חנויות
מאסטרו אודיו סטריאו סטאר פיוז אניגמה קולנוע ביתי סטריאוסקופ Stereoscope אמנון סאונד Amnon Sound אודיו קלאב Soundquest BG-Sound יורוקום פנסוניק אודיופריק אומגה אודיו אודיו פידליטי אודיו שופ - Audio Shop USBID אלגזי
הוסף ל::

רמקולים מוראל Octave Signature החדשים | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

רמקולים מוראל Octave Signature החדשים

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Octave Singnature Morel במבחן Octave Singnature Morel במבחן

דגם Morel Octave Signature מהווה שילוב של רמקולים מוניטורים עם יחידת סאב נוספת היוצרים יחדיו רמקול רצפתי, לקחנו את היצירה החדשה לסבב בדיקות מול הגברות שונות.


דגל ישראל מתנופף מעלה בכבוד רב כאשר מדברים על Morel.
מוראל נוסדה בשנת 75 על ידי מאיר מרדכי (מוראל – "מרדכי אלקטרוניקס") והיא זכתה בלא מעט כבוד בעולם – החל בעובדה שסדרה אחת מעולם האודיו לרכב של מוראל שודכה למכונית הספורט האקזוטית פגאני ועד לזכיה האחרונה של רמקול העל החדש Fat Lady (שנחשף לראשונה בארץ בתערוכת DIGITOWN) בפרס החדשנות מטעם CES SHOW על תכנון ועיצוב בתחום האודיו.

הדגם שאותו אסקור הפעם משמש אותי לאחרונה כנקודת יחוס עבור הקלטות ומאסטרינג שאני מבצע באולפן שברשותי, לאחר סיום תהליך הקלטה אני פוקד את חדר ההדגמה של מוראל בכדי לקבל נקודת השוואה לאיכות המיקס, זאת על מערכת סטריאו שאני מכיר וסומך על איכותה.

את האוקטב הכרתי לראשונה במבחן רמקולים מדפים שערכתי בעבר, נקודת החולשה של דגם זה נבעה מהעובדה שהוא לא היה קל להנעה ודרש מגבר של 100 וואט מינימום על מנת להניע אותו בכל סגנונות המוסיקה.
האוקטב התגלה כרמקול מוניטור מעולה אך לצערי בזמנו הפרמטר הזה הקשה עלי לתת לו את הניצחון.

בחודשים האחרונים, הציגה חברת מוראל גרסה נוספת לאוקטב העונה לשם Octave Signature.
בסיגניצ'ר החדש בוצעו שיפורים משמעותיים לעומת האוקטב 5.2 המוכר.
חשוב לציין כי לא מדובר בדגם מחליף לאוקטב אלא בהרחבה של קולקצית הרמקולים הקיימת.

הערה: האוקטב סיגניצ'ר אינו מתאים לעבודה בתצורת Octwin (שני אוקטב אחד מעל השני) לכן, עבור שילוב זה, קיים האוקטב בגרסה הרגילה, בשילוב עם הסטנד המתאים.

תכנון משופר

קרטון האריזה נפתח, בתוכו שני הרמקולים עטופים בבד כותנה שחור. בשנים האחרונות נראה כי כיסוי בד לרמקולים הפך להיות סטנדרט בחברות רבות, הענין נחמד ואף והופך את הליך ההתקנה לטקסי משהו.
בנוסף, נחבאים שני גרילים עגולים (אחד לכל רמקול) עבור יחידת המיד-בס.

תיבת הסיגניצ'ר עשויה MDF, יחידות הטוויטר המחוברת מעליו הינה יחידה עצמאית לחלוטין והיא נמצאת בתוך תיבה משלה. בחלקו האחורי שני פורטים משולשים בפינות התחתונות ובמרכז חלקו האחורי הטרמינלים המוכספים בתצורת SINGLE WIRE.
וופר המיד-בס עשוי מפולי פרופילן, והטויטר סופט דום טויטר בציפוי ידני כמו כל הטוויטרים מהסדרה הגבוהה בתוספת ציפוי ACUFLEX.



רכיבי הטוויטר ומיד בס עברו שיפורים בגרסה החדשה ברכיבי המגנט, מעגל הקרוס-אובר (מפלג התדרים) תוכנן מחדש בהתאמה עבור השינויים שנערכו ביחידות.
מוראל מספרים כי השיפור במערכת המגנטית מתבטא בחלק של הפיריט (חומר המגנט) שכעת מחזיק עוצמת שטף מגנטית גבוהה יותר, מה שהופך את שליטת המגנט על הסליל ועל תנועת הוופר לאפקטיבית יותר מבעבר. יחידה הזו הינה היברידית העשויה משני חומרי מגנוט, האחד הוא הפיריט והשני הוא הנאודימיום.

בטוויטר, מהות השיפור הינה הפחתת החזרים מהצד האחורי של הדום (הכיפה) התורמת ליצירת צליל חלק ונקי יותר מבעבר אך יחד מבלי לשנות את גוון הצליל המוכר של מורל.

נצילות נוחה יותר

בהשוואה לדגם הקודם, השיפורים החדשים מביאים את נצילות הרמקול (Sensitivity) לרמה נוחה וערך גבוה יותר ( 86dB לעומת 83 dB בדגם האוקטב הרגיל) מה שיעזור "לסחוט" יותר ווליום מהמגבר המשודך אליו.

תיבת הרמקול בס עשוי MDF איכותי. בתחתית הרמקול נוספה פלטת מתכת על מנת ליצור מרכז כובד נמוך שמוסיף ליציבות התיבה מעל הקרקע. בחלקה התחתון נמצאים ארבעה ספייקים מוברגים שמשמשים לצורך בידוד התיבה מהרצפה.

יחידת הרמקול התחתונה (נפרדת) הינה יחידת הסאב, בתיבה נמצאים שני וופרים בקוטר 9 אינטש במבנה איזוברי, ללא יחידות קרוס (מפצל תדרים).

מגבר חיצוני לסאב - Signature AMP 250


חיתוך התדר המומלץ אל הסאבים מתבצע במגבר חיצוני מדגם הרמוני 250 מתוצרת מוראל והוא למעשה מגבר אינטגרייטד מונו הפועל בתצורת Class D ומספק 250 וואט ב-4 אוהם.

מגבר הסאב משולב קרוס אובר ומאפשר לשלוט על נקודת חיתוך התדר ותיאום פאזה עם יחידות הרמקול שישובות ממעל (בדומה לתכונות שנמצאות בסאבוופרים אקטיביים, אך כאן יחידת השליטה הינה חיצונית ומאפשרת כיוון אופטימלי ממקום הישיבה של המאזין).



עיצוב הסט הוא מודרני הייטקי שמוסיף הרבה שיק לבית, בצילומים ניתן לראות את ההשתקפויות הרבות שנובעות מהגימור המבריק ואפילו נוצץ.
על פניו נראה רמקול זה גבוה, צר ולא כל כך יציב אך משקל יחידות אוקטב סיגניצ'ר בשילוב יחידת הבס התחתונה מביאים את המגדל (הלא ממש גבוה) ליציבות מספקת לחלוטין.

תנאי הבדיקה

במבחן זה אשדך את ה- Morel Octave Signature אל שלוש הגברות שונות.

הראשונה היא ההגברה והאלקטרוניקה הקבועה שלי שמורכבת ממגבר הספק Audio Analogue  מסדרת Maestro דגם Duecento 200 וואט לכל צד, קדם המגבר המשמש אותי לכתבה זו הוא ה-Densen מדגם Beat 200,  נגן דיגיטלי מבית  Original  2008 mk 2 ומקור אנלוגי Nottingham  דגם  ACE Space Deck שאליו משודך ראש מבית ORTOFON דגם KONTRAPUNKT. הראש מוגבר על ידי פונו סטייג' GRAHAM SLEE דגם GRAM AMP 3 FANFARE. האלקטרוניקה מחוברת על ידי כבלים לרמקולים מבית SIGNATURE XLO וכבלי RCA של חברת acousticzen מסדרת WOW.

בנוסף אשתמש במגבר משולב שגם הוא של חברת Audio Analogue מדגם PUCCINI SETTANTA
שמספק 70 וואט לכל צד. המגבר המשולב ישודך לאותו נגן דיגיטלי ואנלוגי שמשמש אותי בסטאפ היקר יותר בשילוב עם אותם כבלים.

אחרון חביב הוא ה- Solo Mini של החברה האנגלית Arcam. מדובר במגבר משולב CD  (לא נעשה שימוש ב-CD המובנה במהלך כתבה זו) שמייצר 25 וואט לערוץ. גם כאן הכבלים והמקורות זהים לשני המגברים הקודמים.

את האוקטב סיגניצ'ר אבחן בסלון ממוצע ברוחב 4.5 מ' ואורך 4 מ' פתוח למטבח ופינת אוכל, גובה התקרה 2.9 מ'.

ויוה לה מוסיקה

VIVALDI – MAGNIFICAT בהוצאה של ERATO בתקליט מונח על צלחת הפטיפון.

ללא כל התראה מוקדמת, פורצת היצירה בקול עז. להקה קולית אדירה ומלאת נשמה שמורכבת מגברים ונשים מכל גווני קשת האוקטבות שרה באטיות את המגניפיקט באדג'יו המצמררת. הפתיחה נשמעת מעולה. כלי קשת מצטרפים ליצירה והצליל נשמע טבעי וחלק. זמרת הסולו ממורכזת בחלל בין הרמקולים באופן מדויק.

יצירה מדהימה זו מתגברת בפתאומיות ומאטה באותה דרך. המגבר האימתני שברשותי אינו מרגיש מאוים מהאוקטב אשר לכאורה אמור להיות תובעני.

ווקאלי ב-70 וואט
האזנה לאותה יצירה בבדיקה עם ה- PUCCINI SETTANTA שמייצר 70 וואט בריאים לחלוטין מספרת לי כי גם כאן הרמקול שובר את המיתוס שמבהיל את רוב חובבי הנתונים הטכניים.
70 וואט מחזיקים אותו ללא בעיה כלל. לא חסרה שליטה במיד-בס והדינמיקה קיימת בשפע. כמובן שעם המגבר החזק היה לרמקול יותר "אוויר" אך עדיין איני חש בחוסר שמצדיק מגבר אימתני.

ווקאלי ב-25 וואט
אני ממשיך עם מגבר נוסף משולב CD שמייצר 25 וואט צנועים וחביבים.
במקרה הזה, חשתי כי עשרים וחמישה הוואטים מחזיקים שלט מחאה המבקש לשחרר מאימתו של זה!
אכן, 25 וואט לא מהווים ממש להיט בשביל האוקטב החדש, זו אינה העוצמה המומלצת לרמקול הזה ובוודאי שלא בסגנון מוסיקה תובעני מסוג זה.


שילוב הסאב

בתחום הנמוך, מגבר ההרמוני שולט ביחידות הבס באופן מוחלט, לא ניתן לחוש ב"בור" בינו לבין האוקטב וזה מפתיע במיוחד היות ונסיוני מלמד כי קשה לשלב סאבוופר ורמקולים מדפיים באופן מאוזן. במקרה הזה התאמת היחידות הינה מושלמת. הבס מהיר עמוק ומדויק.

משהו משלנו


ילדותי השניה
אני ממשיך עם משהו משלנו שלטעמי מוקלט מצוין, משהו שהוא הכי משלנו ואולי הכי ישראלי שיש.  בחרתי את מתי כספי בשירו של המנוח אהוד מנור. למתי כספי ישנו קול מיוחד. הוא עמוק מאוד ומדויק בצורה מרשימה בהחלט. לא מעט רמקולים מתקשים להישאר מאוזנים לחלוטין בשיר הזה. קולו נוגע בתחום הנמוך האמצעי והגבוה באופן שמכריח את הרמקול להישאר מאוזן טונאלית. אורגן פותח את השיר בצלילי שיר ערש עדינים ורכים, הצליל נשמע חם ומתוק, הרמקול הזה ממלא את סלון ביתי ללא בעיה כלל. קולו של מתי כספי עומד להיחשף ואני בריכוז מוחלט ובעיניים עצומות לרווחה ממתין למשמע אוזני.


התוצאה –  נפלאה! הרמקול הזה מוציא צליל פשוט מקסים. הוא משוויץ בחמימותו המדויקת ולא חס על פרטים. הוא מגלה בס עמוק וגדול. אמר חבר טוב שלי משפט שבכל פעם שאני שומע בס כזה אני נזכר בו.
"בס צריך להגיע אלייך כמו עשן סמיך. בעדינות ורכות – ללטף ולהעלם" וכך הוא הבס הזה. רך, מלטף ונעלם כלא היה.

יחד עם מגבר ה-70 וואט התוצאה לא פחות מרשימה. המיד נשאר מתוק וחם אך האיזון הטונאלי השתנה מעט לרעה. כאן בא לידי ביטוי היתרון במגבר משולב קרוס אובר של יחידת הבס הפסיבית. כמה שניות של משחק עם בוררי התדר והעוצמה, הרמקול מתייצב טונאלית והתוצאה הופכת לטובה מאוד.

המגבר השלישי שהביע מחאה ביצירה הקודמת בהפגנה נוגעת ללב הצליח להניע את האוקטב בצורה סבירה אך לא מעבר. אני מחליט להניח לו לנפשו ולהתרכז בו בכתבה ספציפית עם רמקול שמתאים לעוצמה שהוא מספק.

200 גרם של חצוצרה

חצוצרה עלולה להוות כלי נגינה מעט בעייתי. במערכת הלא נכונה היא מסוגלת לגרום למאזין לחץ בלתי מוסבר ועצבים שיכולים לגרום לאדישים שבינינו לגלות חוסר מנוחה מובהק.
כאן, חשובה מאוד הדינמיקה המהירות והאיזון אך לא פחות חשובה החוויה.

SATCHMO PLAYS KING OLIVER הוא שם התקליט ששוקל 200 גרם מכובדים ומוקלט ומופק על ידי הלייבל AUDIO FIDELITY. זוהי הקלטה מרשימה שמצליחה להביא את הלהקה הביתה.

השיר הנבחר פותח את האוסף עם הזמר והנגן הדגול LOUIS ARMSTRONG (הידוע גם בכינוי סצ'מו). בפעם הראשונה ששמעתי את קולו הייתי בן כמה שנים בודדות, הייתי בטוח שנתקע לו משהו בגרון והוא צריך להשתעל ולהוציא את זה כבר החוצה! אבל זה לא עזר. קולו נשאר כפי שהוא וכך גם קסמו. כיום ARMSTRONG תפס בליבי מקום מיוחד מאוד, מה שמשתקף גם באוסף המוסיקלי.


אז איך נשמע? הרמקול הזה כפי שברור בשני הקטעים הקודמים הוא רמקול מעולה. בהקלטה הזו ובמיקום הנכון הצליח ליצר במה מסודרת וברורה, איזון טונלי ורוגע חצוצרתי מרשים במיוחד. תכונה בולטת נוספת שהתגלתה ביצירה הזו היא מהירות. הרמקול הצליח להעביר את הרעידות הקטנות של החצוצרה. דינמיקה מרשימה בהחלט. הצליל שהרמקול הזה מפיק הוא צליל גדול מאוד והזמר נשמע בהתאם.

עם ה-70 וואט חשתי כי התוצאה עדיין מרשימה אך הפרזנטציה קטנה יותר (לא בהרבה). וגם כאן הייתי צריך לשנות את נקודות החיתוך במגבר משולב הקרוס של מוראל לנקודה זהה לזו שכיוונתי בשירו של מתי כספי.

אלקטרוני חצוף
נמשיך במשהו מהתקופה האחרונה. אלקטרוני מועדוני חצוף ונטול "אודיופיליה" בעליל. אחד כזה שיוכיח לי כמה "כח" הסט הזה מסוגל לספק. R.I.O.  היום מחזיק בלהיטי המועדונים והמסיבות המדוברים ביותר. ג'מייקני עם מבטא כבד, סלנג מקומי ואנרגיה שיכולה לגרום למנצח והפסנתרן הדגול דניאל ברנבויים להניף ידיים באוויר ולחוש קלאבר מחוספס או לפחות צעיר בכמה עשרות שנים.


להבדיל ממוסיקת האוס מועדונים מוכרת (לי לפחות) R.I.O. מכניס למגרש המוסיקלי שלו גם כלים טבעיים כגון גיטרה אקוסטית בקצב רגאי מהיר. Shine on הוא שם הלהיט ובלי קשר אני ממליץ לכם לשמוע משהו בסגנון לפחות פעם ביום. זה יעלה לכם חיוך ואולי אפילו יגרום לכם לשרוף קלוריה אחת או שתיים (רחמנה לצלן). קשה לי לכתוב את זה אבל גם כאן הוא טוב, אך מרגיעה אותי העובדה שעם ה-70 וואט הוא פחות הסתדר אך עדיין לא נרשם לו שלילי בתעודה.

עם מגבר חזק וכוחני הוא ייקח אתכם למרכז רחבת הריקודים במועדון התל אביבי האכזרי ביותר, עם המגבר הממוצע הוא ייקח אתכם לדאנס בר שבו תוכלו לזוז קצת ולדבר, עם מגברים חלשים נטולי הגנות (עד 40 וואט) הוא ייקח אתכם לטכנאי הקרוב לביתם.



לסיכום

ה- Octave Signature מהווה שיפור מובהק של רמקול אוקטב 5.2 המוכר. הוא טוב, מאוזן ואיכותי יותר. זהו רמקול שנשמע "יקר". היה לי קשה להפיל אותו בסגנונות המוסיקה עליהם נבחן.

זוג הרמקולים שהו בסלון ביתי במשך שבועיים ימים בהם השתדלתי להתעלל בהם עד גבול הסכסוך ביני לבין חברת מוראל. היחידה הקטנה הזו מגלה חוסן "וואטי" מרשים במיוחד, היא מגלה מהירות ואנרגיה מרשימה וצליל נעים ואיכותי.

יחידת הבס הנפרדת הצליחה גם כן להרשים אותי לא פעם, הבס יורד נמוך ו"נכון", הוא עמוק ומדויק. המגבר התואם משולב הקרוס השולט על יחידות הבס הוא חלק בלתי נפרד מהתוצאה המרשימה, כיוון שקיימת התאמה בין המוניטור ליחידת הבס קל מאוד לאזן אותם ביחד.
ניתן לקחת את המגבר למקום הישיבה (בתנאי שהכבלים ארוכים מספיק) ולכוון אותו באופן האופטימלי.

איכות הבניה של חברת מוראל משובחת, גם במבט מפוקס למהדרין בראיה 6:6 כשלי לא הצלחתי למצוא פשלות בגימור.

בתחילת הכתבה חששתי לשדך לו מגבר 70 וואט אך שמחתי לגלות כי הסיגניצ'ר אינו מאיים על מגברים כאלו כלל, לא נרשמה התחממות שיוצאת מגדר הנורמל במגבר בעל וואטים ממוצעים. מגבר ה-25 וואט של ארקם כמובן התחמם מעט מעל הנורמל ולכן אני מסיק מסקנה כי מעל 50 וואט בריאים הרמקול הזה מתחיל לשיר באופן משביע רצון בהחלט.

את המוראל סיגנצ'ר אני מצרף למשפחה הסאונד הניטרלית עם נטייה קלה למשפחה החמה. הוא יודע לתקוף כשצריך אבל עושה זאת בטוב טעם. הוא יודע להישמע מעודן אך לא לשעמם ולהרדים.
הסט הזה - כפי שהוא, מציב סטנדרט חדש בטווח מחיר זה. למחירו אני מכתיר אותו לאחד הטובים שקיימים.

מחיר
זוג אוקטב סיגניצ'ר – 6,000 ₪
שני סאבים + מגבר = 8,000 ₪

את הרמקולים ניתן להשיג בצבעים – פיאנו שחור, לבן אדום, איבוני. ניתן לשלב יחידה עליונה בצבע אחד ויחידת בס בצבע שונה.

שדרוג: ניתן לשדרג את האוקטב 5.2 לאוקטב סיגניצ'ר במפעל החברה בנס ציונה (השירות כרוך בתשלום).

אחריות 3 שנים.

קישור: אתר החברה

קישור: מפרט טכני באתר החברה


מחיר חו"ל 4,000$.

צילומים: ליאור קורן

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (56 תגובות פורסמו):

FOXY on 30/01/09 14:54:30
סקירה מעולה (Y)
yairjazz on 30/01/09 16:50:49
נמר, סקירה מעולה. רציתי לדעת האם שמעת גם את החלק העליון לבד? אני מבין שללא יחידות הסאב הם משמשים כרמקולים מדפיים, נכון ? האם במקרה כזה הבס המתקבל מספק ?
אורי_ו on 30/01/09 17:33:23
יפה מאוד. נמר לא הבנתי משהו אחד. מה הקשר בין התחממות המגבר לזה שהוא לא מצליח לדחוף את הרמקול? לא הבנתי למה ה25 בגלל שהתחמם לא מתאים? אולי הוא צריך להתחמם ככה בפעולה רגילה? האם ניסית אותו על רמקול אחר? למה אני נודניק? כי הרמקול המיועד להתחבר למערכת הוא הMUSO של ARCAM . שהוא רמקול של 4 אוהם , 30-100RMS וכמו כן נצילות של סה"כ 85dB. כלומר בעצם יותר קשה להנעה לפי פרמטרים אובייקטיבים. לכן השאלה למה את זה כן ואת זה לא? לך הפיתרונים לי השאלות:) בידידות.
tomertsin on 30/01/09 18:19:08
הסקירה טובה מאוד- הרמקולים מעוררים ענין להאזין להם (great). תומר
ron_a on 30/01/09 20:08:48
אחלה ביקורת (Y)
נמר on 30/01/09 20:10:09
סקירה מעולה (Y) היכן ניתן לשמוע את הרמקולים האלו? תודה:) הם קיימים בחניות רבות ברחבי הארץ. כפי שאני יודע בכל איזור יש חנות שמדגימה אותם.
נמר on 30/01/09 20:15:04
נמר, סקירה מעולה. רציתי לדעת האם שמעת גם את החלק העליון לבד? אני מבין שללא יחידות הסאב הם משמשים כרמקולים מדפיים, נכון ? האם במקרה כזה הבס המתקבל מספק ? תודה רבה יאיר. כן. שמעתי אותו לבד. התחושות שלי בהאזנה לאוקטב ללא סאב מעורבות. אסביר. האוקטב 5.2 מרגיש כאילו הוא יורד נמוך יותר. הסיבה היא מפני שהוא פחות הדוק מהסיגניצ'ר. הדיקות הבס בדגם החדש ומשופר הביא את היחידה לרמת דיוק מעולה אך מרגיש שחסר מעט "ביצים" באוקטבות הנמוכות. אי לכך הבס מספק, אך הישן מרגיש כאילו יורד נמוך יותר אך פחות מדויק. לפעמים החסרון מהווה יתרון.:)
נמר on 30/01/09 20:20:30
יפה מאוד. נמר לא הבנתי משהו אחד. מה הקשר בין התחממות המגבר לזה שהוא לא מצליח לדחוף את הרמקול? לא הבנתי למה ה25 בגלל שהתחמם לא מתאים? אולי הוא צריך להתחמם ככה בפעולה רגילה? האם ניסית אותו על רמקול אחר? למה אני נודניק? כי הרמקול המיועד להתחבר למערכת הוא הMUSO של ARCAM . שהוא רמקול של 4 אוהם , 30-100RMS וכמו כן נצילות של סה"כ 85dB. כלומר בעצם יותר קשה להנעה לפי פרמטרים אובייקטיבים. לכן השאלה למה את זה כן ואת זה לא? לך הפיתרונים לי השאלות:) בידידות. תודה רבה אורי. למרות הנתונים הטכנים התוצאה בפועל היא שונה. את הארקם קבלתי לכתבה כאשר משודכים אליהם ה-מוסו. כשהם משודכים אליו הוא כמעט ולא מראה סמני התחממות. כששידכתי לו את האוקטב סיגניצ'ר נרשמה התחממות מעבר לנורמל. ולכן למרות הנתונים הטכנים כנראה שלא רק הנצילות והאוהם משפיעים על תגובת המגבר.
אורי_ו on 30/01/09 20:38:36
מוזר... אפילו מאוד... טוב. לא יודע אפילו מה לחשוב על זה...אולי הנתונים של מורל +/- נכונים?!?!!? אין לי מושג.
אורי_ו on 30/01/09 20:42:14
אגב לא הבנתי עד לרגע זה איך מחברים הכל ביחד...:(
tomertsin on 30/01/09 20:58:07
נמר, פעם ראשונה שרמקולים של מוראל באמת מעניינים אותי ;). אני מוצא יתרון רב ברמקולים עם בס אקטיבי (יותר קל להתאים לחדר). איך הם בהשוואה לרמקולים אחרים באותו התקציב? תומר
אורי_ו on 30/01/09 21:11:32
אם הם דומים לקודמים שהושמעו בזמנו בביקור של הכחול, הם מהטובים שיש בתקציב הנ"ל. אגב הם הוגברו ע"י מגבר של דנסן ושל קיימברידג'. לדעתי שווה לדגום אותם בכל חיפוש קניה.
ron_a on 31/01/09 03:01:43
נמר. מצתרף לבקשתו של אורי. האם תוכל להסביר איך הכל מתחבר יחד ? ז"א להיכן מחברים את ההגברה של הסאב ?
נמר on 31/01/09 04:20:44
יחידת הבס ככתוב בסקירה מתחברת למגבר חיצוני תואם שנקרא הרמוני. את המגבר מחברים ליציאה PREOUT בשני כבלים {למרות שהוא מגבר מונו} על מנת לקבל את כל האינפורמציה. יחידת הבס הינה עצמאית לחלוטין. את האוקטב מחברים ישירות למגבר. במילים אחרות אתה זקוק ל-4 כבלי רמקול. 2 לעליון ו-2 ליחידות הבס.
אורי_ו on 31/01/09 08:46:19
כלומר היחידה שלמעלה חיה ב 6 אוהם ולמטה בכלל למגבר ללא שום קשר? איך משפיע העכבה של המגבר החיצוני על הכוללת של המגבר?
Roy on 31/01/09 11:45:14
אחלה סקירה, ורמקול מאוד מעניין. החבילה כולה של רמקולים + באסים נפרדים עם הגברה משלהם וקרוס חיצוני היא דבר שרואים בד"כ ברמות מחיר אחרות לגמרי, ודבר נדיר באופן כללי. סחתיקה למורל. (Y)
נמר on 31/01/09 14:01:31
כלומר היחידה שלמעלה חיה ב 6 אוהם ולמטה בכלל למגבר ללא שום קשר? איך משפיע העכבה של המגבר החיצוני על הכוללת של המגבר? לא הבנתי את השאלה. אל תתיחס ליחידת הבס שמקבלת מגבר נפרד. המגברים שהשתתפו במבחן שודכו רק לעליון.(Y)
אורי_ו on 31/01/09 14:09:11
למה? שניה שאני אבין. אם אין לך פרה אאוט במגבר אתה צריך לחבר את המגבר של הבאסים למגבר הרגיל שלך כמו חיבור של סאב כלשהו. נכון? ולכן זה משפיע על העכבה שיוצאת מהמגבר לא? או שאני לא הבנתי כלום? אגב אי אפשר לחבר את הסאבים בלי המגבר הנוסף? אני זוכר פשוט שבאוקטב הישן ששאלתי את זיו התשובה הייתה : אתה מחבר במקביל והרמקול הופך מ 8 אוהם ל 4 אוהם. מה קורה עכשיו?
נמר on 31/01/09 14:17:28
שניה אורי. מקווה שהבנתי נכון את שאלתך. המלצת היצרן היא לעבוד עם המגבר שלהם וזאת מפני שהוא מכיל גם קרוס אובר שמאפשר חיתוך תדר מדויק. כעיקרון אם אין לך פרה אאוט במגבר את יכול לשדך את הסאב ליציאת סאב {שיש בכל רסיבר קולנוע ביתי } ולהשתמש בכל מגבר שתרצה על מנת להגביר אותו. כפי שציינתי בכתבה. מדובר ביחידת בס פסיבית שאינה מוגברת. לכן שימוש במגבר חיצוני הוא בלתי נמנע. אמשיך. ליחידת הבס אין קרוס ולכן אם תגשר בניהם יחידת הבס תעבוד פול ריינג' ורק העליון יעבוד מידבס וגבוהים. הרמקול החדש הוא אינו 8 אוהם אלא 6 אוהם. אם תחבר את שניהם במקביל אתה תוריד את המגבר ל-2 אוהם. אם המגבר שברשותך מסוגל לרדת ל-2 אוהם אני לא רואה בעיה.
אורי_ו on 31/01/09 14:22:38
OK. עכשיו זה ברור:) או בקיצור, היחידה החדשה צריכה קרוס. עכשיו זה ברור יותר בהרבה. עכשיו לשאלה הנוספת. האם אפשר לחבר את המגבר המתווסף ליציאות רמקולים של מגבר רגיל או שאני חייב יציאות פרה אאוט? כלומר האם יש לו high level? ואם כן איך הוא מתחבר? הרי יש סיכוי שיש לי מגבר עם שתי יציאות בלבד, ואני רוצה את המערכת הזו כולל הוופרים והמגבר לא?
נמר on 31/01/09 15:00:05
תמיד אתה יכול לפצל את יציאת אות ההגברה מהמגבר בעזרת מתאם. כך שאתה לא צריך לחשוב על אפשריות נוספות. תראה. רצוי להשתמש במגבר שלהם שהוא מכיל קרוס. אם יש לך קרוס משלך + מגבר אז אני לא מוצא סיבה למה לא לעשות זאת.
אורי_ו on 31/01/09 15:02:19
לא הבנת... ככה: יש לי לדוגמא מגבר עם יציאה אחרת לזוג רמקולים. L+R. אין לו פרה אין לו כלום. אני רוצה לחבר לו את הכל. אז השאלה שלי אם אפשר לחבר ביחד במקביל את המגבר של הוופרים עם המוניטורים למגבר ליציאות הגברה שלו. ואם כן , מה העכבה שנופלת שם.:)
נמר on 31/01/09 15:19:23
אה אוקי. עכשיו הבנתי. שמע אורי. אני לא רוצה לענות לך תשובה לא אחראית, אני אבדוק מחר עם זיו ואענה לך תשובה מדוייקת מחר. מתאים?:)
אורי_ו on 31/01/09 15:26:52
הכי טוב שאפשר:) תודה:) ד"ש לזיו.
נמר on 31/01/09 15:33:15
אחלה. מחר תהיה לך תשובה.(Y)
joda5 on 01/02/09 07:03:24
בוקר טוב אחלה סקירה וכל הכבוד ליצרן הישראלי שממשיך להביא לנו כבוד לא רק לגויים יש רמקולים גם לנו !!! תמשיכו ככה !
זיפ on 01/02/09 14:25:24
שלום לכולם, תודה למברכים :) אורי לשאלתך: מבחינה מבנית, הסאבים של הסיגניצ'ר מתפקדים עם מגבר ההרמוני, כסאבוופר אקטיבי "רגיל". ההבדל הוא שיחידת המגבר מופרדת פיסית מן התיבות, ומיועדת למיקום בארונית הציוד (ד"א, מידתה 1U ומגיעה עם "אוזני התקנה" הניתנות להסרה) אכן, דרושה יציאת PRE-OUT מהמגבר הראשי, (אליו מחוברים המדפיים ישירות ליציאות הרמקולים), על מנת להזין את מגבר הסאבים. (אין כניסת HIGH LEVEL) תיבות הסאב נטולות קרוסאובר, כך שהסיגנל המוגבר מוזן ישירות לוופרים. לכן חיבור מקבילי רגיל אינו מומלץ, שכן אז הוופרים יקבלו מידע FULL RANGE, ואיזון הצליל ייפגם. חיתוך התדר כיוון הפאזה ותיאום הGAIN מבוצעים ביחידת ההרמוני. (בעבר, הסאבים מן הדגם הקודם צוידו בקרוסאובר פאסיבי קבוע, עבור חיבור מקבילי, ומכאן כנראה נובעת שאלתך המקורית בעניין.) אם אין יציאת PRE-OUT במגבר הראשי ניתן לעקוף את הבעיה ע"י פיצול אות המקור (CDP וכו') ע"י מפצל RCA לשני המגברים השונים. זה מותנה כמובן באופציית שליטת GAIN במקור עצמו. מקווה שעזרתי, אשמח לענות על שאלות נוספות, זיו/morel
אורי_ו on 01/02/09 15:25:25
אחלה:) תודה.
liorms on 01/02/09 21:00:49
זיו, בתור "חובב" מורלים - הרמקול מאד מעניין אותי (דיברנו עליו יחד בתערוכה האחרונה). אני רק לא בטוח בעצם האם הוא "מתאים" להגברה שלי או צריך לבצע התאמות כלשהן ע"מ לחבר. יש לי PRE+POWER של AARON -> אני לא כל כך מבין איך תתבצע החיבוריות. האם ניתן להשתמש עבור ה"סאבים" בLOOPBACK של REC? מהו ההספק של המגבר היעודי והאם בהשקעה נוספת בהגברה ניתן ל"הוציא" יותר מהיחידות? ליאור.\
אורי_ו on 01/02/09 21:11:32
לא . הוא הסביר בדיוק. בגדול אתה יכול אבל זה לא יעזור לך כיוון שאין ללופ בק שליטת ווליום לרוב מהמגבר. אבל בפרה שלך בטוח יש עוד יציאה לא? אליה אתה מחבר את המגבר הרמוני הנוסף (כאילו חיברת עוד פאוור אחד (מזה שזה בעצם נכון) ) .
daniel_fly on 16/02/09 20:49:10
(Y)האזנתי לרמקולים (ללא ה sub) ביום ו' האחרון כל מילה אמת... רמקול נהדר מפורט מדויק ובעל בימה רחבה. שדרוג משמעותי מהדגם הקודם... פשוט נעים לדעת שבארץ מגיעים לאכויות כאלו.
Adifigen on 22/08/11 18:49:58
דניאל אני מסכים עם כל מילה שלך. חזרתי עכשיו מביקור במורל (שאלתי את עצמי איך אני, הוריי וכל שאר משפחתי מנס ציונה ומעולם לא ביקרתי שם) וגיליתי רמקול קטן מימדים אך כשעוצמים עיניים מתגלה רמקול גדול מלא בכל טוב (גם ללא הסאבים). האוקטב סיגנצ'ור נוספו לאופציות העתידיות שלי ! מישהו יודע אילו דגמים מומלצים לשידוך? (דגמים מסויימים?) מה האוקטב סיגנצ'ור מחבב יותר, אירופאי, יפני, אמריקאי?
ברקצ on 23/08/11 02:10:20
האוקטב אוהב מגברים חזקים - הרבה כוח, הרבה זרם ... לא ניסיתי איתו מגברי מפלצת של מאות ואטים כי לא נכנסו לתקציב שלי, אבל מגברים של פחות מ 100W נשמעו לי חלשים מדי בשבילו. בנוסף לכך, לטעמי לפחות, עדיף לשדך לו הגברה חמימה קצת. בקיצור - אצלי הוא עם קדם מגבר שפופרתי של שינדק ומגבר הספק שכולל שלב ראשון בקלאס A ומגיע ל 130W, גם הוא של שינדק. תמורה מעולה לכסף ושידוך מתאים לדעתי. עם קצת סבלנות תוכל למצוא בלוחות גם מגברי הספק מכובדים של היצרנים המוכרים במחירים של פחות מ10K. או אינטגרייטד כנ"ל. אמרו לי למשל שמגברים של פליניוס יכולים להתאים, אבל לא ניסיתי בעצמי. בקיצור חפש מגבר בשרני וחזק עם נטייה לחמימות.
ronenperetz on 23/08/11 09:31:29
אורי זה אמנם נשמע הזוי אבל אם אין אפשרות אחרת הייתי בודק חיבור טורי ונותן לשתי היחידות לעבוד יחד -יכול להיות שזה ישמע טוב ויכול להיות שלא, מה שכן תיכף זיו מוריד לי את הראש
ברקצ on 25/08/11 19:42:50
חיבור טורי של מה ? להעביר מהמגבר כוח לסאב, ומשם לאוקטאב המדפיים ? נראה לי שזיו יוריד לך כמה איברים מוצנעים אחרים .....
koko17 on 19/12/12 22:23:05
היי האם עם מגבר הוינסנט יש כדאיות לשדרג לסגניצר או שהוא יפיק יותר מהאוקטב 5.2
נמר on 19/12/12 22:25:35
חד משמעית כן. הסיגניצ'ר הוא רמקול טוב יותר מה-5.2 בכל פרמטר.
koko17 on 20/12/12 09:41:04
תודה רבה
wood on 04/05/14 13:55:59
מצטער להעלות באוב כתבה מלפני 5 שנים ... ברשותי כעת הדגם המדויק שבכתבה אך אין ברשותי מגבר לסאב. בהינתן זה, מה הדרך הנכונה לחבר את הרמקולים? מגבר --> מדפיים --> סאב או מגבר --> סאב --> מדפיים תודה
itzik2305 on 04/05/14 15:30:09
מצטער להעלות באוב כתבה מלפני 5 שנים ... ברשותי כעת הדגם המדויק שבכתבה אך אין ברשותי מגבר לסאב. בהינתן זה, מה הדרך הנכונה לחבר את הרמקולים? מגבר --> מדפיים --> סאב או מגבר --> סאב --> מדפיים תודה לסאב יש 4 קונקטורים (שניים תחתונים ושניים עליונים). כאשר אין הגברה לסאב, אתה אמור לחבר מהמגבר / רסיבר לקונקטורים התחתונים, ואז לגשר בין הקונקטורים העליונים למדפיים. בהצלחה
wood on 04/05/14 15:33:28
העניין הוא שאין לסאב 2 זוגות קונקטורים, אלא 1 (כמוב בתמונה של הסאב השחור מאחור).
itzik2305 on 04/05/14 15:41:48
העניין הוא שאין לסאב 2 זוגות קונקטורים, אלא 1 (כמוב בתמונה של הסאב השחור מאחור). מצטער, לא שמתי לב לתמונה. בדגם שלי (סיגניצ'ר) יש ארבעה קונקטורים בסאב. אתה יכול להתקשר למוראל - זה אחד היתרונות בחברה ישראלית.
wood on 04/05/14 15:48:04
התקשרתי הבוקר, אבל התשובה מוזרה בעיניי: "אתה חייב את המגבר היעודי", נראה לי שי דרך נכונה (או מספיק טובה), לחבר אותם לרסיבר שברשותי (Yamaha RX-V3900) זה מה שאני מחפש להבין
hbs on 04/05/14 16:07:30
אם יש לך יציאות רמקולים נוספים B מהרסיבר , אולי אפשר לחבר אותם לסאב ?
wood on 04/05/14 17:43:46
השאלה היא האם זה יעשה את העבודה (ואולי למעשה יהפוך אותם כך ל"רמקולים רגילים")
זיפ on 04/05/14 17:58:06
התשובה שענו במוראל נכונה, הסאב המדובר תוכנן בזמנו ללא קרוסאובר. קרוס, פאזה וגיין, תואמו דרך יחידת ההגברה החיצונית (HARMONY). השאלה אם הם מחוברים היום לרסיבר קו"ב או לציוד סטריאו. - לפי התשובה אפשר למצוא את הפתרון המתאים. זיו
wood on 04/05/14 18:00:52
רסיבר ק"ב RX-V3900. יש לו יציאת pre-out אחת (RCA) לכאורה לסאב חיצוני.
wood on 04/05/14 18:04:29
יש גם יציאות רמקולים BI-AMP על הרסיבר
נמר on 04/05/14 18:13:15
בשביל להוציא ממנו רק תדרי סאב עלייך לרכוש מגבר עם קרוס שחתוך לתדרי סאב. זה יכול להיות ההרמני של מוראל או כל מגבר סאב יעודי אחר.
liorkoren on 04/05/14 18:28:07
היות ומדובר ברסיבר, אז דרך היציאה היעודית לסאב אפשר לעשות חיתוך לתדרים המתאימים (דרך תפריט הרסיבר) ולהשתמש במגבר הספק רגיל.
ni-ro on 04/05/14 19:53:41
נמר-אחלה סקירה ליאור-תמונות 10! (תעשה למערכת שלי בוק) ניר
wood on 04/05/14 21:50:44
כשרכשתי את הרמקולים (לפי כ-3 שנים), נאמר לי בחנות (שכבר לא קיימת), שהחיבור אמור להיות מהמגבר למדפיים ומהם לרדת לסאב. כך חיברתי ושמעתי עד כה, אבל בשישי, כשהייתי באירוע, נכנסתי לחנות ווידאתי האם אכן כך אמור להיות. להפתעתי גיליתי שבדגם שבחנות יש זוג כניסות לכבלים מהמגבר וזוג שאמור לעלות למדפיים, בעוד שאצלי יש רק זוג כניסה אחד בסאב. האם יש הגיון בחיבור הנוכחי?
wood on 06/05/14 00:04:45
אם יש מישהוא ממוראל עצמה שיוכל לענות אם יש או אין ערך מוסף בסאב ללא המגבר, נראה לי שזה יהיה הכי טוב
wood on 06/05/14 00:10:48
או שמא אפשר לשדרג את הדגם שיש לי לדגם עם שתי זוגות כניסות הכבלים... אחרי הכל המפעל כאן בארץ :כל-הכבוד:
wood on 07/05/14 00:29:25
התשובה שענו במוראל נכונה, הסאב המדובר תוכנן בזמנו ללא קרוסאובר. קרוס, פאזה וגיין, תואמו דרך יחידת ההגברה החיצונית (HARMONY). השאלה אם הם מחוברים היום לרסיבר קו"ב או לציוד סטריאו. - לפי התשובה אפשר למצוא את הפתרון המתאים. זיו זיו, מדובר ב-yamaha3900. האם אין מנוס אלא לעשות שימוש במגבר ההרמוני? ם אכן, האם עדיין נמכר ה-250 או 2100 (ואולי אפילו לך נותר אחד מימי הזוהר :))? אגב, האם יש אפשרות במפעל לשדרג אץ הקיימים ולהוסיף להם קרוס? תודה נעם
wood on 11/05/14 11:36:02
עדכון, מצאתי מגבר harmony משומש אצל דני בכור ורכשתי אותו בחמישי. חובר ל-subs הבוקר ונבדק. אכן יש ערך מוסף ... תודה לזיו (אודיוזיפ) גם כן על היעוץ הטלפוני :בעד: מה שמוזר לי שבקונפיגורצית הרסיבר, אם אני מבקש שצליל הסאב יצא רק דרך הסאבוופר, יש צליל מהסאבים אך די חלש, אך שכאני מקנפג ברסיבר שיוציא גם לסאב וגם לקדמיים (מדפיים), הסאבים עצמם מוציאים הרבה יותר :בהלם: התצורה היא כזו: יציאות קדמיים מהרסיבר בכבילה למדפיים יציאת per out sub מתחברת לharmony ב RCA. כבילה יוצאת מה-harmony לסאבים (שניהם) רעיון למישהוא?
הוספת תגובה בפורום

כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


תגיות
הרשם לעדכוני האתר
Email: