לראשונה ביפן - בתי קולנוע דיגיטליים

dtown
25-01-2009 01:56

שתי רשתות בתי קולנוע ביפן, הכריזו על מעבר לקולנוע דיגיטלי מלא, הכולל תקשורת דיגיטלית, כונן קשיח וגם מסך דיגיטלי המאפשר להקרין בתלת מימד.


רשת בתי הקולנוע Toho תצייד 47 בתי קולנוע במערכת דיגיטלית מלאה.

להבדיל מבתי הקולנוע הנוכחים, העושים שימוש במסך הקרנה רגיל (ומקרן שמקבל את אות הוידאו מנגן דיגיטלי), יעברו בתי הקולנוע החדשים לנוהל עבודה דיגיטלי מלא.

בפעם הראשונה, יעלם השימוש בגלגלי צלולואיד המוכרים:
סרטי הקולנוע יגיעו אל חדר ההקרנה דרך מערכת קליטת לווינים (כאשר הסרט משודר הישר מהוליווד או ממרכז הקרנה ביפן) או דרך רשת סיבים אופטיים, עותק הסרט ישמר על דיסק קשיח הכולל שטח אחסון עצום.

את מסך ההקרנה המסורתי העשוי בד, יחליפו מסכים דיגיטליים שיציגו את הסרט הישר מהכונן הקשיח, לא נמסרו עדיין פרטים על רזולוציית המסך או פרטים אחרים.

המהפך הדיגיטלי, אותו עוברת תעשיית סרטי הקולנוע מאפשר להפיץ סרטים דרך לווינים או על גבי כוננים קשיחים ניידים, לצורך כך, פותחו שיטות הצפנה ואבטחה שאמורות להגן על הסרטים מפני העתקה בזמן הזרמתם דרך הלווין.

בתי הקולנוע הדיגיטליים, מגיעים עם הכנה מלאה לטכנולוגיית הקרנה בתלת מימד, החיבור לרשת יאפשר להם להציג תכנים שעד היום לא היו מקובלים בבתי קולנוע, כגון שידור משחקי ספורט כמו סופרבול או אולימפיאדה בתלת מימד, הופעות מוזיקה ותוכניות שונות, זאת מלבד השימוש הקלאסי של הקרנת סרטי קולנוע.

מעבר לתגובות בפורום