מדוע נחסם גוגל Voice מחנות אפל

אביחי אפוטה
02-08-2009 07:05

ועדת התקשורת הפדראלית בארה"ב (ה- FCC) התחילה לחקור את פרשיית האפליקציה של גוגל, ה- Google Voice והסרתה מחנות האפליקציות - APP Store של Apple.


עושה רושם כי אופן ההתנהלות של חברת Apple ומדיניות ההגבלות שלה מתחילים להדליק נורות אדומות לא רק אצל הצרכנים והמבקרים של מוצריה, אלא עכשיו גם אצל רשויות החוק, במקרה הזה ה- FCC האמריקאי שנכנסת לתמונה כדי לברר מה לעזאזל קורה שם.

כזכור, לפני מספר ימים בצעד שמצד אחד היה די חריג אך מצד שני לא מפתיע (היות ומדובר בחנות האפליקציות המקוונת של חברת Apple), הוסרה האפליקציה של חברת Google, ה- Google Voice, שמיועדת ל- אייפון. הפיתוח של Google מאפשר למעשה לאחד את הפונקציות השונות שנעשות בקו הטלפון של המשתמש למספר אחד (Google Number) ובאמצעותו להוציא שיחות מקומיות ובינלאומיות (בתעריף זול משמעותית מהספקיות הרגילות), שליחה וקבלה של הודעות SMS, משיכת הודעות מהמשיבון הקולי, הקראתן באופן אוטומטי ועוד.

בהמשך לרעש שנוצר השבוע בעקבות המקרה, לא מעט מן ההאשמות הופנו גם לעבר ספקית הסלולר AT&T, שחתומה על הסכם בלעדי עם Apple על שיווק מכשיר ה- iPhone בארה"ב, על כך שיש לה יד בדבר מכיוון ששימוש באפליקציה המדוברת יגרום להכנסות של החברה לצנוח באופן משמעותי כאשר הוצאת שיחות (מקומיות ובינלאומיות) ושליחת הודעות SMS ייעשו דרך השירות של Google ובעצם יעקפו את הספקית.

כאמור, הבוקר הותר לפרסום שועדת התקשורת הפדראלית בארה"ב פתחה בחקירה בשביל להבין למה בדיוק הוסרה האפליקציה של Google מהחנות של Apple. בהודעה שיצאה יחד עם פרסום תחילת החקירה נמסר גם שאין זה אומר שהאפליקציה המדוברת תחזור בוודאות חזרה ל- APP Store אך יש בה כדי לגרום לחברת Apple לחשוב פעמיים לפני שתמהר להחלטות דומות בעתיד.

חברת אפל טוענת בתגובה שהאפליקציה פשוט "משכפלת" פונקציות שכבר קיימות על ה- iPhone ולכן אין לה צורך באפליקציה כזו.

האמת? לא צריך להיות חבר ב- FCC בשביל לשאול מה קרה שרק עכשיו הם נזכרו בזה...

מעבר לתגובות בפורום