Modu - טלפון שזקוק לחליפה, ביקורת

אביחי אפוטה
04-09-2009 06:50

ללא רעש מיותר וצלצולים הושק לראשונה בעולם הטלפון הסלולארי הישראלי והקטנטן שפיתח דב מורן, אביחי בדק אותו ומצא כי הוא אכן קטן, אבל צריך לגדול ומהר.

 

למי שעדיין לא שמע או לא מכיר, דב מורן, הוא האדם שאחראי למהפכת הזיכרון הנייד (ה- Disk On Key) שיש היום לכל אחד בצרור המפתחות. ואולי כחלק מהגישה הזו, שבאה למזער את הכל, נולד לו הסלולארי הקל בעולם (על-פי שיאי גינס). המכשיר שפיתח מורן בשנים האחרונות הגיע למדפי 'סלקום' זה לא מכבר, במה שנקרא "השקה רכה" ראשונה בעולם – ללא רעש גדול או פרסומות ובמלאי מצומצם.

לא משנה כמה ננסה לתאר את החיצוניות של ה- Modu, לא נוכל להמחיש את קוטנו, על מנת להבין, חייבים להחזיק אותו ביד. הוא כל-כך קטן עד שאנשים מסביבנו לא האמינו כי מדובר במכשיר סלולארי אלא מקסימום נגן MP3. אבל...זהו. בזה זה נגמר. כי מעבר למזעריות שלו – ל- Modu אין כרגע שום יתרון על שום מכשיר ששווק ב- 10 השנים האחרונות.

Modu Phone
ה- Modu לבוש בז'אקט

רעיון ומציאות

אז מה הרעיון מאחורי המכשיר הזה? ובכן  דב מורן, מסתבר, רואה את העתיד בצורה קצת אחרת. על פי השקפתו, בעלי הסמארטפונים והטלפונים עמוסי הפונקציות לא צריכים "להיסחב" עם המכשיר המשוכלל שלהם לכל מקום, אלא לקחת איתם את הפונקציות הנחוצות בלבד. כך למשל כאשר אתם הולכים לחדר הכושר, תיקחו איתכם מכשיר סלולארי עם יכולות של נגן מוזיקה וספירת צעדים. סיימתם בחדר הכושר ואתם בדרך למשרד או לסידורים אחרים? הכניסו את ה- Modu לג'אקט קומפקטי ונוח יותר. בערב אתם יוצאים לבלות? הכניסו את ה- Modu לג'אקט יותר אופנתי ומעוצב הכולל גם מצלמה. המכשיר עצמו מהווה אץ "הלב" של כל ג'אקט וברגע שמחליקים אותו פנימה – הג'אקט מתעורר לחיים.

נשמע כמו רעיון מצוין? אולי... במבחן המציאות זה עדיין לא ממש עובד.

גם כשיושקו כל אותם ג'אקטים מיוחדים עליהם התבשרנו, הם יהיו עדיין רחוקים מאוד מלענות על הצרכים הבסיסיים כל-כך שהורגלנו לקבל ממכשירים הרבה פחות נחשקים ונוצצים שהכרנו במהלך העשור האחרון ויותר. נכון להיום ה- Modu משווק בסלקום בתוספת של ג'אקט אחד ב-3 צבעים שונים שנקרא Express Jacket, שלא מוסיף לו משהו מיוחד – מלבד מקשים.

modu phone


יחד איתו קיבלנו גם את ה- Mini Jacket החדש יותר שנותן ל- Modu מראה הרבה יותר הולם.


Modu Phone
Mini Jacket

חליפות חדשות

בקרוב, צפויים להגיע גם ג'אקטים נוספים ומעוצבים יותר הכוללים מצלמה של 3.2 מגה פיקסלים, כמו גם 2 דגמים נייחים וביתיים יותר – לדוגמא, מסגרת תמונה דיגיטלית בגודל 8 אינצ' להצגת תמונות וניגון מוזיקה ישירות מה- Modu וגם ה- i-mu: רמקול מיוחד עם תחנת עגינה ל- Modu שמפיק צלילים בהתאם למשטח שעליו הוא מונח והצפיפות שלו. זה דומה מאוד לכל המוצרים המשלימים שיש היום למכשיר ה- iPhone / iPod.


Modu Phoneמודו קטן
כאמור, ה- Modu הוא מכשיר קטן מאוד: 7.2 ס"מ גובהו, 3.7 ס"מ רוחבו, 7.8 מ"מ עוביו ומשקלו עומד על 43 גרם בלבד. בחזית המכשיר ישנם 2 מקשי חיוג/ניתוק וחמישה מקשי ניווט. בעיקרון, אפשר להשתמש במכשיר כשהוא "ערום" מכל ג'אקט שהוא, אבל זה לא ממש מומלץ כיוון שזה סתם מתיש לחייג מספרי טלפון או כתיבת הודעת טקסט באמצעות ניווט בין המספרים והאותיות. ל- Modu יש סוללה פנימית, ואת מגירת ה-SIM שולפים באמצעות דחיפת חפץ דק וחד בצד המכשיר.


כאשר משתמשים ב- Modu ביום-יום המצב לא הופך יותר טוב. איכות השמע במכשיר לא ממש עומדת בסטנדרטים של מכשיר סלולארי בשנת 2009, אבל מצד שני היתה זו גם אחת הבעיות המרכזיות ב-iPhone הראשון שיצא ותראו איך הוא התקדם מאז.
התפריטים במכשיר הם לא יותר מסבירים והגלילה בהם נוחה אבל מאוד קצרה. אנשי קשר, יומן שיחות, הודעות, גלריה, לוח שנה, שעון מעורר ו...זהו. אין מצלמה (לפחות בג'אקטים שבדקנו), אין אינטרנט, אין MMS וגם רטט אין במכשיר עצמו אלא רק בג'אקט.

מודו הדור הבא

מיום ליום המכשיר הנ"ל הופך ללא רלוונטי מכיוון שכבר עכשיו עובדים על דור חדש ל- Modu שצפוי בתחילת השנה הבאה וייקרא Modu 2.
הוא יהיה קצת יותר דומה למכשירים שאנו מכירים כיום. הוא יכלול מסך גדול
יותר, ממשק מגע, חיבור HSDPA ועוד פונקציות נוספות. לדור הנוכחי יש בעיות שמקשות על הנגישות אליו. אם זה בעיצוב שלו ושל הג'אקטים המוצעים ואם זה במחסור בפונקציות בסיסיות. למרות שהוא כבר נמכר בסלקום מזה חודש וקצת, ההשקה הרשמית תהיה באוקטובר. עד כה נמכרו כבר כ- 1000 מכשירים במהלך ההשקה הרכה שהוגדרה כ"ניסוי מבוקר".


גם ממציא הטלפון בכבודו ובעצמו יודע שלהמצאה שלו בדגם הנוכחי יש סיכויים קטנים לתפוס תאוצה. בראיון שנתן לפני שבועיים למגזין בריטי אמר דב מורן כי המכשיר לא יושק בארה"ב ובריטניה "בגלל שהוא לא טוב מספיק למשתמשים שרגילים לגלוש באינטרנט ולהישאר מחוברים כל הזמן".

ציון:


מה באריזה
מכשיר Modu
סט אוזניות + דיבורית
מטען חשמל ביתי
שרוך נשיאה על הצוואר
כבל סנכרון USB
בקניית המכשיר ניתן לבחור מבין 3 עיצובים שונים לאותו Express Jacket.
מעבר לתגובות בפורום