דיבורית Bluetooth לרכב - Iqua Vizor

אלי כרמי
25-02-2009 01:45

דיבורית ה- BT של IQUA מעדיפה רומן קבוע עם טלפון יחיד ומספקת איכות שמע טובה, לקחנו אותה לסיבוב ברכב.


רובם הגדול של דגמי טלפונים סלולאריים תומכים כיום בממשק BT, לכן, בעת נהיגה ברכב יהיה זה אך טבעי לשדך אותם עם דיבורית Bluetooth, מה שמקל על התפעול בזמן נהיגה ומעלה את מפלס הבטיחות . דיבורית ה- Vizor של Iqua, שהינה מוצר חדש בארץ, נכנסת בדיוק בנישה זו.
 
עם מימדים של אורך 13 ס"מ ועובי של 2 ס"מ, דיבורית זו איננה זעירה במימדיה ולכן לא תיכנס אומנם לכיס. מצד שני, היא אינה גדולה ממש וכאשר היא מחוברת במקומה הטבעי על מגן השמש במכונית, נוכחותה הפיזית אינה מורגשת.
החזית המסתובבת, עם לחצני פעולות גדולים, מאפשרת שימוש נוח בכל מצב וזוית בו מצוי מגן השמש. עיצובה הינו בקוים זורמים, מה שרמז לי "קח אותי לסיבוב - אני מוצר מעשי", לא יכולתי לסרב.


זיווג ראשוני

בכדי לבצע היכרות בין הטלפון הנייד והדיבורית יש צורך בזיווג ראשוני: לחיצה ארוכה על הלחצן משמאל והיא מוכנה לתקשר עם הטלפון. פעולה זו נדרשת בכל הפעלה ראשונית עם מכשיר נייד חדש. הדיבורית של IQUA מאפשרת עבודה עם מכשיר אחד כל פעם, כלומר אם ברצונכם לחבר לסרוגין מספר מכשירים, בכל מעבר אל מכשיר יש צורך בחזרה על תהליך הזיווג (Pairing) מחדש.

כיבוי, הדלקה ושימוש
לאחר שיצאתם מהרכב והדיבורית אינה מזהה מכשיר בטווח הקרוב למשך מספר דקות היא מכבה את עצמה על מנת לחסוך חיי סוללה.
כאשר נכנסתם בחזרה אל הרכב, לאחר הדלקת הדיבורית היא מתחברת אל הטלפון האחרון שהיה בו שימוש (בתנאי שהוא בסביבה כמובן).
לחצן ההדלקה מוסתר מעט, פעולת הלחיצה עליו עלולה להיות פחות קלה מהרצוי במיוחד אם הדיבורית ממוקמת על מגן השמש, לעומתו, שאר המקשים גדולים, ברורים ונוחים מאוד לשימוש.

חשמל סטנדרטי
חיבור הדיבורית לחשמל מתבצע דרך ממשק Mini USB סטנדרטי, בערכה המצורפת מגיעים גם כבל ומתאם לשקע המצת ברכב, כבל זה יכול לקבל חשמל מכל שקע USB מצוי, זה עבד באופן תקין גם בבדיקה מול מחשב נייד.
לאחר טעינת סוללה מלאה, נותרו למשתמש עד 20 שעות דיבור וכ- 400 שעות המתנה, מכובד בהחלט.


בנסיעה

סביבת הרכב איננה סביבה קלה עבור דיבוריות, זהו חלל קטן במימדיו שיוצר תהודה רבה, מיקרופון ורמקול שממוקמים קרוב מדי במכשירים בעלי תכנון לא מוצלח עלולים לגרום לתופעת "שמיעה עצמית" מעצבנת בצד השני של הקו. לזה מצטרפים רעשי רקע רבים מהמנוע, רוח או קולות מהסביבה בחוץ. דיבוריות איכותיות צריכות לדעת להתמודד עם מצב זה, וכך היה גם עם ה- VIZOR שתפקדה באופן טוב.

הדיבורית הצליחה להדגיש את קולו של המשוחח תוך החלשת רעשי הרקע, בדיקות איכות הקול התבצעו עם חלון פתוח, רדיו דולק, בפקקים ובנסיעה מחוץ לעיר כאשר הרשמים על איכות השמיעה היו טובים בשני צידי הקו (חוץ ממקרה בודד בו בגלל החלשות עוצמת הקליטה פגמה באיכות השיחה).

ה- IQUA Vizor מהווה מכשיר פרקטי שמאפשר לשוחח בטלפון באופן חופשי ברכב, זאת באיכות קול טובה.
אמנם, עבור משפחה מרובת מכשירים או משתמש שמסתובב עם טלפון בכל כיס היא לא תהווה את הפתרון הנכון, אך בעבודה עם טלפון נייד יחיד היא מספקת יתרונות של נוחות שימוש ואיכות שמע טובה, זאת במחיר שפוי ונוח יחסית.  

יתרונות
איכות שמע טובה, חיבור חשמל סטנדרטי אל USB ושקע מצית, חיי סוללה טובים, נוחה לתפעול.

חסרונות
מקש כיבוי והפעלה מוסתר ולא נוח לשימוש, יכולת עבודה בכל פעם מול מכשיר יחיד בלבד.

מחיר: 349 ₪

ציון:

שיווק ואחריות: זמן אויר

קישור: מפרט מוצר


מעבר לתגובות בפורום