Logitech G35 - אוזניות לגיימרים עם 7.1 ערוצים

אביחי אפוטה
10-05-2009 12:30

לוג'יטק המתמחה בתחום ה- GAMEING השיקה לאחרונה אוזניות בטכנולוגיית Dolby Headphones מהדור השני, שמכניסה לכם לאוזניים לא פחות מ- 7.1 ערוצים ומיקרופון לשפתיים. לקחנו אותם לסיבוב ביקורת ראשון.


דממת אלחוט

כל גיימר באשר הוא מכיר את התחושה הזו שגורמת לו להיות כל-כך שקוע ומרוכז בעת זחילה בשיחים, בלילה חשוך, על שפת נחל, כשהוא מתקרב באיטיות מבצעית כדי להפתיע חייל של האויב שעומד על המשמר.
בשקט מוחלט, כשרק פכפוך המים מלטף את האוויר המעורפל, אתה מגיע לטווח אפס ובעזרת משתיק הקול על הרובה שלך אתה יורה על החייל וממשיך אל הקורבן הבא.

לרוב, קבלת תחושה ריאלית כל כך מתאפשרת באמצעות מספר רב של רמקולים המפוזרים מסביב לעמדת המחשב.
אבל, גם במקרה כזה, עדיין קשה להתעלם מרעשי רקע שנמצאים כל הזמן סביבנו, במקרה הטוב הם מפריעים ומסיחים את דעתנו ובמקרה הרע אף מוציאים אותנו לגמרי מחוויות המשחק כאשר המשימה בעורף האויב נמצאת בעיצומה.
 
מוזמנים להרגיש בנוח

בכדי להתגבר על הבעיה הזו ועל מנת להשאר מחויבים ב- 100% למשימה שלנו, השיקה לוג'יטק את ה- G35. אוזניות גיימרים המיועדות למשחקי מחשב אשר מספקות תמיכה של עד 7.1 ערוצי שמע.

כבר במגע הראשוני התחושה היא שמדובר באיכות חומרים מעולה. הפלסטיק של גוף האוזניות קשיח ומסיבי אך נעים למגע. הקשת הגדולה עשויה יציקת גומי עבה, היא גמישה ונתמכת ע"י פס מתכת גמיש, האוזניות "יושבות" על הראש באופן יציב ולא לוחץ.
ה- G35 מתכווננות בזוית קטנה יחסית, לכל הכיוונים, על מנת לאפשר התאמה מקסימאלית לתווי פנים שונות, בחיבור שבינן לבין הקשת ישנה אפשרות הארכה מאוד מוצלחת לפי שלבים ממוספרים.


אבל מה שבאמת מעיד על חשיבה יצירתית בתכנון האוזניות הללו הינו סט של שלוש "כריות" שמצורפות לערכה.
הכריות מגיעות בגדלים וצורות שונות, הן מולבשות על הדופן הפנימית של הקשת (החלק שיושב על הפדחת) בעזרת שני פסי סקוצ' ונראה שרק מי שיש לו זוג קרניים על הראש לא ירגיש בנוח עם האוזניות האלו.
בנוסף, כמו בכל סט אוזניות המכבד את עצמו, גם כאן נמצא ריפודים עבים מסביב לאלמנטי השמע של האוזניות, מה שגורם להצמדה רכה ונעימה לאוזן.
 
תכונות נוספות

גיימרים מושבעים, ישמחו לגלות תכונות נוספות שמגיעות בדגם זה:
1.    מיקרופון: כאמור, גיימרים של היום גם צריכים להיות בקשר אונליין במהלך המשחק ולדבר אחד עם השני, ולכן בצד שמאל של האוזניות ישנו מיקרופון שמתקפל למעלה ולמטה וגם לצדדים (בקיפול לכיוון השפתיים הטווח מוגבל למדי, אבל עושה את העבודה). בקצה המיקרופון ישנה נורית LED, ניתן להגדיר את מצבי ההדלקה והכיבוי שלה דרך התוכנה המצורפת.

2.    מקשי ה-  G: בדופן השמאלית של האוזניות ישנם שלושה מקשים (G1, G2, G3) שניתנים להגדרה ,על-פי בחירתכם, עבור הפעלה מהירה של מספר תוכנות שימושיות המוגדרות מראש ואת הפעולה המסוימת שתתבצע באותה תוכנה כאשר היא נטענת. אפשר גם ליצור פרופילים שונים עם הגדרות שונות לכול כפתור.

3.    כפתור Dolby Surround: בצד האחורי של הדופן השמאלית נמצא בורר on/off לאופציית ה- Surround. בהפעלה שלו האוזניות יעברו למצב של 5.1/7.1 ערוצים (תלוי במדיה שאתם מריצים) ובמצב off האוזניות מתפקדות בסטריאו סטנדרטי.

4.    כפתור ה- MUTE / ווסת הווליום: ה- MUTE מיועד להשתקת המיקרופון בעת הצורך, ווסת הווליום נמצא כמאוד יעיל ונוח בשליטה על עוצמת השמע.

PLUG AND PLAY ??

ביחד עם האוזניות וסט שלושת הכריות מצורף גם דיסק הכולל דרייברים ותוכנה ייעודית. ההתקנה קלה, פשוטה ומהירה ומיד לאחריה מקבלים סמל בשורת המשימות של ה- Windows, זאת בצורת אייקון של אוזניות. כאשר האוזניות במצב של dolby surround הסמלון דולק בצבע אדום והופך לאפור כאשר מכבים את הכפתור.

רק USB
כאן המקום לציין כי אוזניות ה- G35 מתחברות למחשב באמצעות חיבור USB בלבד.
זו עובדה די מטרידה בפני עצמה מכיוון שכך השימוש היחידי של האוזניות חייב להיעשות רק מול מחשב ולא מאפשר שמיעה של מוזיקה או האזנה לסרט דרך מערכת קולנוע ביתי בסלון לדוגמא.

התוכנה הייעודית של האוזניות עולה מיד לאחר ההתקנה ובאמצעותה אפשר להגדיר את פעולת שלושת כפתורי ה- G. מבחר התוכנות שניתן להגדיר את פעולתן בכפתורים הוא לא גדול (בערך 8), וזה כולל תוכנות כמו: itunes, winamp, windows media player, ventrilo ועוד. בפועל, זה די מציק. לא קרה פעם אחת שבה אחזתי באוזניות במטרה להניח אותן על ראשי מבלי שלחצתי לפחות על שני כפתורים כאלו ואז הייתי עסוק כמה שניות בשביל לסגור תוכנות לא רצויות שהחלו לפעול לפתע.

בתוכנת השליטה, ניתן למצוא גם אקולייזר פשוט למדי ששולט על עוצמת השמע, רמת ה- bass וה- treble של האוזניות וכן גם על עוצמת המיקרופון, ניתן לראות גם חיווי על מצב ה- Surround.
כמו כן, התוכנה מאפשרת Voice Morphing (שינוי קול) כאשר מדברים במיקרופון בעת משחקים או בשיחות דרך תוכנות המסרים המידיים המוכרות. זהו טוויק נחמד שמאפשר לקול שלכם להישמע כמו חייזר, טרול, אנדרואיד וגם סנאי בחלל, לא פחות.


משבר היקפי

עד עכשיו הכול דבש. הגיע הזמן "להתניע" את האוזניות.
הדבר הראשון שבדקתי עם האוזניות היה המשחק CRYSIS. קשה להאמין שקיים בנמצא גיימר שאינו מודע לאיכויות של המשחק הזה בכל פרמטר, ובסאונד שלו בפרט.

אבל, ההתחלה היתה קצת יותר מסורבלת בהשוואה לנורמה של Plug and play אליה התרגלנו בשנים האחרונות.
מכיוון שהאוזניות הללו מתחברות למחשב באמצעות חיבור USB ובעצם לא מתקשרות באופן אוטומטי וישיר ליציאת השמע של המחשב – צריך להגדיר את התקן השמע הפעיל באופן ידני. וזה ממש מרגיז. לקח לנו זמן קצר לגלות את הצורך לאחר שכבר הפעלנו את המשחק ונוכחנו לשמוע כי הצלילים בוקעים מהרמקולים החיצוניים במקום מהאוזניות.
נכנסנו אל לוח הבקרה - למאפיינים של מקורות השמע ושם היה צריך לשנות את ברירת המחדל של פלט השמע במקום לכרטיס הקול של המחשב (5.1 ערוצים במקרה הזה) אל ה- plugin של ה- G35 (הנחמה היחידה הייתה שהוא הופיע שם אוטומטית ומאז נפתרו הבעיות).

כאמור, האוזניות הללו מיועדות לגיימרים, וככאלו הם גם בעלי ידע לא מבוטל במחשבים ולכן כל אחד מהם יכול בקלות היה לעלות על הבעיה הזו ולפתור אותה – אבל לי מאוד מפריעה העובדה שזה לא קורה באופן אוטומטי לאחר ההתקנה שלהם.

LOCK N' LOAD!

ברגע שזה הסתדר, הפעלנו בחזרה את המשחק ומאז...הזמן עמד מלכת (רק השמש התחלפה עם הירח, ולהיפך).
למרות שכבר מזמן סיימתי את המשחק הזה, נשאבתי חזרה. ובצורה קשה יותר. משחק מהסוג הזה ב- 5.1 ערוצים שצמודים לאוזניים ובבידוד מוחלט מהסביבה מעניק חוויה באמת יוצאת דופן והנאה גבוהה יותר.
הסלוגן שמלווה את השיווק של האוזניות הללו אומר בצורה הפשוטה ביותר: "Victory never sounded so good" וכמה שזה נכון – ההפרדה בין הצלילים השונים שמגיעים מהכיוונים השונים הינה טובה כל-כך שזה מפחיד ועושה חשק לצרוח. היו קטעים שחייבו הנמכת עוצמה בכדי לשמור על איזשהו קשר עם העולם החיצון.

אחד הדברים הראשונים ששמים לב אליהם הינו תחום התדרים הנמוך עד הנמוך מאוד. הבאסים שמתקבלים במקרה של פיצוצים או בטרטור האוויר כשמסוק או מטוס עוברים מעליך פשוט מרטיטים את השבלולים באוזניים. גם הדיוק והתזמון של הצלילים זאת בסנכרון מושלם עם התנועה והאירועים המהירים במשחק ראויים לשבח.
את אותה חוויה עברתי גם עם הגרסא האחרונה של Call of Duty – world at war. פשוט תענוג.


איכות צליל במוזיקה וסרטים

בכדי לאמוד את האיכויות של האוזניות בסראונד של 5.1 או 7.1 מצד אחר, בדקתי את האוזניות על מספר סרטי DVD והופעות חיות. אני כל הזמן מזכיר לעצמי שאלו אוזניות שמיועדות לגיימרים כדי למזער את רמת האכזבה שיש לי מהן בכל מה שקשור לאיכויות סאונד בסרטים לדוגמא.

אחד הסרטים הראשונים שבדקתי היה "שר הטבעות – שיבת המלך". לא חושב שיהיו מי שיערערו על איכויות הסאונד בסרט הספציפי הזה ולכן הביקורת במקרה הזה מתחלקת לשתיים: מצד אחד, כמו במשחקי המחשב, הפרדת הצלילים והערוצים מאוד מוחשית ובהחלט מרשימה. גם כאן אחד הדברים הבולטים ובאמת ייחודיים כשמדברים על אוזניות הוא הדבר שהצליחו בחברת Logitech לעשות עם התדרים הנמוכים – בקטעים מסוימים האוזניות ממש רועדות והאפקט הוא מדהים.

התחושה היא באמת כמו לשבת מול מערכת קולנוע וליהנות מצליל היקפי כמו שמתקבל מחמישה או שבעה רמקולים (במערכות מושקעות יותר) שפזורים מסביבנו בסלון. מהצד השני הן מאוד מוגבלות מבחינת עוצמת השמע שלהן וזה, לטעמי, חסרון לא קטן כשמדובר בצפייה בסרטים. גם כשכל המחוונים היו על המקסימום ההרגשה היתה כי חסרה עוד קצת עוצמה. יחד עם זאת, והדרך היחידה להסביר זאת היא בעצם העובדה שקצה גבול היכולת של האוזניות הללו הוא נמוך יחסית, גם כאשר עוצמת השמע נמוכה ישנו עיוות מסוים בצלילים כאשר מגיעים לקטעים עמוסים באפקטים.

במה שקשור להאזנה של מוזיקה בחנתי את האוזניות הן בהופעות חיות עם 5.1 ערוצים והן במוזיקה רגילה במצב סטריאו. שוב אני מזכיר לעצמי שאלו אוזניות GAMEING טהורות ולכן אין לי מה לפתח ציפיות. גם במקרה הזה ההרגשה היא שחסרה מעט עוצמה אבל התנחמתי ונהניתי מבאסים משובחים בהופעה חיה של 'מטאליקה' וגם קצת קצב מהיר מהופעה חיה של 'טיאסטו'.

GAME OVER

בסופו של יום (ימים ולילות במקרה שלי) לוג'יטק מבקשת להיות חלוצה בתחום ה- GAMEING ולשם היא מכוונת והיא גם פוגעת. בשורה התחתונה האוזניות הללו מיועדות לאותם שחקני מחשב שרוצים להעצים את חווית המשחק שלהם, הן בצורה איכותית ומעוצבת והן באופן מקצועי "שמדבר" באותה שפה עם המשחק ובהחלט משדרג אותו.
לאותם חובבי סרטים ומוזיקה הייתי ממליץ בחום לחפש אלטרנטיבות טובות יותר כי לאחר סיכום הביקורת הזו והוספת העלות שלהן (999 ₪) ישנם אופציות טובות יותר למטרות אלו.

ציון:


בעד: חוויה במשחקים, כמויות בס, איכות צליל
נגד: חיבור USB בלבד, מחייב שינוי ידני של התקן השמע בלוח הבקרה בכל פעם שעוברים מרמקולים לאוזניות.


מחיר: 
999 ₪

אחריות: שנתיים.

מפרט טכני: Logitech G35

אוזניות:
דרייבר שמע: קוטר 40 מ"מ, מגנט נאודיום
טוויטר 15 מ"מ
תחום היענות: 20kHz-20Hz
התנגדות: 32ohm
נצילות: 90dB

מיקרופון:
תחום היענות: 10kHz-100Hz
נצילות: 42dB
מתח כניסה: V3.0, 2.2kOhm

חיבור:
USB2.0
אורך הכבל: 3 מטרים.

מה בקופסא:
סט אוזניות Logitech – G35
3 כריות לתמיכה
מדריך הפעלה מהירה
תקליטור התקנה

מעבר לתגובות בפורום