מסויימות ("הגדרות הורים"), לחזור על תהליך ההתקנה, להגדיר הקלטות עתידיות, לסרוק את תוכנו של זיכרון USB מחובר ולהגיע אל רשימת ההקלטות.


Apex STB-230


אפשרויות שפת מערכת כוללות שפה עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית, ערבית וגם אמהרית, כך שזה מכסה קהל יעד נרחב ביותר בארץ.
כאמור, יש אפשרות להציג תפריט מלא בעברית, אם כי חלק מהתפריטים מיושרים לשמאל ולא לימין.

הממשק איטי מעט, התגובה לחלק מהפקודות אורכת כשניה או שתיים, אבל יש לברך על תרגומו לשפות השונות הנפוצות בארץ.

הגדרות וידאו / אודיו
תפריט ההגדרות, מאפשר לבחור בתצורת במסך 16:9 או 4:3 (אם כי, משום מה, התוצאה בפועל, היתה הפוכה לבחירה), בוחרים ביציאה המתאימה (RGB או קומפוננט, כאשר קומפוזיט פעילה בכל מצב), הגדרת יציאת אודיו (PCM או Bitstream) ובמקרה הצורך, סנכרון אות אודיו עם התמונה – Lip-sync.


Apex STB-230

זפזופ בערוצים

ניתן להגיע אל רשימת 5 הערוצים במספר דרכים:

א) לחיצה על לחצן OK במרכז השלט, מעלה על המרקע רשימת "זאפינג" לבחירה מהירה.

Apex STB-230


ב) לחיצה על לחצני הניווט מעלה/מטה מעבירה בין הערוצים.
ג) גישה ישירה ע"י לחיצה על לחצני המספרים בשלט.

ד) דרך לוח המשדרים – EPG שאינו פעיל עדיין כיום (אמור לתת מידע על תוכניות ומשדרים עד לפרק זמן של 7 ימים קדימה).


Apex STB-230


כמו כן, לחיצה על כפתור LIST בשלט, מעלה גם היא את רשימת הערוצים, הפעם ניתן לערוך את הרשימה, לתת שמות יחודיים לערוצים, או אף למחוק ערוץ מהרשימה.


יש גם אפשרות עריכה של רשימת ערוצים מועדפים, אם כי, בעת הזו בה יש בנמצא מבחר בן חמישה ערוצי DTT בלבד, נראה כי תכונה זו מיותרת למדי...

יכולות הקלטה ו- Timeshift

ממיר ה- STB230 של Apex מאפשר מספר אפשרויות הקלטה, לשם כך יש לחבר זיכרון חיצוני (דיסק און קי למשל) דרך חיבור ה- USB הקדמי.

Timeshift
בדומה לשירות Start Over של הוט, גם כאן, ניתן לעצור לרגע את התוכנית בה אתם צופים, ולהריץ אותה קדימה ואחור במהלך הצפיה.
בשונה משירות הוט, שם השירות זמין רק בערוצים מסוימים, כאן זה תקף לכל הערוצים, אולם יש להפעיל את תכונת ה- Time Shift באופן ידני, ע"י לחיצה על הכפתור המתאים בשלט.
ברגע הלחיצה, מוחשך המסך לכ- 3 שניות, מופיע פס לבן המציין את נקודת הזמן ומעתה ואילך תוכלו להריץ את הסרט קדימה ואחור (לאחור = עד לנקודה ממנה התחלתם ולא באופן אוטומטי מרגע תחילת התוכנית, כפי שקורה ב- HOT).

Apex STB-230


כאמור, ניתן להקפיא את התמונה ולהריץ אותה במהירות של עד X32, לחיצה על כפתור ה- STOP בשלט, מחזירה את הצופה אל השידור החי, גם כאן, מופיע מסך שחור למשך שניות ספורות.

הקלטה
ניתן לבצע הקלטה שתי דרכים:
א) הקלטה ידנית, כאשר לחיצה על כפתור Record בשלט מעלה על המסך אייקון של הקלטה, עם מראה זמן (בצד ימין עליון של המסך).
ב) תזמון הקלטות מראש = תכונת מכשיר וידאו PVR לכל דבר. תפריט Timer מאפשר לתזמן מספר הקלטות מראש, עם יכולת בחירה בערוץ המבוקש, קביעת זמן התחלה וסיום, תאריך ובחירה בהקלטה בודדת, יומית או שבועית.

Apex STB-230


יש לברך בהחלט על תכונה זו בממיר, למרות שעדיין, שירות עידן+ לא כולל העברת EPG (לוח שידורים), מה שהיה מקל על בחירת תוכנית להקלטה.

צפיה בהקלטות
בחירה בכפתור Media בשלט, מכניסה אותנו אל רשימת הקלטות, כאן הענין בסיסי למדי, עם טור הכולל רשימת הקלטות, כאשר שם כל הקלטה הינה כשמו של הערוץ ממנו הוקלטה.
כאשר עומדים עם הסמן על שם הקלטה, יוצג בצד ימין מידע על מועד ומשך ההקלטה.

הקלטות נשמרות ברזולוציית PAL 720*576, בפורמט MPEG4 H.264, היות והן נשמרות כקבצים על דיסק און קי חיצוני, ניתן לנגנן אח"כ גם על המחשב הביתי.

ניגון קבצי מדיה

חיבור ה- USB, מאפשר גם הצגת תמונות JPEG והשמעת קבצי אודיו MP3, הממשק בסיסי למדי, אבל גם תכונה זו מתקבלת בברכה כאן.

Apex STB-230

סיכום

הממיר של Apex מבצע את מה שנדרש ממנו - קליטת ערוצי ה- DTT החינמיים והצגתם על המסך, הוא טומן בחובו מספר יכולות שהופכות אותו גם ל- PVR, עם הקלטה שכוללת אפשרות תזמון מראש, תכונת Timeshift האטרקטיבית וגם ניגון קבצי מדיה - תמונות ושירים.


ציון:

מחיר (כולל אנטנה מצורפת): 399 ש"ח
אחריות: ברימאג (Brimag)


בעד: יכולות הקלטה (כולל תזמון הקלטות עתידי) עם דיסק און קי + Timeshift, ניגון קבצי MP3/JPEG דרך USB

נגד: תפעול ממשק מעט איטי, אין חיבור HDMI

מעבר לתגובות בפורום