מערכת I300 Jamo - יפה בשחור או לבן

אלי כרמי
26-01-2009 00:01

מערכת האודיו של Jamo מדגם I300 מגיעה עם תחנת עגינה ל-iPod, שני רמקולים וסאבוופר, העיצוב יפה לעין, האם גם הצליל יעמוד בהבטחה? בדקנו.

יפה בגימור מבריק שחור או לבן ה i300 הינו החבר הולם כנגן מוזיקה ל iPod וגם למרכז בידור קטן.

ה- i300 של Jamo הינה מערכת אודיו קומפקטית המאפשרת להנות ממיטב אוסף המוזיקה המאוחסן בנגן ה- iPod.
מערכת ה- i300 מגיעה בתצורה של שלוש "תיבות" ותחנת עגינה עבור הנגן, העיצוב מוצלח ומזכיר בקויו את הקונספט העיצובי של חברת התפוח, הוא אינו מאפיל על המקור אלא ממשיך אותו באותו הקו.

Jamo הצליחה לעשות זאת תוך הקפדה על עיצוב נקי, גימור מבריק והדגשת פרטים הקטנים כגון קימור החזית של רמקולי הלווין וציפוי מבריק בצבעי שחור או לבן.

אפשרויות ההצבה של ה- I300 בחדר, כוללות יכולת תליה על הקיר של שני רמקולי הלווין הקטנים שמגיעים עם הכנה מתאימה, יחידת הסאב שאינה גדולה במימדיה תוכל להיות מוסתרת על הרצפה בקלות, אך עם עיצוב מוצלח כזה, ניתן להתייחס למערכת גם כאל פריט עיצובי מודגש.

רמקולים וחיבורים

מערכת שמע זו נולדה כאמור עבור נגני ה- iPod, אך היא כוללת גם חיבורים למקורות אודיו נוספים כגון מחשב נייד או נגן מוזיקה אחר, הם נמצאים בתחנת העגינה והן בחלקו האחורי של הסאבוופר, כך אנו מקבלים מערכת הגברה לכל דבר שכוללת 2.1 ערוצים.

שני רמקולי הלווין מכילים יחידות בגודל 3'' וערוץ הבס מגיע מיחידת הסאבוופר שכוללת וופר בגודל 6.5''.
תיבת הסאבוופר מתפקדת גם כיחידת ההגברה עבור כלל הרמקולים, היא כוללת הגברה דיגיטלית - Class D שמספקת לסאב 150 וואט ו- 75 וואט עבור זוג הרמקולים. על כל זה ניתן לשלוט בעזרת כפתורי שליטה נוחים וברורים הנמצאים בתחנת העגינה או בעזרת השלט הרחוק.


שלט רחוק
השלט פועל בעזרת גלי רדיו ולא בשיטת אינפרא אדום המוכרת, היתרון בגלי RF מאפשר לשלוט על המערכת גם מחדרים סמוכים.
גודלו של השלט קטן מאוד, הגימור הינו בצבע כסוף – שונה מקו העיצוב של שאר רכיבי המערכת. ניתן לשלוט בעזרתו על פעולות חשובות כגון מעבר בין שירים, עצירה וניגון, כמו גם שליטה על עוצמת הקול. יחידת השליטה פעלה ללא דופי בזמן תקופת הבדיקה.

מוזיקה לשעת לילה

על מנת לבדוק את המערכת בחלל המתאים לה היא הוכנסה לחדר השינה, החדר הינו בגודל שלושה מטרים על שלושה, עם תקרה בגובה 2.65.
לכל רמקול מסופק כבל באורך 4 מטר שמתאים להתקנה עבור חדרים בגודל סטנדרטי, במקרה הצורך, ניתן להחליפו בכבל ארוך יותר ללא כל בעיה.
הרמקולים מוקמו בגובהה האוזניים במרחק של כשני מטרים האחד מהשני, רמקול הסאבוופר מצא את מקומו על הרצפה ואני נכנסתי לנקודת האזנה הטובה ביותר - על המיטה כמובן.

הנגן שברשותי הינו iPhone מהדור השלישי שהוכנס לעריסה, לפני הבדיקה, נציין כי דגם I300 תוכנן לתמיכה בנגני ה- iPod, אך בשימוש במכשיר iPhone, התמיכה איננה מלאה, במובן זה שהמערכת מנגנת את השירים מהנגן, אך אינה טוענת את הסוללה שלו תוך כדי שימוש.
השירים על הנגן הוכנסו בפורמט ברירת המחדל של iTunes, פורמט ACC בקצב נתונים של 128Kbps, זאת במטרה לבדוק את המערכת בתנאים המקובלים בשימוש אצל המשתמש הממוצע.


כסף (לא) לחינם
השיר הראשון Money For Nothing של Dire Straits מתחיל בניגון קלידים שמתחיל בווליום חלש, אך כבר בשניות הראשונות ניתן להרגיש את הרמקולים נעלמים והמוזיקה צפה במרכז, בינם.
זמר הרקע (סטינג) שר את המילים I want my MTV מספר פעמים וגם הוא נשמע היטב ממרכז החדר. המוזיקה מתגברת ואיתה גם הלחישה שהפכה בינתיים לדיבור, אז מצטרף גם תיפוף ברור הכולל בס הדוק המתנהג בדיוק כמו שניתן לצפות ממגבר Class D. ה-I300 אמנם אינו מספק באס מאוד נמוך בדומה לרמקול מדפי גדול אך הנפח מספיק טוב וממלא היטב את חלל החדר.

התיפוף מפנה את מקומו לגיטרה צורמנית אשר צליליה נשמעת ברורים בחלל, אח"כ מצטרף גם הסולן. המוזיקה נשמעת מהמרכז, בין זוג הרמקולים, עומק הבמה שטוח מעט, ניתן לחוש הדגשה בתחום התדרים הגבוה, הצליל פתוח אך מבלי לצרום באוזן, גם תחום המיד הנמוך מודגש ומקנה גוף מלא יחסית לצליל.

שלכת
מתוך דיסק גרסאות הכיסוי של דני ליטני נבחר השיר הסתווי שמתחיל עם פריטת גיטרה מפורטת ובעלת "גוף" מלא.
עוד מספר פריטות ודני מתחיל לשיר "עמוק עמוק" במרכז החדר, גם קולו נשמע עמוק בהתאמה, בדיוק כפי שהתרגלנו לשמוע ממנו.

הרושם הכללי הינו מרשים אם כי מתלווה לעיתים בגוון מעט מתכתי, גם כאן מורגשת הדגשה של תדרי המיד הנמוך והתדרים הגבוהים.

תיפוף אלים
מתוך הדיסק debut של bjork נבחר השיר Violently Happy.
בשיר ישנן שלוש רמות שונות של תיפוף המציבות אתגר, פגשתי גם מערכות לא זולות שלא הצליחו להעביר זאת, מעניין לראות כיצד ה- i300 תעמוד במשימה.

השיר מתחיל עם שירה של bjork בליווי קלידים רגועים ברקע, הכל נשמע בדיוק במקום עם איזון טונלי נכון.
מצילות חדות מתווספות למוזיקה ולאחר מכן מתחיל התיפוף, עולה רמה אחר רמה כאשר הקלידים מתגברים, קשה להבדיל בין רמות התיפוף השונות גם כאשר יש הפסקה בניגון הקלידים.
האם מדובר בבעיה הקשורה להמרה לפורמט ACC? קל לבדוק זאת עם חיבור מהיר לאייפון עם האוזניות (המקוריות) וניגון הקטע והפעם אני מצליח לשמוע את כל רמות התיפוף – זו אינה בעיה הקשורה להמרה.

שיר לשירה
השיר של מירי מסיקה מתחיל עם נגינת פסנתר, גיטרות ומצלתיים, למוזיקה מצטרף גם קולה של מסיקה. המוזיקה מגיעה אל המאזין כשהיא מפורטת וברורה לאוזן, השיר מעלה הילוך לקצב גבוה יותר והמערכת מעבירה את המסר ברור וללא כל בעיה. המוזיקה ממלאת את חלל החדר עם מיד נמוך מודגש אך הדוק.


סיכום

מערכת ה- I300 עומדת בקו העליון של מערכות המיועדות להשמיע את צלילי ה- iPod לחלל הפתוח, זאת עם עיצוב מושקע וצליל איכותי.
Jamo הצליחו ליצור עיצוב שמתאים ברמתו ל-iPod, אך לא הסתפקו רק ביופי אלא יצרו מערכת שמסוגלת  להעביר מוזיקה אל חלל האויר בבית.

הרמקולים הקטנים מצליחים להעלים עצמם בחדר, עם יכולת הצגה של הצליל במרכז. צלילם מוזיקלי, אומנם עם הדגשה קלה של הגבוהים וגם מיד נמוך, אך צריך לקחת בחשבון כי מדובר על סט רמקולים בגודל פיזי קטן מאוד.

אם הנכם יכולים להרשות לעצמכם את ה-I300, היא בפרוש יכולה לשמש כמערכת שמע איכותית עבור ה- iPod ומקורות אודיו נוספים.

יתרונות
עיצוב מוצלח, הצליל ממלא חלל בגודל חדר ממוצע, צליל מוזיקלי ומפורט, אפשרות חיבור מקורות אודיו נוספים.

חסרונות
אין יכולת הטענת סוללה עבורiPhone 3G, תדר מיד חסר במקצת, מיצוב לא לכל כיס .

מחיר: 2,490 ש"ח
קישור: דף מוצר באתר יצרן
יבואן: טופ אודיו

מפרט טכני

מערכת 2.1 ערוצים עם שני רמקולי לווין וסאב.
יחידת סאב עם וופר 6.5''
זוג רמקולים עם וופר  3''
משקל 8.3 ק"ג
גודל הסאב 250x250x250  מ"מ
גודל רמקול 91x91x92 מ"מ
הספק 150 וואט + 2X75 וואט
תחום תדרים 45Hz-20.000Hz

מעבר לתגובות בפורום