יפן: רק טלויזיות LCD ופלזמה

ליאור קורן
08-03-2009 02:32

טלויזיות LCD ופלזמה השתלטו על השוק היפני עם 97.7% מכירות, גם יצרני נגני בלוריי אינם מתלוננים.


מספר מסכי ה- LCD שנמכרו ביפן בשנת 2008 עמד על 9.06 מיליון יחידות, זוהי עליה של 20% בכמות המסכים וגם של 8% בערך הכספי* של המכירות, מספר מסכי פלזמה שנמכרו עלה ב-8% למיליון יחידות בשנה האחרונה, אבל תחום הפלזמות סבל מירידה של 7% בערך הכספי, בגלל ירידות המחירים במגזר, כך מדווח בדו"ח האחרון של חברת מחקר השווקים GFK.

השוק ביפן עבר לגמרי למסכי טלויזיה דקים מסוג LCD או פלזמה, כאשר 97.7% מכלל המכירות משתייכים לאחד משני הסוגים.

בסה"כ, נמכרו בשנת 2008 יותר מעשר מיליון טלויזיות ביפן, הפעם האחרונה בה נמכר מספר דומה היתה בשנת 2001, אולם אז נשלט התחום ע"י מסכי CRT.

Blu-ray - קרן כחולה אופטימית

להבדיל ממקומות אחרים בעולם, טכנולוגיית ה- Blu-ray מדגימה אחוזי חדירה יפים מאוד ביפן: בעוד ברוב מדינות העולם מנסים להחדיר נגני בלוריי, ביפן מתמקדים כבר במכשירים מקליטים, בשנה החולפת, נמכרו 1.34 מיליון מכשירי בלוריי מקליטים, להשוואה, בשנה שלפני (2007) נמכרו רק 160,000 יחידות.

נתוני המכירות מראים כי בהדרגה, ישנה מגמה ברורה של מעבר מ- DVD אל Blu-ray, אמנם עדיין נמכרים יותר מכשירי DVD מקליטים (כ- 2.24 מיליון יחידות), אך כמות מכירות מכשירים אלו ירדה ב- 27.6% ביחס לשנה שעברה, זאת לעומת נגני וצורבי בלוריי שממשיכים לעלות במכירות.

בשוק הנגנים-מקליטים, תופסים מכירות מקליטי בלוריי כ- 37% מכמות המכשירים שנמכרת אך הערך הכספי תופס כבר 53% מערך המכירות הכולל (בגלל מחירם הגבוה יותר בהשוואה למקליט DVD).
בסה"כ, עלו
מכירות מכשירי קרן הלייזר הכחולה ב- 62% בשנה החולפת.

* ערך כספי: זהו הסך הכולל של מכירות בכסף (מספר יחידות כפול מחיר המסכים).

מעבר לתגובות בפורום