סיקור אירוע המוזיקה של Apple – בעיקר עדכוני iPod

אביחי אפוטה
09-09-2009 22:26

יופיע או לא יופיע? יגיע או לא יגיע? יחזור או לא יחזור? בסוף זה קרה – סטיב ג'ובס, האיש מס' 1 של Apple עלה הערב על הבמה בסאן פרנסיסקו באירוע המוזיקה השנתי של Apple. בנוסף, נגני iPod חדשים, גרסא 3.1 לאייפון, iTunes 9 ועוד – סיקור מקיף של האירוע.


הפורומים געשו, הבלוגרים השתוללו והטוויטר צייץ כל-כך חזק עד שכמעט נפל מהעץ: במשך דקות ארוכות (לפי הדיווחים החיים של הבלוגים המובילים ברשת) כל הקהל עמד על הרגליים כשהוא מוחא כפיים לאדם שהביא את Apple לאיפה שהיא נמצאת היום. סטיב ג'ובס.
כזכור, ג'ובס לקח לעצמו פסק זמן יחסית ארוך בעקבות החמרה במחלת הסרטן שלו, ובמטרה לנוח ולהבריא, ואחרי יותר משנה הוא שוב על הבמה עם המצגת התורנית.

אז סטיב ג'ובס חזר והביא איתו לא מעט דברים חדשים:

גרסא 3.1 ל- iPhone

בערך חודשיים מאז שיצאה גרסא 3.0 למכשירי ה- iPhone יחד עם ה-  3Gs, עדכון משמעותי ראשון מושק וזמין כבר הערב. מה חדש? לא יותר מדי.
-    אפשרות Genius על ה- iPhone עצמו בשביל לארגן ולהשמיע בצורה חכמה את המוזיקה על המכשיר.
-    'רינגטונים': ניתן יהיה לרכוש רינגטונים מוכנים ישירות מה- App Store בעלות של 1.29 דולר. יותר מ- 30,000 רינגטונים שונים מתוך 4 הלייבלים המובילים בארה"ב יהיו זמינים.

סטיב ג'ובס

iTunes 9

חנות המוזיקה הגדולה בעולם מקבלת גרסא חדשה. נכון להיום רכישה בחנות נתמכת ב- 23 מדינות עולם (כמובן שישראל היא לא אחת מהן). יותר מ- 100 מיליון חשבונות משתמשים פעילים (עם כרטיסי אשראי) ומכירות של יותר מ- 8.5 ביליון (!!) שירים עד היום. אז מה חדש ב- 9 שזמינה כבר מהיום להורדה:
-    גם כאן אפשרות ה- Genius נכנסת לאזור חדש שייקרא Genius Mixes. למעשה, עם מאגר המידע העצום שמוזרם ממשתמשים בכל העולם, ה- Genius הפך למספיק גאון בשביל לסדר לכם לבד את השירים על המחשב לפי ז'אנרים ככה שבאמצעות ה- Mixes, תוכלו לנגן רשימות השמעה שהוא יצר לבד לפי אותו ז'אנר.
-    שיפור בממשק הסנכרון של המכשירים השונים עם התוכנה. תאפשר סנכרון של רשימות השמעה ספציפיות, ורק שלהן. כנ"ל עם תמונות, ווידיאו, פודקאסטים ועוד.
-    ניהול אפליקציות ישירות מה- iTunes: זה דבר שהרבה משתמשי iPod Touch ו- iPhone חיכו לו. אפשרות לסידור האפליקציות במסכים של המכשיר, ישירות מה- iTunes.
-    Home Sharingשיתוף המדיה עם עד 5 מחשבים ברשת הביתית. למעשה, תכנים שהורדו ונקנו ב- iTunes יוכלו להיות משותפים עם מחשבים נוספים בבית.
-    עיצוב חדש לחנות עצמה. לא משהו יותר מדי מלהיב.

iPod'ים

אפל אייפודלפי המצגות של Apple, ה- iPod'ים על שלל הסוגים שבהם תופסים נתח של 73.8% משוק הנגנים בעולם. Microsoft רק עם 1.1% לנגני ה- Zune שלה. והמספרים גם מתורגמים למכירות: לא פחות מ- 220 מיליון מכשירי iPod נמכרו עד היום.  אז מה קיבלנו הערב:

iPod Touch

-    תמחור חדש ל- 3 סוגי מכשירים: 199 ל- 8 גיגה, 299 ל- 32 גיגה ו- 399 ל- 64 גיגה.
-    מהיר יותר: מריץ Open GL 2.0

iPod Classic

-    אחד המכשירים שהיו שמועות לגביו שכבר יירד מהמדפים, אבל לחבר'ה של Apple יש חדשות עבורנו: מ- 120 גיגה לגרסא הנוכחית, הזיכרון שלו תופח ל- 160 גיגה והמחיר נשאר אותו דבר – 249 דולר.

iPod Shuffle

אולי ה- iPod הכי גרוע שיצא לי לתפעל, ולראיה הסקירה שעשינו לו לא מזמן. גם הוא מקבל כמה חידושים, ולשם שינוי כאלו שיהפכו אותו לקצת יותר נוח:
-    סדרת אוזניות חדשה שתהיה תואמת לפקד השליטה שלו.
-    יודיע לנו בקול אנושי (Voice Over) מתי הסוללה ריקה ומתי היא מלאה.
-    תמחור חדש: 2 גיגה ב- 59 דולר. 4 גיגה ב- 79 דולר.
-    מגוון צבעים חדשים: כחול, וורוד, ירוק, שחור והכסוף המוכר.
-    מהדורה מוגבלת של המכשיר בגימור מתכת מבריקה.



iPod Nano

לטעמי ה- iPod הטוב והנוח ביותר. היו לא מעט שמועות על מצלמה שתשולב בדור החדש, ומסתבר ש:
-    יש מצלמה! גם סטילס וגם ווידיאו בדיוק המצלמה של ה- iPhone 3Gs.
-    מסך מוגדל – 2.2 אינצ'
-    גם כאן תהיה האפשרות של ה- Genius Mixes.
-    רדיו FM מובנה במכשיר
-    חיבור ישיר למוצרי נייקי – Pedometer
-    ה- Nano הוא מהיום גם מכשיר הקלטה והוא מגיע גם עם ספיקר מובנה.
-    פונקצית ה- Voice Over שמוכרת מה- Shuffle תוטמע גם ב- Nano.
-    2 סוגים: 8 גיגה ב- 149 דולר. 16 גיגה ב- 179 דולר.
-    מגוון צבעי הקשת, וזמין כבר היום...

אז זה מה שהיה הערב, ודווקא מה שיותר מעניין זה מה לא היה הערב. בשבועות האחרונים, כמו לקראת כל אירוע של Apple, הרשת גואה בשמועות על מוצרים כאלו ואחרים שייחשפו. דיברו על Tablet מגע חדש, מצלמה ל- iPod Touch וכד'. אני חושב שדווקא הדבר החיובי ביותר בהכרזות של הערב היה הבשורות על הוזלה בכמעט כל המכשירים של Apple. על איכויות הנגנים של Apple אין ממש וויכוח, והוזלה שלהם רק הופכת אותם ליותר נגישים. אבל, בישראל כמו בישראל, סביר שלא נרגיש את זה כאן באופן משמעותי מדי.


מעבר לתגובות בפורום