2+1+2 שווה MCR E410 - מערכת סטריאו מיקרו של Yamaha

אלי כרמי
15-06-2009 07:15

שתי יחידות, מגבר ונגן CD, תחנת עגינה אחת ושני רמקולים מרכיבים את ה- MCR E410 – מערכת מיקרו סטריאו שלמה ומעוצבת, האזנו ורשמנו, ביקורת.


מומחים רבים יאמרו למי שמחפש מערכת סטריאו כי עדיף להרכיב אחת מחלקים נפרדים (לעיתים, אף לא כולם יהיו מתוצרת אותה החברה), לחסכנים ייעצו אף לחפש ביד שניה.

אך מה יעשה מי אין בידו הסבלנות או הרצון לתור ולהתאים חלקי מערכת שונים ואם ברצונו למקם בסלון או בחדר השינה מערכת קטנה ומעוצבת, כזו שבדרך גם לא תפסח לגמרי על סעיף איכות הצליל? במקרה הזה, פתרון בדמות מערכות מיקרו או מיני סטריאו יוכל בהחלט להתאים.

מערכות סטריאו קומפקטיות שכאלו (חלקן כולל גם אפשרות להוספת סאב וופר), אינן דורשות יותר מדי: יש לחבר רק מספר כבלים, כולל אחד לחשמל ומיד לאחר מכן, ניתן כבר להאזין למוזיקה החביבה עלינו בהנאה. אל תוך משבצת זו נכנסת גם מערכת הסטריאו המעוצבת של ימאהה – מדגם MCR E410.

שתי קופסאות

מערכת סטריאו מיקרו זו מורכבת משני חלקים עיקריים שמגיעים בגימור שחור או כסוף (כמו זו שקיבלנו לבדיקה).

רסיבר סטריאו
יחידת המגבר מכילה גם טיונר רדיו, בחלקה הקדמי - עליון נמצא צג שחור עם תצוגת Dot בצבע תכלכל שנראית בבירור גם למרחק של מספר מטרים (נוח עבור "השולטים מהמיטה" במרחק מן המערכת). כפתורי השליטה הינם גדולים וברורים, בעיצוב רטרו, הם נמצאים מתחת לצג המידע ונוחים לשימוש, אם כי סביר להניח כי עבור רוב הפעלות נשתמש בשלט הרחוק המצורף.

Yamaha MCR E410

נגן ה- CD
יחידת נגן התקליטורים מגיעה בגודל פיזי כמעט זהה למגבר ועם תצוגה קדמית כחלחלה דומה, מה שמביא לעיצוב תואם, מעליה נפתחת המגירה עבור הדיסקים.
לאחר חיבור כבלי החשמל, והכבלים השונים בין שתי היחידות, ימצא המשתמש כי השלט הרחוק של הרסיבר שולט גם על פעולות הנגן, (בנוסף ללחצנים השליטה בחזית נגן הדיסקים).
נגן ה- CD מסוגל לנגן גם דיסקים צרובים מסוג CD-R/RW כולל תמיכה בפורמטי  MP3 ו- WMA.
 
שני רמקולים

כמו בכל מערכת סטריאו, גם מערכת זו כוללת שני רמקולים בגודל מדפי קטן, ניתן להוסיף סאב וופר חיצוני מסוג אקטיבי עבור מי שמבקש לקבל תוספת עומק ותחום תדרים נמוך (לא נבדק בסיקור זה).
הרמקולים מגיעים בגימור שחור – מבריק, יפה ומרשים הכולל כיסוי על כל החלק הקדמי שמסתיר יחידת וופר וטוויטר. בחלק האחורי התחתון של כל רמקול, ניתן למצוא "בס פורט" שמאפשר קבלת צליל נמוך יותר מהתיבה הקטנה, בעת בחיבור רמקולים אלו לקיר רצוי לקחת בחשבון מרווח מסוים על מנת שלא לחסום פורט זה.

ימאהה E410

מוזיקה

מתוך אחד הדיסקים השלמים והמוצלחים לטעמי שיצאו בארץ, "שינויים בהרגלי הצריחה", של החברים של נטאשה נבחר השיר הראשון "בדקה אחת שפויה". בהצגת השיר הזה הצליחה ה- MCR E410 להעביר בברור את ההתרחשות מבלי לפספס כמעט דבר. התיפוף והמצלתיים הדומיננטיים בתחילת הקטע מוצגים באופן ברור מהימין.
בהמשך, מצטרפים הקלידים שנשמעים כמרחפים בחלל מאחור, בתחילה בעוצמה חלשה שמתגברת בהמשך כך שהתיפוף והמצלתיים נהפכים להיות פחות דומיננטיים בשיר.
הסולן, מיכה שיטרית, שר מהמרכז, קולו צלול וקרוב אלי, מלווה במעט "אקו".

כאשר מגבירים את עוצמת השמע משתפר נפח השיר בחלל החדר עם חווית שמיעה טובה, האזנה בעוצמה חלשה טובה עבור מוזיקת רקע, אך אם מבקשים להאזין באופן "רציני" יותר, רצוי מאוד להגביר את עוצמת הקול, בכדי להנות מנפח גדול יותר ופיזור צליל עדיף.  

Yamaha MCR E410מהדיסק Brother in Arms של ה- Dire Straits נבחר גם בשיר הראשון So Far Away, זהו שיר קלאסי של הלהקה, כלומר, הרבה גיטרות חשמליות וליווי קלידים עם קולות רקע מאחור והכל בשילוב תיפוף עם מצילות דומיננטיות.
בדומה לרוב שירי הלהקה, ההקלטה וההצגה בדיסק הינן באיכות טובה כך שלא מפתיע העובדה כי המערכת מציגה את התמונה המוזיקלית של השיר לא ממש בפנים שלי אך כלל לא "רחוק ממני" (So Far Away), עם בימת צליל טובה ומיד גבוה מודגש וברור - בעיקר בקטעי שירה של הסולן ופריטה על הגיטרות החשמליות.

מהדיסק האלקטרוני שחביב עלי לאחרונה, ה- Muse Breaks, של J.Viewz נבחר הפעם השיר השני. השיר מתאפיין בקלידים ותיפוף אלקטרוני עם חיתוך מהיר, זמרת עם קול שנוטה לצד חם ורך וריבוי התרחשויות מוזיקליות ללא רגע אחד משעמם.  
בשיר הזה, פורחת ה- E410, היא מציגה את היכולות שלה בתחום הפירוט, עם תגובה מהירה והצלחה במילוי מכובד של צלילים בחלל החדר שלי. מעט יותר נפח בתחום התדרים הנמוך היה מגביר את החוויה, אבל גם כך היא מוצלחת מאוד.

Yamaha MCR E410

סיכום

כשהיא מגיעה בעיצוב נקי ופשוט (טרנדי) ובגודל שאינו מעמיס על העין, מערכת הסטריאו - מיקרו MCR E410 של ימאהה תספק פיתרון של מערכת שמע דו ערוצית, זאת ללא הצורך בחיפוש והתאמת רכיבי מערכת בנפרד.

בסעיף יכולת מוזיקלית, מביאה ה- E410 למאזין פירוט מוצלח עם הדגשה של תחום מיד-היי, הצגת בימת צליל רחבה ויכולת למלא חלל מגורים קטן.
יש גם אפשרות לתוספת סאב וופר שיכולה להוסיף נפח ותחום נמוך אמיתי לרוצים בכך, אך גם בלעדיו, עם דינמיקה טובה ותגובות מהירות, מקבל המאזין חוויה מפורטת ופורחת במוזיקה קצבית.

אם אתם מחפשים מערכת אודיו משולבת וקומפקטית עבור חלל מגורים קטן, ה- MCR E410 תציע איכות צליל טובה עם דגש על מיד גבוה.
עם שילוב נגן CD, אפשרות ניגון מ- iPod, טיונר רדיו וחיבור גם למקורות אודיו חיצוניים, מערכת זו מהווה אפשרות טובה, אך בתג מחיר שאינו זול.

ציון:
מחיר 3,690 ₪
אחריות: SG אלקטרוניקה

בעד: איכות צליל עם פירוט ובמה טובים, קלה להתקנה ושימוש, עיצוב.

נגד: מחיר אינו זול, במיטבה בווליום בינוני ומעלה.

מפרט טכני – ביקורת מערכת סטריאו מיקרו Yamaha MCR-E410

הגברה 2X60Watt

טווח הענות תדרים : 28Khz-55Hz
פורמטי אודיו נתמכים (בניגון תקליטורים): Audio CD, MP3, WMA
תמיכה ב- iPod: דרך תחנת עגינה YDS-10
רמקולים: מדפיים 2Way
טיונר: אפשרות לשמירת עד 40 תחנות
שלט רחוק: כולל
מידות המגבר: רוחב 215מ"מ, גובה 108מ"מ, עומק 363מ"מ
מידות נגן ה- CD: רוחב 215מ"מ, גובה 108מ"מ, עומק 330מ"מ
גודל רמקול במ"מ 186 x 300 x 223
משקל מגבר: 5.7 ק"ג
משקל נגן ה- CD: 2.3 ק"ג
משקל כל רמקול: 4.3 ק"ג
גימור: כסף, שחור
קיימת מערכת מקבילה מדגם MCR-E810 עם נתונים דומים ונגן DVD, במחיר 4,290 ש"ח

חדר הבדיקה
חלל הבדיקה הינו חדר בגודל של 3 מטר על 3 מטר, עם תקרה בגובה 2.65 מטרים.
מעבר לתגובות בפורום