טלויזיות פלזמה במגרש של הגדולים

ליאור קורן
14-05-2009 00:04

נציגי היצרניות הגדולות של מסכי פלזמה מצהירים על חוזקה של הטכנולוגיה ומסכימים כי היא תשאר שחקן מרכזי בטלויזיות בגודל 50" ומעלה.


גורמים רבים בתעשייה ובעיתונות העולמית מבכים מזה זמן את גורלה של טכנולוגיית הפלזמה שמשמשת בייצור טלויזיות.

אתר HD Guru שאל את נציגי שלוש יצרניות הפלזמה הגדולות כיום: פנסוניק, סמסונג ו- LG.

שלושת הנציגים טוענים כי טכנולוגיית הפלזמה תמשיך לתפקד כשחקן בשוק בטווח הקצר והבינוני (3-5 שנים לפחות), זאת עבור לקוחות המחפשים טלויזיות גדולות יותר המשמשות לצפיה בסרטי קולנוע ביתי וגם באירועי ספורט.

נציג חברת LG (מנהל תחום פיתוח מוצרים בחברה) מנה כ- 60 דגמים שונים של טלויזיות פלזמה אשר הושקו או מתוכננים להשקה במהלך שנת 2009 (מכלל היצרניות), מה שמהווה עדות לרלוונטיות הטכנולוגיה.
למרות שהדרישה הכוללת לפלזמות התמתנה, כאשר מסתכלים על תחום הטלויזיות בגדלי מסך מ- 50 אינטש ומעלה, ניתן לראות דרישה חזקה אל מול טלויזיות LCD.

פלזמה בצד LCD

נציג פנסוניק (סגן נשיא החברה) תומך בניתוח השוק של LG ומסכים כי חוזקה של הטכנולוגיה מצוי במסכים הגדולים, הוא צופה לשיפור מתמיד ביחס מחיר תועלת של טלויזיות הענק.

פנסוניק תפתח מפעל חדש לפלזמות בהמשך השנה, אחריו יפתח גם מפעל LCD, כך ששתי הטכנולוגיות ימשיכו לגדול, זו בצד זו.

על פי דברי סגן נשיא סמסונג (בתחום שיווק מסכים), מכירות מסכי פלזמה עומדות כיום על 30% מכלל מכירות של טלויזיות בגדלי 40"+, האחוז עולה לחצי מכלל המכירות, כאשר עולים גם בגדלי המסכים למידות 50" ומעלה.

כפי שזה נראה, שוק טלויזיות הפלזמה מתכנס אל הגדלים של 50 אינטש ומעלה, תוך התמקדות בשני קהלי יעד: לקוחות המחפשים לרכוש "שטח מסך גדול במחיר קטן" ומנגד, לקוחות אניני טעם, המוכנים לשלם פרמיום בעבור דגמי פלזמה יוקרתיים.

מעבר לתגובות בפורום