סמסונג S8300 Ultra Touch - ביקורת

אביחי אפוטה
22-07-2009 07:05

האם הייתם נותנים לבעליו של אייפון לבצע ביקורת על טלפון מגע של סמסונג? אנחנו העזנו, מסתבר שלא היה כל כך נורא.

 

אתחיל בגילוי נאות: אני בעליו של iPhone 3G מזה כמעט שנה. תקראו לי "fan-boy", "מתלהב", "פלצן" ועוד סופרלטיבים עסיסיים – אך עבורי זה הסלולארי שאני הכי מתחבר אליו וזה לאחר תקופה ארוכה בה היו ברשותי המכשירים הכי חדישים של Nokia, Motorola, וגם Sony Ericsson. ניסיתי עוד כמה מכשירים שמבוססים על מסכי נגיעה בשנה האחרונה אבל רק כשקיבלתי לידי את ה- Ultra Touch החדש של Samsung הרגשתי סוג של פזילה למשהו אחר חוץ מלתפוח הלבן הנגוס.

עיצוב ומפרט טכני

מבחינת העיצוב של ה- Ultra Touch יש כאן משהו אחר. הוא מרגיש מאוד נוח ביד במיוחד כשהסליידר סגור והפעולות מתבצעות רק על-ידי מסך הנגיעה. המשקל שלו נותן "פידבק" מאוד נכון ומאוזן כאשר מצמידים אותו לאוזן – אבל הגימור עשוי מחומר מאוד נקי וחלק, ולכן צריך לאחוז אותו ביתר תשומת לב בכדי שלא יחליק מהיד.

מידותיו של ה- Ultra Touch הן: 10.1 ס"מ לאורך, 5.2 ס"מ רוחב, 1.3 ס"מ עובי והוא שוקל 100 גרם. במבט ראשון, זהו מכשיר סליידר, דור 3.5, נורמטיבי לחלוטין. במבט שני ושלישי כבר אפשר להתרשם ממסך 2.8 אינץ' עם רזולוציית מסך של 240 על 400 פיקסלים ו- 16 מליון צבעים שמגיב יפה מאוד לנגיעה בכל חלקיו.

Samsung Ultra Touch S8300בחזית המכשיר נמצאים מקשי הניתוק והחיוג ("End" ו- "Send") וביניהם נמצא מקש שמחזיר אותנו צעד אחד לאחור בכל תפריט שבו אנחנו נמצאים. כמו המקש המוכר שיש במכשירים של Sony Ericsson רק עשוי וממוקם טוב יותר. בצד ימין של המכשיר אפשר למצוא את שקע הטעינה/USB שמתחבא מאחורי פקק כיסוי, מקש נעילה/פתיחה של המכשיר (לשימוש במסך המגע מבלי לפתוח את הסליידר) ואת מקש הצילום. מצד שמאל נמצאים מקשי עוצמת השמע הסטנדרטיים, וכמובן, כשהסליידר פתוח אז אנחנו מקבלים את סט המקשים הרגיל.

ה- ultra touch מגיע עם מצלמה אחורית  8 מגה – פיקסלים נהדרת (נרחיב עליה בהמשך), מצלמה קדמית לשיחות ווידאו, חיבור BT סטריאופוני, כרטיס זיכרון micro SD בנפח של 2 גיגה (אפשרות להרחבה עד 16 גיגה), נגן רדיו FM (בשילוב האוזניות המצורפות כמובן) ו- GPS מובנה.

הדבר הראשון שבולט בהיעדרו זה חיבור Wi-Fi. מכשירים מתקדמים כגון זה חייבים לכלול בתוכם את הפונקציה הזו. למרות שהמכשיר הוא דור 3.5 וקצב הגלישה ברשת הסלולארית בהחלט מהיר ומספק  – זה גם עולה לא מעט כסף, בטח ובטח שהיום אפשר למצוא רשתות אלחוטיות חינמיות כמעט בכל פינה בעיר.

מצלמה עם חיוך על הפנים

מעבר לפיצ'רים הנחמדים שיש למצלמה של ה- Samsung Ultra Touch, היא  פשוט נהדרת. כבר התנסיתי בחיי במכשירי סלולר עם מצלמות איכותיות (N95, N96  ולאחרונה גם עם ה- SATIO החדש של Sony Ericsson בעל מצלמת 12.1 מגה פיקסלים), אבל מהמצלמה של ה- Ultra Touch הכי התרשמתי. צילום מהיר, חד, עם צבעים חיים והתמונה כמעט תמיד יוצאת מפוקסת וחדה – גם בתנועה. רזולוציה מקסימאלית של 2448 X 3264 (תמונות סטילס) והקלטת ווידאו ברזולוציה מקסימאלית של 480 X 720, ב- 30fps.

בנוסף, למצלמה יש תכונה מאוד "מגניבה" וגם יעילה של זיהוי פנים מחייכות. כך שאם אתם מאלו שעומדים מול האחיין התינוק שלכם ומחכים שעות שיואיל בטובו לחייך למצלמה – אין משימה פשוטה מזו: בלחיצה קבועה על מקש הצילום תופיע מסגרת ירוקה מסביב לפניו של הפעוט (זיהוי פנים), ובשנייה שהוא יחייך – המצלמה תנצור את הרגע המקסים הזה. זה לא רק נשמע טוב – זה גם עובד טוב וגם ממרחק, כך שלא צריכים להיות ממש קרובים למי שאתם מצלמים. ולא רק חיוכים – אלא גם מצמוצים: המצלמה יודעת לזהות כאשר המצטלם ממצמץ והיא משהה את הצילום עד אשר יפקח את עיניו.


Samsung Ultra Touch S8300

לא מצוין, אבל טוב

אז כמו שציינתי בפתח דבריי, אני מגיע מעולם ה- iPhone ובאמת שהרף גבוה מאוד בכל מה שקשור לממשק נגיעה כזה או אחר (עד שאניח את ידיי על ה- Palm Pre או על ה- N97). אבל בהשוואה למכשירים מבוססי מסך נגיעה אחרים – ה- Ultra Touch יהיה הבחירה הראשונה שלי. בראש ובראשונה, כשנוגעים במסך – הוא מגיב מיד. על זה אין וויכוח. כשהסתובבתי איתו ביום-יום בעשיית פעולות רגילות, מהירות, מתוך אינסטינקט באמת הרגשתי בנוח ובקלילות העבודה איתו. אמנם יש מרווחי זמן שהוא עובד קצת לאט (בעיקר כשרוצים להשתמש במצלמה ובפונקציות שונות בה) – אבל זה לא משהו מטריד מדי.

המעבר בין התפריטים והתיקיות נעשה בצורה מאוד קלילה ומתרגלים אליו ממש מהר. כנ"ל גם הגלילה של המסך הן בתפריטים ובתיקיות עם המון אפשרויות (מוזיקה, תמונות וכד') והן בגלישה. גם במעבר לתצוגה אופקית (Landscape mode) המכשיר מגיב יפה וזה בהחלט מוסיף לגלישה וביצוע פעולות מולטימדיה שונות (תמונות, מוזיקה וכד').

Samsung Ultra Touch S8300דבר נחמד שיש בכמעט כל מכשיר נגיעה (שהוא לא Iphone) זה Side-Bar של Widgets. אני מודה שאני באופן אישי לא מת על זה – אבל ב- סמסונג Ultra Touch אפשר למזער את התפריט הזה הצידה, כך שהוא לא מפריע יותר מדי. כמובן, אפשר גם למשוך ממנו אפליקציות שונות שיישארו קבוע על המסך הראשי אם אתם משתמשים בהם לעיתים תכופות (כגון You-Tube, FaceBook, Mail ועוד...).
אבל הנה עובדה משעשעת ועצובה גם יחד: מישהו ב- Samsung שכח שזה גם סליידר. והאינסטינקט במכשיר מהסוג הזה זה שכשרוצים לסגור את הסליידר עושים זאת על-ידי משיכת המסך, עם האצבע, כלפי מטה. במקרה של ה- Ultra Touch, כמעט בכל פעם הצלחתי להפעיל איזה Widget לא רצוי או לשנות את הסדר והמיקום שלהם. בקיצור – ממש מציק.

דבר נוסף שקצת אכזב בממשק המגע של המכשיר זה תצורת המקלדת. ברגע שסוגרים את הסליידר והעבודה עם המכשיר נעשית רק באמצעות הנגיעה – המקלדת שמופיעה על המסך היא תצורת מגע של ה- Key-Pad הרגיל. ככה שמי שמחפש מכשיר מבוסס מגע שגם יאפשר לו שימוש במקלדת מלאה, לא ימצא נחת מהמכשיר הזה. זה מרגיש מעט מגוחך ללחוץ מס' פעמים על אותה נקודה בכדי להחליף אותיות וכד' כשרוצים לכתוב משהו.

סיכום

הדגם הקודם

Samsung TouchWiz F480

לביקורת המלאה
אז מי מפחד ממכשירי נגיעה? מסתבר שעם ה- Ultra Touch המעבר בין המכשירים הסטנדרטיים למכשיר "הדור הבא" שמבוססים על ממשק נגיעה הוא הרבה יותר קל ונוח. שוב, זה לא מתחרה ל- Iphone או ל- Palm Pre או ל- N97. לא במותג, לא בחוויית המשתמש ולא בממשק. הוא גם לא יסובב ראשים באותה התדירות או יזכה לנעיצות מבט סקרניות – אבל הוא כן מהווה אלטרנטיבה לא פחות טובה, איכותית ומתקדמת למי שרוצה בכל זאת ליהנות ממכשיר מבוסס נגיעה שלא יכריח אתכם לעבור השתלמות אקדמית בתפעול שלו.


ציון:

להשיג בכל הרשתות.

מחירים:

סלקום: 81 ש"ח 36X חודשים, למדברים בסכום חודשי של מעל 199 ש"ח בחודש: 10 ש"ח 36X חודשים.
אורנג': מחיר רגיל 3,564 ש"ח, בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש: 69 ש"ח 36X חודשים, בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש: 39 ש"ח 36X חודשים.
פלאפון: מחיר רגיל 89 ש"ח 36X חודשים, ברף שימוש של 149 ש"ח לחודש: 50 ש"ח 36X חודשים.

מה בקופסא:


מכשיר Samsung  Ultra Touch – S8300.
סוללה mAh 800 (שיחה – עד 250 דקות, המתנה – עד 260 שעות).
מטען + מטען רכב.
כבל סנכרון USB.
אוזניות + דיבורית אישית (בשני חלקים).
כרטיס זיכרון GB 2 (micro SD) + מתאם SD.
דיסק תוכנת סנכרון.
חוברת הפעלה.
מדריך מהיר למשתמש.

מעבר לתגובות בפורום