ביקורת: סמסונג S5603 Magic Touch

אביחי אפוטה
12-08-2009 06:41

המכשיר החדש של Samsung ממשיך את הקו החדש והטוב של מכשירי מסך המגע החדשים. עם כיווץ מימדים, התבססות על מסך הנגיעה באופן מלא ושדרוג התפריטים ומסכי הבית – יש לנו כאן מיני אייפון אמיתי.


מי שעוקב אחרי הבלוגים השונים של מעריצי Apple השרופים, בטוח נתקל מתישהו בשמועות כאלו ואחרות על גרסאות מוקטנות של מכשיר ה- iPhone המפורסם, כמו Mini iPhone או iPhone Nano.
כמובן שהכול תמיד נשאר רק בגדר שמועות, אבל לאחר מפגש בן 5 דקות בלבד עם ה- S5603  החדש של Samsung (בארץ הוא מכונה: Magic Touch) ההרגשה היא כי ב- Samsung מיישמים הלכה למעשה "חלומות" של בלוגרים ומעריצי סלולאר.

נוח ביד

בניגוד למכשיר הקודם שסקרנו, ה- Ultra Touch, מידותיו של ה- "אח הקטן" לסדרת ה- Touch של Samsung התכווצו, וזאת הודות לעובדה שה- S5603 הוא לא סליידר ואין לו שום מקלדת פיזית. גובהו הוא 102 מ"מ, רוחבו קצת פחות מ- 55 מ"מ, עוביו כמעט 13 מ"מ והמשקל שלו הוא בסך-הכול 96 גרם (כולל סוללה). על הנייר המספרים הללו לא ממש מצליחים להעביר את ההרגשה שמקבלים כשמחזיקים בו פיזית – הוא קטנטן, קל משקל, נוח מאוד בידיים וכמעט בלתי מורגש.

ה- S5603 הוא מכשיר דור 3.5 בעל מצלמת 3.2 מגה פיקסלים (נחותה יותר משל ה- Ultra Touch הבכור), מצלמה קדמית לשיחות וידיאו (אם מישהו בכלל משתמש בזה), מסך נגיעה מלא בגודל 2.8 אינצ', 16 מליון צבעים ורזולוציה של 240 על 320 פיקסלים. זיכרון המכשיר הוא 80mb עם כרטיס הרחבה של עד 16 ג'יגה בתצורת micro SD (מצורף כרטיס של 2 ג'יגה).

בחזית המכשיר נמצאים 3 מקשים: ניתוק, חיוג ובמרכז (באופן קצת מוגזם בגודלו) הכפתור שאחראי על חזרה לאחור בתפריטי המכשיר. מצד שמאל מקשי עוצמת השמע והשליטה על הרטט של המכשיר ומצד ימין מקש נעילת המקשים ומקש המצלמה, ובפאה העליונה נמצא שקע הטעינה/סנכרון USB.

גם המכשיר הזה מתהדר באפליקציות מובנות לגישה מהירה וקלה לאתרי שיתוף מידע ורשתות חברתיות כגון Facebook, My Space, Flicker, Picasa, YouTube ועוד.
 
Samsung Magic Touch
 
מסתכלים לתפוח הלבן בעיניים

כמו שאמרתי בסיכום דבריי בסקירת ה- Ultra Touch, לאור היותי בעליו של מכשיר iPhone 3G, זה אחד ממכשיר מסך המגע הטובים שנתקלתי בו עד כה. אם כך, ה- S5603 אף מתעלה עליו אם כי סובל ממספר חסרונות שהיו קיימים גם במכשיר הקודם.

נתחיל דווקא מהדברים הטובים: ממשק הנגיעה ומערכת ההפעלה. ממשק הנגיעה מרגיש אפילו טוב יותר משל ה- Ultra Touch. המסך מגיב בצורה קלילה ומאוד רגישה לכול תנועה ולחיצה – ממש כמו ב- אייפון. תענוג להשתמש בגלילת התפריטים, התמונות, המוזיקה וכד'. התגובה מאוד מהירה ומאוד ממכרת. כנ"ל גם בהקשה על מקשי החיוג הווירטואליים הן לחיוג מספר והן להקלדת הודעות טקסט או מזכרים. חשוב לציין שהמקלדת, כמו ב- Ultra Touch, היא לא מקלדת מלאה (QWERTY) אלא מקלדת נומרית, אבל למי שעוד לא התרגל למקלדות מלאות (וירטואליות או פיזיות) החוויה היא לא פחות ממעולה.

מעבר לשיפור היכולות של מסך המגע שמיד מורגשות בהשוואה לאותו "אח גדול"  (ה- סמסונג Ultra Touch) קפיצת המדרגה הענקית של Samsung עם ה- S5603 היא דווקא במערכת ההפעלה. זה לא שמערכת ההפעלה (מקורית של Samsung) שונה לגמרי, אלא היא משודרגת, יותר נוחה ויותר דומה ל- Smart Phone אמיתי כמו אייפון או N97. הדבר שאליו אני מתכוון הוא ב- 3 מסכי בית שניתנים לגלילה במשיכת אצבע לרחוב המסך, ממש כמו ב- iPhone ו ב- N97. כנ"ל גם בתפריט ההגדרות האלטרנטיבי של המכשיר שניגשים אליו באמצעות TAB ייעודי שמאגד בתוכו את כל הפונקציות השמישות ביותר של המכשיר ומתפרש גם הוא על פני 3 מסכים שניתנים לגלילה באותו האופן של משיכת האצבע. הרעיון הוא מעולה והביצוע והנוחות שלו אפילו טובות יותר. ההרגשה היא מאוד קלילה, מהירה ונוחה לשליטה על כל פונקציה במכשיר (קישוריות BT, מחשבון, אתרים שונים וכד').

נעילה חכמה, באמת
ואם כבר להיות דומים ל- iPhone, אז גם כאן יש לנו את הדרך "המגניבה" הזו של שחרור המכשיר מנעילת מקשים ונעילתו בחזרה: באמצעות פונקציה שנקראת "נעילה חכמה" אפשר להגדיר למכשיר איך לפתוח את המכשיר מנעילת מקשים באמצעות ציור אחת מאותיות ה- ABC על מסך המגע. ממש בדומה לאותה פקודה של "Slide To Unlock" ב- iPhone. משימוש יומיומי התרגלתי יותר לאות V או C שצריך לצייר על המסך – האותיות הכי קלות. יחד עם זאת אפשר להגדיר אותיות מסוימות על-מנת לגשת באופן אוטומטי ליישום או פונקציה מסוימת, ישר ממצב של נעילה. כך, לדוגמא, אם בשביל לשחרר את המכשיר מנעילה בחרנו את האות V, אז בשביל לגשת ישירות לכתבן הודעות הטקסט אפשר להגדיר את האות C. נעילת המכשיר מתבצעת על-ידי לחיצה על המקש הייעודי שנמצא בצידו הימני של המכשיר – אין יותר נוח מזה!


גם הדפדפן המובנה של המכשיר השתפר מעט והפעם הוא תומך באופן מלא בהצגת דפי HTML. בפועל, זה דורש עוד תיקונים כי חווית הגלישה במכשיר עדיין לא כל-כך חלקה ונעימה.

Samsung Magic Touch
קרוב רחוק

אחרי המחמאות והדברים הטובים – ישנם לא מעט חסרונות שצריך לקחת בחשבון ביחס למכשיר הזה. הדבר הראשון שהיה חסר מאוד גם ב- Ultra Touch זה חיבור WIFI. זה פשוט חוסר צדק ועוול למכשיר הנפלא הזה שסובל מחוסר פונקציונאלי בסיסי והכרחי כל-כך. הדבר השני הוא שוב אותו Side Bar ארור של ווידג'טים (Widgets). זה מאוד נחמד ומעורר הערצה שב- Samsung כל-כך אוהבים את "ההמצאה" הזו שלהם, אבל המינימום שאפשר לעשות זה לפחות לאפשר איזה מתג של On/Off לביטול הדבר המציק הזה! הדבר היחידי שמנחם זה שעם הזמן לומדים להתעלם מהמטרד הזה.
בנוסף, אני מאלו שלא ממש אוהבים להעביר קבצים (תמונות, סרטונים, שירים וכד') באמצעות חיבור אלחוטי. יותר נוח לי פשוט לשלוף את כרטיס הזיכרון ולעשות את ההעברה באופן פיזי ומרוכז יותר. חבל שבשביל כל פעם כזו Samsung מאלצים אותי לכבות את המכשיר, לפתוח את המכסה, לשלוף החוצה את הסוללה ורק אז להגיע לכרטיס הזיכרון.
דבר נוסף שאכזב ב- S5603, במיוחד בהשוואה ל- Ultra Touch, זו איכות המצלמה (הן בצילום סטילס והן בצילום ווידיאו). כבר פגשתי מכשירים עם מצלמות של 3.2 מגה פיקסל ואף פחות שאיכות התמונה בהם הייתה הרבה יותר טובה. גם בניגון קבצי מולטימדיה ה- S5603 לא מצטיין. לא יכול להיות מצב שבו סרטוני YouTube יתנגנו באיכות כל-כך ירודה, גם מבחינה וויזואלית וגם מבחינת השמע.

סיכום

אם תעשו השוואה בין הסיקור הזה לסיקור ביקורת ה- Ultra Touch תראו בוודאות שרשימת החסרונות הצטמצמה לא מעט. ובצדק. ה- S5603 הוא מכשיר מצוין ונוח למי שמחפש אלטרנטיבה למכשיר מבוסס נגיעה ולא רוצה להיכנס לעולם המורכב של Apple או של Nokia עם ה- N97 או מכשירים מסובכים אחרים. מעבר לזה, הוא גם מרהיב ביופיו (במיוחד בצבע הלבן).
Samsung  באמת ייצרו פה מכשיר שלמעט פונקציות מתקדמות כגון WIFI ודפדפן יותר נוח, היה יכול בשקט להתחרות במכשירי הנגיעה המובילים בשוק מבחינת מערכת ההפעלה והממשק שלו.
מה שבאמת מדהים זה עד כמה מהר מתרגלים לעבודה איתו והשימוש בו הופך לחוויה שעד היום לא הייתה במכשירים מבוססי נגיעה אחרים.

ציון:

בעד: עיצוב ומימדים, מערכת הפעלה וממשק מעולים, נוחות וקלות השימוש
נגד: אין WIFI, מצלמה בסיסית למדי, איכויות מולטימדיה חלשות

ניתן להשיג אך ורק ברשת אורנג'.

מחיר:
59 ש"ח לחודש 36X חודשים = 2124 ש"ח
בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש:
29 ש"ח לחודש x36 חודשים = 1044 ₪
בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש:
0 ש"ח לחודש x36 חודשים = 0 ₪
בכפוף להצטרפות לתוכנית פרטית בתשלום חודשי למשך  18 חודשים.

מעבר לתגובות בפורום