חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

רמקולים מוניטורים בבית - Tascam VL-A5, ביקורת | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

רמקולים מוניטורים בבית - Tascam VL-A5, ביקורת

גודל אות: Decrease font Enlarge font
רמקולים מוניטורים Tascam VL-AM במבחן רמקולים מוניטורים Tascam VL-AM במבחן

האם רמקולים אולפניים משולבי מגבר פנימי יכולים להתאים גם להאזנה בבית? כתב האודיו של האתר, הוציא מהאולפן זוג רמקולים מוניטורים מוגברים של Tascam ובדק אותם בחדר השינה.



רמקולים אולפניים, גם לבית?

ישנה נטיה לחשוב שמוניטורים אולפניים מתאימים רק לאולפן. אכן, זה לא רחוק מהאמת, אך יתרונות סוג רמקולים שכזה יכולים לבוא לידי ביטוי גם בחדרי שינה שמשמשים כחדרי האזנה לצלילי מוזיקה, זאת בנוסף לנחירות...


כיום נדליק אור על אחת החברות הידועות והמוערכות ביותר בתחום האולפנים. היא אחת הוותיקות, קשה למצוא אולפן שאינו מכיל או הכיל מוצר שלהם.
Tascam ידועה בזכות קונסולות האולפן שלה, כרטיסי קול מקצועיים ומערכות ההקלטה שנחשבות מהטובות ביותר שקיימות.

Tascam VL-A5

נשוא סקירתנו הפעם, הוא זוג רמקולים מוניטורים מוגברים בעלי יחידת מיד-בס אחת בקוטר 5 ורבע אינטש, מעליה טוויטר Dome בקוטר 1 אינטש.
בחלקו התחתון של כל רמקול, נמצאים שני פורטים.

Tascam VL-A5מגבר פנימי
עד כאן, זה נראה סטנדרטי למדי ומוכר, אבל העסק הרציני נמצא מאחור: מגבר 90 וואט טרנזיסטורי מגביר את הטויטר ויחידת המיד-בס.

על גב הרמקול, נמצא כפתור הדלקה, בוררי תדרים ופאזות, בורר עוצמה (רצוי שיהיה על המקסימום באופן קבוע) והכל יושב בתוך קופסאת עץ לא קלה ואיכותית ביותר.

מראה זוג הרמקולים נראה מקצועי ואולפני. ממש כפי שכתוב בספר.

יצירה באולפן

במהלך תקופה של מספר חודשים בחנתי אותם כרמקולי עבודה באולפן, יצרתי איתם קטעים חדשים, הקלטתי דרכם שירה, כלים, אתגרתי אותם לא מעט בעבודה האולפנית.

העבודה באולפן כרוכה בישיבה קרובה אל זוג הרמקולים, קשה היה לדמיין כיצד ישמע הצמד בחדר כאשר נקודת ההאזנה רחוקה יותר משני מטרים.

את ה- Tascam החלטתי לבחון מול רמקולי מוניטור של בהרינגר וסמסון. שניהם גדולים ממנו, חזקים ממנו (על הנייר לפחות) ובעלי יחידות 6.5 אינטש, מה שאמור לשים את ה- Tascam בעמדת נחיתות.

מבחן מהסוג הזה מורכב יותר מהסטנדרט הרגיל, הוא משלב בין עבודה אולפנית מאמצת ואגרסיבית לבין האזנה מעודנת בסלון או בחדר ממוצע.

את הסקירה החלטתי לבצע במשרדי, בו יש "סלון" בגודל ממוצע, חדר אולפן אקוסטי וסטרילי (אך לא יבש) וחדרים נוספים בגדלים שונים.

כרטיס הקול ששימש לבדיקה הוא ה-EMU 1820 שמלווה אותי בשלוש שנים האחרונות בכל הפרויקטים. מדובר על כרטיס קול מקצועי שמשמש לא מעט אולפנים בארץ ובחו"ל.

תוכנת היצירה היא לא אחרת מאשר ה-קיו בייס במהדורה 5 החדשה אשר נחשבת לטובה ביותר לעבודה מסוג זה. המחשב משנה? אם כן אז גם הוא מפלצת לא קטנה עם מערכת קירור מים למניעת רעשי מאוורר באופן אופטימלי.

עומד בלחץ

לא ארחיב בנושא בכתבה זו אך אגלה לכם שמוניטור אולפני מסוגל לעמוד בעוצמות גבוהות ולשמור על דינמיקה מרשימה במיוחד כיוון שבמהלך ההקלטה אין שום מכשיר שמגביל את האות הנכנס לעוצמה מסוימת (כפי שקורה בהקלטה הסופית שנמצאת על הדיסק), את הקומפרסור מכניסים אחרי. זה אומר שכאשר הזמרת צועקת למיקרופון הרמקול בעצם נמצא בסיכון. הוא אמור לעמוד בזה.
כאמור, מוסיקה שמגיעה אליכם הביתה, על דיסק CD (או בכל פורמט אחר) עברה את כל העיבודים על מנת שהעוצמה לא תעבור את הגבול שנקבע על ידי הטכנאי.

בהקלטות שירה או כלים ניתן להבין של- Tascamהקטן מהמתחרים ישנם לא מעט יתרונות. היחידה הקטנטנה הינה הרבה יותר דינמית מהמתחרים, חזקה והרבה יותר מדויקת. קולה של הזמרת נשמע דרכם טבעי יותר מהמתחרים באופן משמעותי, שקיפות הרמקול הופכת את ההקלטה לקלה ונוחה יותר.
גם בתחום הנמוך היחידה הקטנה הזו מפתיעה, היא מצליחה ליצר בס עמוק ומדויק יותר כאשר מדובר בהקלטת תוף רגל 21 אינטש לעומת הסמסון והברינגר שהפכו את ה-21 אינטש למשהו מרוח ולא מדויק.

בתחום האולפן אין לי צל של ספק שה- Tascam טוב מהמתחרים בהרבה.

אציין כי הרמיקס של שימי תבורי ביחד עם אלי סבג (חידוש לשיר "אתמול היית שונה") הוקלט, מוקסס, ועבר מאסטרינג עם הרמקול הזה. התוצאה הייתה מעולה ואף תחנת רדיו לא התלוננה על כך שזה נעשה עם מוניטור בעלות זולה יחסית.

Tascam VL-A5
מגבר טרנזיסטורי פנימי

עובר חדר

משם לקחתי את המוניטור לסלון שבמשרד (הלובי). שם בדקתי את הרמקולים בעזרת קטעי מוזיקה המשמשים אותי לבדיקות של רוב הרמקולים הביתיים אותם בחנתי.


מבחינת מבנה, רמקול ביתי ורמקול אולפני הינם זהים לחלוטין. ההבדלים נעוצים בעובדה שרוב הרמקולים האולפניים הינם רמקולים מוגברים (כוללים מגבר פנימי) לעומת הרמקול הביתי שהוא לרוב פסיבי. השינוי הנוסף הוא בקרוס אובר. המוניטור האולפני לא בא במטרה לספק חווית מוסיקה נעימה, הוא אמור להיות שקוף, יבש ונייטרלי ככל היותר. זו הסיבה העיקרית הראשונה שהוא מוגבר על ידי מגבר ספציפי ולא נותן למאזין את האפשרות לבחור בעצמו. כך החליטו מהנדסי החברה: זה מה שמתאים וזה מה שתשמע. המאזין לא אמור "להתערב" בבחירת ההגברה.

הסיבה השניה להטמעת מגבר פנימי, היא במקרים מסוימים גם במטרה לחסוך במקום פיזי בחדר הבקרה באולפן.

כאמור, ההבדל השני אותו ציינו, הוא ביחידת ה- CrossOver (מפלג התדרים). הרמקול הביתי מיועד למלא חלל גדול ממרחק של מעל ל-2 מטרים (בקירוב). המוניטור האולפני אמור לנגן קרוב למאזין מה שנקרא "Near Field" אך החיסרון הנ"ל הופך ליתרון כאשר מדובר בחדרים קטנים. כיוון שהוא אינו "זורק רחוק" החדר פחות מתערב. רמקולים ש"זורקים רחוק" מביאים את החדר לרוויה מהר מידי מה שפוגם בבמה, מעבה את הבס מעבר לפרופורציות, מה שפוגע באיזון ובגדול גם עלול "להרוג" את המוסיקה. כאן החסרון הופך ליתרון, הצליל נשמע טבעי ו-"נכון" יותר.

בא הביתה

שני המתחרים האחרים נותרו בודדים בחדר ואני מחליט לקחת את ה- Tascam גם לבית ולבחון אותו בחללים נוספים. החלל הראשון הוא חדר השינה והחלל הנוסף הוא סלון הבית. אבחן אותו כהרגלי על מגוון סגנונות מוסיקה.

הפעם אשדך לרמקול CD בכבל XLR של חברת קלוץ, DC5000. שינוי סוג הכבל דורש למתג את המגבר שמאחורי הרמקול.  

המבחן הראשון יערך בחדר השינה שאינו מטופל אקוסטית כלל מלבד מיטה זוגית + שידה וכמה תקליטים בארונית.

Tascam VL-A5
יכולות כיוון מגוונות

דאנס חדש

הקטע הראשון שאיתו בחנתי לבחון את הרמקול הוא דווקא קטע דאנס עדכני ואולי אחד מהטובים שעשו בתקופה האחרונה. Yves Larock - Rise Up אומנם נחשב בקרב חובבי הדאנס להיט שעבר זמנו אך עד היום לא יתנגדו הבליינים המוסמכים לקרוע את הרחבה כאשר הוא נכלל בסט. זהו קטע מלא באנרגיה וצלילים, לא קל כל כך להשאר דינמי כאשר יש "בום בום" שחוזר על עצמו ומאחוריו 200 צלילים מסונטזים ולא כל כך קלים לעיכול. המאסטרינג בסגנונות כאלה שונה במעט ממאסטר אודיופילי מצוי במיוחד בטווח הדינמי ובווליום הכללי בוא מוקלט הקטע (אסביר על כך בהרחבה בהזדמנות).

אז מה היה לנו שם. קטע דאנס טהור ואנרגטי ורמקול מוניטור אולפני מוגבר לא מי יודע מה גדול (בלשון המעטה). אני בהחלט זוכר כיצד התנהגו רמקולים מדפיים בסיגנון כזה, אני גם זוכר שרובם התקשו להעביר את הסיגנון הדאנסי באופן שגרם לי לזוז או לפחות להביע פליאה. כאן המקרה שונה לחלוטין. יש בקטנצ'יק הזה משהו שאין ברמקולים אחרים שמתחרים למחירו. הוא פשוט מעביר מוסיקה אלקטרונית באופן שקשה להשאר אדישים אליו. הוא אנרגטי ודינמי בטירוף, הוא מדויק ומהיר. הרמקול ניגן כמו שבליין שותה – רואים שהוא רגיל לכך.

מנוחת צהריים

בתחום האלקטרוני הוא עושה את העבודה באופן לא פחות מראוי להערצה. ומכאן אני מנקה את האוזניים עם ג'אז עדין ורך. קשה למצוא אחת שתעשה זאת יותר טוב משירלי הורן. נקיון ושקט בסגנון הזה הוא חשוב ביותר, ישנם הרבה קטעים שקטים, בהם תופעת "Hiss" מהמגבר לא תעבור טוב. במקרה הזה מדובר במגבר שקט במיוחד ונקי מרחשי חשמל שהורגים את השקט.

אם הייתי עוצם עיני ולא יודע איזו מערכת מנגנת הייתי עלול לטעות ולחשוב שמדובר ברמקול יקר משודך למגבר יקר עוד יותר. ההתאמה של המגבר, הרמקול, התיבה והקרוס בהחלט גורמים לרמקול להישמע לא פחות ממעולה בסגנון הזה.  יש שיטענו שרמקול מציג צליל "יבש" מידי, כפי שהסברתי מקודם, רמקול אולפני טוב אמור להיות ניטרלי ככל הניתן על מנת לשקף את הצליל כפי שהוא ללא צבעים מיותרים.


Tascam VL-A5


איך אפשר בלי מוסיקה קלאסית? אי אפשר

גם מוסיקה קלאסית מקבלת במה ראויה. החלטתי לאתגר את הרמקול עם VERDI REQUIEM – SUTHERLAND-HORNE PAVAROTTI-TALVELA בדיסק כפול בהוצאה של DECCA.

מוסיקה קלאסית ווקלית דורשת המון דינמיקה מהרמקול. כפי שראינו קודם הוא הצליח לעמוד בדינמיקה במוסיקה אלקטרונית מבלי להתאמץ כלל. כאן הסיפור מעט שונה. עשרות כלים, קולות אדם ולא מעט קטעים מתפרצים. כאן הוא מוכרח להצליח להפריד את הכלים באופן משביע רצון.

עד היום, שום רמקול מוניטור ביתי לא הצליח להעביר בי תחושה של תזמורת פילהרמונית שלמה + מקהלה ומעט מאוד רמקולים רצפתיים מצליחים לעשות זאת באופן שהוא כמעט משביע רצון.
אין ניסים וגם המוניטור הזה אינו מצליח להעביר את תחושת העוצמה והפרדת הכלים, אבל, לעומת לא מעט רמקולים מדפיים שבחנתי הרמקול הזה מצליח להעביר הרבה מעבר למה שמצפים ממנו כאשר מביטים בגודלו הקטן. הפרדת הצליל טובה מאוד, דינמיקה מרשימה בהחלט, ניטרליות וטבעיות שיגרמו לכמה מתחרים אודיופילים מדופלמים להזיע.


סיכום

מדובר ברמקול מוניטור קטן שבחדר השינה שלכם ייתן תוצאה פנומינלית. הוא חזק, דינמי, קטן, מהיר, מדוייק, ניטרלי ומה לא. הוא מסוגל לאכול לארוחת בוקר קטעים אלקטרונים קשים וכוחניים ולקינוח ינשנש ג'אז מעודן. לעת ערב יעדיף ארוחה קלאסית מעודנת אך לא יפחד למלא את בטנו במנה פחות מעודנת של תזמורת פילהרמונית בגודל בינוני. איכות הבניה וההרכבה מעולה ואין "קירקושים" מחיבורי המגבר לארגז.

לא לשכוח כי רכישת זוג רמקולים אלו, ה- Tascam VL-A5 חוסכת גם עלות של מגבר נפרד, אולם, למען הנוחות והפרקטיות רצוי לשדך נגן תקליטורים הכולל שלט רחוק שיש לו אפשרות שליטה על עוצמת הווליום או לחלופין מקור מוזיקה בדמות סטרימר שמגיע עם אפשרות שליטה בעוצמת אות האודיו.


שורה התחתונה
מחירו, איכות הבניה, מגבר מובנה, כניסה מאוזנת, שליטה בתדרים, איכות הצליל שהוא מפיק וגודלו הצנוע במיוחד הופכים את ה- VL-A5 לפחות עבורי לקניה טובה ביותר.

מחיר: 2,400 ₪

יבוא ואחריות: יורוטל טק

קישור: מפרט באתר יצרן


  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (28 תגובות פורסמו):

avatar
truejoker 2009-11-09 15:57:25
רציתי לדעת , המגבר הפנימי זה בתצורת רמקול מוגבר למחשב , כלומר מגבר אחד לשניהם והם מחוברים בכבל , או שיש מגבר לכול תיבה ? בזמנו המלצת על מוניטור אולפני אחר של טאסקם במחיר של 1000 ש"ח , מה ההבדל בין השניים ? והאם השווית אותו לרמקולים למחשב כמו אודיו אינג'ין או משהו דומה בסביבות המחיר הזה ? למה היית משווה אותו בתור רמקול אודיופילי ? (כלומר איזה רמקול אודיופילי, בניגוד למוניטור אולפני , מזכיר אותו או דומה לו בחתימת הצליל )
avatar
rel_benrey 2009-11-09 16:24:42
נמר. האם תוכל להמשיך את הבדיקה גם מול מוניטורים ביתיים פסיביים, באותה קבוצת מחיר? עניין השוני בהגברה פחות משנה כאן, השאלה מה ההבדל בתוצאה הסופית בין רמקול אולפני לרמקול ביתי.
avatar
Roy 2009-11-09 18:22:56
אחת הביקורות המעניינות לאחרונה, יפה. (Y)
avatar
Ozen 2009-12-09 01:13:26
ג'וקר, לכל רמקול הגברה וכיוון משלו. נמר, ביקורת מאוד מעניינת! אני יכול לספר ששמעתי את הרמקולים אצל נמר והחלטתי לקחת אותם כרמקולים למחשב - לסרטים, משחקי מחשב ואולי עריכת מוסיקה בעתיד (להאזנה יש לי מערכת יותר מושקעת...). יש לי אותם כבר שבוע, ואני מאוד מרוצה! יש להם כוח רב וצליל מלא ומדוייק, אפילו שהם בעיקרון ניטרליים. התחלתי להמליץ לחברים... (Y)
avatar
spiderrrman 2009-12-09 20:33:35
.... לי עדיין לא יצא לשמוע אותם, אבל שבאתי לקילומבו וביקשתי לשמוע אותו, אמרו לי שהם כבר לא מביאים אותו והוא בכלל לא מתחרה ראוי לרמקולים באותו תקציב כמו אלה שהשוואת אותם בכתבה ואמרתה שהם נחותים מהטאסקאם. ממש מוזר מה הביא אותם ללכלך ככה על הרמקולים, אני מניח סכסוך עסקי עם היבואן.
avatar
נמר 2009-12-09 21:08:14
רציתי לדעת , המגבר הפנימי זה בתצורת רמקול מוגבר למחשב , כלומר מגבר אחד לשניהם והם מחוברים בכבל , או שיש מגבר לכול תיבה ? בזמנו המלצת על מוניטור אולפני אחר של טאסקם במחיר של 1000 ש"ח , מה ההבדל בין השניים ? והאם השווית אותו לרמקולים למחשב כמו אודיו אינג'ין או משהו דומה בסביבות המחיר הזה ? למה היית משווה אותו בתור רמקול אודיופילי ? (כלומר איזה רמקול אודיופילי, בניגוד למוניטור אולפני , מזכיר אותו או דומה לו בחתימת הצליל ) אין רמקול מוגבר למחשב שיתחרה בו. רמקול למחשב אמור להיות קטן, יפה והכי חשוב צבוע על מנת להרשים ככל היותר. רמקול אולפני אינו דומה לו ואינו מתחרה בו. לגבי המגבר - כל רמקול חופן בחובו מגבר. אינני זוכר מתי כתבתי שיש לטאסקם רמקול ב-1000 ש"ח. אני אפילו בטוח שאתה טועה וזה נאמר על ידי אדם אחר. לפי מה שאני יודע אין לטאסקם רמקול מוניטור מוגבר במחיר הזה.
avatar
נמר 2009-12-09 21:14:05
נמר. האם תוכל להמשיך את הבדיקה גם מול מוניטורים ביתיים פסיביים, באותה קבוצת מחיר? עניין השוני בהגברה פחות משנה כאן, השאלה מה ההבדל בתוצאה הסופית בין רמקול אולפני לרמקול ביתי. עיניין השוני בהגברה הוא מהותי עד מאוד. אשמח לבצע בדיקה ולהביא רמקול ביתי לשטח של האולפני.
avatar
נמר 2009-12-09 21:16:43
לי עדיין לא יצא לשמוע אותם, אבל שבאתי לקילומבו וביקשתי לשמוע אותו, אמרו לי שהם כבר לא מביאים אותו והוא בכלל לא מתחרה ראוי לרמקולים באותו תקציב כמו אלה שהשוואת אותם בכתבה ואמרתה שהם נחותים מהטאסקאם. ממש מוזר מה הביא אותם ללכלך ככה על הרמקולים, אני מניח סכסוך עסקי עם היבואן. ששואלים בעל עסק מה הוא ממליץ הוא ימליץ דבר ראשון על מה שהוא מרוויח הכי הרבה. אם החליט שהוא מפסיק וסחור בטאסקם זה בסדר גמור רק שהסיבה שהוא הציג בפנייך שגוייה לחלוטין.
avatar
truejoker 2009-12-09 21:51:59
אין רמקול מוגבר למחשב שיתחרה בו. רמקול למחשב אמור להיות קטן, יפה והכי חשוב צבוע על מנת להרשים ככל היותר. רמקול אולפני אינו דומה לו ואינו מתחרה בו. לגבי המגבר - כל רמקול חופן בחובו מגבר. אינני זוכר מתי כתבתי שיש לטאסקם רמקול ב-1000 ש"ח. אני אפילו בטוח שאתה טועה וזה נאמר על ידי אדם אחר. לפי מה שאני יודע אין לטאסקם רמקול מוניטור מוגבר במחיר הזה. אתה דיברת ו/או המלצת על דגם אחר של טאסקם VL-X5 בתרד' שמישהו שאל על רמקולים למחשב . לצערי לא שמרתי אותו במועדפים כך שאני לא יכול להראות לך . מכול מקום מה ההבדל בין הX5 לA5 ? אם אתה יודע ודבר נוסף , היבואן זה במקרה שייך לשמעון מסאונדהוליק ?
avatar
נמר 2009-12-09 23:02:26
היבואן הוא יורטל טק. אם כתבתי 1000 ש"ח כנראה שזו היתה טעות.
avatar
truejoker 1970-01-01 02:00:00
היבואן הוא יורטל טק. אם כתבתי 1000 ש"ח כנראה שזו היתה טעות. שתי שאלות נוספות (מצטער על החפירה , אבל אני מתכווין לקנות משהו בשבוע הקרוב כך שהייתי רוצה לדעת , אני לא ממש יכול להסתובב עכשיו ולשמוע ), 1 - האם הדגם זה הדגם הזה או השני , כי באתר שלהם לא מופיע הדגם שלך (הA5 אלא X5 )? ובאותו עניין , יש חנות אינטרנטית שאפשר לקנות כי לא מצאתי משהו במחיר הזה ? אשמח לקישור 2 - האם יצא לך לשמוע את הרמקולים של M AUDIO ושל KRK באותו תקציב ? ואם כך האם עדיין תעדיף את הטאסקם
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
אלו היבואנים: http://www.eurotal.co.il/
avatar
truejoker 1970-01-01 02:00:00
ליאור , אני יודע , רק ששם זה מופיע כמו X5 . השאלה היא האם A5 זה דגם שלא מופיע באתר , או שזה טעות סופר ?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
שתי שאלות נוספות (מצטער על החפירה , אבל אני מתכווין לקנות משהו בשבוע הקרוב כך שהייתי רוצה לדעת , אני לא ממש יכול להסתובב עכשיו ולשמוע ), 1 - האם הדגם זה הדגם הזה או השני , כי באתר שלהם לא מופיע הדגם שלך (הA5 אלא X5 )? ובאותו עניין , יש חנות אינטרנטית שאפשר לקנות כי לא מצאתי משהו במחיר הזה ? אשמח לקישור 2 - האם יצא לך לשמוע את הרמקולים של M AUDIO ושל KRK באותו תקציב ? ואם כך האם עדיין תעדיף את הטאסקם אתה ממש לא חופר. כתבתי כתבה ואתה השקעת מזמנך וקראת. חובתי היא לענות לכל השאלות שאני מסוגל לענות עליהן בכל הנוגע לכתבה. 1- הדגם המפורסם באתר היבואן הוא הדגם הישן. הדגם הנסקר הוא החדש. 2- היו לי בעבר כמה דגמים של M AUDIO במהלך תקופה של 4 חודשים כאשר הם הוחלפו דגם בדגם. לא הצלחתי להוציא מהם מיקס ראוי, הם לא שיקפו את התוצאה באופן שאני יכול לסמוך עליה. לגבי ה-KRK באותו תקציב - אין לי נסיון רב איתו ולכן קשה לי להביע עמדה מלומדת.
avatar
tulipcorp 1970-01-01 02:00:00
הדגם A5 הוא מוניטור של חברת ADAM הגרמנית, שמייצרת מוניטורים במחירים מעט גבוהים מהמתחרים, אך מעניקים חוויות שמיעה יוצאת מן הכלל. [url=http://www.adam-audio.de/studio/nearfield/a5_data.htm]http://www.adam-audio.de/studio/nearfield/a5_data.htm מי שבאמת מעוניין לשמוע מוניטורים אולפנים טובים, שיגש לחדר התצוגה במיוזיקשופ ויאזין לסדרה S של ADAM - הנאה צרופה מובטחת :)
avatar
truejoker 1970-01-01 02:00:00
שמעתי על ADAM אבל המחירים שלה הם בסטרטוספירות שפשוט זה לא שייך לרמקולים למחשב , אלא אם כן אתה מקצוען ו/או מוסיקאי שעובד עם המחשב
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
4 אלף זה הרבה?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
הדגם A5 הוא מוניטור של חברת ADAM הגרמנית, שמייצרת מוניטורים במחירים מעט גבוהים מהמתחרים, אך מעניקים חוויות שמיעה יוצאת מן הכלל. [url=http://www.adam-audio.de/studio/nearfield/a5_data.htm][url]http://www.adam-audio.de/studio/nearfield/a5_data.htm מי שבאמת מעוניין לשמוע מוניטורים אולפנים טובים, שיגש לחדר התצוגה במיוזיקשופ ויאזין לסדרה S של ADAM - הנאה צרופה מובטחת :) אתה טועה. הדגם A5 הוא רכב של AUDI הגרמנית שהנהיגה בו היא חוויה מובטחת . הדגם A5 הוא גם קונסולה אולפנית של מאקי. הדגם A5 הוא גם מגבר של ניומרק משנות ה-90 עכשיו מי צודק?:) בדגם A5 משתמשות המון חברות בניהן חברת טסקאם. זה אומר שהדגם A5 שדברנו עליו במקרה הספציפי הזה אינו קשור ל-ADAM.
avatar
truejoker 1970-01-01 02:00:00
4 אלף זה הרבה? לרמקולים למחשב כן . לדברים אחרים לא , אבל לאלו התקציב הרבה יותר גדול (lol) רמקולים למחשב נופלים (אצלי לפחות) לקטגורית "רוצה שיהיו טובים אבל לא מוכן להשקיע יותר מידי " (lol). אילוליה העובדה שמדובר באודיו , הייתי מסתפק גם ברמקולים של 1000 ש"ח האמת היא שגם אין לי מקום כ"כ בשולחן הקטן שלי , והמשקל של אלו שנמר בדק זה 17 ק"ג (אני לא יודע אם לשניהם או לאחד ), והיות ואין להם משלוח , אני כנראה אוותר עליהם . זה כבר יותר מידי בעייתי בשבילי בשביל רמקול למחשב , טוב ככול שיהיה
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אורי. המשקל הוא לשניהם. לגבי השאר אני בהחלט מסכים איתך.
avatar
Aloniyahoo 2009-04-10 07:59:46
Audioengine 5 and Aktimate mini שלום נמר. אני מתלבט בין Tascam ל: Audioengine 5 האמריקאי, או: Aktimate mini האוסטראלי (מקום מגורי). שניהם מקבלים ביקורות מצוינות בתחום של Multimedia/HTPC speakers. את ה Aktimate mini יצא לי לשמוע והוא נשמע מעל ומעבר לרמקולי Multimedia רגילים (אין השוואה). מדובר במחיר פחות או יותר זהא.
avatar
נמר 2009-04-10 08:40:38
אלוני. לא השוואתי את ה-TASCAM לרמקולים הללו אך אני מכיר את ה- Audioengine. אני יכול להגיד בביטחון מלא שהוא טוב יותר מה- Audioengin. לגבי ה-Aktimate קשה לי לקבוע מי ישמע יותר טוב מפני שלא האזנתי להם. ה-TASCAM היה אצלי במבחן, לא הקלתי עליו כלל ובחנתי אותו בשטח, בעיר, בשביל, ובכביש המהיר. כיוון שהוא עבר את המבחן בהצלחה מרובה אין לי ספק שהוא קניה מוצלחת ואמליץ לך ללכת עליו ולא על משהו שאינני מכיר. נסה לשמוע אותו מול שני המתחרים הללו ואז תחליט.
avatar
Aloniyahoo 2009-04-10 13:07:22
Which Audioengine Hi Namer. Sorry for the English but it takes me ages to write in Hebrew due to not having the right keyboard. Thanks for the quick response and the excellent review !!! One small detail, Audioengine has got 2 models 2 and 5. Have you listened to the Audioengine 5 (the one I'm interested in)? Sorry to be a pain, Alon.
avatar
אורי_ו 2009-04-10 13:41:03
אלון אתה משתמש במק?
avatar
Aloniyahoo 2009-04-10 13:43:46
specs http://www.goodgearguide.com.au/review/home_entertainment/audioengine/a5/220266 Hi again Namer. Here's a link to the Audioengine A5 review and specs Thanks again, Alon.
avatar
נמר 2009-04-10 14:31:06
שמעתי את ה-5. אין ספק שהוא רמקול מעולה שגם אני די הופתעתי ממנו. מה שאני מציע הוא להאזין לשניהם ורק אז תבין את ההבדלים בין רמקול אולפני שנועד לעבודה קשה לבין רמקול ביתי שאינני מטיל ספק באיכותו.
avatar
Aloniyahoo 2009-04-10 15:51:38
For home use Thanks again. I will be using the speakers as part of a hifi HTPC setup in my living room (5 by 4 M). Is the Tascam still superior? Will sneak out of work to have a listen at the only shop in Perth who's got the speaker...
avatar
Aloniyahoo 2009-04-10 16:46:15
Mac אלון אתה משתמש במק? Not at the moment, but thinking about the Mac mini for my HTPC.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


תגיות
הרשם לעדכוני האתר
Email: