Samsung Galaxy - טלפון אנדרואיד ראשון בארץ

ליאור קורן
09-08-2009 11:39

סמסונג סלולר משיקה ברשת סלקום את Samsung I7500, מכשיר מגע מלא, הראשון בארץ, המבוסס על מערכת ההפעלה Android.


דגם זה מגיע עם  מקלדת QWERTY מלאה  חיישן תנועה לצפייה רוחבית; המכשיר בעל בעובי של  11.9 ס"מ, מסך מגע AMOLED בגודל "3.2, מקלדת ה- Qwerty תומכת בארבע שפות: עברית, אנגלית, ערבית ורוסית.

מערכת הפעלה Android
ה- Samsung Galaxy הינו המכשיר הראשון בארץ בעל מערכת ההפעלה החדשה יחסית Android™ מבית גוגל. גרסת ה- Android™  היא Cupcake1.5 המאפשרת סנכרון בדחיפה בין כל תוכנות google כגון:  Gmail, Google Calendar. בנוסף, המכשיר כולל אפליקציות נוספות המובנות במכשיר כגון  Google Talk ו- Google Map

Android™ Market  - חנות האלפיקציות של גוגל

ה- Samsung Galaxy כולל גישה ישירה להורדת אפליקציות מחנות האפליקציות Android™ Market. מאגר האפליקציות מנוהל על ידי google ומאפשר למפתחי אפליקציות בקוד פתוח, לקחת חלק בתוכן המוצע. במאגר של Android™ Market, אפליקציות חינמיות ובתשלום להורדה מעולמות תוכן שונים כגון: מולטימדיה, ניווט, משחקים, בידור, כספים, כלים שימושיים, קניות, נסיעות ועוד.

דוגמאות לאפליקציות זמינות להורדה:
Compass – מצפן דיגיטלי,  Chomp SMS- שינוי תצוגת SMS, Ringdroid – עריכת רינגטונים,Wase  - ניווט לוויני, Tunewiki – נגן מוזיקה המציג מילות שירים ועוד.

ממשק משתמש בהתאמה אישית
למכשיר שלושה מסכי בית ראשיים מתחלפים וממשק המאופיין בהתאמה אישית של יישומים: על ידי לחיצה ארוכה על כל אחת מפונקציות הטלפון  או האפליקציות וגרירתן למסך או לתיקייה רלבנטית. למכשיר תפריט קיצורי דרך המתעדכן בהתאם לתפריט הראשי ומציג את הפונקציות העיקריות הרלוונטיות. בנוסף, למכשיר תפריט קיצורי דרך נוסף לכניסה בכל שלב לרשימת התוכניות השימושיות ביותר.

מצלמה ומולטימדיה
ל- Samsung Galaxy מצלמת 5 מגה פיקסל עם מבזק כפול, פוקוס אוטומטי, מזהה פנים ותיוג גיאוגרפי ומצלמת וידאו ברזולוציה של 15fps. בנוסף, למכשיר נגן מוזיקה ווידאו תומכים בפורמטים מתקדמים כגון: MP3, e-AAC+, WMA, MPEG4,WMV, H.263 ו-H.264  ואפשרות צפייה אופקית ואנכית בתמונות ובסרטים שצולמו או הורדו, באמצעות חיישן תנועה מובנה. שטח האחסון של תכני מולטימדיה ואפליקציות Market הינו 8GB ותמיכה בכרטיס הרחבה ע"י GB16. למכשיר שקע סטנדרטי של 3.5 מ"מ לחיבור כל אוזניה חיצונית למכשיר ואפשרות לשמע סטריאופוני A2DP באמצעות אזניות BT.

דפדפן אינטרנט - גוגל כרום
ל- Samsung Galaxy דפדפן אינטרנט Chrome Lite מבית Google. למכשיר יש כפתור חכם לביצוע זום לעמוד מלא ולקטע בתוך עמוד, גלילה חלקה באמצעות האצבע לתצוגה מלאה של העמוד וחיישן תנועה לצפייה אופקית ואנכית בעמודים.

חוויית Google מוחלטת ומשרד נייד
עם הדלקת המכשיר יבוצע סנכרון כללי  לכל היישומים של Google שהמשתמש מנוי עליהם. שינויים ברשימת אנשי הקשר במכשיר הסלולרי יסונכרנו  מיידית עם רשימת אנשי הקשר ב GMAIL. כל שינוי בלוח שנה שנעשה על גבי המכשיר יופיע אוטומטית על גבי ה-Calendar  Google. בנוסף,  ניתן ליצור מייל חדש מהמכשיר, לשמור אותו בטיוטות, ולסיימו על גבי המחשב הפרטי – המייל יופיע בתיבה של ה Gmail מספר שניות אחרי שמירת הטיוטה במכשיר הסלולרי. שימוש במכשיר מאפשר עבודה בו זמנית על כל  היישומים שלGoogle .

כמו כן, ל- Samsung Galaxy תוכנת Push Mail  מובנית לסנכרון מיילים, יומן פגישות וספר טלפונים מול  Exchange  ארגוני ויבוא מידע מתוכנת ה- Outlook ו- GPS מובנה לצד גישה ישירה לאפליקציות נוספות להורדה מבוססות איכון לווייני.

קישוריות
-   HSDPA 7.2Mps/HSUPA 5.76Mbps
-   חיבור אלחוטי  Wi-Fi
-   תקן Bluetooth 2.1 לשמע סטריאופוני A2DP
-   חיבור USB 2.0
-   שקע 3.5 סטנדרטי לחיבור כל אוזניה למכשיר

נתוני סוללה
קיבולת 1500mAh
זמן שיחה: כ- 400 דקות
זמן המתנה:  300-330 שעות
זמן טעינה:  4 שעות

מידות המכשיר:
אורך – 115 מ"מ
רוחב – 56 מ"מ
עובי – 11.9 מ"מ
תחומי תדרים:
-    UMTS Dual Band (900 / 2100MHz)
-    EDGE/GPRS Quad Band (850/900/1800/1900MHz)

מחיר בחברת סלקום יעמוד על 105 ש"ח כפול 36 תשלומים = 3,780 ש"ח
למדברים מעל 150 ש"ח לחודש, מחיר המכשיר יעמוד על 65 ש"ח ולמי שידבר במעל 399 ש"ח לחודש, עלות המכשיר תעמוד על 10 ש"ח בלבד.
המחירים הנ"ל כוללים גם את שירות סלקום נויגטור - GPS.

מעבר לתגובות בפורום