מגבר משולב Advanced Acoustics – Map 305 II

אדם קהתי
28-01-2009 00:32

סקירה - מגבר הסטריאו המשולב Map 305 II מציע עיצוב רטרו חינני בתוספת אופי רגוע ונעים לאוזן, בדקנו אותו בסגנונות מוזיקה שונים.


חברת Advance Acoustics נוסדה בצרפת בשנת 1995, בתחילה, פיתחה ויצרה רמקולים, אח"כ (2002) נכנסה גם אל תחום המגברים ומאז 2006, מייצרת גם נגן CD.
החברה מצהירה כי הקו שמנחה אותה פיתוח מוצרים אשר מציעים יחס ביצועים גבוה מול מחיר נוח יחסית (quality-price ratio).

רטרו מודרני

המגבר שנבחן - MAP 305 II מעוצב בקווים נקיים, החזית עשויה פאנל שחור מוברש אשר חורג מגבולות גוף המגבר, על פאנל זה ישנו מלבן בגימור כסוף מוברש ועליו צג שחור מלבני.
חוגת הווליום בולטת בגימור כסוף בוהק, משני צידיה, מסודרים בשורה לחצנים שונים, החל מלחצן הדלקה וכיבוי, דרך ארבעה בוררי כניסות ועד ללחצן Mute שניצב בצד ימין.

מאחור, ארבע כניסות RCA עבור מקורות אודיו שונים ממוקמות באמצע המכשיר, משמאל להן, נמצא יציאות REC OUT ולידן יציאות Pre Out מגושרות אל כניסות Amp In, מה שמאפשר להפריד את יחידת ה- PRE מה- AMP במכשיר.
מה שמעורר את תשומת ליבי נמצא צד ימין דווקא, זהו בורר מצבים: MM\MC, המצאותו מצביעה על כך שישנו פונוסטייג' מובנה במגבר ועל כך החגיגה היא כפולה.


אני מדליק את המגבר שעד כה לא הוציא אותי מגדרי בתחום העיצוב אך עם ההדלקה מתגלה הפתעה מרנינה, המגבר מקבל סטייל מעניין וייחודי!
על הרקע השחור של מלבן התצוגה מופיעות לפתע שתי סקאלות מספרים בצבע כחול, בכל סקאלה ישנה מחט המרקדת לצלילי המוסיקה ריקוד המקנה למגבר מראה רטרו עם עיצוב מודרני.


הבה נצא במחול המחטים:


האזנה

Boards Of Canada – The Campfire headphase

אלו הם שני אחים שמגיעים אלינו הישר מהלייבל האנגלי "Warp Records", הם עוסקים בז'אנר האלקטרוני ונכללים בתת קטגוריות כמו: צ'יל אאוט, דאון טמפו ופסיכאדליה, לאוזני, יצירותיהם (במיוחד בהרכב זה) נשמעות הרמוניות, שלמות וסוחפות את המאזין למקומות אחרים, מבחינתי משימת המגבר בראש ובראשונה היא להעביר אלי חוויה זו...

הגלים בתחילת הקטע מגיעים מרחוק ומסמנים לי את כיווני הזרימה שלהם, באותה הנשימה מכניסים אותי גם לאווירה, נינוחה מאוד, המגבר מערב אותי והצלילים נשמעים בעלי עומק ורבדים, אני מקבל את המימד המלא והנכון אך חסרים לי פרטים להשלמת החוויה לריאליסטית עוד יותר כאשר הגלים מתקרבים.
המגבר מספק תמונת סטריאו טובה, באס גדול ועם זאת ממוקד שמגיע ישירות מהמרכז במהירות מספקת בהחלט, ההגברה "מבזיקה" אלי את הצלילים, הם מגיעים ונעלמים במהירות ואינם משאירים שובל צלילי מרוח אחריהם.
המערכת בכללותה נשמעת מאוזנת, אין תחום תדרים שנשמע מודגש מידי, המערכת נשמעת שלווה וכזאת שעושה מוסיקה, הצלילים מרגישים חמימים ועוטפים.

Jim Hall – Concierto

זוהי יצירה שממיסה אותי כל פעם מחדש – Concertino de Aranjuez.
הקטע נפתח עם גיטרות שנשמעות לאוזניי סוחפות ומשרות את האווירה הנכונה אך מצד שני טיפה שמנמנות ועגלגלות מידי, הגיטרה המובילה אינה נשמעת לאוזני מספיק נקייה, היא מעט סתומה וגיטרת הליווי איננה מפורטת דיה, הבסיסט נשמע מצוין הוא יורד נמוך ונשמע עמוק, ברור ומשכנע.
החצוצרה נמצאת גבוה מצד ימין למעלה שם הייתי ממתן במקצת את הצלילים הגבוהים, עם זאת היא נשמעת ריאליסטית ובעלת סאונד "ישן" וטוב.

בקטע זה המגבר נשמע יותר דינאמי מהקטעים האחרים אך הייתי מבקש מעט יותר בתחום זה, עד כה שילוב הכלים יוצר הרמוניה מיוחדת ונותן תחושה מלאה ועוטפת אך יחד עם זאת חסרים לי אוויר והפרדה ביניהם.
המתופף נכנס, הוא נשמע פחות דומיננטי משאר חברי ההרכב, כאשר כל חברי הלהקה מצטרפים המתופף נהפך להיות פחות ברור.
הפסנתר מספק את הסחורה, הדגשותיו נשמעות מהירות ומדויקות ובזמן הסולו תכונותיו מתעצמות ובולטות יותר, הוא נשמע חם טבעי ובעל נשמה.



בכל הכוח

היצירה: "Symphony of Destruction" מתוך "Countdown to Extinction" של Megadeath.


מהר מאוד, אני מוצא עצמי נשאב לאווירה המתכתית שהדיסק מתאפיין בו, המגבר פותח את הרמקול בכיוון האוורירי המתאים לאופיו של הדיסק, אני מרגיש שהמגבר אכן מתמודד עם הרמקול אך הוא איננו שולט בו בצורה אבסולוטית, קטעי הגיטרות ביחד עם הבאס האימתני שיוצר המתופף קצת גורמים ל- Advance לסגת מעט לאחור, כאשר הקטע נרגע מעט אני מבחין בטבעיות של תוף הרגל (מה שקודם היה נשמע "פוכי") והתוצאה הכללית נשמעת ברורה ואוורירית יותר, מה שהיה קשה לאבחן כאשר הקטע היה עמוס כלים ואגרסיבי.
למרות שבקטע זה המגבר אינו נשמע במיטבו, הוא איננו מאבד איזון באופן בולט, הזמר נמצא במרכז הבמה ואילו הגיטרות נשמעות כמעופפות משתי צידי הזמר, ברגעים שהמוסיקה קצת נרגעת המגבר נותן דחיפה קדימה ושם הוא נשמע בטוח יותר.

פונוסטייג' מובנה

אני ממשיך את הבדיקה עם התקליטים:

Wayne Shorter – Speak no Evil \ Blue Note

היצירה נפתחת עם כלי נשיפה: חצוצרה וסקסופון טנור שנשמעים מאוד פתוחים, הייתי שמח לתוספת נפח בסקסופון ומעט פחות צייצנות בחצוצרה.

נקישות המתופף ברורות ומובנות - אינן תוקפניות באופיין, בקטעים קצת יותר מאתגרים קול התיפוף הופך להדוק פחות, מעט מהוסס, בתחום המיד הפסנתרן נותן הדגשות באופן משכנע וברור, הוא מצליח להשתלב בין הנגנים ותופס את מקומו בהמולה שמסביב.

Simply Red – Picture Book \ Elektr, London, England

נקנח במקצבי פופ אינטנסיביים עם ההרכב הבריטי המוכר בעזרת הקטע "Come to my aid"
הקטע נפתח בעזרת באס מצוין, הדוק במיוחד ברזולוציה הנכונה בהחלט, המגבר תופס אווריריות ונשמע רגוע- הוא משחק במגרש הביתי ללא ספק, הזמר מגיח בדיוק מהאמצע הוא נשמע טבעי וצלול במיוחד, סינטיסייזר שנשמע נקי ומצוחצח מרחף מצד שמאל למעלה, מבחינת דינאמיקה הוא נשמע הרבה יותר טוב, הוא איננו מאבד כוח ונשמע במיטבו ואנרגטי מתמיד.

לסיכום

מרגע שלחצן ההפעלה נלחץ ואורות התצוגה נדלקים, המגבר מקבל מראה מיוחד, איכות הייצור משדרת מסר יוקרתי.
לאוזניי, ה- MAP 305 II נשמע טוב יותר לאחר הפעלה בת מספר שעות, המגבר מתחמם באופן די מוחשי, אני ממליץ על מיקום פתוח אוורירי עבורו (לא בתוך מגירה או מזנון סגור).

החסרונות הבולטים של המגבר מתרכזים בתחום הדינאמיקה ועל כן הייתי ממליץ עליו לאוהבי המוסיקה הפחות "תוקפנית", אופיו מתאים מאוד לתחום הג'אז הקליל, טריו, רוק, ישראלי ועוד...

מגבר משולב זה הצליח לערב אותי במתרחש על הבמה והצליח להעביר את חווית המוזיקה המתבקשת בכל ז'אנר, גם אם במספר מקרים נסוג מעט לאחור: לא הקלתי על ה- Advance MAP305 II לרגע
וביחס למחירו הוא עמד ברוב המשימות בכבוד רב.

מחיר: 4,200 ש"ח
יבוא ושירות: אודיו פידליטי

קישור: דף מוצר באתר יצרן


מפרט טכני

Frequency response : 10Hz - 60kHz (+1/-3dB)
Distorsion : < 0,15%
S/N Ratio : > 90dB
Channel separation : ≥ 100dB
Input impedance : 100 kΩ
Phono input impedance : 47 kΩ - 100 Ω
Input level (CD-Aux) : 550mV
Phono input level MM - MC : 2,5mV - 0,2mV
4 Input : CD, Tuner, AUX, et Phono MM ou Phono MC
Pre-Out
Amp IN
IR Remote control
Dimension (L x H x D): 44 cm x 15,5 cm x 45 cm
Weight : 15,5 kg

מערכת הבדיקה

מקור דיגיטאלי : Xindak – Muse 2.0
מקור אנלוגי Project – RPM5
מגבר משולב: Advance Acoustics – Map 305 II
כבלי אינטרקונקט: Ultralink – Advanced,Challenger,
כבלי רמקולים: Xindak
Output power (6 Ω) : Classe AB - 2 x 100 W
מעבר לתגובות בפורום