נגן Blu-ray פיוניר BDP-120 - הסייח השחור, ביקורת

ליאור קורן
14-09-2009 08:00

נגן הבלוריי של Pioneer מדגם BDP-120 מגיע בעיצוב שחור מבריק, זהו הדגם הבסיסי בסדרה והוא תומך בפורמטי האודיו החדשים וכמובן גם בוידאו 1080p דרך יציאת HDMI. לקחנו אותו לסבב בדיקות.


במרוצת השנים, מאז הגיח פורמט ה- DVD לעולם, הצליחה חברת פיוניר למצב עצמה במיקום גבוה ביחס לכלל שוק יצרני הנגנים, תוך שהיא מצליחה לגרום ללקוחות להוציא מכיסם סכום נוסף עבור נגן הנושא את השם Pioneer מלפנים.

השנים עברו ופורמט חדש יצא לעולם, זהו ה- Blu-ray שגורר אחריו השקת סדרות חדשות של נגנים.

ה- BDP-120 הוא הנגן הבסיסי בסדרה של פיוניר ואותו נסקור בכתבה זו.

עיצוב

פיוניר הפכה את הצבע השחור למוטיב מרכזי אותו הוביל קו מוצרי הדגל של החברה - פלזמות Kuro, גם הנגן שלפנינו מאמץ את אותו קו עיצובי: גוף הנגן שחור משחור והחזית מבריקה, השילוב של גוף דק יחסית, גימור שחור מבריק ואור כחלחל מביא למראה אלגנטי מאוד בסלון.
החזית נקיה יחסית, גם לחצני השליטה המועטים מנווים חלק מפס דק שחור ואינם בולטים לעין, צג המידע בסיסי מאוד ומראה רק ספרות דיגיטליות, ללא אייקונים.
מגש הדיסקים נמצא בצד ימין והוא נשלף החוצה בקול חרישי.

איכות הגימור טובה מאוד, למרות משקל הנגן הצנום (2.7 ק"ג), הרושם הכללי איכותי ונראה כי פיוניר שומרת על הסטנדרטים גם כאן.

Pioneer BDP-120 Blu-ray

שלט רחוק
השלט מזכיר את השלטים בסדרת פלזמות Kuro, גם כאן, הוא שחור, צר וארוך יחסית, עם לחצן Enter במרכזו וטבעת "רב חיצית" סביבו.
מצאתי אותו נוח להפעלה, הלחצנים אמנם קטנים למדי, אבל המיקומים מסודרים באופן הגיוני, המשקל ממוקם במקום טוב באמצע (לא קל או כבד מדי) וצורתו נוחה לאחיזה.

Pioneer BDP-120 Blu-ray

תפריטים

מסך הבית של ה- BDP-120, מציג ארבעה מלבנים, המאפשרים לגשת אל התקליטור, לבצע שינוי הגדרות, החלפת שפה או לצפות בתמונות מדיסק.

Pioneer BDP-120 Blu-ray

הגדרות
תפריט הגדרות ראשי, מאפשר לכוון פרמטרים של אודיו / וידאו, להפעיל מצב "הדלקה מהירה" או כיבוי אוטומטי, לשלוט על KURO LINK (שליטה עם השלט רחוק על מכשירים אחרים דרך חיבור HDMI), הגדרות ניגון דיסקים, הגדרות חיבור רשת, כיבוי תאורה קדמית, פרמוט או מחיקת תכנים על הדיסק או קי המצורף ולבסוף, גם עדכון גרסה (דרך USB) או איפוס הגדרות כללי.

Pioneer BDP-120 Blu-ray

תפריט הגדרות התמונה והצליל, מאפשר שליטה על פרמטרים בסיסיים למדי ומתאים בעיקר למשתמשים שאינם נוהגים לצלול אל תוך תתי תפריטים בחיפוש אחר פרמטרים מתקדמים לכיול התמונה ועוד.
אי אפשר לשנות פרמטרים בתמונה (כמו בהירות, ניגודיות וכו') או לשלוט על עומק צבע, אבל ה-BDP-120 מסוגל להעביר עד איכות צבע של 36 ביט.

הגדרות וידאו
כניסה לתפריט הגדרות הוידאו, מאפשרת בחירה בסוג המסך: 4:3 או 16:9, הגדרת איכות הוידאו דרך יציאת קומפוננט (עד 1080i) או יציאת HDMI (עד 1080p), כאשר ניתן להוציא אות וידאו דרך שתי היציאות בו זמנית.

Pioneer BDP-120 Blu-ray

הגדרות אודיו
בסעיף זה, מאפשר תפריט ה- BDP-120 להדליק או לכבות ערוץ שמע משני (בזמן צפיה במצב תמונה בתוך תמונה, בכותרים תומכים) וגם לשלוט בטווח הדינמי של אותות דולבי דיגיטל.

מפענחי אודיו HD

הפרמטר המעניין יותר בסעיף האודיו, מגובה במפרט המכשיר, שם מצוין כי המכשיר כולל מפענחי אודיו פנימיים לפורמטי הקול מסוג Dolby TrueHD / DTS Master Audio.

בפועל, הדבר מאפשר לבחור בין הוצאת האות המקורי - Bitstream או המרה שלו אל PCM רב ערוצי.

Pioneer BDP-120 Blu-ray
בחירה בין PCM ל- Bitstream

יש בכך יתרון כפול: 1) בעלי רסיברי קולנוע ביתי מ-"דור הביניים" שהכילו חיבורי HDMI אך יכלו לפענח רק אות PCM רב ערוצי ולא את הפורמטים החדשים, יוכלו להנות עתה מאיכות הפסקולים החדשים של סרטי Blu-ray
2) צופים שאין ברשותם רסיבר קולנוע ביתי, יוכלו לחבר את הנגן לטלויזיה ולשמוע בהצלחה גם פסקולי DTS של סרטים או הופעות, לאחר המרתם בנגן לאות סטריאו.

מי שזקוק ליציאות אודיו אנלוגיות (RCA), ימצא כאן רק שתיים מהן (סטריאו), הדגמים היקרים יותר של פיוניר, מגיעים עם 5.1 יציאות ויותר.

Quick Start

בדומה לנגני בלוריי מדגמים מקבילים, גם ה- BDP-120 של פיוניר אינו שיאן מהירות כאשר מדובר בזמני טעינת דיסק או הדלקת מכשיר.
כאשר מפעילים את האפשרות Quick Start, מתקצרים זמני ההפעלה באופן ניכר, זאת על חשבון צריכת חשמל מוגברת בזמן המתנה במצב Stand By.

להלן מהירויות תגובה אותן מדדנו:

הפעלה רגילה
זמן מרגע הדלקת מכשיר (ללא דיסק במגש) ועד למצב מוכנות לפעולה: 25 שניות.
זמן מרגע הדלקת מכשיר (עם דיסק במגש) ועד לרגע תחילת ניגון סרט: 52.1 שניות.
זמן מרגע סגירת מגש הדיסקים ועד לרגע תחילת ניגון הסרט: 32 שניות.

זמני הפעלה במצב Quick Start
זמן מרגע הפעלת המכשיר, עם דיסק בנגן ועד לרגע תחילת ניגון הסרט: 8 שניות בלבד.

חיבור רשת

הדגם הנסקר בכתבה זו, תומך בפרופיל BD-LIVE 2.0, מה שמאפשר לקבל מידע נוסף מהאינטרנט, קטעי בונוס ואף משחקים, כל זאת בכותרים נתמכים בלבד.
לשם כך, יש לחבר כבל רשת ליציאת הרשת החוטית ולהכניס את ההגדרות הנדרשות.
פרופיל BD-LIVE מחייב נפח אחסון של 1GB לפחות, עם ה- BDP-120 הגיע בחבילה גם דיסק און קי בנפח 2GB אותו יש לחבר לכניסת ה- USB מאחור.
ניתן לפרמט את הדיסק החיצוני או למחוק רק את קבצי ה- BD-VIDEO שמצויים עליו, ע"י כניסה לתפריט ההגדרות המתאים.

Pioneer BDP-120 Blu-ray

פורמטי מדיה נתמכים

רשימת סוגי הקבצים בהם תומך נגן Bluray זה מתחילה בקבצי Jpeg, אותם ניתן לצרוב על דיסק ולצפות בהם מעל גבי מסך הטלויזיה.

בתחום האודיו, תומך ה- Pioneer בניגון תקליטורי מוזיקה (CD), כולל צרובים.
בזמן ניגון הקבצים, מופיעה על המסך רשימת הקטעים, עם מידע על אורך כל קטע, פורמט הקובץ (PCM) והמיקום הנוכחי.

Pioneer BDP-120 Blu-ray


במעבר לוידאו, מגלים תמיכה בפורמט DVD, בלוריי וגם AVCHD שהפך לפורמט המקובל במצלמות וידאו HD.

DVD
כאשר מנגנים סרט DVD, מבצע הנגן UPSCALE, השוונו את איכות הוידאו בסצינה מתוך עותק DVD של "להציל את טוראי ראיין", בחיבור HDMI 1080p, כאשר הנגן מבצע Upscale לעומת חיבור HDMI 576i וביצוע הפעולה ע"י מעבד המסך.
התמונה היתה חלקה ומוצלחת יותר כאשר פעולת ה- Upscale בוצעה דרך נגן ה- Blu-ray.

Pioneer BDP-120 Blu-ray
"טוראי ראיין" לאחר Upscale דרך הנגן


סרטי Blu-ray

התרגלנו זה מכבר לסטנדרט הגבוה של סרטי ה- Blu-ray ואכן הפיוניר אינו מאכזב כאן, עם הצגת תמונה וסאונד משובחים.

הסרט "שעת שיא 3" מפגין תמונה מצוינת, חדה ומפורטת ועם זאת גם חפה מגרעיניות וגם פסקול ה- DTS Master Audio רעם בחדר בהפגנת עומק ותחושה מרטיטה.

גם קזינו רויאל לא מאכזב בתמונה ובפסקול PCM רב ערוצי, הוא מפנה את הבמה לסלין דיון עם ערב מוזיקלי בלאס ווגאס בפסקול דולבי TrueHD, התמונה מפורטת וצבעונית וה- BDP-120 מעביר את החגיגה לעין באופן מהנה ומרשים.

בזמן ניגון הסרט, לחיצה על לחצן Function בשלט, מעלה בפינה הימנית עליונה של המסך תפריט אפשרויות המציג מידע על מיקום נוכחי וזמנים וכמו כן, מאפשר לשנות פרמטרים שונים בסרט ללא הצורך בהפסקה, למשל שינוי פסקול, שפת כתוביות או זוית (בתלוי בכותר).

Pioneer BDP-120 Blu-ray
תפריט Function

לחצן Popup Menu, מעלה את התפריט המהיר שמצוי בד"כ בכותרי הבלוריי ומאפשר לקפוץ אל כל קטע או נקודת זמן מבוקשת בסרט, גם זה, ללא הצורך בהפסקת הצפיה והעלאת התפריט הראשי, כפי שהיה נדרש בנגני ה- DVD.

Pioneer BDP-120 Blu-ray
תפריט Popup


סיכום

ה- BDP-120 של פיוניר מגיע כמעט שנה לאחר שהנגן של סוני מדגם BDP 350 נחת בארץ, הנגן של סוני נמכר כיום במחיר זול יותר - קרוב יותר אל קו ה- 2,000 ש"ח, היתרון של פיוניר עליו הוא במפענחים הפנימיים שמסוגלים להמיר לפורמט PCM (למי שזקוק לכך).
עבור בעלי רסיברים מודרניים לקולנוע ביתי שכוללים מפענח פנימי וכניסות HDMI, זה פחות רלוונטי, הם יבחרו בנגן בעל העיצוב המפתה יותר (וכאן יש יתרון, לטעמי, לפיוניר) וגם על סמך תנאי האחריות.

כמו הסוני, גם ה- BDP-120 מגיע כשהוא פתוח לסרטי בלוריי מ- ZONE B בלבד (כותרים מאירופה וישראל), מה שאומר כי כותרים שנרכשו בארה"ב (Zone A) לא ינוגנו בהצלחה.
בפועל, נכון להיום, המגבלה עדיין לא חמורה מאוד, כותרים המכילים הופעות מוזיקה אינם מוגבלי אזורים וגם חלק מהכותרים שהוגדרו כ- Zone A בלבד מתנגנים בהצלחה בנגני ZONE B, אבל זה כבר ענין של מזל.
כותרי DVD מכל האיזורים, לעומת זאת, יתנגנו בהצלחה בפיוניר (מולטי זון DVD).

פיוניר רקחה כאן נגן Blu-ray סולידי, הוא אינו משופע בתכונות כמו אחיו הגדולים ומתאים למשתמשים שרוצים לראות סרט HD באיכות גבוהה וללא התעסקויות מיותרות.

ציון:


בעד: עיצוב וגימור (נגן + שלט),
מפענחי אודיו פנימיים עבור דולבי דיגיטל ו- DTS Master Audio, אחריות 3 שנים.
נגד: איטיות בזמני הפעלה (שלא במצב Quick start), אין תמיכה בפורמטי וידאו כגון DivX.


מחיר: 2,850 ש"ח
אחריות: שלוש שנות אחריות יבואן רשמי ט.ר.

 
מפרט טכני - Pioneer BDP-120 Review

פורמטים נתמכים:
Blu-ray disc (BD-ROM, BD-R, BD-RE)
DVD-Video (DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW)
AVCHD (DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW)
CD (CD-DA)
JPEG

חיבורים:
וידאו: HDMI, קומפוננט, קומפוזיט
אודיו: HDMI, יציאה דיגיטלית אופטית, 2XRCA
רשת חוטית 10/100 + חיבור USB עבור BD-LIVE בלבד.

איכות וידאו: עד 1080p כולל 24p.
אודיו: Dolby TrueHD, DTS Master Audio


מידות: רוחב 420 מ"מ, גובה 58 מ"מ, עומק 268 מ"מ
משקל: 2.7 ק"ג
מעבר לתגובות בפורום