יצירת רקעים למחשב - במצב חיבור לטלויזיה

עמרי זמיר
24-05-2009 09:45

מדריך - גלו כיצד ליצור מצב בו שולחן העבודה הממוחשב שלכם מציג רקע אחד ומסך ה- LCD או פלזמה המחובר למחשב האישי מציג תמונה אחרת במצב Dual View.


רקעים למחשב - Wallpaper: חלקנו שמים תמונות אבסטרקטיות יפות, אחרים משתמשים בתמונות של המשפחה והילדים. כמובן שעל המסך הגדול הכל נראה טוב יותר, אך מה קורה כאשר הרזולוציה במסך המחשב לא תואמת לרזולוציה של המסך החיצוני? מה אם הרקע לא נמתח טוב על מסך ה LCD החדש שלנו או שסתם מתחשק לנו שכל מי שנכנס לסלון יראה תמונה של המשפחה על המסך הגדול, ולעומת זאת, כשעובדים על המחשב יראו תמונה אחרת?

הצורך בתמונות שונות התעורר אצלי עם ההבנה שעל שולחן העבודה הממוחשב שלי, בגלל ריבוי האייקונים, עדיף לשמור על רקע יחסית פשוט בלי הרבה פרטים מבלבלים ומטשטשים, לעומת זאת, על מסך הLCD-  אין אייקונים, לכן בו ניתן לבחור איזו תמונה שרוצים.

מדריך זה מיועד למשתמשים במצב Dual View, או מקבילתה Extended View.


שלב ראשון - קצת חישובים

ממה בנויה רזולוציה? הרזולוציה שאנחנו מכירים מורכבת מנתוני אורך ורוחב המייצגים את מספר הפיקסלים (נקודות זעירות המפיקות אור בצבע הנדרש) אשר המסך מציג. לדוגמא, רזולוציה של מסך Full HD היא 1920x1080 פיקסלים. הנתון השמאלי, או במקרה הזה 1920, מתייחס לרוחב התמונה, משמע - 1920 פיקסלים לרוחב, והנתון הימני מתייחס לאורך התמונה (אפשר להתייחס אליו גם כגובה), במקרה זה - 1080 פיקסלים לאורך (לגובה המסך).

בשלב זה נרצה לדעת מהן הרזולוציות אותן הגדרנו לכל מסך ולחבר את הרוחב בלבד:

ניקח את רזולוצית מסך המחשב, לדוגמא במקרה שלי למסך המחשב יש : 1920X1200 פיקסלים.

ניקח את רזולוצית מסך פלזמה \ LCD, לדוגמא, במקרה של מסך FULL HD, זה יהיה  פיקסלים 1920X1080

נחבר את הרוחב בשתי הרזולוציות: 1920+1920=3840 - זה יהיה רוחב התמונה החדשה שלנו.

נבחר את נתון הגובה הגדול מבין השניים, במקרה זה, 1200 - זה יהיה גובה התמונה שלנו.

* לא לשכוח את הרזולוציות חברים, עוד נזדקק להן בהמשך.

שלב שני - הכנות

1. נבחר שתי תמונות בהן נשתמש כרקעים, כמו כן נבחר איזו תמונה תוצג על איזה מסך.

2. יש לשנות את גודלן של התמונות על מנת להתאים אותן לגודל המסך. פיתחו תוכנת עריכת תמונות כמו פוטושופ או דומותיה, או השתמשו בתוכנה חינמית כמו Image Resizer כדי לשנות את גודלן של התמונות בהתאמה - את גודל התמונה של מסך המחשב שנו לרזולוציה של מסך המחשב, את גודל התמונה של מסך ה LCD שנו לרזולוציה של מסך ה LCD.

ראו תמונות הבאות:




שלב שלישי - חיבור התמונות ויצירת התמונה הגדולה

איך זה עובד בעצם?

הדרך "לתחמן" את מערכת ההפעלה היא פשוטה. כאשר אנחנו מגדירים Dual View \ Extended, תמונת הרקע שלנו משתכפלת לשני המסכים. בשלב זה, ניצור תמונה גדולה יותר שתתפוס את שני המסכים גם יחד.

הערה חשובה: בהגדרות כרטיס המסך ישנה אפשרות לכייל את מסך ה LCD (או המסך החיצוני) כמסך שממשיך את סביבת העבודה מצד ימין או מצד שמאל, זאת אומרת, לאיזה כיוון אצטרך לגרור חלונות כדי להגיע למסך השני. חשוב לזכור באיזה צד הגדרנו את המשכיות סביבת העבודה כדי שכל מסך יקבל את התמונה שמתאימה לו.

בשלב זה ניצור תמונה גדולה עם הנתונים שחישבנו בשלב הראשון.

1. צרו קובץ תמונה חדש (עדיף JPG) עם הנתונים שחישבנו בשלב הראשון: גובה: 1200, רוחב: 3840.

2. כעת פשוט נדביק את התמונות לפי הסדר שמוגדר אצלנו. לדוגמא, אם הגדרנו שמסך ה LCD ימשיך את סביבת העבודה מימין למסך המחשב, נדביק את התמונה למסך ה LCD מימין ואת התמונה למסך המחשב משמאל ולהיפך. ראו תמונה:



* השטח האדום שמתחת לתמונה של מסך ה LCD הוא "שטח מת" שאינו מופיע על המסך. לא צריך להתייחס אליו והוא צבוע באדום רק כדי להמחיש את ההבדלים ברזולוציות.

3. נשמור את הקובץ בשם כלשהו, רצוי באיכות הכי גבוהה שניתן. יש לזכור את המקום בו שמרנו את הקובץ בשביל הסעיף הבא.

שלב רביעי ואחרון - הגדרת תמונת הרקע

כעת, לאחר שסיימנו ליצור את הקובץ הגדול, נגדיר אותו כרקע.

1. לחיצה על מקש ימני על מקום ריק בשולחן העבודה ובחירה ב Properties

2. לחיצה על לשונית Desktop

3. לחיצה על כפתור Browse ובחירת הקובץ אותו שמרנו בסעיף הקודם.

4. תחת הכותרת Position יש לבחור ב Tile (ראו תמונה) וללחוץ OK.



להורדת דוגמאות בגודל מלא לחץ כאן
מעבר לתגובות בפורום