אייפון ללא גבולות עם שרת אינטרנט

ליאור קורן
17-05-2009 00:15

אפליקציה חדשה שפותחה בידי חברה יפנית, מריצה שרת אינטרנט על האייפון ומחברת אותו לכל מחשב בבית או במקום אחר.


חברת FreeBit היפנית, הכריזה על אפליקציית שרת אינטרנט שמבטיחה לפתוח עולם חדש של אפשרויות עבור משתמשי האייפון: לאחר התקנת האפליקציה, ניתן לגשת אל ה- iPhone מכל מחשב (שולחני או נייד) המחובר אל האינטרנט, למשל, עבור העלאת קבצים אל הטלפון או הורדה ממנו.
אם המחשב והאייפון שייכים לאותה רשת (בדומה למחשבים שמשויכים לאותה רשת ביתית), ניתן לעבוד באופן ישיר האחד מול השני, אך גם במקרה בו כל מכשיר משוייך לרשת אחרת, ניתן יהיה לבצע התקשרות בעזרת תוכנת VPN מתאימה, אותה גם פיתחה חברת FreeBit.

גרסת התוכנה האחרונה - ServersMan@iPhone 1.1b מיועדת עבור אייפון מדור 3G והיא תומכת גם באנגלית (הגרסאות הקודמות תמכו רק ביפנית).

התוכנה ניתנת להורדה ללא תשלום מחנות האפליקציות של אפל בארה"ב.  

הפיכת האייפון לטלפון שהינו גם שרת אינטרנט, פותחת בפני המשתמש אפשרויות חדשות ומסעירות, כמו למשל, הרחבת נפח האחסון לבלתי מוגבל: ניתן, לדוגמא, לאחסן את אוסף קבצי המוזיקה על המחשב הביתי ולנגן אותם בכל מקום, מהאייפון.

בגרסת התוכנה האחרונה, ניתן למצוא גם תוכנת נגן מוזיקה וגם תוכנת הקלטה, בהמשך, תשחרר החברה ערכת פיתוח למתכנתים עבור פיתוח יישומים חדשים.

גם במכשירי Windows Mobile

בעלי טלפונים מבוססי מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, ישמחו לשמוע כי בעתיד, לבינתיים, נתן להוריד רק גרסה תומכת יפנית - ServersMan@Windows Mobile 1.0b אולם, חברת FreeBit מסרה, כי גרסה תומכת אנגלית, נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים.

מעבר לתגובות בפורום