LCD LED TV – המהלך של סמסונג מסתמן כהצלחה

ליאור קורן
13-09-2009 06:55

דוחות מהרבעון השני של 2009 מצביעים על כך כי סמסונג ממשיכה להוביל את שוק ה- TV LCD העולמי, גם בזכות קידומן של טלויזיות ה- LED.


חברת המחקר iSuppli מדווחת כי סמסונג ממשיכה להוביל את תחום הטלויזיות העולמי בטכנולוגיית LCD עם נתח שוק של 18.5%.
כמות היחידות שנשלחו ברחבי העולם ברבעון השני של 2009, עמדה על 5.7 מיליון טלויזיות, זאת בהשוואה ל- 5.1 מיליון יחידות שנשלחו ברבעון הקודם.

מסתבר כי ההימור של סמסונג הצליח: ההחלטה לייצר מסכי LED דקיקים (2.99 ס"מ), גם במחיר ויתור טכנולוגי מסוים (שימוש ב- LED המצוי רק במסגרת המסך ולא על כל שטח הפנל) קלעה לטעמם של לקוחות רבים והציבה את סמסונג בחזית המכירות בעולם ה- LED.

שיווק LED
במקביל להשקת הסדרות החדשות, כגון LED B7000, פתחה החברה בקמפיין שיווקי עולמי גדול, באנגליה, למשל, הורדו המודעות וסמסונג נדרשה לתקן את ניסוחן, אבל בסופו של דבר, מסתבר שהחברה הצליחה ליצור רב שיח בנושא והעלתה את נושא ה- LED למודעות.


רק עכשיו, לאחר מספר חודשים, בהם ממשיכה Samsung למכור מסכי LED LCD רבים, מתעשתות המתחרות ומתחילות להשיק גם מסכי LED דקים.
LG השיקה דגמים דקים וגם סוני, למרות שהיתה חלוצה בשימוש בטכנולוגיית ה- LED RGB שנחשבת לאיכותית יותר, הכריזה לפני מספר ימים על סדרת ZX5 החדשה, שעושה גם שימוש ב- LED EDGE, בדומה לזה שיושם בדגמים של סמסונג.
אבל, המסכים של סוני, יקרים בהרבה (יותר מפי 1.5) בהשוואה לסדרות הנמכרות של סמסונג ולכן לא ברור עד כמה ישפיעו על נתח המכירות.

LED LCD – גאות עולמית

ברבעון הראשון של שנת 2009, הצביעו הנתונים על משלוח של 345,000 טלויזיות LED ברחבי העולם, ברבעון השני, קפץ הנתון ב- 75% ל- 604,000 יחידות והצפי הוא כי המספרים יגדלו עוד יותר בהמשך השנה.
חברת iSuppli צופה כי עד שנת 2013, הנתח של טלויזיות LED מכלל שוק ה- LCD העולמי, יעמוד על כמעט 45%.

ובכלל, מכירות של טלויזיות LCD (לא רק LED) המריאו ב- 14.1% ברבעון השני והגיעו למספר של 30.7 מיליון יחידות, העליה מוסברת בהשקה של דגמים חדשים ומתקדמים תוך הורדת מחירים של דגמים ותיקים יותר.

מעבר לתגובות בפורום