iDizingof: השקת חנות שנייה של iDigital / אפל בדיזינגוף סנטר

אביחי אפוטה
07-09-2009 07:05

נציגת 'אפל' בישראל השיקה את החנות השנייה של המותג בקנין דיזינגוף סנטר. הסניף יהיה הראשון מסוגו בארץ שייתן במה לאומנים ולהקות צעירים וגם כלים להתנסות בעריכת וידיאו ומוזיקה. נפגשנו לראיון עם מנכ"ל iDigital, ערן תור בנושאי תמחור, לוקליזציה וכמובן, אייפון.



כמעט שנה לאחר השקת החנות הראשונה של מותג 'אפל' בקניון רמת אביב, חנכה חברת iDigital, יבואנית מוצרי 'אפל' לישראל, את החנות השנייה בדיזינגוף סנטר בתל-אביב. החנות החדשה מעט גדולה יותר מהסניף ברמת אביב (300 מ"ר) והיא כוללת מספר חידושים. "למרות המשבר הכלכלי אנחנו במומנטום אדיר" מצהיר מנכ"ל iDigital , ערן תור: "בדיוק השבוע סגרנו שיא מכירות של מחשבים והמודעות למחשבי 'אפל' רק הולכת וגוברת". בנוסף הכריז תור כי במהלך החצי שנה הקרובה תיפתחנה חנויות דומות בירושלים וחיפה.

בחנות החדשה אפשר למצוא את שלל מחשבי ה- MAC החדשים של 'אפל' לצד מגוון אביזרים ומוצרים משלימים נוספים. כל המחשבים השונים מוצגים במצב עבודה פעיל למי שמעונין להתנסות בהם. גם לעולם המוזיקה של המותג יש נוכחות מרשימה עם מגוון נגני ה- iPod שפזורים על השולחנות וניתנים גם כן להתנסות. גם כאן לא חסכו באביזרים משלימים וציוד היקפי כגון אוזניות, תחנות עגינה מוזיקליות, רמקולים ניידים וכד'.

iDigital Apple Store


יצירת מוזיקה
הדבר החדשני והמשמעותי ביותר בחנות החדשה זכה לשם- iDigital Live Tunes. זהו קונספט ייחודי שנותן במה ליוצרים צעירים בתחום המוזיקה והעריכה. "כל אדם שיש לו קשר ליצירה – זה המקום עבורו ללמוד ולהתנסות" הכריז ערן תור: "הקהל התל-אביבי, הצעיר, האומנותי והיוצר – ימצא כאן את הבית שלו".


iDigital Apple Store


אולפן הקלטות
הסניף החדש כולל בתוכו אולפן הקלטות משוכלל עם ציוד עריכה וכלי נגינה שונים, שיהיו זמינים ופתוחים לכל אדם שירצה להתנסות בעריכת ווידיאו ומוזיקה וכן גם להקליט ולהופיע עם היצירות שלו. השירות החדש יתאפשר באמצעות הרשמה באתר האינטרנט של החברה וב- "תשלום סמלי". יחד עם זאת, מיד לאחר ראש השנה יתקיימו הופעות חיות של להקות ואמנים צעירים בתוך החנות עצמה שיוקלטו באולפן הצמוד ויהיו זמינים באתר האינטרנט של החברה. בהמשך ייהנו הלקוחות המעוניינים גם בסדנאות אורח של בעלי מקצוע בתחום עריכת הווידיאו, המוזיקה, הגרפיקה ואנימציה ממוחשבת וכן גם בקורסים והדרכות על מוצרי 'אפל' השונים.


בצמוד לאולפן ההקלטות השקוף, ישנו חדרון קטן ושקוף גם כן, שמדמה סלון ביתי "טיפוסי" על-פי חזון הבית החכם של 'אפל'. שם יוכלו המתעניינים להתנסות ב- Apple TV ובאופן שבו אפשר יהיה לשלוט על אמצעי המדיה השונים בבית באמצעות רשת האינטרנט עם מחשבי ה- MAC ומכשירי ה- iPhone / iPod.

iDigital Apple Store


בלט בהיעדרו

כיאה לחנות 'אפל' טיפוסית, התפאורה מושלמת, השולחנות עמוסים בכל טוב טכנולוגי מהשורה הראשונה וגם הקירות קטנים מלהכיל את כמויות האביזרים המשלימים לאורח האחד והיחיד שממאן להגיע: ה- iPhone. במפתיע או שבעצם לא, סירב מנכ"ל iDigital להתייחס לכל דבר שקשור להגעתו (הקרובה?) של ה- iPhone.

יחד עם שלל הקורסים וההדרכות על מוצרי 'אפל' השונים יינתן דגש מיוחד על טיפוח מפתחים צעירים וחדשים לאפליקציות iPhone. וזה היה יכול להיות מצחיק אם זה לא היה עצוב, כי אם תוסיפו את זה לעובדה שישנם מטרים על גבי מטרים של ציוד משלים לסלולארי של 'אפל' על קירות החנות, ושומעים עליו שמועות מכל מקום, והכול כבר ערוך ומוכן – אבל רק החתן חסר לנו, כאשר אף אחד לא מעז לדבר על הנושא. ההכרזות על המכשיר וההתבטאויות על דרכי החתחתים שעברו כל אותם גורמים בשביל להביא אותו לארץ נשמעו בקול תרועות רמות ואילו היום אף אחד לא יודע לומר היכן האייפון שהבטיחו לנו...

בהתייחס לאירוע ההשקה של מערכת ההפעלה החדשה של 'אפל', Snow Leopard, שהייתה קצרה מאוד מן הצפוי (כזכור, תוך דקות אזל המלאי ורבים חזרו הביתה כלעומת שבאו), שחרר מנכ"ל iDigital אזעקת הרגעה ומסר שמהיום בצהריים כבר לא ייחסר המלאי לאף אחד. בנוסף, התבשרנו מפיו שבעדכון הקרוב למערכת ההפעלה, 10.6.1, יבוא לביטוי פרויקט הלוקאליזציה של המערכת וגיורה המלא לשפה העברית.

iDigital Apple Store

בסיום האירוע, נפגשנו לראיון עם מנכ"ל iDigital

ראיון עם ערן תור - מנכ"ל iDigital


ש: איך מסתדרת השקה עולמית למערכת ההפעלה החדשה, עם הד תקשורתי רחב היקף ובפועל רק עשרות בודדות של לקוחות זכו לרכוש את חבילת העדכון ואילו רבים אחרים שהגיעו במיוחד מכל קצוות הארץ חזרו בידיים ריקות.
ת: קודם כל אני מסתכל על הצד החיובי והוא העובדה שהצלחנו, בשונה מהמון מדינות אירופה אחרות, להשיק את המערכת באופן סימולטאני עם שאר העולם. וצריך לזכור שלפני שנה-שנתיים בכלל לא ספרו אותנו בעניין הזה והיינו נאלצים לחכות חודש וחודשיים ולעיתים אף יותר עם השקות של מוצרים חדשים אחרים אחרי שאר העולם. מדינות אחרות בעולם כמו לדוגמא יוון, תורכיה, איטליה וכד' בכלל לא השיקו את העדכון בתאריך היעד כי לא היה להם מלאי. אז מההיבט הזה זה כבר דבר חיובי. הזמנו יותר חבילות שדרוג, רצינו שיגיעו יותר ואפילו חשבנו שנקבל את מה שהזמנו – אבל זה מה שקיבלנו מ'אפל'.

ערן תורש: אז מה זה בעצם אומר על טיב הקשר שלכם עם 'אפל' העולמית?
ת: מצוין!. זה לא אומר שום דבר על הקשר שלנו עם 'אפל'. הקשר שלנו יוצא דופן ממדינות אחרות ואפשר לראות את זה ברמת השירות והתמיכה שהלקוחות מקבלים בחנויות שלנו. כנ"ל לגבי כל עניין הלוקליזציה במוצרי 'אפל' והתמיכה בשפה העברית. נושא הקצאת המוצרים החדשים של 'אפל', בכל העולם ולא באופן ספציפי לישראל, הוא משהו פנימי של 'אפל' והיא זו שמחליטה עליו לפי המטרות שלה. אפשר לדוגמא לראות מה קורה עם נושא האייפון שרק לאחרונה הושק במדינה ענקית כמו סין.

ש: נכון להיום, מה מצב המלאי לעדכון מערכת ההפעלה?
ת: היום כבר יש לנו כמה מאות רבות של חבילות שדרוג, ולא צפוי להיות מחסור למרות שלא צפינו שבהשקה המלאי ייגמר כל-כך מהר. גם מזה אנחנו לומדים.

ש: בקשר לעדכון 10.6.1 של מערכת ההפעלה והלוקליזציה שמוטמעת בתוכו – למה מלכתחילה היא לא הייתה חלק אינטגרלי ממערכת ההפעלה?
ת: יש לך שאלות שאין לי ברירה אלא לשלוח אותך איתם ל-'אפל' בשביל תשובות. לפי מה שאני יודע, אף שפה לא הוכנסה כחלק אינטגרלי ל- Snow Leopard, אלא רק כחלק מעדכון כזה או אחר. כל מה שאני יכול להגיד הוא שבעדכון הקרוב שהשפה העברית היא אחת מהשפות שיהיו זמינות במערכת החדשה, וזה משמח אותי מאוד.

iDigital Apple Store


ש: מה היה החלק של iDigital בתהליך הבאת האייפון לארץ? כי בשורה התחתונה, ההכרזה על הגעתו של המכשיר באה דווקא מכיוון המפעילות הסלולאריות ולא מנציגת 'אפל' בישראל?
ת: אנחנו לא מתעסקים בהכרזות. אנחנו היינו הגורם העיקרי שסלל את הדרך ארצה לאייפון, וכנ"ל גם הלוקליזציה של המכשיר והגיור של מערכת ההפעלה החדשה שלו לתמיכה בשפה העברית וכל הזמן פעלנו ודחפנו להביא אותו לארץ כמה שיותר מהר. המודל של 'אפל' להפצת המכשיר הוא הפלטפורמה של המפעילות הסלולאריות וגם חנויות המותג. מכיוון שהוא מכשיר סלולארי יש צורך במערכת יחסים ושיתוף פעולה מצד המפעילות הסלולאריות המקומיות. אנחנו היינו מעורבים בכל התהליכים.

ש: למה כל הזמן דוחים את ההשקה של המכשיר בארץ?
ת: אני לא מעוניין להגיב.

ש: מתי תהיה תמיכה בחנות ה- iTunes למשתמשים ישראלים?
ת: זה דבר חשוב מאוד ואנחנו מודעים לעניין. אין לי צפי מתי זה יקרה אבל עובדים על זה.

ש: מדוע יש כזה הפרש מחירים בין ישראל לבין ארה"ב ואירופה במוצרי 'אפל'?
ת: אנחנו מנסים כל הזמן להישאר תחרותיים עם שאר העולם. מאז שהתחלנו לפעול בארץ כל הזמן ביצענו הורדות של מחירים ואנחנו משתדלים כל הזמן לסגור ולצמצם את פער המחירים. יש שלושה דברים שמשפיעים עלינו בשוטף: 1. זה שערי החליפין מול הפאונד לדוגמא שפעם היינו יותר זולים מחנויות 'אפל' באנגליה והיום אנחנו יותר יקרים בגלל נפילת שער המטבע. שינויים בשערי מטבעות זה דבר שכל הזמן משתנה. 2. מסים. ו-3. זה רמת השירות שלנו בחנויות, הדרכות והרצאות חינם, מעבדות ואנשי מקצוע שנותנים תמיכה ללקוחות – לכל הדברים הללו יש עלות במיוחד במדינת ישראל. אני חושב שתמיד צריך להסתכל על כל הקטגוריות האחרות שאנחנו צורכים לעומת שאר מדינות העולם. אנחנו רוצים להיות יותר תחרותיים מול אירופה, זו המטרה שלנו. יחסית ליצרני מחשבים אחרים כמו HP, DELL וכד' אנחנו כבר שם ובגדול.

ש: מהו אופי הפעילות שלכם לעידוד האוכלוסייה לבצע מעבר מ- PC ל- MAC?
ת: קודם כל זה חנויות מהסוג הזה שמאפשרות פעם ביום, בשעה 17:00, לעבור הדרכות בחינם על המעבר מ- PC ל- MAC. יש לנו פעילויות בתוך אוניברסיטאות בכל הארץ של קבוצה שנקראת Apple On Campus שמדריכה סטודנטים. יש לנו פעילות שנקראת One On One בבתי הספר שמדריכה תלמידים בבתי-ספר בשימוש במחשבי 'אפל' שמתבטאת גם בעזרה פיננסית הן מאיתנו והן ממוסדות הלימוד עצמם ומפעם לפעם מבצעים מיוחדים שמיועדים לסטודנטים ותלמידים.

צילומים: אביחי אפוטה
עזר בהכנת הכתבה: אלי כרמי


מעבר לתגובות בפורום