סמסונג 2333sw - מסך מחשב Full HD להמונים

ליאור קורן
17-04-2009 10:29

סמסונג מציגה מסך רחב ביחס של 16:9, גודל 23 אינטש ורזולוציית Full HD, העיצוב נאה והמחיר יאה, האם גם איכות התמונה תשביע רצון? ביקורת.


תחום מסכי המחשב פועל כאחוז תזזית, הדגמים מתחלפים חדשות לבקרים ואפילו ללקוחות לא תמיד קל לעקוב אחר שלל הדגמים שמתחדש תדיר.
    
הנציגות האחרונה מבית סמסונג נקראת SyncMaster 2333, זהו מסך רחב בגודל 23 אינטש, אשר מיועד להתחרות בקטגורית המסכים הבסיסיים ולספק תמורה הולמת למחיר, האם הוא עומד בהבטחה?

מסך רחב 16:9

הנתון הראשון שבולט לעין הינו יחס המסך: זהו אחד הדגמים הראשונים שמגיעים עם יחס תמונה רחב של 16:9.
למי שהיה בטוח כי כל מסכי המחשב הרחבים הגיעו עד עתה ביחס שכזה נכונה הפתעה.
כפי שידוע לכולנו, מסכי טלויזיה (LCD וגם פלזמה) מגיעים ביחס תמונה של 16:9, מסכי מחשב, לעומת זאת, הגיעו עד היום בפורמט רחב מעט פחות שהינו למעשה 16:10.
התוצאה היתה שכאשר צפינו בסרט 16:9 מעל גבי מסך מחשב, עדיין נותרו לצערנו שוליים שחורים למעלה ולמטה מה שפיספס למעשה את מהות המסך הרחב – אם כבר רחב, אז שנפטר מהשוליים השחורים...
וכעת, סוף סוף אנו צופים בתיקון של עוול היסטורי שנעשה בתחום יחסי התמונה במסכי LCD למחשבים.

גם עבור יצרני הפאנלים עבור מסכי LCD מדובר בפיתרון מוצלח יותר שאז אין צורך לחתוך פאנלים ביחס מסך שונה עבור מסכי מחשב וטלויזיות וניתן לאחד או להשתמש בפסי יצור של טלויזיות גם עבור מסכי מחשב, מה שמוזיל את עלות הייצור והמחיר לצרכן.


רזולוצית Full HD
רמת הרזולוציה שהיתה מקובלת עד עתה למסכים בגודל 22" הינה 1680X1050 פיקסלים, ה- 2333SW משדרג את הערך המקובל לרמה של 1920X1080, היות ויחס התמונה במסך הינו 16:9, יוצא שהמבנה הינו רחב ונמוך מעט ביחס למסך 16:10, אבל הגדלת הצג לגודל של 23 אינטש מכפרת על כך.

Fancy

המסך של סמסונג נראה בהחלט טוב, בעיצוב מודרני ומבריק - "מגניב ומתוחכם" עם שחור פיאנו ונגיעת כחול שמגיעה מנורת ההפעלה, ה- 2333sw מהווה תוספת ראויה לעין על שולחן העבודה.

המפרט הפשוט יותר, מתבטא בחלק מהפרטים הקטנים, בהשוואה, למשל, מול דגם ה-T260, אין ב- 2333 לחצן נגיעה מעוצב להדלקה, אלא לחצן שחור "פשוט" שנמצא בצד, בהחלט סולידי יותר.

גם אפשרויות הכוונון הפיזי מצומצמות מאוד: ניתן רק להטות את המסך בזוית כלפי המשתמש ו...זהו, בעיה נוספת בה נתקלנו היתה הקושי לחבר בהתקנה את בסיס המסך אל הגוף, מה שכרוך היה בהפעלת כוח רב.

טור לחצני הפעלת התפריט ממוקם על דופן צד ימין, גם כיתוב הלחצנים נמצא שם, מה שבתחילה מביא לרוגז קל לאור הזכרונות ממסכים קודמים עם עיצוב דומה (מחייב סיבוב המסך אל המשתמש על מנת לזהות על איזה כפתור ללחוץ), אך לחיצה על לחצן הכניסה לתפריטים מגלה הפתעה נעימה מאוד, בצד ימין של המסך, מופיעה גרפיקה שמצביעה על תפקיד כל לחצן ומסייעת לתפעול.
הפיתרון מוצלח מאוד, בהחלט מגיעות שתי נקודות לסמסונג!


התפריטים פשוטים למראה וכוללים שליטה על כל הפרמטרים שמשתמש ממוצע נזקק להם, כולל אפשרות שליטה על טמפרטורת הצבע הכללית, או שינוי כל צבע בנפרד כמו גם האפשרות הגימיקית להקניית אפקטים לתמונה של שחור לבן, ספיה ועוד.
בחירה במצב Intelligent ב-MagicColor עושה עבודה טובה בשליטה על הצבע ומספקת עבור השימושים הכלליים.
ניתן לכוון גם רמת גמא ששולטת על הפרטים בחלקים התמונה הכהים.

איכות תמונה

הפאנל הפגין אחידות טובה מאוד, ניתן היה להבחין בזליגת אור קטנה יחסית מהחלק התחתון ועוד סימן קטן מהעליון, משהו שנראה לעין רק כאשר התמונה המוצגת שחורה לחלוטין.

הרזולוציה הטבעית של דגם זה מתאימה במדויק להצגת סרטי HD באיכות Full HD 1080p, המסך מתמודד היטב עם סצנת הפתיחה הגשומה ב- "תיבה של איש מת" ומציג צבעים טובים מאוד וגם מעברי אור וצל בצורה טובה, אם כי אל תצפו לשחור מוחלט, במיוחד כאשר אתם מכבים את התאורה בחדר ומגלים כי השחור מואר במידה מסויימת בחושך.

הסרט נערות החלומות מתרחש במקומות אפלוליים למדי, של תאטראות ואולמות מופעים, אם מדקדקים בבחינה, ניתן להבחין כי בחלק מהקטעים הכהים בתמונה חסרים פרטים מסויימים (מעבר ל- Mode2 בפרמטר Gamma משפר את הענין),  אבל הרושם הכללי הוא של תמונה צבעונית עם ניגודיות שמרשימה יותר את העין כאשר ישנו ערב רב של צבעים בתמונה ופחות כאשר השחור תופס חלק גדול ממנה ומתגלה שוב כאפור כהה.

סרטי DivX, מכורח חדותם הנמוכה נצפים באופן סביר ולא יותר ומומלץ להתרחק מעט מן המסך על מנת לסבול פחות מהתמונה שמגיעה במקור ברזולוציה נמוכה.

זויות הצפיה של ה- 2333 סבירות ולא יותר, כאשר זזים ממרכז המסך ומביטים בו מהצד, התמונה משנה גוון לאדמדם, כך הוא המצב משני הצדדים, המצב בזויות אנכיות טוב יותר, מלמטה גווני האפור הופכים לחרדל וממבט עילי הגוון הכללי הופך לאפרפר.

עבור שני צופים, ניתן להנות מצפיה בסרט, שלושה צופים יצטרכו להצטופף יחדיו על מנת ששני אלו שצופים מהצד לא יסבלו משינוי הצבעים.

במשחקי תלת מימד מהירים מפגין המסך ביצועים טובים, גם במקרים בהם נעו גופים לבנים על רקע שחור לא נצפו מריחות מפריעות לעין, זמן התגובה עומד על 5ms ובמבחן המציאות התנועה חלקה למדי ולא חושפת בעיות מיוחדות בנושא זה.



עבודה על מסמכים ואינטרנט


דגם זה אינו בוהק ומסנוור בעין, מה שאפשר לעבוד בניחותא כאשר הלבן בהיר ולבן מבלי להכאיב בעין והצבעים חיים, אין צורך להוריד בהירות ברמה דרסטית עד כי הכל נעשה אפרפר יותר זאת במטרה לשמור על העין.
הניגודיות הדינמית עומדת אמנם על 20,000:1 מרשימים, אולם אלו מגיעים רק כאשר בוחרים במצב תמונה ניגודי שמקצין את ההבדלים בין הגוונים השונים, תוך הקרבת חלק מהפרטים בחלקים הכהים, בנוסף, במצב זה, התמונה מבהירה או הופכת כהה בכל פעם שמעבד הוידאו מבחין בשינוי, מה שנעשה באופן נמרץ מדי ומעצבן את העין.
לכן, מומלץ להסתפק במצב הניגודיות הרגיל (ניגודיות סטטית של 1,000:1) ולהמשיך לעבוד באופן רגוע...

סיכום
במהלך שעות ארוכות של עבודה על מסמכים וגלישה באינטרנט, המסך מספק את העבודה, עם הצגת טקסט באופן חד וברור, צבעים מאוזנים למדי (אין הגזמה או גוון בלתי טבעי) וניגודיות מעשית מספקת בהחלט.
סמסונג השכילה להציג דגם מוצלח למדי ששם דגש על המקומות הנכונים, לא תמצאו כאן רמקולים למשל, יכולת הכיוונונים מוגבלת ומבחר החיבורים מצומצם למדי, אבל העיצוב מכובד ונאה לעין ואיכות התמונה טובה בהחלט ביחס למחיר ותספק תמורה הולמת ואף יותר בעבודה על מסמכים, גלישה באינטרנט וגם עבור צפיה בסרטי HD ומשחקים.


ציון:

מחיר מחירון: 1,390 ש"ח (מחיר בפועל נע סביב 1,000-1,100 ש"ח)
אחריות 3 שנים: חיון מחשבים

בעד: רזולוציה, איכות תמונה מספקת, עיצוב, תמורה למחיר
נגד: זויות צפיה סבירות, אפשרויות כיוונון פיזי מצומצמות

נתונים טכניים - LCD Samsung 2333sw

גודל: 23"
רזולוציה: 1920X1080
בהירות: 300 cd/m²
סוג פאנל: TN
ניגודיות דינמית: 20,000:1
ניגודיות טבעית: 1,000:1
מהירות תגובה: 5ms g2g
זויות צפיה: 170º/160º
כניסות: D-SUB (VGA), DVI-D
אפשרות Pivot: לא כולל
רמקולים – לא כולל
מידות: רוחב 557 מ"מ, גובה 415 מ"מ עומק (כולל סטנד) 218 מ"מ
משקל: 4.67 ק"ג
צריכת חשמל: 45w

קישור: מפרט באתר יצרן
מעבר לתגובות בפורום