YES MaxHD – תמונות והתרשמות

ליאור קורן
22-04-2009 18:18

הצצה לממיר המקליט YES MAX HD, התרשמות ראשונה מהממשק, לוח השידורים והשלט הרחוק המפתיע.


הצצה ראשונה

מראה חיצוני וחיבורים


מבחינה ויזואלית, ממיר ה- YES MaxHD כמעט זהה לממיר ה- HD הרגיל, בצד שמאל של הממיר ניתן לראות בממיר המקליט עיטור של פסים כחולים שאינו קיים בממיר הקודם.


פתיחה של דלת הממיר חושפת כפתורי שליטה, הימני - עליון מבינהם (אדום), אחראי על פונקצית הקלטה.

 

הספרות על צג המידע בצד ימין מוארות בצבע כחול, זאת בהשוואה לספרות האדומות בממיר HD שאינו מקליט.



מגוון הכניסות מאחור דומה, גם הוא לממיר הרגיל, מלבד תוספת של חיבור USB שאינו פעיל כרגע.

חיבורי הוידאו כוללים יציאת HDMI, קומפוננט, שני חיבורי סקארט, S-VIDEO וקומפוזיט, אות האודיו יוצא דרך חיבור HDMI, סקארט, יציאת RCA אנלוגית ושני חיבורים דיגיטליים - אופטי וקואקסיאלי.

שלט רחוק

השלט מהווה אחת מנקודות הזכות החזקות ביותר בדגם זה, הוא קל ונוח מאוד להחזקה ביד, הלחצנים נעימים למגע וכוללים גם תאורה אחורית כתומה שנדלקת עם הלחיצה.

העיצוב אלגנטי ומשתלב בסלון המודרני, הגימור הינו שחור מבריק מלפנים (רגיש לטביעות אצבע) ומחוספס יותר (בגימור מט) מאחור, מה שמקל על האחיזה בכף היד.

מדובר בשלט הרחוק הטוב ביותר (שמגיע עם ממיר) בו נתקלנו עד היום, הוא מאפשר גם שליטה על מסכי טלויזיה (בעזרת קודים) וגם מגברים / רסיברים מתוצרת חברות שונות, מלבד שיטת הקודים, ניתן אף ללמד אותו תכונות של שלטים שאינם נמצאים ברשימה.

בצידו האחורי של השלט, ניתן לראות מגעים המיועדים לחיבור אל עריסת הטענה, אך בשלב זה, מסופק המכשיר עם סוללות רגילות. 

ממשק הממיר

נקודה ראשונה שראוי להתייחס אליה היא החזרה של תפעול החיצים לדרך הפעולה של הממירים שקדמו לממיר HD הרגיל, החיצים מעלה ומטה מעבירים בין הערוצים והחיצים ימינה ושמאלה מעבירים בין התוכניות השונות באותו הערוץ, תודה לאל ש- YES החליטה לחזור למוטב בענין זה ולהפסיק לבלבל את הלקוחות שניסו להתרגל לצורת הפעלה הפוכה בממיר HD.

בזמן צפיה בערוץ כלשהוא, לחיצה על לחצן ה- "?" מעלה חלונית מידע המראה את שם התוכנית, יחס התמונה (4:3 או 16:9), פס זמן וגם טקסט פרומו לתוכניות אחרות, במקרה הזה, בחרנו להקליט את התוכנית, מה שהביא להצגת אייקון מתאים בצד השמאלי - עליון של התמונה. 

לחיצה על לחצן ה- "+" בשלט, מעלה על מסך הטלויזיה את תקציר התוכנית.

EPG - מדריך התוכניות

בהתאם לייעודו, מציג ממיר ה- MAX HD את לוח השידורים בגרפיקה עדינה וחדה למדי שנראת כהלכה על טלויזיות פלזמה ו- LCD, ניתן למיין את הערוצים והתוכניות על פי מספר פרמטרים ותוכניות או סדרות שמיועדות להקלטה יסומנו באייקון מתאים.
שלט הממיר כולל ארבעה לחצנים צבעוניים, לכל אחד מהם יעוד שונה, כגון הוספה לערוצים מועדפים וכו'.

הקלטת שתי תוכניות במקביל

בדומה לממיר ה- MAX הרגיל, ניתן להקליט תוכניות משני ערוצים במקביל, כאשר אחת התוכניות חייבת להיות מתוך ערוץ בו צופים באותו הרגע.
מעבר לערוץ שלישי ידרוש הפסקתאחת מההקלטות.

תוכניות מוקלטות או מוזמנות

אלו מסודרות באופן ברור לעין, תוכניות רגילות מוקלטות מופרדות מסדרות אשר מוקלטות באופן אוטומטי (הממיר מקליט את כל פרקי הסדרה מבלי הצורך בתזמון ידני של הקלטת כל פרק).

ערוצים מועדפים

ממיר ה- YES MaxHD מאפשר סימון ערוצים כמועדפים, לא נתקלנו עד כה במגבלת מספר ערוצים מועדפים ואפילו אפשר להציג לוח שידורים שמורכב רק מערוצים אלה.

פורטל ערוצי HD

במקביל להשקת ממיר מקליט HD זה, הוסיפה יס גם ערוץ ספורט נוסף - Eurosport HD ופיצלה את ערוץ הסדרות לערוץ Yes Stars Drama ועאוץ Action.
מעתה, ניתן לראות באפיק 17, תמונות מקדימות מערוצי HD השונים.

 
סקירה מלאה תפורסם בהמשך.

מעבר לתגובות בפורום