סמסונג B7000 - מסך LED LCD במבחן

ליאור קורן
30-06-2009 10:00

סמסונג LCD החדשה מסדרה 7000 מתהדרת בתאורת LED שתורמת לעיצוב דקיק אך לא זונחת תכונות מתקדמות אחרות כמו אפשרות ניגון קבצי אודיו וגם סרטי HD דרך USB והרשת. בדקנו את איכות התמונה ותכונות נוספות - ביקורת על LED.


המילה החמה ביותר בתחום הטלויזיות כיום הינה LED, יש בלבול גדול בקרב הציבור והוא נובע מהעובדה כי קשה לדעת לאיזו טכנולוגיה משתייכים מסכי ה- LED.
ובכן, מסכי LED הם למעשה מסכי LCD לכל דבר, רק שאת התאורה האחורית שמצויה בגב כל מסך וטלויזית LCD, תופסות מעכשיו נורות LED קטנטנות שמחליפות את מנורות הפלורוסנט ההיסטוריות שמצויות במסכי LCD "רגילים".

LED לי דקיק

כבר נאמר רבות על נורות ה- LED, על כך שהן מפיצות אור לבן חזק ו"נכון" יותר בהשוואה למנורות האחרות, על צריכת חשמל נמוכה, אורך חיים גדול יותר ועל גודל פיזי קטן של גוף הנורה, כזה שמאפשר לצמצם את עובי המסך.


מצמצם? במקרה שלפנינו, הסמסונג מסדרה 7000 מגיעה בגזרה דקה גם דקה: עובי גוף המסך עומד על 2.99 ס"מ בלבד והגוף הדק מרשים כל עובר אורח שעבר בסביבה.
מי שרוכש מסך שכזה, מומלץ לו בהחלט להציבו באמצע הסלון ולא להצמידו אל קיר אחורי, זאת במטרה להרשים את האורחים בעיצוב הדקיק, עוד בטרם הודלק המסך והודגמה תמונה אחת לרפואה.

העיצוב השטוח מגובה במסגרה עדינה לעין, בגימור שחור שמסתיים בקו אדום ואחריו קצה שקוף של מסגרת.
גם הרגל העגולה שקופה לגמרי והיא מתחברת אל בסיס מלבני, עשוי זכוכית בצבע כהה וגימור אדום שמשלים במראהו את עיצוב המסך.

כתבת וידאו: מסך LCD LED UA46B7000 של סמסונג


בשיתוף עם אתר Ynet, ערך: מישל דור, צילם: רותם פלדנר


סמסונג משיקה שלוש סדרות מסכי LED בישראל: סדרה 6000 היא סדרת הכניסה, סדרה 7000 שנבחנת בביקורת זו, נבדלת מסדרה 6000 הזולה יותר בעיקר ביכולות הזרמת הרשת וניגון מדיה ממקורות שונים.
סדרה 8000 היא היקרה מכולן וכוללת מנגנון החלקת תנועה 200Hz (לעומת 100Hz) וגימור אלומיניום מוברש.

LED LCD

בשיטה בה משתמשת סמסונג במסכים החדשים, הוכנסו נורות White LED אל מסגרת המסך, כלומר, הן מפיצות את האור מהצדדים, בעוד שימוש במסננים ודפיוזרים שונים מפזר את האור בצורה שווה על פנל ה- LCD.
יתרון שיטה זו, הוא צמצום ניכר בעובי הטלויזיה, החיסרון הוא שבשיטה האחרת, בה מפזרים את הנורות על כל שטח הפנל, ניתן לשלוט באופן מקומי על חוזק התאורה ובכך להגיע לניגודיות משופרת בחלקים כהים במיוחד בתמונה.
בכתבה זו, נבדוק, כיצד אכן מתפקד מנגנון הניגודיות הדינמית של ה-  46B7000 ומהי איכותו בפועל.

Samsung LED LCD

חיבורים

למרות דקות הגוף, הצליחה סמסונג לדחוס כמות מרשימה של חיבורי וידאו ואודיו: ארבע כניסות HDMI, כניסת RGB-PC, קומפוננט וידאו (כניסת ה- RCA הירוקה משמשת גם כ- קומפוזיט אם הקומפוננט אינה נמצאת בשימוש), משמאלה אנטנת RF.

חיבורי אודיו כוללים כניסת RCA סטריאופונית ויציאת אודיו 3.5 מ"מ.
הסעיף המענין יותר הינו סעיף הקישוריות: זה כולל חיבור רשת LAN ושני חיבורי USB, יש גם אפשרות חיבור לרשת אלחוטית בעזרת דונגל חיצוני שיגיע לארץ בשלב מאוחר יותר.

Samsung LED LCD

מבריק מקדימה
ה- 7000 מגיעה עם ציפוי קדמי מבריק שאמור לשפר את איכות השחור בתמונה וגם לספוג בדרך  חלק מהתאורה הסביבתית בחדר, כך שלא תשפיע על התמונה.
זה עובד כשצופים בזוית ישרה מול המסך, צופים שישובים בצד, יסבלו מהשתקפויות כאשר יש מקור אור חזק מול המסך.

Samsung LED LCD


שלט רחוק
עם המסך, מגיעים שני שלטים רחוקים, הראשון זעיר במימדיו ומעוצב בצורה עגולה, הוא כולל יכולות שליטה בסיסיות בלבד כמו כיבוי/הדלקה ושליטה על הווליום.
השלט העיקרי, מגיע בעיצוב מקובל יותר, למרות שגם הוא כולל רגל מעוקלת מאחור (נקווה שהיא עמידה בפני נפילות), כיאה ליכולות המתקדמות של המסך, כמות הלחצנים גדולה וצפופה, יש המון פונקציות לשלוט עליהן, מה שמביא לבלבול מסוים בתחילה, לוקח זמן למצוא את הלחצנים החשובים כגון לחצן בחירת כניסות, מתיחת תמונה ועוד, הלחצן החשוב של כניסה לתפריט, צבוע בירוק ומובדל מהאחרים בגודלו.

שלט רחוק


שידורי טלויזיה

הסרט הצרפתי "36 בתחנת משטרה" משודר במצב 16:9 ובאיכות סבירה למדי, מה שמקל על הסמסונג במלאכתה, התמונה חלקה למדי, עדיין ניתן לראות מעט מתופעות הכיווץ והדחיסה שמלוות את השידור הישראלי, זאת במקומות כמו שיער ראש או קוי מפגש בין חלקים בהירים לכהים בתמונה.

Samsung LED LCD


התוכנית "המושכים בחוטים 2" מציגה את ניב רסקין מראיין את עורכת מגזין לאישה אורנה ננר, הצבעים באולפן עזים באדום / כתום / צהוב.
סמסונג לא משתמשת במנגנון מתיחה חכמה בזמן שידור 4:3 אלא מציעה יכולת זום (שקוטמת את התמונה בארבעת הצדדים) ואפשרות להזיז את התמונה על המסך בצורה אנכית, זאת במטרה למנוע מקרים בהם הכתוביות יוצאות אל מחוץ לפריים. זה פיתרון סביר, אבל לא הטוב מכולם, היינו מעדיפים לראות שטח פריים גדול יותר שנכנס לתמונה, גם במחיר של עיוות קל.

בסה"כ, בשידורי טלויזיה, הסמסונג, עושה עבודה סבירה, אם כי ראינו כבר מסכים שעושים עבודה טובה יותר בהחלקת התמונה, ניכר כי מבוצעת עבודת חידוד בתמונה, במטרה להוציא יותר פרטים, אבל זה לא תמיד מחמיא לאיכות השידור בארץ.

שידורי HD

אם יש משהו שתופס את העין במבט ראשון, הרי זו החדות: מישהו בסמסונג לחץ על דוושת החדות ולא הרפה, זה קופץ ובולט ולא מאפשר לצופה להתעלם מכך.

ג'ק ניקולסון ומורגן פרימן בסצינה מתוך הסרט "מתים על החיים": השניים יושבים על פירמידה ומשוחחים אל מול הנוף המצרי, כאשר ה- 46B7000 צובעת כהרגלה את הנוף המדברי בצבעים חמים עזים בחדות מודגשת ועם עומק ניכר בתמונה. המסך עושה בהחלט חסד לסצנה בנוף המרשים.

Jack Nicholson


סוכן 007 בונד מקבל את הרכב המשוכלל התורן בסרט קזינו רויאל, המסך מעביר לצופה את התמונה באופן מרשים, כאשר הוא מאפשר לנו להבחין במרקם בד החליפה ובגוון שלה שהוא אמנם כהה, אך שונה מזה של העור השחור שמצפה את פנים הרכב. מסכים רבים לא הצליחו לבצע את הפרדת הגוונים העדינה בטווח הכהה של הצבעים.
כמו תמיד, גם כאן הכל חד כמו תער והניגודיות עזה, עם שחור עמוק בחלקים הכהים ובהיר מסנוור בחלקי התמונה הבהירים.

James Bond


לא בטוח שהשחקנית קטרין זיטה ג'ונס תשמח למראה חדות התמונה של הדגם הנבחן, בסרט השמאלצי "אהבה בתפריט" מאפשרת הסמסונג להבחין בכל פרט בפניה של השחקנית, כל שקערורית וסימן שטבוע בעור הפנים, אין ספק כי אם היא היתה צופה בטלויזיה זו בסרט טרם צאתו, היתה ממהרת לצאת ולצלם את אותה הסצנה מחדש, הפעם עם שכבת פודרה כפולה ומכופלת.

Samsung LED LCD


גם הסרט "וולקרי" מקבל מראה זגוגיתי מבריק וחד, מדי הנאצים נוצצים ומבריקים עד כדי סינוור, כל פרט ופרט בסרט חד כמו תער, כמו למשל פרטי גזעי העצים שמקיפים את המבנה בו תבוצע פעולת ההתנקשות בצורר הנאצי.

Samsung LCD LED 7000


לסיכום פרק ה- HD, ניתן לסכם אותו כחוויתי, עם דגש על חדות מודגשת וצבעים עזים עם נטיה לגוון החום-אדמדם, נאלצנו להוריד את Skin Tone שבתפריט הכיול בשני ערכים (אל מינוס 2), זאת בכדי לקבל גווני עור טבעיים ולא אדומים מדי. אך ההדגשה הזו בצבעים ה"חמים" אינה באה על חשבון הכחול והסגול שגם הם "עזים מהחיים" כאשר מוצגים על המסך.

משהו באופי התמונה של ה- 46B7000 מזכיר את הקורו של פיוניר (שנחשבת למלכת הפלזמות), גם כאן, העדיפו כנראה המהנדסים המתכננים לסחוט כל פרט ופרט מהתמונה, גם אם הדבר מעלה במשהו את רמת הגרעיניות במקרים מסוימים, כאשר איכות הקובץ הינה גבוהה, יקבל הצופה תמונה חדה, מפורטת וחלקה, אולם כאשר מדובר באיכות פחות ממושלמת, תביא החדות המודגשת לעליה מסוימת בגרעיניות.

החלקת תנועה 100Hz
אבל, להבדיל מה- Kuro, כוללת הסמסונג מנגנון החלקת תנועה 100Hz שמגיע כאן בתפריט המאפשר לבחור בין ארבעה מצבים פעילים שונים: ברור, רגיל, חלק ומותאם אישית.
המצב המעניין מבין כולם הוא זה המאפשר התאמה אישית, בו ניתן לכוון שני פרמטרים: הפחתת טשטוש והפחתת רעידות, כך ניתן לאזן במידה מסוימת בין מידת החלקת התנועה לבין האפקט הבלתי טבעי שמתקבל לאיטי כתוצאה מ"החלקת יתר".

ניגודיות

השילוב של תאורת LED, ציפוי קדמי ועיבוד וידאו מתקדם מביא לרמת ניגודיות מוצהרת של 2,000,000:1, ברוב המקרים אכן מדובר על איכות שחור ברמות שהיו נדירות עד היום במסכי LCD, כולל פירוט מרשים גם בגוונים הכהים (השחור לא הופך לגוש אטום כפי שקורה לעיתים במסכים זולים בעיקר).
היות ומדובר בתאורה הקפית, במקרים בהם נדרש מעבד המסך לעמעמם את התאורה האחורית על מנת לשפר את השחור, הורדת העוצמה מתבצעת על כל התמונה, הפעולה מבצעת במהירות, ללא השהיה מוגזמת או גמגומים.
בבדיקה עם תמונה שחורה לחלוטין, נמצאה מעט אי אחידות בפנל, מה שהתבטא במספר כתמים בהירים יותר שהופיעו על חלק מהמסך, לא מדובר היה בזליגת אור (במסך שקיבלנו לביקורת), אלא בתופעת ה- Clouding, אם כי התופעה מינורית למדי ואינה מתבטאת בתנאי צפיה רגילים.

מסך וגם נגן מדיה סנטר

חידוש נוסף שמגיע בסדרת 7000, הוא הקישוריות המגוונת והיכולת לנגן מגוון קבצי מדיה.
חיבור הרשת, מאפשר לחבר את המסך לרשת הביתית ולנגן קבצים ממחשב מחובר, ה- 46B7000 תומכת בפרוטוקול DLNA שמאפשר לשתף קבצי מדיה בין התקנים תואמים, זאת בעזרת תוכנות מתאימות.

Media Center


בנוסף, חיבורי ה- USB במסך (שניים במספר) מאפשרים לחבר התקני זיכרון חיצוניים ולנגן מהם באופן ישיר קבצי אודיו / וידאו ותמונות.
המסך מתגלה כבעל יכולות של סטרימר והוא מרחיב את רפרטואר הקבצים הנתמך ביחס למסכים קיימים, מלבד ניגון קבצי מוזיקה MP3, תמונות JPG וסרטי DivX, הצלחנו לנגן גם קבצי WMV HD, קבצי AVI (בהצלחה חלקית) ובפעם הראשונה גם קבצי MKV, אם כי כאן , אחוזי ההצלחה ירדו פלאים, רק כ- 35% מהקבצים שניסינו התנגנו בהצלחה, כאשר קבצים עם פסקול אודיו של DTS התנגנו ללא צליל.
אין ספק, כי יש כאן השג לחברת סמסונג שמרחיבה עד מאוד את יכולות המסך, אם כי התמיכה בסוגי קבצי HD צריכה להשתפר והיא בהחלט יכולה, זאת אם תוציא החברה עדכוני תוכנה שמשפרים את היכולת.

מדיה סנטר


חיבור הרשת מאפשר במדינות מסוימות, גם גישה לערוץ הווידג'טים המשותף עם יאהו, ערוץ זה מאפשר להציג על המסך עדכוני מזג אויר, ספורט וכו', אולם הוא תלוי מדינה ואינו פעיל עדיין בישראל, נציג היבואן צופה כי שירות זה יכל לפעול בעוד כ- 8 חודשים לערך.

ממשק ועברית

כאשר מחברים את הכונן החיצוני לחיבור ה- USB, מופיע על המסך ממשק מדיה סנטר שמאפשר לבחור בסוג המדיום המתאים (אודיו / וידאו ותמונות) אח"כ אפשר לשוטט בתיקיות השונות שבתוך הכונן ולנגן את הקבצים המבוקשים.
ה- 46B7000 תומכת בעברית וכתוביות SRT, אולם כרגע התפקוד בפועל אינו מספק, כאשר חלק מהמילים בכתוביות מוצגות באופן נכון, אולם חלקם האחר מוצג בשיבוש אותיות, מה שלא מאפשר להנות מהתרגום כרגע, פנינו ליבואן המקומי בענין ונמתין לטיפול המתאים.



תוכן מקומי
דגם זה כולל גם זיכרון פנימי בגודל 2GB, המסך מגיע עם תוכן מולטימדיה מקורי של סמסונג, הכולל גלריות תמונות, מתכונים שונים, שני משחקי פלאש, שירים וסיפורים לילדים ועוד.
התוכן מגיע בשפה האנגלית (הזדמנות מצויינת ללמד את הקטנים שבמשפחה שפה שניה...), אולם המשתמש יכול לנהל את הזיכרון כרצונו ולהעלות גם קבצים ותוכן באופן עצמאי אל זיכרון המסך.

Samsung LED LCD


סיכום

סמסונג מסתערת על השוק המקומי בעזרת צבא לוחמים זעיר: אלו הן נורות ה- LED שהופכות את ה- 46B7000 ליצירת עיצוב יוצאת דופן, אין ספק כי בעליו הגאים של מסך שכזה יהנה ממחמאות המבקרים בבית למראה העיצוב הדק.
מלבד העיצוב, מגבה דגם זה גם הרושם גם באיכות תמונה חדה ותוססת שתרשים בעיקר בתכני HD, עם פירוט מצוין ושחור מבריק ועמוק, היושבים בצדי הסלון, עלולים להתלונן על השתקפויות וחדי העין יבחינו פה ושם גם בגרעיניות בקטעים מסוימים, אולם כולם יתרשמו מהחדות, עזות הצבעים והחוויה הכוללת שהינה מוחצנת באופיה.

בנוסף לתמונה, מציע דגם זה עושר תכונות רב, עם תפריטים מתורגמים לעברית (כולל אפילו הסברים לפונקציות השונות), יכולות כיול מגוונות, אפשרות שימוש במסך כמדיה סנטר לכל דבר, עם אפשרות ניגון קבצי אודיו וגם וידאו HD משלל מקורות: רשת, מחשב מרחוק, כוננים חיצוניים ועוד.

לכל הטכנולוגיה הזו, יש מחיר כמובן והוא לא זול, רוכשי דגם זה יצטרכו לשלם כ- 22,000 ₪ תמורת גאוות ראשונים והיכולת להרשים את החבר'ה, הסבלניים מבין החברוה, ימתינו לשנה הבאה ויכולו להנות ממחיר זול יותר, או לרכוש כעת את סדרת 6000 הזולה יותר, שאינה כוללת את יכולות המדיה סנטר.

ציון:
מחיר: 22,480 ₪
אחריות: סמליין

בעד: עיצוב דק דק, חדות, איכות השחור, צבעים עזים, יכולת ניגון קבצי מדיה ממקורות שונים, תפריטים בעברית.
נגד: השתקפות בצפיה מהצד, תרגום עברית עדיין לא עובד כמו שצריך.

קישור: מפרט באתר יצרן
 
מפרט טכני - Samsung LED LCD UA46B7000 Review

גודל: 46"
רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים
ניגודיות דינמית: 2,000,000:1
מנגנון 100Hz: כולל

זוית צפיה: 178º
תאורה אחורית: LED
חיבור רשת LAN: הזרמת מדיה דרך רשת, פרוטוקול DLNA
חיבורי USB לניגון קבצי מדיה: אודיו, תמונות, וידאו HD
חיבורים: 4 כניסות HDMI 1.3, כניסת וידאו קומפוננט, קומפוזיט (דרך קומפוננט), כניסת מחשב VGA + קול, כניסת אנטנה RF, כניסות אודיו RCA, יציאת אודיו, שני חיבורי USB, חיבור רשת חוטית
LAN, אפשרות לחיבור WIFI דרך מתאם.
מידות (כולל סטנד בס"מ): ג-76.7 ס"מ, ר-112.9 ס"מ, ע-2.99 ס"מ (גוף המסך).
משקל כולל סטנד 17.7 ק"ג
צריכת חשמל: 170W

מעבר לתגובות בפורום