LCD טושיבה - XV555 בגודל 52";

ליאור קורן
20-05-2009 09:29

טלויזיית ה- LCD מדגם 52XV555 של טושיבה מתיימרת לספק תמורה למחיר בגודל 52 אינטשים, בדקנו את ההצהרה הזו במבחן המציאות, ביקורת.


בין כל החולמים על מסך טלויזיה ענק בסלון, לא רבים יכולים להרשות לעצמם להוציא מהכיס או למשוך מחסכונות הבנק סכום של עשרות אלפי שקלים עבור דגמי עלית.


סדרת XV, כפי שהגדיר אותה מנהל מותג טושיבה - קובי בש, מתיימרת לספק Value For Money, בהתאם להצהרה זו, נבדוק הפעם, מה מקבל הצרכן שרוצה להניח בסלון מסך ענק של 52 אינטש, זאת בתמורה לתשלום של קצת פחות מ- 14,000 ₪.

עגלגל
ראשית, נבחון בעין את העיצוב: גם כאן נמצא את הגימור האופנתי שמגיע בשחור מבריק ("פיאנו"), אבל, הודות לעובדה שחזית המסגרת שפונה אל הצופה איננה שטוחה אלא קמורה, זוכה הצופה לסבול מפחות השתקפויות שמפריעות לצפיה בחדרים מוארים במיוחד.


שולי המסגרת עטורים פס כסוף שמקיף את צידי המסך, כמו גם השם TOSHIBA באותיות מוכספות, לא נמצא כאן תאורות כחלחלות או בוהקות אלא נורת הפעלה צנועה (בצבע ירוק/אדום) ובסה"כ מצייר גוף הטלויזיה תמונה סולידית ואלגנטית לעין, למרות גודל לא צנוע של 52".

ציפוי המסך הקדמי, מבלבל מעט במראהו, מרחוק נדמה שהוא מט, אבל כאשר בוחנים אותו מקרוב, מגלים שהוא בעצם מבריק ומתמודד בצורה טובה עם השתקפויות בחדר.

חיבורי סקארט

בצידו הימני של דגם XV555, נמצא טור של לחצני שליטה עבור פעולות כמו שינוי ווליום או מעבר בין מקורות וידאו.

מתחת לטור זה, נמצא כניסת וידאו HDMI, כניסת S-VIDEO, קומפוזיט, אודיו אנלוגי ויציאת אוזניות.
באחורי המכשיר, נמצא את שאר הכניסות, בינהן שתי כניסות HDMI נוספות, כניסת קומפוננט, כניסת VGA עבור מחשב, יציאת אודיו עבור סאבוופר, יציאת אודיו אופטית ושאר החיבורים הרגילים.

בדגם האחרון של טושיבה אותו סקרנו, ה- RV555, שמחנו לראות הכללתם של חיבורי סקארט, גם כאן, ממשיכה טושיבה במסורת המשמחת ומוסיפה לדגם XV555 שני חיבורי סקארט, אחד מהם מעביר אות RGB, זהו, כמובן, החיבור המומלץ ביותר עבור בעלי ממירים רגילים של YES או HOT (שאינם ממירי HD), בדיוק כפי שמוסבר במדריך על חיבור ממיר לטלויזיה.



השלט הרחוק, מגיע בעיצוב תואם, עם גוף שחור ופס כסוף עוטף, חבל שלחצן הבחירה בין כניסות שונות וגם לחצן שינוי מצבי מתיחת תמונה חבויים בין שאר הלחצנים השחורים, מה שדורש אימון מסויים בתחילה.

כניסה לתפריטים מגלה את המראה התכלכל המוכר של תפריטי טושיבה שמאפשר לשנות פרמטרים שונים בתמונה ובצליל.
מלבד השליטה על פרמטרים מתקדמים כמו ניגודיות דינמית ומנגנוני הסרת רעשים בתמונה, יכולים המשתמשים הסקרנים להפעיל את מצב הצבע המתקדם 3D Colour management, אבל אז הם יצטרכו להתמודד עם כיול צבע Cyan, מגנטה, צהוב, כחול, ירוק ואדום.
לרוב המשתמשים, מומלץ לבחור במצב הפשוט יותר של שליטה על שלושת צבעי היסוד המקובלים: אדום / ירוק / כחול, בזמן הכיול, הורדנו את רווית הצבע למצב -2 ולפעמים גם למצב מינוס 4.



שידורי SD

ככל שגודל המסך גדול יותר (ביחס לאותו מרחק צפיה), כך קשה יותר להחליק ולהעלים את הפגמים בשידור הארצישראלי, לכן, ממרחק של שלושה מטרים למשל, לתמונה במסך- 42" יש סיכויים רבים יותר להראות טובה בהשוואה ל- 52".
אך, למרות הגודל, התמונה, גם בשידורים רגילים, מפורטת למדי לעין, ניתן להבחין לפרקים בתופעות דחיסת תמונה, אך באופן כללי, המסך מתמודד בצורה סבירה עם שידורים רגילים.
החיבורים שמומלצים עבור שידורי טלויזיה, יהיו סקארט או חיבור HDMI בממיר YES MAX HD, למשל.

התוכנית של לונדון את קירשנבאום מוצגת מבעד למנגנון מתיחת התמונה של ה- XV555, בטושיבה הוא מכונה Super Live1, תפקידו הוא למתוח שידורים ביחס 4:3 אל צג ה- 16:9, המנגנון של טושיבה הוא אחד המוצלחים יותר בתחום ועושה עבודה יעילה למדי במתיחה, מבלי לעוות יותר מדי את התמונה או לחתוך ממנה חלקים גדולים מדי.

תכונה אופיינית אחרת לטושיבה, הינה הנטייה לגווני צבעים חמים לעין, התמונה נוטה באופיה לכיוון האדמדם / חום / צהוב, כפי שצויין קודם, במהלך כיול המסך, בוצעה הורדה קטנה ברווית הצבע האדום, זאת בכדי להגיע לגוון עור טבעי יותר.


שידורי HD

ואם דיברנו כבר על אדום, נערבב אותו מעט בצהוב ונקבל כתום – גיבורה ג'ינג'ית אמיתית, הנוסעת החשובה כל כך בסרט TRANSPORTER 3 מפנה מבט מעריץ אל הנהג הצמוד והכל יכול, בעוד הוא מפליא מכותיו בחבורת בריונים שתקפו אותו (כמה מפתיע) בתוך מוסך.

פרצופה של הג'ינג'ית תופס את מרבית המסך, כל נמש ונמש בולטים לעין, כמו גם נקבוביות העור, הנמשים הכתומים יוצרים ניגוד אל מול האיפור האפל שמרוח סביב העיניים, הצופה לא יכול להפסיד שום פרט, הכל מופיע בחדות, זה מה שנקרא HD בגדול.


איכות השחור

בתנאי צפיה ממוצעים של הצופה הישראלי (קרי, אורורות דלוקים בחדר...) איכות השחור של הטושיבה משביעה רצון, בזמן שתאורת החדר נכבית לגמרי, השחור מתגלה כפחות כהה מכפי שהיה נראה קודם, הוא לא שחור לחלוטין, אבל גם לא בהיר מדי, נמצא במקום באמצע.
על מנת להגביר את ניגודיות התמונה ואיכות השחור, מפעילה טושיבה מספר מנגנונים, בינהם שליטה דינמית על עוצמת התאורה האחורית, מה שמגלה לעין, לפעמים, שינויי עוצמת תאורה בזמן מעבר בין סצינות מנוגדות מבחינת תאורה.


הפעלת תכונת Black / White Level משפרת את ניגודיות התמונה, במיוחד בחלקים "האפורים" שהופכים לבהירים יותר, זאת לעומת החלקים הכהים יותר שהופכים לאפלים עוד יותר.

איכות הצבעים בצפיה בסרטי HD, היתה טובה מעט יותר בהשוואה לשידורי SD ("סטנדרט רזולושן"), כאמור, הורדה ברווית הצבע האדום שיפרה את האיזון ותרמה לטבעיות.



דגם 52XV555 אינו כולל מנגנון החלקת תנועה 100Hz כפי שקיים במסכים יקרים יותר, אולם, למרות העדרו, התגלה כי
סצינות בעלות תנועה רבה ומהירה לא הכילו רעד ומעבד הוידאו הקיים הצליח לעמוד במטלה באופן מכובד יחסית.

צפיה בפרק מתוך "העשב של השכן" מגלה שוב תמונה חדה ומפורטת, רוויית צבעים בגוון חם ומאפשר להנות מחווית ה- HD.




סיכום

למי שמחפש טלוויזית LCD גדולה, דגם 52XV555 אינו מציע מהפיכות טכנולוגיות, לא מנגנון 100Hz ולא חיבורי רשת או USB, מי שירכוש את כל 52 האינטשים, יגלה איכות תמונה טובה שלא עושה "פשלות".

מגוון החיבורים שכולל סקארט, יספיק לחיבור כל מקורות הוידאו בבית, מצב Nativa Rate (מכונה כאן Exact Scan) מאפשר להפוך את הטלויזיה אל מסך מחשב ענק, כל זאת בצירוף יכולת התמודדות נאותה עם שידורי טלוויזיה רגילים וכמובן חדות בגדול בשידורי HD הופכים את ה- XV555 למסך ששווה לבדוק בחנות לפני קניה.

ציון:

בעד: רזולוציית Full HD, חיבורי סקארט, איכות תמונה סולידית ללא הפתעות רעות, Native Rate
נגד: אין מנגנון 100Hz שקיים במסכים יקרים יותר, מומלץ להוריד מעט מרווית האדום.


מחיר: 13,900 ש"ח
אחריות ניופאן: 4 שנות אחריות (מהשנה השניה תשלום בסך 199 ש"ח בעבור ביקור טכנאי).

מפרט טכני - טושיבה LCD REGZA XV555D

גודל: 52"
רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים
ניגודיות דינמית: 30,000:1
מהירות תגובה: 8ms
פאנל: 10 ביט
רמת בהירות - 500cd/m²

זוית צפיה: 178º
חיבורים: 3 כניסות HDMI 1.3, כניסת וידאו קומפוננט, שני חיבורי סקארט, כניסת S-Video, קומפוזיט, כניסת מחשב VGA + קול, כניסת אנטנה RF, יציאת + אודיו אופטית + אנלוגית + אוזניות
מידות (כולל סטנד בס"מ): ג-84 ס"מ, ר-128 ס"מ, ע-39 ס"מ.
משקל כולל סטנד 37 ק"ג

מעבר לתגובות בפורום