JBL On Stage IIIP – יש לנו iPod במעגל

אלי כרמי
06-03-2009 06:56

מערכות השמע הקומפקטית - On Stage IIIP של JBL מיועדת עבור נגני ה- iPod ו- iPhone, היא עגולה, מפזרת צליל היקפי וניתן לשאת אותה לטיול.


חברת JBL מביאה לנו את ה- On Stage IIIP ומצהירה "שחרר את המוזיקה שלך" עם כפל משמעות: שחרור המוזיקה מתוך הנגן ושיתוף אחרים בהאזנה ובנוסף, השתחררות מכבלי החשמל, זאת ע"י שימוש בסוללות שמאפשר להסתובב עם מערכת הרמקולים המיניאטורית בכל מקום.

עגול עם סוללות

כאמור, גוף המערכת עגול ואינו גדול במיוחד, על מנת לצאת איתה מפתח הבית, יש להצטייד בשש סוללות.
כפתורי השליטה היחידים בגוף העגול משמשים לשליטה על עוצמת הקול בחזית ומתג כיבוי והפעלה מאחור, לכן, את רוב פעולות השליטה ותפעול נבצע בעזרת השלט.
בנוסף לשליטה על השירים ניתן לנווט גם בתפריטי ה- iPod וה- iPhone. חבל רק שאין אפשרות לאכסן את השלט בתוך גוף המערכת בכדי שלא יאבד בזמן שיטוט בדרכים.


תומך גם ב- iPhone 3G

דגם ה- IIIP הינו גרסה חדשה (לגרסה הקודמת III) והוא מציע תמיכה גם בטלפונים מדגם אייפון - כולל דגמי ה- 3G, המערכת מטעינה את הנגן המחובר בזמן הפעלה ואם JBL היתה חושבת עוד קדימה, היא היתה מאפשרת גם יכולת סנכרון עם מחשב ישירות מהמעמד.

מערכת ה- IIIP תומכת ברוב הגרסאות של נגני אייפוד ובנוסף, בעזרת כניסת אודיו סטנדרטית של 3.5 מ"מ ניתן לחבר למערכת זו כל נגן MP3 אחר או מקור מוזיקה / מחשב.

קצבי ומפוזר

השיר The Race של Yello פותח את הבדיקה המוזיקלית, המוזיקה מתחילה באופן קצבי והיא מרגישה הרבה יותר גדולה ביחס לגודל הפיזי של ה- IIIP. רמת הפירוט כמו גם הפרדת הצלילים טובות וכיף לשמוע את קטעי הגיטרה המובילה בזמן שהיא מנגנת לסירוגין בשיר.
אמנם, ניתן לשמוע את צלילי המוזיקה באופן ברור מכל מקום מסביב למערכת, אך רק מחזיתה ניתן לקבל תמונת סטריאו עם פרוט הכלים מי מימין ומי משמאל ואת הסולן במרכז.
אבל, גם האזנה מהמיקום האופטימלי (מול החזית) לא מאפשרת קבלת צליל תלת מימדי שמדמה מיקום כלי המוזיקה בחלל, התקרבות אל מרחק של פחות מחצי מטר מהנגן משפרת את החוויה אך לטעמנו מדובר במרחק קרוב מידי.

את השיר violently happy של bjork אני אוהב ולו רק בגלל שהוא כולל שלוש רמות תיפוף שונות שלעיתים, מאתגרות גם מערכות יקרות בהרבה בזמן האזנה.
המצילות בשיר נשמעות מודגשות יחסית לשירה ולקלידים כאשר התיפוף מתחיל רמה אחר רמה והקלידים מתגברים, קשה לי לשמוע את כל רמות התיפוף ומורגש גם קצת חוסר בתחום נמוך.
 
השיר Lyla של אריק קלפטון בהופעה חיה Unplugs  של MTV הפך כבר לקלאסיקה, כאשר הוא מתנגן, המערכת מראה יכולת טובה בפרוט בהשמעת כלי הנגינה,  הסולן וגם זמרות הליווי מצטרפות לשיר, אך עדיין קיים חוסר מסוים בתחום הנמוך.


סיכום

מערכת עגולה זו מאפשרת לשחרר את המוזיקה שלנו מהנגן אל אוויר העולם גם במקומות בהם לא ניתן למצוא חיבור לחשמל, כמו כן, בניגוד לרוב המערכות הדומות שנמכרות היום, היא מספקת תמיכה גם במכשירי ה-iPhone כולל גם דגם ה- 3G. היא עושה זאת כשהיא מפגינה יכולת טובה של פירוט מוזיקלי (באופן יחסי לגודל המערכת) עם חוסר מסויים בנפח צליל - בעיקר בתחום הנמוך.
מחיר דגם IIIP שתומך גם באייפון אינו זול (990 ש"ח), דגם III הינו זול יותר (תומך רק בנגני אייפוד), שניהם מהווים פתרון מעשי ואסטטי להאזנה למוזיקה בעזרת רמקולים.


בעד
תמיכה ברוב נגנים של אפל כולל ה iPhone 3G.
יכולת ניווט ב IPOD דרך השלט.
איכות ופרוט צליל טובים.
נישאת ומתאימה לטיולים.

נגד
חוסר בתחום התדרים הנמוך.
לא מספקת במת צליל עמוקה.

מחיר: 990 ש"ח לדגם IIIP
דגם
JBL On Stage III תומך בנגני אייפוד בלבד (ללא אייפון) במחיר זול יותר של 699 ש"ח

יבוא ואחריות: באג

הערות כלליות

חלל הבדיקה הינו חדר בגודל של 3 מטר על 3 מטר, עם תקרה בגובה 2.65.      

מפרט טכני

מתח כניסה מספק מתח (מצורף) או 6 סוללות AA
4 אלמנטים של Odyssey® neodymium
10 Watts לערוץ
תווך תדרים  70Hz – 20kHz
קוטר 150 מ"מ
גובה 38 מ"מ
משקל 0.5 ק"ג

קישור: מפרט באתר יצרן


מעבר לתגובות בפורום