התזמון האידאלי לרכישת מסך פלזמה או LCD

ליאור קורן
23-01-2009 02:11

מהו התזמון הטוב ביותר לעסקה משתלמת על מסך LCD או פלזמה ומה כדאי לעשות על מנת להבטיח הנאה וסיפוק מהרכישה?



לא פעם ולא פעמיים אני נתקל בשאלה בסגנון "האם עכשיו הוא מועד טוב לרכישת מסך LCD או פלזמה"?
והשואל אינו מסתפק בתשובה והוא ממשיך: "מה לגבי דגמים חדשים? אתה בטוח שבעוד חודש לא יצא דגם טוב יותר? אני לא רוצה להפסיד סתם כסף".

המתעניינים ברכישת טלויזיה אינם מוותרים ומתקיפים בקביעות בנוסח "ישנן שמועות על ירידת מחירים ברבעון הבא של השנה" או "שמעתי שמכריזים על מבצעי מכירות חדשים בשבועות הקרובים".

אין ספק, תחום הוידאו הולך ונהיה מבלבל יותר משנה לשנה, ענף הטלויזיות (פלזמה ו- LCD) קיבל בשנים האחרונות סממנים שהופכים אותו דומה לתחום המחשבים, דומה במובנים של קצב השקת דגמים חדשים מסחרר המלווה במגמת ירידות מחירים, מגמה שהפכה לנוהג מקובל.

כל זה הופך את הלקוחות למבולבלים ואת תהליך הרכישה למעין משחק ברולטה, כאשר הרוכש מקווה כי יצליח לבחור בדגם הנכון מבחינת תכונות וטכנולוגיה ובכזה שערכו לא יצנח לפתע, מיד לאחר הקניה.

כאמור, מגמת המחירים הכללית נוטה באופן כללי לירידות, קשה לחזות בדיוק טיבן של ירידות מחירים, הממוצע השנתי עומד על כ- 20% - 30%, במקרים ספציפים, נחזה אפילו בירידה חדה של עד 50% ממחירו של מסך טלויזיה, זאת ביחס למחיר בו הושק לראשונה בישראל.

טיפוסים שונים של לקוחות

כמו בתחומים רבים בחיים, גם כאן, התזמון הוא כמעט הכל, התזמון נקבע בהתאם לסוג אישיות הלקוח, אתם מוזמנים לבחון את עצמכם, לאיזה טיפוס לקוח אתם מתאימים:


נועז וחדשני: ביקשתם להיות בין הראשונים שזוכים להוריד את הניילון מדגם חדש שזה עתה הגיע לארץ? תשלמו על התענוג והרבה.

הטיפוס הסובלני: אם תסכימו להמתין מספר חודשים אזי המחיר המקורי יהפך ל"מחיר המחירון" התאורטי ואילו המחיר בפועל יהיה נמוך יותר, לעיתים בפער של אלפי שקלים.

מסתפק במועט: אתם לא מאלו שממהרים, מוכנים אף להסתפק בדגם של השנה שעברה, הרווחתם מחיר נמוך באחוזים מכובדים.
גם במקרה הזה מהווה התזמון פרמטר חשוב, משום שאם תתמהמהו יותר מדי, המלאי יגמר, בגלל המחיר האטרקטיבי ואז תמצאו עצמכם בוהים בדגם חדש ויקר בהרבה.

הססן: הטיפוסים הללו מוטרדים מ"מירוץ החימוש" הבלתי נגמר, הם ממתינים תמיד לדגם הבא, לטכנולוגיה ולחידושים הבאים, פוחדים שמה "יתקעו" עם מסך בלתי עדכני.
הם לא קונים טלויזיות וממשיכים להמתין לדגם המושלם ש"אוטוטו מוכרז".

הזמן הטוב ביותר לרכישת מסך

אז מתי כדאי לי לרכוש מסך? עכשיו.

עכשיו מתייחס לפרק הזמן בו אתם נזקקים למסך חדש, אין טעם בפתיחת פרויקט מחקר רב תחומי במועד חצי שנה לפני תאריך הרכישה, משום שכל תמונת השוק תשתנה מבחינת מבחר דגמים ומחירים.

מומלץ להשקיע כשבועיים שלושה בהכרת מבחר הדגמים שקיים בטווח המחירים שמתאים לכם, לצמצם את המועמדים למספר קטן של דגמים (לא יותר מ- 3-4 טלויזיות שונות) ולהחליט על המסך הנבחר.
מומלץ לבדוק גם את עדכניות הדגם ולוודא שהוא אינו הולך להיות מוחלף בדגם חדש ומשופר בתקופה הקרובה שלאחר הרכישה.

הנחות עונתיות

חגים
באופן כללי, ניתן לומר כי לפני חגים "מרכזיים" כגון ראש השנה ופסח, יוצאות החברות השונות במבצעים, לפעמים תגיע ההטבה בצורה של הנחה, במקרים אחרים יקבל הקונה מתנה נוספת או התקנה חינם.

סוף שנה
לקראת סוף השנה האזרחית, סביב החודשים נובמבר-דצמבר, נוהגים לצאת היבואנים במבצעי מכירות וניקוי מלאים שהצטברו במהלך השנה, זהו זמן טוב למעקב אחר ירידי מכירות "עודפים" או אירועים דומים.
חשוב להגיע למכירה שכזו מצוידים במידע המלא על פרטי המסך המבוקש בצירוף המחיר המעודכן לאותה התקופה, זאת במטרה לוודא כי ההנחה אכן אמיתית וניתנת על דגם עדכני ולא על דגם מיושן שנשכח במחסני היבואן.

מסך יקר יותר, האם שווה את ההפרש?

"הציעו לי להוסיף 2,000 ₪ עבור דגם בסדרה היקרה, האם שווה לי להוסיף?"

אם תשוו שני דגמי טלויזיות מאותו יצרן, האחת מסדרה פשוטה והשניה מסדרה יקרה יותר, ברוב המקרים, התמונה בדגם היקר תהיה אכן איכותית יותר, אך האם ההבדל "שווה את הכסף"?

כמומחים בתחום, נוכל להסביר כי במסך היקר "הניגודיות טובה יותר, הצבעים טבעיים ומעבד הוידאו מצליח להחליק את הרעש בתמונה באופן איכותי יותר בהשוואה לדגם הזול", אך לא נוכל להעריך תמיד עבורכם לכמה שקלים מתרגם ההבדל באיכות.

הפתרון במקרה זה הינו פשוט: עליכם לצפות בשני המסכים, זה לצד זה, כשהם מציגים את אותו התוכן (תוכנית / סרט), רק אתם תוכלו להחליט האם הבדל האיכות ניכר כלל לעין ואם כן, כמה כסף הוא שווה עבורכם.

השלב שאחרי

רכשתם מסך חדש ונוצץ? בכך לא מסתיים התהליך הפסיכולוגי, עתה עברתם דרגה אל שלב החיזוקים שאחרי, זהו שלב חשוב - חיזוק חיובי הינו גורם משמעותי ביותר במניעת הפיכתו של הרוכש ללקוח מתוסכל.

שאלה: "מה דעתכם על דגם 3XXXJJ-COOL של חברת StarTVall?
תשובה: מדובר בדגם סביר, תלוי למה אתה משווה.
שאלה: "אז עבדו עלי? רכשתי כבר את המסך הזה".
תשובה: תתחדש, תהנה ועזוב אותך משטויות.

זהו דיאלוג שחוזר על עצמו לא מעט פעמים, לקוחות רבים אינם משוכנעים כי עשו את הבחירה הנכונה ומבקשים לקבל חיזוקים לאחר הקניה, הם נתלים בכל חוות דעת של חבר – מקצועי ולא מקצועי.

המסך מותקן ופועל בבית? כלל יסוד הוא שלאחר הקניה, יש להפסיק את המבט המתרוצץ ימינה שמאלה במטרה למצוא מחירים טובים יותר, אני מבטיח לכם, כי אם תחפשו מספיק טוב, תמיד תמצאו "נשמה טובה" בדמות חבר או יועץ אשר ינזוף בכם "מדוע לא סיפרתם לי שאתם קונים, הייתי מסדר לכם מחיר טוב יותר".

אתם מתבקשים לשנן את המשפט הבא: תמיד יושקו דגמים חדשים, טובים וזולים יותר ממסך הטלויזיה שלכם.
אין מה לעשות, זו המציאות בשטח ומי שלא יפנים אותה, ימשיך לסבול ולעולם לא יהנה מהרכישה עליה הוציא ממון רב.

השקעה?

כידוע לנו, ישראלים רבים חיים במתח מתמיד, הפעם טמונה הסיבה בחשש לאבד באבחה מהירה את ה"השקעה" הגדולה שהוציאו על המסך.


לקוחות רבים מתייחסים לרכישת מסך כאל השקעה, מה שמסתבר כטעות בסיסית בתפיסה, להבדיל מהשקעה פיננסית, בה כספכם צובר ריבית ונפח, מסך שרכשתם זה עתה מתחיל לאבד מערכו באופן מיידי כמעט.
לכן, המונח "השקעה" אינו מתאים למקרה זה, רצוי להבין כי טלויזיה הינה מכשיר שמיועד להסב הנאה לבעליו ולא יותר, הנאה זו נובעת מתוך חוויה צפיה שמורכבת ממשתנים כגון גודל תמונה, איכות צבע, עומק השחור ועוד.

חברים יקרים, אין כל דרך למנוע את ירידת הערך, אפשר רק להנות מההוצאה והתוצאה.


"האם עשיתי קניה נכונה?"

תתחדשו על המסך, הקפידו לחבר ולכייל אותו כמו שצריך. ותתחילו להנות.

מעבר לתגובות בפורום