השקת תוכנת הניווט IGO בחנות האפליקציות של אפל

אביחי אפוטה
05-08-2009 19:00

נידוי מבית? אתמול הושקה באופן רשמי תוכנת הניווט IGO, מבית היוצר המקומי, בחנות האפליקציות של Apple, ה- App Store. מפות ישראל? עדיין לא.


לאחר יותר משנתיים בהן נהנים בכל העולם מהמכשיר הנחשק של אפל, ה- iPhone, התבשרנו לא מזמן שגם לכאן הוא מגיע. ואתמול התבשרנו על פיתוח ארוך של תוכנת הניווט הישראלית המוכרת IGO שהגיע לסיומו בהשקה רשמית בחנות האפליקציות המקוונת של חברת 'אפל'. אבל כמו 'אפל' וה- iPhone, גם החבר'ה מהבית שלנו לא רואים לנכון כרגע לדאוג לצרכנים הישראליים, ומשיקים את האפליקציה עם מפות של אירופה וצפון ארה"ב. ישראל, כאמור, בחוץ.

מנכ"ל חברת GPS&MORE האחראית על פיתוח ה- IGO, אלעד צרפתי,  מסר לנו בתגובה שהפיתוח הוא בינלאומי עבור מוצרי iPhone שניתנים לרכישה בחנות האפליקציות, ולאו דווקא פיתוח ישראלי ספציפי. לדבריו, בחברה מחכים להשקה הרשמית של ה- iPhone בישראל על-ידי שלושת המפעילות המקומיות (אורנג', פלאפון וסלקום) בכדי לראות כיצד הן ישלבו אפליקציות של גורם צד שלישי בשיווק המכשיר.

עד היום, משתמשי אייפון שרצו תוכנת ניווט במדינה ישראל הסתפקו בתוכנת ה- waze, שעד כה הייתה אפשרית להתקנה רק על מכשירים "פרוצים" באמצעות חנות האפליקציות האלטרנטיבית ל- App Store של 'אפל' – Cydia. גם תוכנה זו הושקה באופן חוקי ורשמי ב- App Store.

האפליקציה המיועדת למכשירי ה- iPhone היא בעצם שדרוג של גרסאת ה- IGO-Amigo המוכרת, ודגמים ראשונים של האפליקציה כבר הוצגו לראשונה בתערוכת CES בתחילת 2008. השינויים שנעשו הם להתאמת התוכנה לעבודה עם ה- אייפון מבחינת הממשק, רזולוציית המסך, מצבי Landscape וכמובן תמיכה ב- Multi-touch. האפליקציה תרוץ אך ורק על מכשיר ה- iPhone 3G ו- 3Gs (כי רק בהם מצוי מקלט GPS) ובגרסאת מערכת הפעלה של 3.0 ומעלה.

ממנהל הפיתוח של האפליקציה ב- GPS&MORE, יניב בלו, נמסר שמלבד ניווט בחיווי וויזואלי  וקולי -  Turn-By-Turn בתלת מימד מלא (D3), התוכנה גם לומדת את הרגלי הנסיעה של המשתמש. כך לדוגמא, אם אתם בכול בוקר בשעה מסוימת לוקחים את הילדים לגן/ביה"ס – התוכנה תדע לבד להתכוונן ליעד, וכך גם ליעדים נוספים שאליהם תרצו להגיע בשעות קבועות.  

עד לרגע זה, תוכנת ה- IGO כבר נתמכת בכמעט כל סוג של מערכת הפעלה ניידת למכשירים סלולאריים ו- PDA. לפי אלעד צרפתי המנכ"ל, בבוא היום גם מערכת הסימביאן תריץ את האפליקציה ומשם הדרך לחנות האפליקציות החדשה של Nokia, ה- Ovi, קצרה ביותר.

מעבר לתגובות בפורום