סמסונג S1 – כונן חיצוני קטן ומעוצב

ליאור קורן
04-05-2009 08:00

הכונן הקשיח של סמסונג מגיע באריזה קטנה ונוצצת, גודלו מאפשר לאחסן אותו אף בכיס המכנס, ואיך הביצועים בהשוואה לגודל? ביקורת.


כוננים קשיחים חיצונים מהווים סעיף חשוב ברשימת הקניות של משתמשים רבים, בעידן בו הכל נמצא בפורמט דיגיטלי (תמונות, שירים, סרטים, מסמכים וכו'), עולה הצורך בכונן נישא שמלווה אותנו לכל מקום ומשמש כלי קיבול דיגיטלי.

הסמסונג S1 מהווה דוגמא מודרנית לכלי קיבול שכזה, הוא קטן, קטן מאוד, אפילו צנוע במידותיו בהשוואה לדוגמא לטלפון סלולרי של סמסונג מדגם F480 (קצת יותר עבה ממנו), ניתן בהחלט לשים אותו בכיס, גם מבחינת המשקל הצנום הוא כמעט ואינו מורגש.


היחידה שקיבלנו הגיעה בגימור שחור ניקל, עם חזית שדומה במרקם ובמראה למראה של סיבי פחם (קרבון), עם מסגרת ניקל ובסיס פלסטיק בגימור עור מלאכותי, העיצוב משרה מראה יוקרתי וניתן אף לבחור מתוך ארבעה צבעים שונים.

בחבילה מוצאים, מלבד הכונן וחוברת הוראות מקוצרת, גם שני כבלי USB, האחד באורך לחיבור אל המחשב הקבוע והשני, קצר וקשיח ומיועד בעיקר להסתובבות בדרכים.
 
USB

החיבור היחיד שנמצא מאחור הוא זה אל כבל ה- USB שמתחבר למחשב או לכל מכשיר אחר תואם.

אחת הפינות כוללת חריר עבור השחלת שרוך נשיאה.
כמו כונני 1.8" אחרים, גם דגם S1 מקבל את אספקת החשמל שלו דרך כבל ה- USB ואינו זקוק לספק כוח חיצוני משלו.
 
חיבור למחשב, נורה כחולה נדלקת והכונן מתחיל לפעול באופן חרישי.

ביצועים
העתקת קובץ בגודל 20GB אל הכונן, ארכה 14:55.5 דקות, העברה בחזרה אל המחשב לקחה כמעט שתי דקות פחות (13:01).


הרצת קובץ וידאו ברזולוציה גבוה וקצב נתונים מהיר שנע בין 20-30Mbps עברה באופן חלק, קפצנו בין קטעים שונים בסרט, הרצנו קדימה ואחור, מתוך עשרות ניסיונות בהקפצות קדימה ואחור, רק פעם יחידה הכונן השתהה למשך מספר שניות, אבל ברוב המוחלט של הפעמים, הפעולה היתה מהירה וחלקה.
כך שניתן לומר בבטחה כי הכונן מתאים לשימוש של הרצת קבצי וידאו HD בפורמטים וגדלים שונים.


עפ"י מבחן הביצועים CrystalDiskMark, קצב קריאה ממוצע עמד על 29.45MB/s וקצב הכתיבה עמד על 24.69MB/s, זוהי תוצאה סבירה בהחלט עבור גודל כזה של כונן ומאפשרת עבודה במגוון שימושים ללא מגבלות מיוחדות.

בזמן הפעולה ניתן לחוש רעד זעיר, ללא רעש נשמע לאוזן, לאחר מספר שעות של הפעלה רצופה שכללה העברות קבצים והרצת קבצי וידאו, הכונן נותר חמים למגע, אך לא חם מדי ובהחלט ניתן היה להכניס אותו לכיס ולהמשיך לנדוד בדרכים.

תוכנות
עם הכונן, מגיעה גם חבילת תוכנות שהוטענה עליו, באופן טבעי, ניתן למצוא עליו תוכנת הגיבוי, זו היא Auto Backup שמאפשרת לבצע גיבוי בתזמון מראש.
כמו כן, גם את תוכנת SecretZone שמאפשרת ליצור כונן וירטואלי מוצפן, כמו גם את תוכנת SafetyKey שמאפשרת לנעול תיקיות וקבצים בתיקיה בעזרת סיסמה.
במקור, הכונן מגיע בתצורת FAT32, אולם, ניתן כמובן לפרמטו ל- NTFS במקרה הצורך.

יותר זול או יותר קטן?
אם נשווה את מחירו של Samsung S1 מול כונן "רגיל" של 3.5, נמצא אותו יקר יותר, אבל ה- S1 יהיה חסר תחרות במובנים של משקל, חרישיות הפעלה, התחממות וצריכת חשמל.
קיבולת של 120GB מתאימה יותר לגיבוי קבצי מסמכים ותמונות ופחות, למשל לשמירת קבצי וידאו HD שיתפסו מהר מאוד את כל הנפח הנותר.


לסיכום, מבחינת ביצועים ומימדים, דגם זה מספק את הסחורה ומאפשר עבודה רציפה וניידות.
אם נסכים לוותר על יתרון הגודל והמשקל ונלך על כונן 3.5" או אפילו 2.5", המחירים לג'יגה בייט ירדו באופן משמעותי, מצד שני, אם נסתכל לעבר הצד השני של הסקאלה נחפש כונן קטן עוד יותר (שיהיה מסוג כונן פלאש / דיסק און קי), אז נראה שהמחיר מזנק בפי 2 ויותר בהשוואה לכונן ה- 1.8 של סמסונג.

ציון:

מחיר מחירון 650 ש"ח
אחריות: קבוצת חיון

מפרט טכני - סמסונג HXSU012BA S1-Mini

נפח: 120GB
חיבור: USB2
צבעים: PIANO BLACK / SNOW WHITE / WINE RED / CHOCOLATE BROWN
מידות: גובה 15.5 מ"מ, רוחב 62 מ"מ, אורך 87 מ"מ
משקל: 0.091 ק"ג

מעבר לתגובות בפורום