ה- CMT-BX5, מערכת מיקרו של סוני

אלי כרמי
03-08-2009 07:10

היא קטנה, מעוצבת בסגנון מודרני נקי ויכולה להיות בת זוג מוזיקלית לחדר קטן - קבלו את מערכת המיקרו CMT-BX5 של סוני, ביקורת.


לעיתים, אנו מבקשים להנות ממוזיקה בסטריאו, גם מחוץ לסביבת הסלון הגדול שלנו, זה יכול להיות בחדר השינה, במשרד או בכל חדר קטן אחר. למקרים כאלו, נרצה לבחור מערכת שמע שמחירה לא יצריך אותנו לשבור תוכנית חיסכון ובנוסף, נרצה גם להמנע מהתקנה מסובכת.
מסתבר כי לא חסרות מערכות כאלו בארץ וניתן למצוא מבחר אפשרויות, הפעם אני חוזר עם רשמים מביקורה אצלי של מערכת סוני מיקרו CMT-BX5.

עיצוב

מערכת המיקרו CMT-BX5 מעוצבת בקווים נקיים מודרניים ומבריקים, כך שהיא תתאים לשאר הציוד המודרני שסביר להניח שימצא אצלנו בבית. גוף המערכת נראה כאילו הוא מורכב משני חלקים המונחים האחד על השני, בנקודת החיבור כביכול של שני החלקים, ממוקם מגש הכנסת ה- CD. בחלקה התחתון נמצאים מחברUSB , כניסת אודיו של 3.5 מ"מ ויציאה לאוזניות - גם כן של 3.5 מ"מ. בחלק העליון  של המערכת, מצוי צג מידע, מימינו כפתור הדלקה וכיבוי ומשמאל כפתור פתיחת/סגירת מגש ה CD , והכל מוגש בעיצוב נקי.

רוב כפתורי השליטה נמצאים על חלקו העליון של המכשיר, זה אולי אלגנטי משהוא, אך מגביל ביכולת למקם את המכשיר בגלל נגישות לכפתורים. מה שבא לעזור לנו בנקודה זו הוא שלט רחוק שמאפשר לבצע את רוב פעולות המכשיר כשהוא מצויד בשתי סוללות AA סטנדרטיות ועוצמת אות טובה, השלט יספק אותנו במרחב בו נמצאת המערכת ללא בעיה מיוחדת.

רמקולי המכשיר בנויים מעץ דק אומנם, אך בנויים באיכות טובה, בדומה לשאר רכיבי המערכת. כבל פשוט באורך של מטר ומחצה יוצא מאחורי כל רמקול ומאפשר את החיבור לגוף המערכת. גריל גדול, שאינו ניתן לפרוק, מכסה את כל קידמת  הרמקול ומסתיר יחידת רמקול בודדת שאחראית על הצליל שמגיע לאוזנינו.  

Sony CMT BX5

שמע

המערכת מסוגלת לנגן CD, כולל דיסקים צרובים וגם בפורמט MP3, כמו כן, ניתן לנגן גם קבצי אודיו שמאוכסנים על רכיבי זיכרון דרך ממשק  USB, חשוב לזכור כי נגני MP3 ניידים יכולים לשמש כזיכרון USB "און קי" ולכן המערכת יכולה לנגן גם את המוזיקה מהם.

מתוך הדיסק האחרון של אבישי כהן AURORA נבחר קטע 11 ALFONSINA Y EL MAR.  בקטע הזה יש בעקר פריטה בבאס ושירה של אבישי, אומנם אין למערכת את היכולת להעביר את מלוא הנפח של הבאס, אך עדיין היא מספקת פרוט טוב ומצליחה להעביר ואת האינטימיות של הקטע בצורה טובה.

דקה אחת שפויה שפותח את הדיסק שינויים בהרגלי הצריחה - החברים של נטאשה מתחיל להתנגן. הקול של מיכה שיטרית נשמע ברור במרכז עם המוזיקה מאחוריו עם הפרדת צלילים סבירה בהחלט. הסאונד נשמע תחום בין שני הרמקולים ולא חורג מעבר לכך.

ה- Bolshevik הוא הקטע הראשון מהדיסק המוצלח של Eatliz והוא מתחיל עם פסנתר רגוע שנשמע כאן טוב. לאחר מכן, כשגיטרות חזקות ותיפוף מהיר נכנסים בעוצמה, אז מציגה המערכת קצת חולשה בהצגת הכלים וגם הגיטרות מקבלות פחות מהנפח האמיתי שלהם.

הקטע האחרון הוא קטע מספר שתים Muse Breaks בדיסק עם אותו שם של J.Viewz. בקטע יש תיפוף אלקטרוני עם חיתוך מהיר וקלידים שמוצגים היטב במערכת באופן חד וברור וכך גם הסולנית ששרה בקול מדויק וברור במרכז. הרושם הכללי טוב  אם כי אמנם חסר נפח לקטע.

Sony CMT BX5


סיכום

Sony CMT BX5ה- CMT-BX5 של סוני הינה מערכת מיקרו עם יכולת ניגון של מגוון מדיות CD ותמיכה בהתקני USB תוך שהיא מספקת איכות צליל סבירה בהחלט. נוסיף לכך עיצוב מודרני ונקי בגוף קטן, מה שמביא למסקנה כי מערכת  מיקרו זו יכולה בהחלט להתאים לחלל קטן וזאת במחיר שפוי.

בעד: מערכת קטנה ולא יקרה עם איכות סאונד טובה, כניסת USB וניגון כל סוגי ה- CD כולל MP3

נגד: אין אפשרות לשלב במערכת סאב וופר, כניסת אודיו של 3.5 מ"מ בקדמת המכשיר (במקום מאחור).

ציון:
מחיר: 1,290 ש"ח
אחריות: ישפאר


מפרט - מערכת מיקרו סוני CMT-BX5

הספק 2x25 Watt
שעון עם טיימר
טיונר AM/FM
כניסות USB ואדיו דרך מחבר 3.5 מ"מ
יציאת אוניות דרך מחבר 3.5 מ"מ
מידות  מערכת 200x132x298 מ"מ משקל 3.7 ק"ג
מידות רמקול 210x140x245 מ"מ משקל 1.9 ק"ג

הערות כלליות: חלל הבדיקה הינו חדר בגודל של 3 מטר על 3 מטר, עם תקרה בגובה 2.65.   

מעבר לתגובות בפורום