מגבר אינטגרייטד ונגן CD של Audio Block - ביקורת

נמר לוי
31-07-2009 06:45

הסטאפ החדש של חברת Audio Block מציג מגבר משולב וגם נגן CD בעיצוב יחודי ואיכות גימור מרשימה. והצליל? מפתיע, במיוחד למכשירים ברמת מחיר של כניסה לעולם הסטריאו.


אני אוהב מאוד מוצרים זולים ומושקעים. אני גם אוהב לא פחות כאשר היצרן מקדיש תשומת לב לפרטים הקטנים, איכות בניה גבוהה במחירים זולים אינה ממש ברורה מאליה. שני המוצרים של המותג הגרמני Audio Block לקחו את תשומת הלב לפרטים הקטנים צעד אחד קדימה ולדעתי מעלים את רף ההשקעה במוצרים הזולים.

זהו סטאפ של שני מכשירים אותם אסקור יחדיו וגם לחוד.

המכשיר הראשון הוא מגבר משולב והשני הוא נגן תקליטורים. שניהם מעוצבים באופן דומה כך שסט המורכב ממכשיר אחד המוצב על השני נראה אסטטי וזורם אם כי שילוב של מוצרים אחרים מתוצרת חברות אחרות עלול לגרום לו להראות עוף מוזר בעיצוב הסטאפ.  

שני המוצרים שקיבלתי בנויים נהדר, עם פינות מעוגלות, צלעות קירור בצדדים, אלומניות מלוטש שמקנה מראה מאסיבי ומקצועי ובמרכז החזית, יש גם תוספת בליטה של חצי אליפסה שמשמשת לפלטפורמה לבוררים ולכפתורים.

Block - Integrated Amp & CD Player

נגן HDCD - דגם Block C100

בחלקו האחורי של הנגן ניתן לראות את יציאות האודיו שכוללות חיבור RCA סטנדרטי + יציאות אודיו דיגיטליות מסוג אופטית וקואקסיאלית. חיבור החשמל הוא כמובן כבל הקומקום הנפוץ.
בחלקו הקדמי של הנגן נימצא מגש התקליטורים המכיל בתוכו טרנספורט של פיליפס מדגם VAM 1202

במרכזו של החלק הקדמי ניתן לראות את בוררי ההשמעה. תכונה אותה אהבתי היא היכולת לשלוט על כל הפונקציות במכשיר ללא שלט. לאחרונה נתקלתי בהמון מוצרים שהעיצוב המינימליסטי גרם לכך שאם מאבדים את השלט 80% מהפונקציות אינן בהישג יד של המשתמש.

טעינת התקליטור מעט איטית אך מי מתייחס לזה, צג ה-LCD גדול וברור ומכיל בתוכו את כל המידע הרצוי. ניתן לשלוט בבהירות המסך שזהו יתרון כאשר אור המסך חזק ומעיק.

האזנה

כהרגלי בחנתי את הנגן עם מגוון סגנונות מוסיקה מנוגדים וזאת על מנת לאתגר אותו גם בסגנונות שאינן תמיד מקובלים בעולם האודיופילי.
התחלתי עם אחד הקטעים - בכל פעם שאני מאזין לו הוא מעלה בי חיוך של אושר.
CHUCK BROWN / A LA CARTE BRASS & PRECUSSION  בשיר שנקרא – MELLOW SAXSOPHONE . האנרגיה פשוט פורצת מהשיר הזה, אי אפשר להאזין לו מבלי להניע את הישבן. הוא מתחיל מיד בשיא הקצב ומשלב בו כלי נשיפה וכלי הקשה רבים שמנגנים ביחד.
הפרדת הצליל פשוט מרשימה במיוחד, ניתן למקם את הלהקה בלי בעיה ומבלי להתאמץ. תמונת הסטריאו, עומק הבמה והפרדת הצליל ברמה הזו לא מוכרים כל כך בתעשיה במכשירים בטווח המחיר הזה. הזמר במרכז החדר מעט לפני הרמקולים, הכלים מאחוריו ומצדדיו ומחוץ לגבולות מפתח הרמקול.

Block - Integrated Amp & CD Player


פעור פה ומופתע אני ממשיך לקטע הבא.
חייב משהו קלאסי מוכר, משהו שאני רגיל אליו ממכשירים אחרים. בחרתי ביצירה שאני שומע מידי שבוע לפחות ואחת ששימשה אותי במבחנים עברו.
CELLO CONCERTO - ELGAR + JACQUELIN DO PRE {OP.85
 כלי קשת עוברים דרכו בטבעיות מרשימה בהחלט, הצליל חלק ודינמי. המון מכשירים בטווח המחיר הזה סבלו מבעיית דינמיקה בקטעי מוסיקה קלאסית מרובת כלים. במקרה הזה. בזכות הפרדת צליל טובה מאוד, תמונת סטריאו מרשימה ודינמיות מפתיעה היצירה זורמת ומפורטת להפליא. בקטעים מתפרצים זיהיתי מעט בהירות אך היא לא הגיעה לשלב המציק. אחיה עם זה כך ללא בעיה.

את אופי הנגן הזה קל להבין כבר משני הקטעים הללו. את המגבר אשדך לשני רמקולים שונים. קשה וקל, גדול וקטן ושניהם שונים באופיים.

הפעלה

המגבר והנגן חולקים אותה פלטפורמה מרשימה ואיכותית רק שעל הבליטה במרכזו הקדמי במקום כפתורי הפעלה נימצא בורר העוצמה, ומימינו כפתורי ההפעלה. ישנה אפשרות לכוון בס וגבוהים ולעבור בין הכניסות השונות על ידי לחיצה על הכפתורים מימין. בנוסף למגבר הזה ישנה כניסת פונו {פטיפון} MC/MM שזה כבר מבורך. בחלקו האחורי כניסות ויציאות RCA ועוד משהו שראיתי בפעם הראשונה בחיי במוצרים הללו. גם במגבר וגם בנגן הכיתוב מאחור הוא גם מתחת לחיבור וגם מעליו בהיפוך מה שמקל מאוד כאשר מחברים מכשיר נוסף במבט עילי. אומנם משהו קטן אך אני אהבתי מאוד.
Audio Block - Integrated Amp & CD Player

מגבר משולב - Block V100

המגבר מספק 50 וואט לערוץ ומסוגל לרדת ל-4 אוהם אך לפי הבחינה הזו גם 2 אוהם לא ממש הפחידו אותו.

שידכתי אותו לנגן האישי שלי ולפטיפון שלי ומצדדיו זוג רמקולים די מאתגרים מסוג AURUM CANTUS VOLLA שמשמשים אותי לסקירה הזו.  

התחלתי עם אותם קטעים שאיתם בחנתי את הנגן על הסטאפ שלי. לא כל כך הופתעתי לגלות שה-50 וואט הללו מצליחים להניע את ה-VOLLA הלא קליל במיוחד וזאת מפני שבעבר יצא לי לבחון מגבר של בלונוט 40 וואט שלא נפל בביצועיו ממכשירים חזקים ממנו בהרבה גם מבחינת כושר דחיפה. המכשיר הזה בנוסף לשליטה טובה מאוד מיצר תמונת סטריאו מרשימה ועמוקה במיוחד. הפרדת הצליל מעולה ובקטעים מתפרצים הוא ממש לא מתרגש. החלטתי להסתכן ולחבר אותו לרמקול האישי שלי. נכון-הוא לא אמור לרדת כל כך נמוך ולא כל כך מומלץ לחבר אותו לרמקולים שיורדים מתחת ל-4 אוהם אבל מה אכפת לי. לא שלי אז מנסים!

חזרתי לקטע הראשון איתו בחנתי אבל הפעם על הרמקול האישי שלי AURUM CANTUS HARMONY שנחשב לרמקול קשה מאוד להנעה. הפתעה נוספת. הוא מצליח להניע את הרמקול שלי אך כמובן לא באופן מוחלט, הוא פחות דינמי מה שהשפיע על הפרדת הצליל אך היכן שאחרים פשוט נפלו או שנכנסו למצב הגנה (נכבים על מנת למנוע נזק) המגבר הזה ניגן. בעוצמות נמוכות הוא מניע את הרמקול בבטחה.

Block - Integrated Amp & CD Player

השילוב

חזרתי למוניטור והפעם עם סט שלם ועוד כמה סיגנונות מוסיקה. במוסיקה אלקטרונית עכשוית (TIESTO ודומיו) הוא ממש מרשים, יש לו מהירות ועוצמה, הוא מצליח ליצר בס הדוק ועמוק, הגבוהים לא חריפים מידי אך אופי הצליל יחסית אוורירי ופתוח.

במוסיקת רוק (דרים טיאטר) הוא גם כן מרשים במיוחד. אך כאן התגלת בהירות יתר במיוחד כאשר הגיטרה נגנה סולו.

ממוקד יותר
אבישי כהן בהופעה בבלו נוט קטע מס' 6. הפסנתר נשמע מעולה, יש לו תיבה, בס וכל הפרטים הקטנים נשמעים. המצילות גם כן מפורטות וטבעיות לחלוטין, ניתן ממש לחוש היכן הקיש המקל על המצילה. כאשר הוא פוגע בדפנות או מעט למרכזה ישמעו זאת בלי כל מאמץ. בסולו הקנטרבס מגלה הסט שליטה  ומהירות יחד עם עומק והרבה נוכחות. איכות הצליל מרשימה בהחלט.

Block - Integrated Amp & CD Player

פונוסטייג'

חיברתי את הפטיפון לכניסת הפונו במצב MC במגבר ועל המגש הנחתי את התקליט של STEELY DAN AJA במהדורת 180 גרם איכותית במיוחד. לדעתי כניסות הפונו לא מי יודע מה מרשימות, לעומת הגרהם סליי שברשותי חלה ירידה משמעותית באיכות האודיו האנלוגי. הבס נעשה מעט רזה, והגבוהים מקומפרסים. אני מפיל את האשמה דווקא על כך שאין אפשרות להתאים את הפונו סטייג' לכל הראשים הקיימים בשוק וכמובן שלא ניתן לכוון את הפונו כאשר משודך לו ראש HIOUT או LOWOUT. התוצאה עם הפונו האישי שלי היתה טובה יותר משמעותית.

שידכתי למגבר את הפטיפון שמשמש אותי בעבודתי מסוג טכניקס 1200 סימן 2 עם ראש אורטופון מיקצעי MM. התוצאה היתה טובה יותר משמעותית מאשר הראש היקר והפטיפון נוטינגהם. יכול להיות שהגברת ה-MC בפונוסטייג' המובנה אינה מספיק איכותית או שפשוט הראש אינו מתאים. לרוב בטווח המחיר הזה רוב הראשים שישודכו לו יהיו MM שכן הם זולים יותר (ברוב המקרים) ונפוצים יותר. אי לכך אני חושב שיציאת MM טובה במכשיר במחיר הזה הוא יתרון מעולה.


מילים נוספות
המגבר נשמע במיטבו לאחר לפחות שעה אחת של עבודה בה הוא מגיע לחום העבודה ולצליל האיכותי ביותר שלו. המגבר ניגן מוסיקה למשך 7 שעות רצופות ולא חשתי שהוא מתחמם יתר על המידה אך הוא היה מספיק חם בכדי שכדאי יהיה לדאוג עבורו למקום ידידותי ופתוח.

Block - Integrated Amp & CD Playerשלט רחוק
לא ממש נוח לתפעול, מלא כפתורים ושולט גם על הנגן וגם על המגבר.

שורה תחתונה

קשה מאוד למצוא חסרונות כאשר המוצר הוא טוב אבסולוטית. קשה עוד יותר למצוא אותם כאשר המוצר הוא זול יחסית. בהתייחס למחיר הרכיבים מדובר במכשירי על. הם מצליחים להישמע מאוד יקרים, הצליל האודיופילי המדויק והניטרלי הבוקע מהמכשירים הללו פשוט גרם לי להבין שיש יופי של פתרונות זולים חדשים.

אני מוצא חיסרון בעיצוב. כיוון שהוא אינו שיגרתי (פלטה חלקה + כפתורים) ההתאמה של מכשיר בודד בסטאפ עלולה להיות מעט מוזרה ולא ממש נעימה לעין. עדיף לראות מול העיניים את הסט השלם של שני המכשירים ולא להפריד אותם.

ה-BLOCKים הללו יכנסו לרשימת ההמלצות שלי בטווח המחיר הזה ללא ספק. כדי להאזין להם לפני שמחליטים לרכוש ציוד יד שנייה.

מחירים - Audio Block
נגן C100 – מחיר 3200 ₪
מגבר משולב A100 - מחיר 3800 ₪

שירות ואחריות: אודיו פידליטי

המוצרים נמסרו לסקירה עוד ע"י היבואן הקודם Livesound

רכיבי המערכת ששמשה לסקירה:
רמקולים - aurum cantus harmony
מגבר הספק - audio analogue MAESTRO DUECENTO
קדם מגבר - Densen Beat 200
מקור דיגיטלי - ORIGINAL CD 2008 MK2

אנלוגי:
פטיפון - NOTTINGHAM ANALOGUE - SPACEDECK
זרוע - Ace Space 9 inch tonearm
ראש - ORTOFON KONTRAPUNKT b
פונו סטייג' - GRAHAM SLEE - GRAM AMP 3 FANFARE
ספק כח לפונו סטייג' - GRAHAM SLEE
משקולת מייצבת לפטיפון - Stabilizer Thorens
תוספת פלטת קרבון לפטיפון - living voice

ארון ציוד - Finite-Elemente Pagode Signature

כבלים:

כבלי רמקול - XLO LIMITED EDITION
אינטרקונקט מקור דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN WOW
אינטרקונקט קדם מגבר למגבר - ACOUSTIC ZEN Matrix
כבלי כח 20 אמפר למגבר כח - xindak PC-02 Power Cables
כבלי כח לקדמגבר ונגן דיגיטלי - ACOUSTIC ZEN TSUMANI PLUS

תוספות:
מפצל חשמל - PW-3E Audio Grade L ine Conditioner
הארקה משופרת לקדמגבר -Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONER

אקוסטיקה:

מאחורי הרמקולים ניצבים שני לוכדי בסים DIY, בקיר מול הרמקולים שני פלטות אקוסטיות מבית ROOMTUNE שמונעות הדהוד בחדר.

מעבר לתגובות בפורום