חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

אוקטב והקלישאות - קדם מגבר Octave HP300 | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

אוקטב והקלישאות - קדם מגבר Octave HP300

גודל אות: Decrease font Enlarge font
קדם מגבר במבחן - Octave HP300 קדם מגבר במבחן - Octave HP300

מה עולה לכם לראש כשאתם שומעים על מגבר מנורות? אז זהו, תשכחו מזה. אוקטב מציעה קדם-מגבר מבוסס מנורות עם יכולת שלא נופלת במלכודת הקלישאות


כל תינוק אודיופילי(?) יודע שככל שיש יותר יחידות נפרדות – יותר טוב. זה מאפשר למתכנן לייצר מכשיר ממוקד יותר ולהשקיע יותר בכל יחידה (וגם להרוויח כמובן). הסידור הזה מאפשר לאודיופיל להתאים טוב יותר למערכת רכיב ממוקד - ומה שחשוב לא פחות, לסדר לעצמו אופציה לעוד שדרוג.

ויש חסרונות. שני מכשירים עולים יותר מאחד; עוד כבלי חשמל, עוד כבלים מחברים ועוד  אבזור בידוד דורשים גם הם תקציב. וזה תופס עוד מקום. היה לי פעם קדם-מגבר של גולדמונד עם דרגת הגברה לפטפון והסידור היה אלגנטי לתפארת. העניין שהקדם-מגבר לפטפון של EAR (P834) היה טוב בהרבה מזה שהציע הגולדמונד. לא היה טעם בשניהם, אז הלכתי לקדם-מגבר תואם, כשותף לדבר מנורות (EAR L834). זה האחרון – בסדר, אבל לא מתעלה כמו ה-P - הוחלף לטרילוג'י 918. הטרילוג'י הוא יצירת מופת בתחומו – והכל בסדר - חוץ מהחוטים, המקום, המקדם האסתטי של מוצרים אנגליים ועוד.

עוד אגדה
ואם אנחנו במה שיודע כל אחד, זה הזמן לסכם את עניין המנורות. למגבר מנורות, יודע אותו תינוק ואודיופלים אחרים, יש צליל נעים, שמנמן, סירופי משהו, נעים, לא מאוד מפורט, נעים, עם בס ככה. וצליל נעים. להגברה טרנזיסטורית יש יתרונות רבים, אבל הצליל במיד, ובכן, נכון, פחות נעים. מחוספס כזה. ואלה, כמובן, עובדות החקוקות על אבן השתייה של ההוויה הסטריאופונית.
תשאלו כל פורום.  


שיעור היסטוריה הכרחי

עד אמצע שנות השמונים ייצרו קדם-מגברים שכללו הרבה דברים, כולל דרגת הגברה ייעודית לפטפון. ממש לפני שהעניין השתנה – אני מיד מגיע לשם, סבלנות – נאלצו לייצר הגברה חיצונית לראשי הסליל הנע (Moving coil) החדשים, שהיו טובים מהמגנט הנע (Moving magnet). הצורך הזה אפשר להתמקד במשהו ייעודי. ואז הופיע התקליטור, הפטפון הפך למין בסכנת הכחדה, צורך בהגברה ייעודית לנ"ל התדלדל, ועל הבמה התייצב מוצר חדש: Line level. לטובת אותם אלו שנתקעו עם תקליטים לא עלינו ושדרגו לקדם-מגבר מודרני, הופיע מוצר חדש: קדם-מגבר לפטפון.
אבל, כמו שיודע כל אחד שיודע, הידיעות על מותו של הפטפון היו מוקדמות מדי. עם השנים חזר להיצע – יותר ויותר – קדם-מגבר שהציע, לרוב בתוספת תשלום, דרגת הגברה לראש-פטפון. אז ייתכן כי שני מכשירים מציעים קצת יותר – וזה עניין הדורש בדיקה – אבל דבר אחד ברור: יש להם חיסרון דרמטי בעסקי תמורה. שניים עולים 50% יותר (וגם יותר) מאחד משולב, ועל זה, יש להדגיש שוב, צריך להוסיף כבל חשמל, כבל חיבור, ואם מדובר בציוד מנורות גם להשקיע עוד בבידוד ושאר ירקות. ואם זה חשוב: ישנו עניין של מקום, ובמוצרים מסוימים מדובר במשהו שהוא ממילא לא מרהיב.
כך שכאשר שמעתי מניל אליאב שיש לו משהו עדכני משולב, של אוקטב במקרה זה, הזמנתי אותו (את ניל) ואת ה-HP300.



מוזיקה? קפה!

מאז שסקרתי מעל דפים ווירטואליים אלו את השנאי-מבדל של אקוויטק, המערכת השתנתה.
צמד רמקולים אפוג'י דואטה סיגנצ'ר ואחד מגבר קרל KSA 250, 250 וואט החליפו את קווד 988 ואת Lumley 100. התוצאה: הרבה יותר עוצמה, הרבה יותר בס ועוד קצת. גם אופי הצליל השתנה, וזה הפך ל"בהיר" יותר - פחות "מנורתי" ויותר "טרנזיסטורי", קצת פחות מרוכך, קצת יותר מחודד. ועוד דבר לענייננו: המיד בקרל קצת מאחור ביחס למה שמציעים מגברים אחרים.
זה הרגע בסקירת אודיו ראויה שבו צריך לכתוב על זה שניל הגיע (הוא הגיע), קיטר (לא מצא חנייה בקלות) ויש להרחיב בעניין הקפה (שתינו קפה, היו עוגיות).

האוקטב הנ"ל הוא קדם-גבר מנורות, אבל מספר המנורות מצומצם מאוד: אחת לדרגת הפטפון (ECC81) , שתיים לשאר (ECC82 ו-ECC88). עוד יצוין כי מגבר זה מאוזן (Balanced), יש לו מעגלים נפרדים לדרגת התקליטור עם הפרדה בין אותו מצב מאוזן(?) ובין Single ended, ויש בורר בהתאם. למגבר מצב הנחתה של 6 דציבלים להתאמה מרבית עם מגברי הספק ויש לו מסנן תת-קולי.     
איכות הבנייה שלו מקפיצה לקדמת הבמה את הקלישאות הידועות על איכות הייצור של הגרמנים. התפעול שלו לתפארת, וההופעה בהחלט אלגנטית, ככל שאפשר לייחס תכונה זאת לקופסת מתכת מלבנית עם כפתורים וחוגות בחזית. כן, יש לו שלט והממשק מצוין.
בלי הרבה חכמות, שמענו במערכת שלי כמה דברים (קפה, כן?), כיביתי, חיברתי, הדלקתי ושמענו (הקפה התקרר, ניל עישן).



סבב ראשון

הקדם-מגבר היה רק בסוף כהונת הרצתו, עם מנורות מהמפעל – ומה שהרשים מיד בשמיעה היה מה שלא נשמע: שקט. השקט הזה שילם מיד דיבידנדים בתקליטורים, כאשר נרשמה הספקת פרטים מהסוג ההוא שמסדרת נוכחות עוד יותר נוכחת של מוזיקה בחדר. הקלרינט בטרנס של יאיר דלאל (סילאן) נשמע קומפלט עם תנועת הלשון על הלשונית, הנשימה, פטפוט קצר ושקט בין המבצעים וכמובן תנועת האצבעות על המנענעים.
הפתיחה למסע חורף של שוברט בעיבוד זנדר כוללת כלים לא שגרתיים בחלקם היוצרים עושר צלילי נדיר, חלקם בעצמה נמוכה מאוד. כל המרכיבים המוזיקליים האלו היו כאן, בחדר, כאשר ברקע שלהם היה כלום. והשקט המוחלט אפשר להם להישמע באופן מרגש ממש. הטרילוג'י טען להגנתו שעשו אותו קודם, ועם שנאי מבדל הוא ממש בסדר (מה שנכון).
המעבר לתקליטים, היה מלהיב פחות: פחות מדי נוכחות במיד, היעדר פרטים נידחים, כמו ההמהום של ברנשטיין בחמישית של שוסטקוביץ' (CBS, הקלטה מקונצרט חי בטוקיו), וגם בבלו רונדו של ברובק, הפסנתר שלו והסקסופון של מליגן לא היו במלוא תוקפם. בהחלט לא אותה רמה.

"בעצם", אמרתי לניל, "הרי לא הרצת את דרגת הפטפון". ניל, נטול פטפון מהבית, הודה מיד באשמה. חיברנו את ה-EAR לאוקטב – והנה, העסק השתפר משמעותית, אבל לא מספיק. עכשיו היה תורי לוידוי חושף: "המנורות אצלי הן של EAT – סקירה תבוא - עם דמפרים מדופלמים. לא בטוח שזה כוחות". לפי המחיר – בטוח שלא.

במקום הוחלט: יש לשדרג הניסוי. ניל לקח המכשיר, חזר לאחר מספר ימים – כן, קיטורים על חנייה, קפה, עוגיות - ועם מנורות כמו שצריך. הרכבתי עליהן את הדמפרים הנ"ל, ניל כייל את דרגת הכניסה לעומס הנכון, כי אפשר לעשות את זה באוקטב, פיטרנו את המסנן הסב-סוני, שמתי תקליטים – וזהו.
עברו כמה ימים, דרגת הכניסה לפטפון טוגנה כראוי, ואפשר היה לחזור להאזנה מסודרת. שוב הגיע ניל (חנייה, קפה), שוב אותם תקליטים ותקליטורים ובהחלט עוד כמה.



סבב שני

אז ככה. הקדם-מגבר HP300 של אוקטב – גם בתקליטים, גם בתקליטורים - מנפק בס כמו שצריך, ממש כמו שכתוב בספר "איך לנפק בס כמו שצריך". הוא משחזר צלילים מאוד נמוכים בדיוק, בעצמה, בשליטה ובפירוט ראויים לכל שבח - בין אם מדובר בקונטרבס אצל ברובק, או אורגן (טוקטה ופוגה, בך, ניומן). בצד השני של הסקלה, האוקטבות הגבוהות צלולות ונקיות ומשוחררות מכל חספוס לא עלינו, וקולה של Lisa Gerrard מ- Dead can dance בקטעים ארבע וחמש של A Passage in Time הם דוגמה ומופת. אותו שקט מופתי מחלק דיבידנדים בדמות במת צליל מוגדלת, גם לעומק, הרבה לעומק. עוד נרשמו פירוט של דברים קטנים - כמו אופי היעלמות הד-קול באותו תקליטור - וטרנזיינטים עתירי דינמיקה להלל, כמו לקראת סוף הפרק הראשון באותו מסע חורף. המוזיקה הייתה יותר, המפריעים לה היו פחות.


בתקליטורים, האוקטב היה פשוט טוב מהטרילוג'י, כי בכל הדברים שעושים מוזיקה, הוא פשוט הציע עוד קצת. בתקליטים העסק היה פחות חד-משמעי. מה שהיה לאוקטב להציע מול השילוב טרילוג'י/EAR היה בעיקר בתחום הבס ובתחומים מסוימים בפרטים הקטנים. מה שהיה שונה הוא בגוון הצליל ובדחף מסוים במיד, אותו דחף המייצר נוכחות פיזית. וכאן, בין השאר, הוא היה צריך להתגבר על אותה בעיית מיד מובנית בקרל.

העניין הוא כי הצליל שהיה פחות "מנורתי" בתקליטים, יותר בהיר, היה תמיד צלול ונקי להפליא, ואפילו זוגתי שתחיה – שממש רגישה לחדות מיותרת - אהבה מאוד את האריה הראשונה של מלכת הלילה (חליל הקסם, מוצרט, תקליט, קלמפרר, לוצ'יה פופ) – וזה לא ברור מאליו. כי לשמור על צלילות כזאת ובעצמה עם קרל ואפוג'י זה בהחלט עניין ראוי. בחליל הקסם בלטה איכות הבמה שמציע האוקטב, בדמות יכולת לשחזר את מיקום הזמרים בחלל באופן מדויק וממוקד להפליא. פפגנו הנע על הבמה משמאל לימין היה פשוט מוגדר בחלל באופן כמעט מוחשי.


צלילי השקט

בקיצור: הקדם-מגבר הזה לא רק שבנוי לתפארת, אלא גם – ובעיקר – מסדר מוזיקה לעילא. הוא שקט בטירוף, מפרט בהתאם, עם במה ומיקום מעולים, משדר בס ממש כמו שצריך, צלול ושקוף בצד השני ובכלל מוזיקלי להפליא. הוא ממש מצטיין כ-Line Stage ועושה עבודה משובחת עם דרגת הפטפון שלו.
ותשכחו מכל הקלישאות על צליל מנורות או טרנזיסטורי. כי המכשיר הזה, עם מכשור צמוד תואם וברמה גבוהה, לאחר ברייק אין כמו שצריך – ומנורות מעולות רק ישפרו אותו – יסדר לכם מוזיקה באיכות כמו שצריך. ואם זה חשוב לכם - המחיר כאן כמו שם (מה אם? בטח חשוב). ובקיצור: אם אתם בעסקי קדם-מגבר והתקציב בסביבה, אתם פשוט חייבים לעצמכם האזנה למוזיקה דרכו.

קדם-מגבר אוקטב HP300

מנורות: ECC82,ECC88

כניסות: 4 RCA, 1 טייפ, 1 XLR
יציאות: 2 RCA, 1 XLR
היענות תדר: 1 Hz-1.5 MHz (-3dB)
יחס אות לרעש: 87, 93 dB
דרגת כניסה פטפון (אופציה)
מנורה: ECC81
עכבת כניסה: 30-1000 אוהם, מתכוונן
רגישות כניסה: 0.2-0.5 מ"ו, מתכוונן
מידות: 430x65x425 מ"מ
משקל: 9 ק"ג

מחיר: 18,000 ₪; 20,000 כולל דרגת כניסה לפטיפון

אחריות: שלוש שנים של היבואן Live Sound
זמן הספקה: מיידי
הדגמה: בבית הלקוח, לפי דרישה
מנורות משודרגות: לפי דרישה, בתוספת תשלום

מערכת ייחוס

א. מקור
1. אנלוגי. פטיפון: SpaceDeck Nottingham Analogue; זרוע: MentorArm Nottingham Analogue; ראש: Shelter 90X; כבל מחבר: Music Groove 2 Hovland; משטח לתקליט: Ringnat 330 AE
2. דיגיטלי. טרנספורט: Sonic Frontier Sft-1; כבל מחבר: Acoustic Zen Silver Bytes ; כבל חשמל: Quadlink Cardas; ממיר: Sonic Frontier Sfd-2 (עם מנורות NOS של מולארד); כבל מחבר: Nordost Red Dawn; כבל חשמל: Original Cross  Cardas

ב. הגברה

1. קדם-מגבר:  Trilogy 918עם מנורות EAT ECC 88 ומשככים של EAT; כבל מחבר: Silver Oval In Analysis Plus; כבל חשמל: Cardas Golden. 2. מגבר הספק: Krell KSA 250; כבל רמקול: Big Silver Oval Analysis Plus; כבל חשמל: Golden Reference  Cardas

ג. השמעה

1. רמקולים: Apogee Duetta Signature; כבל רמקול מחבר: Big Silver Oval Analysis Plus

ד. חשמל

1. קו: 2 פיוזים ייעודיים; 2 כבלי-חשמל נחושת-קשיחה 2.5 קוואדראט; 2. שקעים: 10 שקעים Power Port של PS Audio  

ה. מעמד

מערכת: PolyCrystal; בסיס מגבר: PolyCrystal ועוקצים של Krell; מכשירים: 3 כדורי Reference ISO-3 PolyCrystal; משככים עיליים (ל-EAR ולטרילוג'י): BrightStar; מייצב הארקה: RGC-24  Acoustic Revive
  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (32 תגובות פורסמו):

avatar
gil 1970-01-01 02:00:00
יפה אבל מה שהרשים אותי הוא השילוב הנפלא של קרל/אפוג'י.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
יואל, סקירה מצויינת, תמשיך כך ;). תומר
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
אפשר קישור לרמקולים?
avatar
יואלפלרמן 1970-01-01 02:00:00
אתר בלתי פעיל: http://www.apogeespeakers.com/ לחץ בצד שמאל על Rull Range Ribbons ולאחר מכן על Duetta Signature לתמונה (רמקול מחודש): http://lh4.ggpht.com/_QwskB3dRYqc/Rxa0oxIeCBI/AAAAAAAAAa4/oT1ntIicshw/Apogee_Duetta_awesome.JPG
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
מרשים:)
avatar
meir78 1970-01-01 02:00:00
כל הכבוד ככה צריך לכתוב כתבות, לא פחות מאבסולוט סאונד וסטראופייל. יואל, תודה על תרומתך לקהילה האודיופילית. קראתי כתבה על החברה הזאת בסיקס מונס-בהחלט ציוד OCTAVE מרשים.(Y)
avatar
FOXY 1970-01-01 02:00:00
ביקורת מושקעת ומעניינת :) ישר כוח (Y)
avatar
hornless 1970-01-01 02:00:00
כמו החומוס...אחלה.
avatar
Sonus 1970-01-01 02:00:00
אני מוריד את הכובע פשוט מעולה.! הקדם הזה היה אצלי לא מזמן ואני חייב להדות שגם אצלי זה נשמע בדיוק כמו שתארת. כתבה מעולה.(Y)
avatar
meir78 1970-01-01 02:00:00
פשוט מעולה.! הקדם הזה היה אצלי לא מזמן ואני חייב להדות שגם אצלי זה נשמע בדיוק כמו שתארת. כתבה מעולה.(Y) גם התמחור חבל על הזמן , ממש כל הכבוד ליבואן . לעומת מחירו של המכשיר בחו"ל: [url=http://www.stereoplay.de/Testbericht/Octave-HP-300-Mk-II_437250.html]http://www.stereoplay.de/Testbericht/Octave-HP-300-Mk-II_437250.html יואל, האם תוכל לפרט את הניקוד בכתבה שלעיל?
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
KLANG - קול WERTIGKEIT - ערך, תמורה למחיר
avatar
meir78 1970-01-01 02:00:00
KLANG - קול WERTIGKEIT - ערך, תמורה למחיר אז מה הם אומרים ? איזו תמורה יש לו?
avatar
יואלפלרמן 1970-01-01 02:00:00
הוא קיבל את הנקודות שלו (רציתי משפט תשובה למאיר, תראו מה יצא) מגזינים גרמניים שסוקרים מוצרים – מכוניות, מצלמות, טלוויזיה, מכונות קפה - מנקדים אותם. גם באודיו. בניגוד לאמריקאים שמלהגים, או לבריטים שנותנים כוכבים או משהו, כאן זה מאד מסודר וכולל מספר מרכיבים. בשלושת המגזינים המובילים – STEREO, AUDIO, STEREOPLAY – יש שיטות ניקוד שונות והצגה שונה שלהן, אבל הן תמיד לוקחות בחשבון את איכות הצליל (KLANG), ואלמנטים נוספים כמו איכות, שימושיות ויחס תמורה/מחיר. יש אחד שנותן ציון גם לסינרגיה למכשור או לחדר (ברמקולים). וכדי שיהיה לעסק משמעות מעבר לנקודות, נותנים גם ציון מילולי, כולל חלוקה לקבוצות. והכי חשוב: כל המכשירים שנבדקו מרוכזים בכל מגזין למתן ייחוס מיידי – עם הניקוד. השיטה במגזין הנ"ל מבוססת על ציון מרבי של 100 המורכב ממקסימום 70 לצליל ועוד 30 בשלוש קבוצות למרכיבים כמו איכות ושימושיות. במגזין אחר הציון עולה ללא הפרעה ומגיע במכשירים מסוימים ל-130; באחר הוא מתחיל ב-100% למעולים ביותר ומשם יורד. האוקטב הנ"ל קיבל 54 מתוך 70 עבור הצליל – מה שזיכה אותו בחברות בקבוצה הנכבדה ביותר: Absolute spitzenklasse – סה"כ הניקוד עומד על 82 שזה "טוב מאוד" והתמורה למחיר היא "מעל הממוצע". ניקוד זה דבר מצוין כי הוא מאפשר השוואה מיידית ומושג מחודד מאוד – בייחוד בהשוואה מול מוצרים דומים, והרשימה הזאת מאירת עיניים ניקוד זה לא דבר מצוין כי הוא לא לוקח בחשבון דברים שאינם ברשימת התכונות המתייחסות למכשיר (אם לא הכניסו אותן מלכתחילה; למשל: במת צליל). לפעמים ניקוד נמוך בתחום אחד פוגם בכל הניקוד, כמו בקווד 988 שיש לו בס לא מרהיב אבל הוא מעולה בתחומים אחרים. הציון הממוצע נפגע בגלל הבס, ולכן הוא לא משקף איכויות רבות אחרות בהן הוא מתעלה ואף קובע תקן. דרך אגב, מכשירים רבים אינם נבדקים בבית אלא בחדר האזנה של המגזין (שגם מודד אותם באדיקות)
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
...התרשמתי מאוד לטובה מה- HP 300 MK2 (דור 2), בהדגמה בניופאן ואח"כ באירוע המשותף. לפני מספר שבועות צרפתי קישור לאתר יפני, בו האוקטב זוכה לציון/ניקוד מאוד גבוהים: http://www.stereosound.co.jp/hivi/bestbuy/08winter/shukei29.html התמחור של ניל מצוין. השאלה האם כל יבואן יכול לתמחר במחיר חו"ל, עדיין להרוויח ולתת שרות ראוי, היא כבר נושא לשרשור אחר.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
אין קשר לשרשור אחר. הכל אפשרי. השאלה זה איזה אדם אתה וכמה "קל" לך להסתכל לאנשים בעיניים.
avatar
meir78 1970-01-01 02:00:00
...התרשמתי מאוד לטובה מה- HP 300 MK2 (דור 2), בהדגמה בניופאן ואח"כ באירוע המשותף. לפני מספר שבועות צרפתי קישור לאתר יפני, בו האוקטב זוכה לציון/ניקוד מאוד גבוהים: http://www.stereosound.co.jp/hivi/bestbuy/08winter/shukei29.html התמחור של ניל מצוין. השאלה האם כל יבואן יכול לתמחר במחיר חו"ל, עדיין להרוויח ולתת שרות ראוי, היא כבר נושא לשרשור אחר. אפילו הוא היה מתמחר את זה טיפה יותר גבוה לא נורא לאומת חברים ביפן שמוכרים את המכשיר ב 8000$ , אז מצבנו בארץ לא רע בכלל(Y)
avatar
yairf 1970-01-01 02:00:00
נהניתי לקרוא - כתוב היטב ומרתק!
avatar
שניצל 1970-01-01 02:00:00
מעניין להשוות בין פרה שכזה לבין קונרד במחיר מקביל,לפחות בשבילי פרה של קונרד זה משהו משהו גם אם לא מדובר ב-ART . גם ל-VTL ול- BAT יש מוצרים חלומיים בתחום וכמובן ל-VAC . לא ברור למה אין קצת רעש מכוון קונרד והאחרים שצוינו כדי לשמור על הפרופורציה, בנוסף מעניין איך האוקטב יחסית לפסיבים הטובים כמו שערן מביא. אהבתי את הכתיבה והיסודיות בסקירה והשפה המלוטשת -כל הכבוד ,ומקווה לסקירות נוספות ,למרות שלדעתי השילוב קרל\אפוגי לא מאפשר הבחנה ברורה שחל הציוד שנישמע לפניהם(תנו לאפוגי מגבר חזק והכל נישמע טוב ודומה) קורא אני קריאה נרגשת למנהלי הפורום לספק ליואל אלכסנדריה ןLAMM לצורך רפרנס נכון שיביא לחברינו כתבות ניפלאות מבית היוצר של של כותב מוכשר כל כך!
avatar
Sonus 1970-01-01 02:00:00
בין פרה שכזה לבין קונרד במחיר מקביל,לפחות בשבילי פרה של קונרד זה משהו משהו גם אם לא מדובר ב-ART . גם ל-VTL ול- BAT יש מוצרים חלומיים בתחום וכמובן ל-VAC . לא ברור למה אין קצת רעש מכוון קונרד והאחרים שצוינו כדי לשמור על הפרופורציה, בנוסף מעניין איך האוקטב יחסית לפסיבים הטובים כמו שערן מביא. אהבתי את הכתיבה והיסודיות בסקירה והשפה המלוטשת -כל הכבוד ,ומקווה לסקירות נוספות ,למרות שלדעתי השילוב קרל\אפוגי לא מאפשר הבחנה ברורה שחל הציוד שנישמע לפניהם(תנו לאפוגי מגבר חזק והכל נישמע טוב ודומה) קורא אני קריאה נרגשת למנהלי הפורום לספק ליואל אלכסנדריה ןLAMM לצורך רפרנס נכון שיביא לחברינו כתבות ניפלאות מבית היוצר של של כותב מוכשר כל כך! לפחות אני יכול לענות לך כמי שעשה השוואה כזו אצלי במערכת בביתי אז לסיכום הפרה הזה טוב יותר מקונרד וכנ"ל גם מהVAC באותו מחיר אבל נופל אל מול הפסיבי שערן מביא. (אבל הפסיבי קצת יקר יותר במעט) מעניין מה חושב יואל? בקשר לכתיבה של יואל, אני חייב להסכים. אני מאוד נהנה מכל כתבה שלו. הלוואי ורק ימשכו.
avatar
gil 1970-01-01 02:00:00
בין הכל נשמע טוב לבין הבחנה יש הבדל. במיחד עם קרל מהדגם הזה, הוא כל כך מדויק שישמע שונה עם פרה זה או אחר.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
אכן כתיבה משגעת וכתבה מעולה. אכן צריך להעמיד ליואל איזה אלכסנדריה {יש מבצעים טובים בוילסון} ואני אסתפק באבלושיין אקוסטיק MM2. {ליאור לתשומת לבך}.
avatar
KOOKE 1970-01-01 02:00:00
יואל יופי של סקירה וכתיבה... כביקורת בונה..בתיאור הציוד הנלווה שבסוף הכתבה, לדעתי חשוב להוסיף תיאור כללי של חלל האזנה בו נבדק ציוד האודיו...גודל חדר, גובה תקרה, מיקום המערכת ביחס ל- sweet spot וכו'..
avatar
יואלפלרמן 1970-01-01 02:00:00
לקוקי: לגבי תיאור החדר - קיבלתי, ותיאור כזה יהיה בפעם הבאה לשניצל: תודה על הקריאה הנרגשת, מי ייתן וכך יהיו הדברים סלה. לגבי האפוג'י והקרל: אם יורשה לי - ואני מקווה כי מורשה לי - הייתי מבקש לחלוק על הקביעה הפסקנית הנ"ל. בהתחשב בנאורזה של המערכת לשינויים, הההבדלים נשמעים-גם-נשמעים - ולא הכל נשמע טוב. ממש לא לגבי האחרים (קונרד וכו'): בהחלט רצוי להשוות. במקרה הזה הרעיון היה ביחס לאחד עם כניסת פונו. זה של VAC ששמעתי אצלי משובח מאוד - אבל הדגם הוחלף. מבחן לדגם החדש ייעשה אם יתאפשר. אמן
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
אגב יואל מאיפה מצאת כאלו חלקים ווינטאז'ים? נשמע מגניב לגמריי.
avatar
יואלפלרמן 1970-01-01 02:00:00
לאורי: הרמקולים והמגבר - שניהם מודל 91' - עמדו למכירה זמן רב ללא עניין של הציבור; בסוף הגעתי. אני לא יודע כמה התעניינו ברמקול, אבל ברור שהוא לא הדבר המרהיב ביותר לבית, או הפרקטי, או הקומפקטי. אבל מי שחי שנים עם קווד מחוסן מפני דברים כאלו.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
דווקא הקרל מעניין יותר לדעתי :D אני אוהב מגברים כאלו :) אבל גם הרמקול נראה מרשים
avatar
יואלפלרמן 1970-01-01 02:00:00
הקרל הוא מגבר גיבור, חזק, מפורט להפליא, עם בס משובח מאוד, דינמיקה מכאן ועד שם ובחזרה ומיד ריינג' קצת נסוג ובס-גבוה קצת מודגש. האפוג'י, לעומת זאת, הוא פשוט יצירת מופת.
avatar
oferT 1970-01-01 02:00:00
משב רוח מרענן מעל דפי הפורומים המשך כך יואל.(Y) אגב,איזה דגם של VAC מהווה רפרנס מבחינתך? Standard?
avatar
יואלפלרמן 1970-01-01 02:00:00
לעופר T: אכן (למרות ש"רפרנס" לא אמור להיות "סטנדרט"). את היקרים יותר לא שמעתי.
avatar
meir78 1970-01-01 02:00:00
יואל, שמעת את הדגם HP 500 SE של OCTAVE אומרים שזה משהו יוצא מן הכלל.
avatar
יואלפלרמן 1970-01-01 02:00:00
למאיר: לא שמעתי, אני מתכנן לשמוע, במחיר שלו - 6000 אירו בלי פונו, 7000 עם, בערך כפול מה-300 - כדאי שיהיה ככה. לא ככה?
avatar
liorms 2009-01-03 00:25:33
ליואל - כתבה מצוינת, אני מצטרף לכל המברכים. אני מקווה שתמשיך לכתוב כאן ביקורות בצוות - אתר אודיו שכזה, (והקהל) ; יקבלו שידרוג משמעותי מכותב ברמה שלך. כה לחיי. (great)
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


תגיות
הצבע לכתבה
5.00
הרשם לעדכוני האתר
Email: