אודיו Hi-End - המלצות השנה

תומר צין
04-01-2009 01:04

במהלך השנה האזנו למספר רב של רמקולים, מגברים ונגני Hi-End, בסקירה זו, נספר על מספר מכשירים שהרשימו אותנו במיוחד בשנת 2008.

מוזיקה היא סוג של אומנות ואודיו הוא סוג של הנדסה, השילוב בניהן יכול להיות קסום.
הציוד המופיע ברשימה מומלץ על ידינו להאזנה, אם הוא בתקציב, עונה על הצרכים ומתאים לדקורציה בבית. אלה הם הרכיבים שהינו רוכשים לעצמנו או ממליצים לחברים להאזין.
על אף אחד מהמוצרים לא נכתבה ביקורת רשמית ב- dtown, אולם, עם כולם יש לנו ניסיון ממושך.

Metronome Technologie CD3 Signature

חברת Metronome Technologie הצרפתית, בראשותו של המייסד והבעלים דומיניק גינר, מפתחת ומייצרת מאז שנת 1987 הגברה, נגני תקליטורים ופטיפון.
ה- CD3 Signature הוא נגן תקליטורי CD המשלב במארז אחד, ממירים ברזולוציה 24bit/192khz עם הטענה עליונה ומכניזם המבוסס על ה- Philips CDM12 pro 2 V6.8, שעובר שינוי לפי מפרט ודרישות החברה.

המארז מורכב משלושה חלקים: הראשון מיועד למכניזם ההנעה, השני למנוע הסרבו ולשליטת המשתמש והאחרון לדיגיטל וליציאות.

במארז 4 טרנספורמטורים נפרדים, הפאנל קדמי בגימור אלומיניום מוברש בעובי 20 מ"מ, ומתהדר במשקל של לא פחות מ- 13 ק"ג.

אם השקעת ממון רב בתקליטורי CD, אולי אינך יודע כמה טוב הצליל שלהם יכול להישמע, עד שתאזין לנגן התקליטורים היקר- אך השווה הזה- מבית Metronome Technologie.

ה- CD3 Signature מוציא את הטוב ביותר מתקליטורי CD רגילים ולא רק מההקלטות הטובות ביותר.
היכולת של ה- Metronome לשחזר קולות אנושים היא פנומנאלית. הוא מצליח לשחזר את העליות והירידות בקול באיכות מדהימה, באיזון כמעט מושלם, לא עבה או רזה מידי, ללא כל צרידות ותוספות.
במספר תחומים נוספים כגון - פרטים, פיזור צליל במרחב, דינאמיות, בס, שחזור האוקטאבות הגבוהות איכות בניה וגימור- הוא קרוב ל- State of the art.

מחיר: 39,950 ₪.

היבואן לייבסאונד: www.livesound.co.il



Magico V3

מאז הצגתו של ה- Magico V3 בשנת 2007, הוא זכה למספר רב של ביקורות סנסציוניות,  במגאזינים המובילים בתחום האודיו. ב- V3 ניתן למצוא כל מה שאלון וולף ויאיר תמם למדו ב- 17 שנים האחרונות בתכנון, בעיצוב וביצור רמקולים.

כל V3 נבנה בעבודת יד בארה"ב והוא כולל תיבה מלוחות birch עבים, טוויטר Scan Speak Ring Radiator, יחידת מיד "6 ו-2 יחידות באס "7 מחומר אקזוטי- Nano Tec, המצוי גם ברוטורים של הליקופטר, מפצל תדרים הבנוי מהרכיבים הטובים ביותר של חברת מונדורף הגרמנית. בחזית התיבה פלטת אלומיניום העוברת תהליך אלקטרוליזה, המונעת שבירות אל פני הדופן הקדמית, בצד האחורי זוג טרמינלים יחיד.


ה- V3 מאופיין בצליל מפורט מאוד ומדויק, ברזולוציה וצלילות גבוהים מאוד, באיזון טונאלי וטבעיות, בפתיחות מדהימה במידרינג' ובס מהודק שיורד למטה עד 30 הרץ. ה- V3 מעביר בקלילות את התזמון של המוזיקה, לא רק בתחום הבס, אלא בחלקי מוזיקה שלמים.

ה-Magico מצטיין בחוסר צרימה וברק דיגיטאלי בתחום המידרינג' העליון- זוהי אזהרת "מוות" עבורנו. איננו יכולים להאזין זמן רב לרמקולים, בעלי איכות מוזיקלית כזו...הדבר אינו בא לידי ביטוי במקרה שלפנינו. אם נשמע זמזום או צרימה, צריך לחפש את הסיבה ברכיב אחר במערכת.

במת הצליל עמוקה ורחבה, קולות בני אדם וכלי נגינה אינם משוחזרים מתוך יחידות רמקולים או מתיבות, אלא, מרחפים בחלל בתלת- ממדיות בין, מסביב ומאחורי הרמקולים.
במספר תחומים, ה- V3 הוא אחד הרמקולים הטובים ביותר להם האזנתי השנה. נקודה. בתחומים בהם הוא אינו הטוב ביותר, הוא קרוב יותר לרמקולים שעולים פי 3 ויותר ממנו.

מחיר: 145,000 ₪.
היבואן אודיו דיזיינס: www.audio-designs.co.il



Krell S300i

המראה של ה- Krell S300i תואם לעיצוב העכשווי של החברה. הוא מעורר תיאבון עוד בטרם הפעלתם אותו. כפתור עגול בצורת "חוגת הטלפון", הממוקם במרכז המגבר מאפשר למשתמש לכוון את העוצמה והאיזון, את המיקום ושם הכניסה. כאשר המכשיר מחובר לחשמל והצג הכחול נדלק, ברור שזה מכשיר היי- טק מבריק ואלגנטי.

קדם המגבר של ה- S300i  פועל ב- Class A, אליו מחובר מגבר הספק טרנזיסטורי המפיק 150 וואט ב- 8 אום ו- 300 וואט ב- 4 אום. ההספק הגבוה והשנאי העצום מאפשרים לחבר את ה- Krell גם לרמקולים פחות נצילים.

ה-S300i מבוסס על טכנולוגיות מתקדמות הנמצאות בסדרת ה- Evolution של Krell, הוא כולל טרנספורמטור טורודיאלי 750VA ובנק קבלים של 38,000 מיקרופארד. בצד האחורי ישנם מחברי רמקולים איכותיים של WBT, ארבע כניסות שמע, מעבר (Bypass) למערכת קולנוע ביתי וכניסה ישירה ל- iPod.

בניגוד לדגמים קודמים של היצרן, ה- S300i אינו כריש באופי ואינו טורף המחפש לנשוך טוויטר או שניים. הצליל שלו מאוזן ומפורט מאוד, מהיר עם טווח תדרים רחב, רצפת הרעש נמוכה מאוד, מעל לכל קיימת תחושה של שליטה ודיוק. בחיבור ל-Dynaudio Contour S5.4, התקבלה במת צליל גדולה מאוד, מהירות וקצב נכונים, טבעיות ושקיפות, שחזור מדויק של תדרים נמוכים, הנדירים ברמת מחיר זו.


מחיר: 17,990 ₪    
היבואן אודיו נוט: www.audionote.co.il



Octave HP 500 SE

ה- HP500 SE הוא קדם מגבר מאסיבי, הבנוי מ- 2 קופסאות, האחת קטנה יותר בה נמצאים ספקי הכוח, בשנייה קדם המגבר, הפועל עם שפופרת ECC 82 ו- 2 שפופרות Siemens EF 184, האמורות לדברי היצרן, לפעול עד 10 שנים, ללא צורך בהחלפה.

ניתן להזמין את הקדם עם כניסה לפטיפון, הכוללת התאמה ל-MC/MM, אף היא בשילוב שפופרות. גרסת SE - Special Edition פותחה לציון חגיגות 25 שנים למגזין הגרמני Stereoplay, החברה התחייבה לייצר רק 100 יחידות עבור כל מדינה.

איכות הבניה, נוחות השימוש וקלות התפעול, אינן שניות לאף קדם מגבר אחר שבדקנו השנה.

השלט הרחוק שולט רק בעוצמה! אולם יש בו צג LCD והוא מסוגל להפעיל מכשירים אחרים. מתג בפנל הקדמי, מאפשר לשנות את ה-Gain של הקדם ולהתאימו בצורה מושלמת למגבר ההספק ולרמקולים, שבשימוש המאזין.

ה- Octave מציב סטנדרטים חדשים בטבעיות ובמוחשיות צבע הצליל, בדינאמיות מתפרצת ובבס מדויק, בעומק מדהים ובבמת צליל תלת ממדית, אם כל אלו נמצאים בהקלטה.
הצלילים הגבוהים נמצאים בכל מידתם והם מספקים ניצוץ, ברק, שקיפות, הגדרה ואוירה למוזיקה, במיוחד לקטעים שנכתבו לכלים כמו טמבורים, מצלתיים, קסטנייטות ומברשות מתכת.
רצפת הרעש של ה- HP500 SE נמוכה מאוד, הוא מחזיר את המימד השלישי למוזיקה וגורם למאזין לשכוח, שהוא מאזין באמצעות אלקטרוניקה.

מחיר גרסה ללא קדם מגבר לפטיפון: 44,900 ₪.
היבואן לייבסאונד: www.livesound.co.il



Magneplanar MG3.6/1.6QR

חברת Magnepan מייצרת כבר 40 שנה רמקולים פלאנאריים וריבונים. ה- 3.6 הוא רמקול דיפולי עם 3 יציאות עם טוויטר ריבון ויחידות פלנאריות- מגנטיות למידרינג' ולבס, ההתנגדות היא 4 אום, הנצילות 85db, תחום התדרים המוצהר הוא 34- 40,000 הרץ. בדגם 1.6QR ישנן 2 יציאות עם טוויטר דמוי ריבון ויחידה פלנאר- מגנטית למידרינג' ולבס, ההתנגדות והנצילות דומים, תחום התדרים המוצהר הוא 40- 24,000 הרץ.

במת הצליל של שני הדגמים ענקית והולוגרפית, היא פורצת את גבולות הרמקולים לגובה ולרוחב, קדימה ואחורה והיא גם העמוקה ביותר, מכל הרמקולים להם האזנו עד היום. 2 הדגמים מצליחים להגדיר מצוין את מיקום כלי הנגינה בבמה, את החלל בין הנגנים והכלים. תמונת הסטריאו מאוד ריאליסטית , שני הדגמים מצליחים לשחזר בצורה מציאותית יותר, כלי נגינה בסביבה אקוסטית מדויקת.

הבס בשני הדגמים מאוד מוגדר, ב- 3.6 הוא מכוון ל- 30 הרץ, ב- 1.6 הוא מכוון עד כ- 40 הרץ ואולי חסר מעט דינאמיות. בשני הדגמים תחום המידרינג' חם ומפורט, חלק ומדויק, ללא שמץ של צבעוניות. איננו מכירים רמקולים אחרים במחיר זהה או קרוב ל- 1.6/3.6, היכולים לשחזר את הרגש במוזיקה. חלק מהרמקולים יכולים לנגן חזק יותר, חלק נמוך או דינאמי יותר, אף אחד מהם אינו יכול לשחזר את הצליל של מוזיקאים אמיתיים, המנגנים בחלל אמיתי בחדר האזנה שלך.

דגם ה- MG3.6/R טוב יותר כמעט בכל פרמטר מה- 1.6QR, האחרון מציע את אחת התמורות המצוינות לכסף, בתחום ה- high end. שני הדגמים, הם מהרמקולים הטובים ביותר, שהיה לנו העונג להאזין להם.


מחיר דגם 1.6: 10,520 ₪.    
מחיר דגם 3.6: 28,600 ₪.    
היבואן: אל.אמ סוכנויות - משה לוי moshelvy@012.net.il


מעבר לתגובות בפורום