אייפון - תחליפים לתוכנת iTunes

אביחי אפוטה
26-08-2009 06:50

תוכנת ה- iTunes המוכרת היא חלק בלתי נפרד מכל מכשיר נייד שיוצא מבית Apple. יש מי שמרוצה מזה, יש מי שבלית ברירה לומד לחיות עם זה ויש את מי שיעשה שמיניות באוויר רק בשביל לא לחיות בתוך כלוב הזהב הזה. אז מצאנו עבורכם מספר פתרונות תחליפיים.


אומרים שלכול דבר יש תחליף, וזה נכון. גם אם הוא לא הכי מושלם –עדיין, הוא עושה את העבודה. גם לתוכנת ה- ITunes ישנן חלופות, וחוסר המושלמות שלהן, בניגוד ל- ITunes, מתבטא בעובדה שפונקציות הניהול השונות במכשירי ה- אייפוד / אייפון לא נמצאות תחת קורת גג אחת. המשמעות היא שאם אתם לא רוצים לראות את ITunes יותר לעולם, ואתם רגילים לעבוד באופן שוטף עם כל (ודגש על- כל) הפונקציות השונות שהיא מציעה - תאלצו להתקין יותר מתוכנה חלופית אחת על מחשבכם (או עד שתחליטו לעדכן גרסאות תוכנה שונות, למרות שגם לזה יש אלטרנטיבות).

אליה וקוץ בה

כאמור, ישנן לא מעט חלופות חינמיות, קלות משקל שמשתמשות במעט מאוד משאבים עושות את עבודת הניהול בניידים שלכם הרבה יותר קלה, מהירה, נעימה ופשוטה. אבל, לא תוכלו לסנכרן אנשי קשר ויומן באותה תוכנה שבה תסנכרנו שירים, סרטוני וידיאו ותמונות לדוגמא. בנוסף, גם תמיכה בהצגת עברית לא תמיד תגיע עם התוכנות הללו ולכן, ניתן לכם את ההמלצות שלנו לאלטרנטיבות לפעולות השונות שמאפשרות ניהול של מכשיר ה- iPod / iPhone שלכם:

ניהול יומן ואנשי קשר – Google Sync

אז גם כאן אפשר למצוא דריסת רגל לא קטנה של Google שמזמן הפכה להיות "הכבשה השחורה" של תאגידי הרשע ההגמונים בעולם המחשוב והאביר על הסוס הלבן של הצרכנים הפשוטים שרק צריכים שיבינו ללבם.
אז על בסיס אותו שירות (פחות או יותר) "ענן" שיש ל- Apple, ה- Mobile ME, Google Sync מאפשר לנו בהגדרה קצרצרה לנהל את היומן (היומן המקוון של Google) ורשימת אנשי הקשר שלנו (מתוך חשבון ה- G-Mail) באופן אוטומטי שמתעדכן בזמן אמת. השירות מתבסס על פרוטוקול ה- Exchange של Microsoft  ומהניסיון שלי – זה עובד כמו כפפה ליד. פשוט מושלם ונוח. מעבר לתמיכה מלאה ב- Iphone, השירות זמין גם למשתמשי Blackberry, סימביאן 60 ו- Windows Mobile.
הוראות להגדרת השירות ניתן למצוא כאן:
https://www.google.com/mobile/products/sync.html#p=apple

ווידיאו, מוסיקה ופודקאסטים – SongBird, SharePod, MediaMonkey ועוד...

לניהול, ארגון וסנכרון מוסיקה, קטעי ווידיאו ופודקאסטים קיימות עשרות תוכנות שונות שיעשו בדיוק את אותה העבודה שעושה ITunes ואפילו יותר. שתי התוכנות המומלצות ביותר הן ה- SongBird, שקודם כל תומכת בעברית באופן מלא, ואף מאפשרת התקנת מאות תוספות שונות שרק יעצימו את היכולות שלה לנוחיותכם. השנייה היא תוכנת ה- SharePod הקלילה אפילו יותר, אבל היא לא תומכת בעברית ככה שגם השירים שמופיעים על התוכנה וגם השירים שיעברו אל המכשיר שלכם יתורגמו לג'יבריש מדוברת.

באופן אישי, התחברתי מאוד ל- SongBird שהממשק שלה מזכיר
מאוד את ה- ITunes רק עם הרבה יותר תוספות ואפשרויות, לדוגמא: אפשרות לעיצוב ה- Skin של התוכנה, ניהול טאבים (TAB) שונים גם לדפדוף בתוכנה עצמה וגם לגלישה ברשת, תמיכה במידע נוסף ומאוד מגוון לפי האמנים שנמצאים ברשימות ההשמעה שלכם (מילים לשירים, קטעי ווידיאו, קליפים ועוד), תמיכה נרחבת ב- Codecs שונים, אפשרות להזמנת כרטיסים למופעים בכל העולם ועוד ועוד... הדבר היחידי שקצת הפריע בתוכנה הזו זה שבעצם צריך מיד להתקין לה תוסף ייעודי לעבודה עם מכשירי ה- IPod השונים, ואולי לא פחות חשוב – היא לא תומכת (עדיין) במכשיר ה- Iphone.
בשביל תמיכה גם ב- iPhone, ההמלצה שלנו היא התוכנה MediaMonkey: גם כן תוכנה קלילה עם ממשק ITunes, תומכת בהצגת עברית בהעברת קבצים ומאוד קלה לשימוש.
https://www.mediamonkey.com
https://www.getsharepod.com
https://getsongbird.com

העברת תמונות – אשף המצלמה של Windows

להעביר תמונות שצילמתם עם ה- Iphone ל- PC זו משימה פשוטה ביותר. ברגע שאתם מחברים את המכשיר למחשב האישי באמצעות כבל הסנכרון, המחשב מזהה את ה- iPhone כהתקן של מצלמה דיגיטלית – ומשם אפשר פשוט "למשוך" את התמונות שנמצאות על המכשיר כאילו באמת היה מצלמה דיגיטלית.
אבל, לכיוון ההפוך, זה כבר לא עובד: לא ניתן להעביר תמונות מהמחשב אל ה- iPhone דרך אשף המצלמה.

למי שמוכן להשקיע אפילו טיפה יותר, ישנה תוכנה אחת שמאגדת כמעט את כל הפונקציות של ITunes תחת קורת גג אחת – אבל היא כבר לא חינמית. CopyTrans  היא הפתרון המושלם עבור מכשירי ה- IPod/Iphone שלכם. מעבר לכל שאר הדברים שהתוכנות האחרות יודעות לעשות, ה- Copy Trans גם תאפשר לכם לנהל את תיקיות התמונות שלכם מהנייד ל- PC, וההפך. פשוט לגרור את התמונה לאן שתרצו. פרטים על התוכנה תמצאו כאן:
https://www.copytrans.net/download.php

מעבר לתגובות בפורום