WebTVPlug - קופסת טלויזיה דרך אינטרנט

אביחי אפוטה
28-08-2009 07:15

טלויזיה באינטרנט כבר אינה מהווה חזון מרוחק, חברת WebTView מבטיחה להביא מבחר אינסופי של תוכניות וסרטים מהאינטרנט אליכם לטלויזיה, באיכות רגילה ועד ל- HD, כל זאת בעזרת מכשיר קטנטן. בדקנו את החזון במציאות.


שיתוף פעולה בין חברת 'מרוול ישראל' לבין הסטארט-אפ הישראלי 'WebTView' מביא את עולם הווידיאו האינטרנטי לסלון שלכם. באמצעות התקן קטן ופשוט לחיבור, אלפי תכנים מהאינטרנט יגיעו ישירות אליכם דרך הרשת הביתית. סקירת בכורה עולמית לפניכם:


מהפכה בשידורי הטלוויזיה?

בהשוואה לשאר העולם, אנחנו מתקדמים בקצב יותר איטי בכל מה שקשור לתכני ווידיאו  לצפיה באינטרנט, אבל, בשנתיים האחרונות ישנה מגמה חיובית וברורה של השקת ערוצי תוכן וארכיוני תכניות הנמצאים במרחק קליק אחד מהגולש, כמו למשל אתר MAKO של שידורי קשת או Reshet TV של שידורי 'רשת'. בארה"ב לדוגמא, כבר מזמן אפשר לצרוך חדשות או תכניות טבע, מדע, בידור ועוד באמצעות גישה אינטרנטית לכול הערוצים המובילים בטלוויזיה (CNN, CNBC, HBO, ESPN, G4 ועוד רבים אחרים).

רק לאחרונה נפתחה אלטרנטיבה חדשה לצרכן הישראלי שמספקת לו מס' ערוצי טלוויזיה דיגיטליים חינמיים (עידן+ / DTT) ללא שום צורך בהתחייבות ארוכת טווח לאחת מספקיות הכבלים והלוויין, זה בהחלט פותח את התיאבון למשהו נוסף.
בשנים האחרונות, נפתחה גישה מהמחשב האישי, המחשב הנייד ואפילו מהטלפון הסלולארי אל אינספור מקומות באינטרנט שמספקים מידע ותוכן בקלות, מהירות ובאיכות.
לעומת זאת, מקדש המדיה הביתי שלנו – הסלון, נשאר מנותק מהעולם החיצון וכבול לחבילת השידורים שרכשנו מספקית השידורים. נכון, פרויקטים של HTPC נמצאים בלא מעט בתים בישראל, אבל זה לא הכי נוח ולעיתים די מסרבל את העבודה.

אינטרנט של טלויזיה
וכאן בדיוק, נכנס הפיתוח החדש של חברת WebTView במטרה לחולל מהפיכה לא רק בסלון הבית, אלא גם בכל מה שקשור לספקיות תוכן והעברת התכנים (כולם) לרשת האינטרנט. המוצר שבדקנו מצוי עדיין בשלב לא מוגמר והיזמים ציינו בפנינו שהוא עתיד לסיים את שלבי הפיתוח הסופיים שלו עד לסוף השנה הנוכחית.


WebTView - WebTVPlug


אינספור תוכניות ותכנים

אז למעשה, מדובר כאן  על 'פלאג' (Plug) מיוחד שמצידו האחד מתחבר לשקע החשמל ומצידו השני מתחבר לנתב הביתי של חיבור האינטרנט בבית (ראוטר), זאת באמצעות כבל רשת. הפלאג, פרי פיתוח חומרתי של 'מארוול ישראל', מתממשק עם התוכנה הייחודית שפיתחה חברת WebTView הישראלית ולמעשה סורק את האינטרנט למציאת כל סרטוני הווידיאו ברשת (שאינם מוגנים בזכויות יוצרים), אח"כ הוא מקטלג אותם לפי קריטריונים ומאפיינים שונים לז'אנרים שאליהם הם משתייכים. בפועל, מקבלים על המסך (המחשב, בסלון ואפילו בסלולארי) עשרות ז'אנרים שונים ובשלל שפות (כמובן שעברית לא נתמכת בשלב הראשוני) המאפשרים לבחור מתוכם סרטוני ווידיאו.

לצורך המחשה, דמיינו שאתם מול המסך ואתם מתבקשים לבחור את השפה של סרטוני הווידיאו שלכם. במסך הבא יתגלו לפניכם עשרות ז'אנרים ונושאים שונים שאוגרים בתוכם אלפי תכניות וסרטונים מערוצי תוכן אינטרנטי מכול העולם, שמתעדכנים On-Line בזמן אמת. תעופה, מדע, חלל, עסקים, כלכלה, חדשות, ספורט, משחקים, אופנה, בישול וזה רק על קצה המזלג – כל עולם הווידיאו האינטרנטי ממש על המסך שלכם ובמרחק לחיצת כפתור. ואם זה לא מספיק, אז הסרטונים מקוטלגים גם לפי רמת האיכות שלהם – כך תוכלו ליהנות הן מסרטוני SD (Standard Definition) והן מסרטונים באיכות HD על שלל הסוגים שבהם.


כיצד זה עובד?

הטכנולוגיה שפיתחו בחברת WebTView פועלת בתצורת "ענן" והיא זו שבעצם סורקת ומקטלגת את הסרטונים שנמצאים ברשת. לאחר מכן, באמצעות הכתובת הפיזית הייחודית לכול פלאג (Mac Address) הווידיאו מגיע ב- Streaming לפלאג ומשם לכל סוג של מכשיר המחובר לרשת הביתית באמצעות פרוטוקול  DLNA / UPnP.

הפלאג מזוהה באופן מיידי וללא שום הגדרה ברשת הביתית ותוך שניות הוא גם מסונכרן מול השרתים הייעודיים של השירות. מרגע זה ואילך תצטרכו לבחור כיצד לצרוך תכנים ממנו:
1)    דרך הממיר בסלון – עבור כך יש צורך בממיר דיגיטלי עם כניסת LAN פועלת, הממירים של חברת HOT ו- YESכוללים כניסה כזו, אבל היא אינה פעילה ולכן תצטרכו ממיר שרוכשים באופן פרטי, כמו למשל ממירי ה- DVB-T של שידורי ה- DTT. את הממיר מחברים גם כן לראוטר הביתי באמצעות כבל רשת ומכאן, אחד הערוצים המוגדרים מראש בממיר יהווה לכם דלת לעולם כמעט אינסופי של תכני ווידיאו.
2)    אם תבחרו לצרוך את התכנים דרך המחשב האישי, תמצאו שהענין פשוט למדי: הצטיידו מראש באחת מתוכנות ה- Media Server החינמיות שיש בשפע ברשת (אנחנו השתמשנו בתוכנת ה- XBMC) ומרגע שהיא רצה, תוכלו לראות את הפלאג על המסך כאילו היה זה כונן רשת ברשת הביתית שלכם.

WebTView - WebTVPlug


חיפוש סרטוני וידאו
דבר נוסף שהולך יד ביד עם הפלאג זה מה שמכונה בפי מנכ"ל WebTView, אלי פוקס, "הגוגל של הוידיאו" – כלומר, מנוע חיפוש ייעודי שמתממשק הן עם הטכנולוגיה שסורקת ומקטלגת את התכנים ברשת והן עם הפלאג שמחובר לרשת הביתית. המשמעות היא שחיפוש אחר תכנים ספציפיים שמעניינים אתכם הופך להיות נוח וקל כמו השימוש היומיומי בגוגל. גם החיפוש נעשה לפי קטגוריות וז'אנרים וכן על פי האיכות של הסרטונים, לאחר שמצאנו את מבוקשנו – התוצאות מופיעות מיד ברשימת הערוצים האישית שלנו לגישה מהירה.


WebTView - WebTVPlug

בדקנו

מהטעימה שלקחנו מהמוצר המיוחד הזה נהנינו אבל גם התאכזבנו: הכול עבד באופן מושלם וחלק עד לשלב הזרמת הסרטונים למסך. החיבור היה קל ופשוט, וללא שום צורך בהגדרות מסובכות. החיפוש ומציאת התכנים היו מהירים, קלילים ומאוד נוחים. כמויות הסרטונים שניתן לגשת אליהן הן עצומות! מצאנו את עצמנו מול המסך דקות ארוכות מתלבטים במה לבחור, אבל כאן נגמרה החגיגה: בהזרמת סרטונים לטלוויזיה באמצעות ממיר חיצוני נשארנו עם מסך ריק. כמעט שום סרט לא הצליח להתנגן וגם אלו שכן, גמגמו ללא הרף. על המחשב האישי זה כבר עבד הרבה יותר טוב, אבל מסתבר שגם חיבור אינטרנט "יחסית" מהיר – 4 מגה – לא מספיק בשביל הזרמת מדיה בצורה חלקה. סרטונים באיכות ירודה זרמו ללא בעיות מיוחדות, אבל מי רוצה לראות סרטונים באיכות ירודה? תכני HD הערימו קשיים על הפלאג ומהם לא זכינו ליותר מדי נחת.

WebTView - WebTVPlug


מסקרן ודורש סבלנות

כאמור, המוצר אינו סופי וסביר שיהיו בו עוד שינויים. אבל אם עקב האכילס של הפלאג המהפכני הזה יהיה תלוי במהירות ואיכות החיבור של הצרכנים לאינטרנט, הרי שכאן בארץ סיכוי נמוך שיתפוס תאוצה בזמן הקרוב. ההשקה הרשמית של המוצר המוגמר צפויה להיות בסוף השנה הנוכחית והיא אמורה להיות בינלאומית, כך שסביר מאוד להניח שדווקא מעבר לים יש לפיתוח הזה סיכויים גבוהים יותר להצליח. מחיר היעד שמיועד לפלאג נע סביב ה- 99 דולר, אך הוא לא סופי ויכול להשתנות בהתאם לשיתופי פעולה עתידיים עם ספקיות שירותים שונות. מבחינת המקום הקטן הזה שנקרא "מדינת ישראל" אפשר להגיד שמהפיכה כבר יש. מתי היא תתחולל? לא ידוע. אבל מה שכן בטוח זה שהאופן שבו צרכנו טלוויזיה עד היום הולך להשתנות ללא היכר בעתיד, שכן באמצעות האינטרנט ניתן כיום לקבל מבחר גדול פי כמה של תכנים.
פיתוח של טכנולוגיות כמו הפלאג שבדקנו יזרז בהחלט את התהליך.

קישור: אתר חברת WebTView


מעבר לתגובות בפורום