תקן HDMI 1.4 החדש מעבר לפינה

dtown
02-04-2009 14:16

תקן HDMI הבא (1.4) יכיל מחברים זעירים עבור גאדג'טים, יעביר רזולוציה גבוהה יותר, וידאו בתלת מימד ויחליף גם את כבל הרשת.

בשנים האחרונות, הפך חיבור HDMI לתקן נפוץ ואף מחייב בכל מכשיר וידאו כגון טלויזיות פלזמה ו- LCD, נגני בלוריי, סטרימרים ואף בחלק ממכשירי ה- DVD.

תקן ה- HDMI מתעדכן מדי תקופה, כשבגרסאות האחרונות, נוספו תכונות חדשות כגון תמיכה בוידאו באיכות צבע של 36 ביט (טווח צבעים רחב יותר) ותמיכה בהעברת פורמטי אודיו HD חדשים כגון Dolby TrueHD ו- DTS Master Audio שהוכנסו לשימוש בכותרי Blu-ray.

גרסת HDMI 1.4 החדשה אותה מתכננים כעת מהנדסי ארגון HDMI Licensing LLC האמריקאי, עתידה לצאת בחודשים הקרובים והיא תהווה שדרוג משמעותי, הגדול ביותר שהוצע מזה שנים, זאת ביחס לתקן העדכני -  HDMI 1.3a עם דגש על העברת וידאו משופרת והתייחסות מיוחדת אל עולם הגאדג'טים – שם הופך להיות השימוש בוידאו למקובל יותר.

השיפורים יוכנסו במספר קטגוריות:

- רזולוציה: תקן HDMI הקיים מאפשר העברת אות ברזולוציה של עד 2560X1600 פיקסלים קצב פריימים של עד 75 בשניה (75p).
התקן החדש יאפשר העברה של 4096X2160  פיקסלים, מה שיאפשר להעביר בו וידאו באיכות שזהה לזו המוצגת בבתי קולנוע דיגיטליים (שמקרינים סרטים ברזולוציית 4K).
בנוסף, יוגדל רוחב הפס וקצב זרימת הנתונים ותעשה אופטימיזציה גם להעברת וידאו בתלת מימד.

- קישוריות רשת: HDMI 1.4 החדש יאפשר להעביר גם מידע רשת על אותו כבל וידאו, מה שיאפשר לחסוך הוספת כניסת רשת למכשירים כגון טלויזיות ונגני Blu-ray בדגמים החדשים שכוללים קישוריות לאינטרנט.

- מחברים זעירים עבור גאדג'טים: במקביל למחבר הסטנדרטי שמגיע במכשירי קולנוע ביתי כגון רסיברים וטלויזיות, יוצעו מחברים ("ראש כבל") חדשים המיועדים לשימוש במצלמות וידאו וסטילס, טלפונים סלולריים ונגנים ניידים.
נכון להיום, קיים כבר מחבר יעודי עבור מכשירים קטנים, זהו HDMI Type C, אולם היצרנים בתעשייה דרשו מחבר פיזי שכולל את כל 19 הפינים שנמצאים במחבר הגדול, אך כזה שמגיע בגודל זעיר, על מנת שיתאים לגאדג'טים קטנים במיוחד.

- אודיו: לעת עתה, לא נמסרו עדיין פרטים על השיפורים הצפויים בתחום זה, אבל המטרה היא להעביר תקן שיקבע כי כבל ה- HDMI יחליף לגמרי גם את יציאות האודיו הדיגיטליות (אופטית / קואקסיאלית) מסוג S/PDIF שמצויות כיום בכל רסיבר קולנוע ביתי ונגן DVD וכי בסופו של דבר, כל אותות האודיו / וידאו יעברו דרך כבל יחיד מסוג HDMI.
מעבר לתגובות בפורום