אמת בפרסום? סמסונג נאלצה להסיר פרסומים על LED TV

dtown
01-09-2009 07:05

הגוף המפקח על פרסומות באנגליה, הורה להוריד פרסומות של חברת סמסונג, אשר עושות שימוש מטעה במינוח LED TV.


ASA מהווה גוף עצמאי המפקח על תעשיית הפרסום באנגליה, הארגון קובע את הסטנדרטים והגבולות בתחום, מה מותר לפרסם ומה אסור ולמעשה אחראי על כל נושא "אמת בפרסום".

בעקבות תלונות רבות של צרכנים, הורה ASA לחברת סמסונג, להוריד את כל הפרסומות, (בטלויזיה ובעיתונות הכתובה) אשר עוסקות בנושא טלויזיות ה- LED החדשות של החברה.

במודעות של חברת סמסונג, הופיעה ההכרזה כי "טכנולוגיית ה- LED של סמסונג, מביאה אליך תמונות חדות, שחור עמוק יותר וצבעים עזים. טלויזית LED הדקה של סמסונג, הדור הבא של הטלויזיות הגיע".

התלונות שהגיעו אל ASA, טענו כי סמסונג מטעה את הצרכנים לחשוב כי המסכים מתוצרתה מכילים תאורת LED מלאה (בכל שטח גב המסך), זאת בהשוואה למציאות, בה סמסונג משתמשת בנורות LED רק בצדדים – מסביב לפנל המסך ולא על כל שטחו.

בנוסף, נטען כי המפרסמים של סמסונג, יצרו אשליה שמדובר בסוג חדש ושונה לגמרי של טלויזיות, למרות שמדובר למעשה בטלויזיות LCD לכל דבר, שמשתמשות בתאורת LED במקום פלורוסנט.

סמסונג טענה להגנתה כי המונח LED TV מתייחס לטכנולוגיית ההארה במסכים שלה באופן כללי וכי הציבור הוא שהתרגל לקרוא למסכים בשם LED TV ולא "מסכי LCD מבוססי LED".

מסתבר כי דברי חברת סמסונג, לא שכנעו את ארגון ASA והוא הורה להוריד את כל הפרסומים הקיימים בנושא של Samsung ולנסח מחדש את המסר בפרסומים עתידיים, כך שיתאר במדויק את הטכנולוגיה בה משתמשים במוצרים.

מעבר לתגובות בפורום