חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

ביקורת אודיו - מגבר ונגן CD של Carat | אודיו וקולנוע ביתי | ביקורות | ראשי

ביקורת אודיו - מגבר ונגן CD של Carat

גודל אות: Decrease font Enlarge font
מגבר משולב ונגן CD של CARAT במבחן מגבר משולב ונגן CD של CARAT במבחן

Carat מציגה מערכת בשני חלקים הכוללת מגבר משולב ונגן תקליטורים, נמר לוי בודק את שני המוצרים לחוד וגם ביחד , במגוון קטעי מוזיקה וחוזר עם מסקנות ברורות.


בעבר הרחוק, התקשו היצרנים לייצר מוצר זול וטוב, היצרנים מהמזרח לימדו את העולם שזה אכן אפשרי, בתחום האודיו, כבר בשנות ה-90 היו ניצנים של מוצרים טובים שהיו גם לא ממש יקרים.
כיום, ניתן בהחלט לייצר מוצרים זולים וטובים. עבורי, המושג "טוב" מסמל מוצר שלאו דווקא מושווה כל הזמן ליקרים ממנו אלא אחד כזה שמספק תמורה מלאה לכסף.
זה מתחיל באיכות השמע - כמובן וממשיך באיכות הבניה והגימור.

ערך לכסף

מוצרים זולים שנותנים ערך מצוין לכסף מתגלים בתקופה האחרונה כמגיעים ממדינה אחת שמעוררת אצל לא מעט צרכנים ריחוק ופחד, לאחרונה אנו מגלים יותר ויותר מוצרים איכותיים שמגיעים מהמזרח ומוצגים כמוצר סיני למהדרין או כמוצר אירופאי שמיוצר בסין, זאת גם מצד יבואני היי אנד מדופלמים.

ישנן לא מעט אמירות מצד יבואנים כגון: "מיוצר בסין תחת פיקוח אירופאי מחמיר". ואני שואל, מדוע להחמיר עם מדינה שמייצרת מוצרים שאינם יקרים יותר טוב מכולם? תנו להם לעבוד ושבו בשקט. אולי תלמדו משהו! כי יש.

גם המוצר הזה שעונה לשם CARAT מיוצר באותה מדינה.

במבחן זה נתמקד בשני מכשירים.
האחד הוא מגבר משולב CARAT A57 mk II והשני הוא נגן תקליטורים דיגיטלי CARAT C-57 mk II.

את הסקירה אבצע כהרגלי בשלבים.
בשלב הראשון "אבודד" את נגן התקליטורים מהסטאפ השלם, בכך שאחבר אותו למערכת האישית במקום הנגן הנוכחי.
בשלב השני אחבר את המגבר המשולב אל המערכת במקום מגבר ההספק וקדם המגבר ואליו אשדך 3 זוגות רמקולים שונים: האחד קשה להנעה (בכדי לאתגר את המגבר), השני רמקול מוניטור שגם הוא לא מי יודע מה קל והשלישי יהיה רמקול "ממוצע" בעל נתונים דומים לאילו שנימצא כמעט בכל בית של חובב מוסיקה רגוע.

אך לפני המבחן המוסיקלי בואו נביט במוצרים מקרוב.

נגן תקליטורים

אין ספק כי העיצוב מרשים, המכשיר מתהדר בפלטת פרספקס שחורה ועבה בקדמתו, מגש הדיסקים ממוקם במרכז ומצידו הימני מצויים כפתורי השליטה שמגיעים בצבע כסוף, מה שמוסיף קונטרסט מרשים בהחלט לרקע השחור.
בחלקו האחורי של הנגן, מצויות יציאות RCA, יציאה דיגיטלית קואקסיאלית, כבל הזנת חשמל מסוג "כבל קומקום" וכפתור כיבוי והדלקת ספק הכח. מדובר במכשיר כבד יחסית לגודלו.
תצוגת המסך בוקעת באור כחלחל מבעד לפרספקס השחור ומשלימה את התמונה באופן אלגנטי.

Carat


מגבר משולב

המגבר המשולב מתהדר גם הוא בפלטה שחורה, עשויה פרספקס מרשים למראה.
במרכזו החזית נמצא בורר העוצמה שמשמש גם עבור הגברת בס וטרבל כאשר לוחצים לחיצה רצופה על כפתור ה-FUNCTION שנמצא מימינו. בנוסף, מצוי כפתור הדלקה וגם יציאת האוזניות.

Carat


Carat

נגן ה- CD נבחן ראשון

התחלתי במספר יצירות קלאסיות. היצירה הראשונה הינה של מנדלסון.
הפסנתר נשמע מאוד טבעי,  ניתן להבין מהצליל הראשון כי מדובר בנגן בעל אופי פתוח אך חם. בימת הצליל ברורה ומוחשית ואף יוצאת מגבולות הרמקולים. בתחום הנמוך הנגן הזה מעט רזה אך לא במידה שאמורה להפריע. תחום המיד מלא ומפורט להפליא. בתחום הגבוה, כאשר הפסנתרן עולה לאוקטבות הגבוהות מתגלה מעט מתכתיות בצליל.

המשכתי עם יצירה מרובת כלים מתוך ארבע עונות של ויולדי ושם הנגן הצליח להפריד את הכינורות באופן משכנע למדי, כאן הוא אינו מתהדר בדינמיקה מרשימה במיוחד אך היא בהחלט מרצה אותי. ממשיך במוסיקה הקלאסית הווקאלית יחד עם קולות אדם נשמעים טבעיים ובפוקוס מרשים. בקטעים מתפרצים בהם תזמורת שלמה מנגנת בשיא האנרגיה הנגן מתגלה כפחות דינמי.

החולשה הדינמית של הנגן יכולה לנבוע משלל משתנים ובניהם ההתאמה למערכת, ברוב המקרים אני מזהה מיד מתי הבעיה היא במכשיר הנבחן ומתי הבעיה נובעת מהמערכת שלי. כאן המקרה שונה, אני חש לא בטוח בהתאמה, בחתונה בין האלקטרוניקה שלי לבין הנגן. ומהבלבול הזה החלטתי להכניס למשתנים את המגבר המשולב של CARAT ולו שילבתי את הרמקולים הרצפתיים של אופרה מדגם Grand Mezza.

נגן CD

החלפה

כנראה שאכן, החתונה הקודמת היתה גרועה, באותם קטעים קלאסים שבהם גיליתי את החסרונות הנ"ל, גם עתה הם לא נעלמו אבל השתפרו בעשרות אחוזים.

ומכאן נמשיך את הסקירה עם סט אלקטרוניקה שלם של אותה חברה. גם המתכתיות בתדרים הגבוהים לא נעלמה לגמרי, אך התעדנה פלאים וגם הדינאמיקה השתפרה במעט, בסטאפ הזה, הנגן CARAT C-57 mk II חושף פחות חסרונות.

ממשיך בהאזה, כלי קשת נשמעים כעת טבעיים למדי ומפורטים באופן משביע רצון, אך כאשר כלי הצ'לו מנגן, אני חש שחסרה לי אוקטבה אחת למטה, אני יודע שהרמקול המשמש אותי לסקירה מסוגל להוציא אותה. הצליל מרחף ונעים לאוזן אבל מחסיר מעט "ביצים" מהסאונד.

אבישי כהן, גם הוא אחד מיוצרים האהובים עלי, במיוחד כאשר אני מאזין להופעה שלו בבלו נוט, זאת בזכות איכות הסאונד וגם הודות לביצועי הנגנים.
כאן דרושה מהירות, כח ודינמיקה מהאלקטרוניקה, אכן זה קורה, כאשר אין יותר מידי כלים שפורצים בו זמנית האלקטרוניקה מצליחה לשמור על איזון כוח ומהירות.

כלי נשיפה נשמעים נהדר, תופים נשמעים תוקפניים מהירים ואנרגטיים, קונטרבס נשמע טבעי והתיבה אכן קיימת למרות שעוד קצת דגש על התחום הנמוך היה עושה רק טוב. נמשיך עם הקונטרבס שנמצא ברצועה 6 לאחר 2 דקות מתחילת הקטע. הסולו. כאן די הופתעתי לגלות כי האוקטבה הזו שאני חש בחסרונה אכן קיימת אך היא ממוסכת על ידי כלים אחרים כאשר היצירה בשיאה, זה מצביע על חסרון בדינמיקה אך למזלו של המגבר חסרון זה אינו מורגש במיוחד כאשר יושבים להאזין מבלי לחפש חסרונות.

Carat

בת לוויה אלקטרונית

המשכתי בסגנון האלקטרוני שגם הוא מלווה אותי כמעט בכל סקירה ובמיוחד באלו שאני רוצה לקחת עד לקצה היכולת הדינמית. ההמלצה האישית שלי היא להוריד מהאינטרנט דוגמית מהקטעים שאני בוחן ולהאזין להם על מנת שתוכלו להבין בדיוק על מה אני מדבר. קטעים מהסוג הזה שמיוצרים במחשב מספקים תמונה מדויקת להפליא. אין כאן טעויות אנוש וכך מכת בס היא זהה למכה שאחריה, קטעים מהסוג הזה הם רפרנס מעולה לבחינת מהירות, Damping Factor  ודינמיקה של המגבר מול הרמקולים. התוצאה בקטע הזה טובה אבל לא מאוד, ב-"יריות" בס מהירות הוא לוקח צעד אחורה אך לא מחריב את הצליל חלילה. בתחום הגבוה הוא נשמע מעולה. מהיר חם ודי מפורט, הנגן מצליח ליצר במה מרשימה בהחלט ופוקוס לא רע כלל, הוא מצליח לחמם את האווירה ולהוסיף את הצבע שלו. Tiesto – elements of live גם כן נשמע מאוד חם ועמוק אך לא הצליח המגבר לשחזר את כל הקטע בדיוק רב כאשר היה מחובר לרמקול האישי שלי {הקשה להנעה} אך בשידוך לרמקול האופרה גראנד מזא הצליח להעביר צליל נקי ודינמי באופן משביע רצון.

הליקופטר

Pink floyd , החומה גם השתתפה בחגיגה, בקטע בו ההליקופטר מפטרל מצד לצד, הרשימה הבמה במיוחד: להבי ההליקופטר הרגישו אמיתיים, מוחשיים ודינמיים במיוחד, גיטרה בסאונד דיסטורשין גם כן נשמעה נהדר והמפתיע הוא שהיא אפילו נשמעה שמנה וגדולה, כנראה מוסיקת רוק עושה חסד עם המכשיר גם אם זה לא לחלוטין, כאשר קולות מחאת הילדים נכנסה לתמונה היתה סוג של קריסה קטנטנה שדרשה ריכוז מצידי על מנת להפריד את הכלים אחד מהשני, לא נורא כל כך אבל מעט חבל.

ב- money מתוך dark side of the moon המטבעות שזורמות לקופה נשמעו מתכתיות מאוד, לרוב התיאור הזה נשמע מאוד שלילי רק שבמקרה הזה אבוי למגבר אם המטבעות ישמעו עשויות עץ. הפרדת הצליל טובה מאוד וקולו של הסולן נשמע עמוק וחם, ניתן לחוש את הקול מגרונו שבוקע מהרמקולים. זו היתה הפתעה מבחינתי שבקטע הזה לא חשתי בחסרונות שחשתי בהן ב"חומה".

מגבר Carat



התאמה לרמקולים

רצוי להתאים את המגבר לרמקולים שאינם דורשים "דלק רב", רוב הרמקולים הממוצעים בטווח המחיר של 3,000-10,000 ₪ יכולים להתאים לו, רמקולים קשים להנעה לא ישמחו להתחתן עם הקראט הנסקר וזו גם לא היתה כנראה כוונת המשורר המתכנן.
המלצה נוספת שלי היא לרכוש את שני המכשירים כסט שלם, נגן התקליטורים לא הצליח להתחתן עם המערכת האישית שלי וזה אומנם יכול להיות מקרי בהחלט אך אני מעדיף להמליץ על סט שלם שרבים הסיכויים שיעבוד היטב ביחד.

שורה תחתונה
באופן אישי, אני נהנה מאוד לבחון מוצרים לא יקרים, זה מכניס אותי לפרופורציה שמראה כי לא תמיד ההבדלים מול מכשירים יקרים מאוד הינם תהומיים, יצא לי לשמוע לא מעט מוצרים יקרים ממנו בהרבה שגרמו לי לעצב רב כאשר נזכרתי באדם כזה או אחר שרכש אותם, זאת במקום משהו זול יותר שלדעתי היה מספק תמורה טובה יותר למחיר.
לגבי הקראט, ניתן לסכם את המערכת במספר משפטים שכביכול סותרים אחד את השני, אבל נסו להבין בין השורות את כוונתי, מי שלא יצליח להבין זאת, הוא כנראה אודיופיל מידי עבור המוצר הזה.

אז מי הוא הקראט?

הוא לא מי יודע מה מרשים מבחינת מהירות ודינמיקה, אין לו בס גדול וחזק, השליטה גם לא הכי טובה בעולם.
אבל, עדיין נשמע יותר ערב לאוזני מאשר אחרים שכן הצליחו ליצר דיוק ומהירות.
הוא רך ועגול, מנגן מוסיקה ולא על מנת לעשות פוזות אלא בשביל להנעים את זמנכם - זו המטרה הסופית עבורי בזמן האזנה למוסיקה. הוא לעולם לא יציק ובטח שלא יצרח. אני משער שעם מתן תשומת לב, מה שידרוש משחק של כבלים, ספייקים וטוויקים שונים יהיה ניתן לקחת את ה- Carat יותר גבוה ולהפוך אותו מ-14 קראט ל-24 קראט אך האודיופיל המתחיל שמחפש לקנות סט לא יקר שנראה טוב ושמצליח להניע כמעט כל רמקול ממוצע בשוק (בתחום מחיר דומה), זו תהיה רכישה מוצלחת.
בתנאי שישב להאזין למוסיקה ולא יחפש רק את השלילי וזאת מפני שהחיובי בסט הזה הינו חיובי מאוד.

לדעתי עוד קצת זרם וכמה וואטים נוספים יביאו את המגבר הזה למקום טוב יותר, בריא יותר ויכניס אותו מבחינתי לקטגוריה של אחת הקניות הטובות ביותר למחיר. את הלוק וגוון הצליל הנהדר כבר יש לו בהחלט.

מחירים

מגבר
CARAT A57 mk II - מחיר 5,690 ש"ח
נגן
CARAT C-57 mk II - מחיר 4,290 ש"ח

יבואן: ארמה אודיו

קישורים
מפרט מגבר
מפרט נגן


קטעים מוסיקליים ששימשו בסקירה

Antonio Lucio Vivaldi‏ - The Four Seasons
VENITION SNARES – hospitality
Tiesto – elements of live
Pink floyd – dark side of the moon
avishai cohen as is… live at the blue note
Vivaldi – magnificat

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (18 תגובות פורסמו):

avatar
zs 1970-01-01 02:00:00
לפי השעה ששלחתה את הסקירה, קיבלתה נדודי שינה מהסט הנ"ל. אני תמיד נהנה ליקרא את הסקירות שלך. ניתן להבין מהסקירה ,שמי שרוצה ל"הנות" ממוזיקה ואיכות שמע ברמה גבוהה יותר מכל מערכות האיווה למינהם,הסט הנ"ל תפור בשבילו.כמובן במחיר הזה יש לו מיתחרים רבים ומגוונים בארצנו הקטנה. לדעתי היה נחמד לקחת כמה מכשירים באותו טווח מחיר וליבחון "ראש בראש" (אני מוכן לעזור).(ורד)
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
בטווח מחיר הזה אכן ישנם מתחרים. בקרוב נתחיל בבניה של מבחן השוואתי נוסף.
avatar
ead 1970-01-01 02:00:00
נמר, לדעתי במחירים האלו, שני החלקים ביחד יוצאים כ 10 אלף פלוס מינוס. אפשרי לקנות DAC כבר די טוב, בנניח 2000 שקל (מחיר מכובד ל DAC סביר), או אפילו DCP נחמד (לא מדהים). ולזה להוסיף מגבר בשאר התקציב מה שמשאיר אפשרויות רבות להרבה מגברים איכותיים. עד שהגעתי לקטע של המחיר הייתי "די שמח" ואז המחיר "לא הרשים אותי" במיוחד. כלומר אם ה CDP היה עולה נניח עד 3 אלף והמגבר עד 4, אז הייתי אומר שאכן מדובר במחיר "מרשים" אבל עדיין לטעמי במחירים האלו יש די הרבה אופציות. בארץ אולי קצת פחות, אבל ממה שראיתי בשלל אתרים וביקורות בחול, ממש לא חסר! מה דעתך? והאם יהיה עוד ביקורות בקרוב על דברים במחירים הדומים האלו?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
מול כל נגן תקליטורים אתה יכול לקנות DAC. נגן תקליטורים נועד לכאלה שמעניין אותם לשמוע דיסקים. DAC הוא פיתרון שונה שמצריך התאמות משלו. לעיתים ישנה נטיה לחשוב שרוכשים DAC מחברים למגבר וכל הבעיות נגמרו. זו טעות. התאמת DAC צריכה תשומת לב זהה להתאמת נגן תקליטורים דיגיטלי. דבר שני אם המכשיר ימצא חן בעיניין תמיד תוכל להסתדר עם אמיר.
avatar
ead 1970-01-01 02:00:00
עוד דבר שמעניין אותי לגבי רמקולים, איזה רמקולים היית משדך לו? לדוגמא רצפתיים כן יתאימו לכזה דבר? כי לרוב הם דורשים יותר מגברים עם עוצמה? (לרוב, לא תמיד אני יודע) ונניח מדפיים, איזה לדעתך מהווה שידוך טוב? היה נחמד אם היית נותן כמה וכמה דגמים שלדעתך מאוד יתאימו לגוון הצליל שלו ויוכלו לנצל את הכוח שלו בצורה טובה
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
ראשית המגבר הזה יניע את רוב הרמקולים שיש בשוק בטווח המחיר שלו. השידוך לגראנד מזזא היה מעולה ובנוסף שידרכתי אותם לארום קנטוס VOLA והתוצאה היתה לא טובה ולא בגלל דחיפה אלא בגלל התאמה {חתונה}. רמקול שלדעתי יתאים לו הוא דאלי {סקרתי גם את המדפי וגם את הרצפתי מסדרת אייקון}.
avatar
ead 1970-01-01 02:00:00
אני אוהב את הדאלי מאוד! דווקא יכול להיות מעניין :)
avatar
tzachi 1970-01-01 02:00:00
אני יודע שזה לא קובע לגביי טיב הסאונד אבל בשביל 4000 + היתי מצפה ראות קצת פחות אויר בביפנוחו של ה-CD הוא ממש נראה כמו DVD זול . צירפתי מס תמונות של מתחרים סיניים באותו רף מחיר +\- שינדק שלדעתי יותר זול , MHZS 88CD קצת יותר יקר ובנוסף הCD המדובר !
avatar
malc69 1970-01-01 02:00:00
אני חושב שהמעניין יותר הוא כיצד זה נישמע מול המתחרים ולא כיצד הוא ניראה מבפנים או מבחוץ . מלכיאל
avatar
tzachi 1970-01-01 02:00:00
איך נשמע זו גם פונקצייה של רמת הרכיבים ! לדוגמה ב-MHZS יש טרנספורט של סוני עינית של פיליפס קבלים מ- פוליפרופילן בליין הסיגנל ושניי גדול . עם מציעים לי DVD עם רכיב וחצי ואת ה-MHZS באותו מחיר ושניהם נשמעים סביר + חה תהיה הבחירה ? אני רוצא פשוט לומר שהמחיר של הCD הזה נראה לי מוגזם (לא ביחס לחו"ל) אלה ביחס למכשיר לא ממותג שחוץ מאריזה יפה הוא נראה כמו DVD ב-200 שח .
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
למה בדיוק? המראה יפה, מכובד. הצליל לפי הביקורות מעולה. הרכיבים בפנים לא מעניינים איש אלא אם פתאום יהיו עשרות ביקורות שהציוד קורס אחרי 3-5 שנים. אז יש מקום לחקירה. אני אספר לך סוד, שהרבה הרבה יותר מכשירים ממה שאתה חושב משתמשים ברכיבים מאוד איכותים ועולים זול, ולהפך בדיוק. השאלה של מחיר היא גם מיצוב. למה ספה של מעצב X שנקנת בחנות Y עולה 5000 ש"ח, ואותה ספה, בדיוק, מאותם חומרים אבל של מעצב G, שנמכרת בחנות Z עולה 3000 ש"ח? למה מק בוק שמשתמש באותם רכיבים בדיוק כמו מחשבים אחרים עולה פי 3 ?
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
פגשתי מספר נגנים (גם מארה"ב) שעולים כמה אלפי דולרים שמקבלים ביקרות טובות ונראים ממש רייק מבפנים. מה זה אומר לי - כלום
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
(Y)
avatar
tzachi 1970-01-01 02:00:00
כרמי מה אתה משווה ! הCD מהסקירה ניראה כמו DVD ב-200 שח והדוגמה שהבאתה דיי מרשימה !
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
צחי. לא כל כך אכפת לי מה יש בתוך המכשיר. אני אפילו לא טורח לציין זאת בכתבה אלא אם כן מדובר על מכשיר מנורתי ואז אני מציין את סוג המנורות וזהו. חשוב להבין שמה שקובע בסופו של דבר הוא הסאונד. כנראה שלמרות שרכיבים הפשוטים ולמרות היותו ריק מתוכן טכנולוגי מרשים הוא עדיין מצליח לעשות יופי של מוסיקה בלי דאווינים.
avatar
yairf 1970-01-01 02:00:00
כרמי במכשיר שהבאת אני רואה שני שנאים ותכנון פנים מאד אלגנטי - מאד מכובד בעיניי!
avatar
carmi 1970-01-01 02:00:00
כמו שאמרתי גם יש לו ביקורות טובות על הסאונד שלו :)
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: