רמקולים מעוצבים למחשב Edifier E3300

ליאור קורן
15-12-2008 02:01

דגם E3300 של Edifier כולל זוג רמקולים וסאב וופר, מערכת 2.1 זו מגיעה עם גוון צליל שנוטה לצד הנעים והפחות דרמטי של המוסיקה.

 

במבט ראשון, נגלים לעיני המתבונן זוג רמקולים המזכירים מונוליטים שחורים, עם מבנה המתחיל בבסיס רחב שהולך ונהיה צר ככל שעולים לגובה, נפגש עם פס אדום ומשם הופך מגמה, חוזר ונהיה רחב יותר.
חזית הרמקולים עטופה בד שחור, שאר הצדדים מגיעים בגימור שחור מבריק יפה, אך בעל נטיה להבליט אבק.

זהו סט 2.1 המכיל שני רמקולים + סאב וופר. הסאב המשלים כולל שלוש דפנות מעוגלות ומשלים בעיצובו את זוג הרמקולים, הגימור כאן הינו שחור מט – גרפיט, בראשו הקטום של הסאב מצוי לחצן הפעלה כסוף.



בתחתית, נמצאים החיבורים: כניסת Line in לאות האודיו מהמחשב, יציאה אל זוג הרמקולים כמו גם יציאה על חוגת השליטה בווליום.
חוגת הווליום עצמה, כוללת יציאה לאוזניות וכניסת Aux עבור חיבור נגן חיצוני, יכול להיות שימושי בהחלט.
אלמנט הבס (וופר) בקוטר 5 אינטש, מופנה לכיוון הרצפה, ניתן לשלוט על עוצמת הבס בעזרת גלגלת הנמצאת בצד.

מבנה

הרמקולים מדגם E3300 מגיעים בתצורת 2way, טוויטר הרמקול (בגודל 3/4 אינטש) ממוקם בקו ישר אל הכתף, הגבהה של הרמקולים, לגובה בו הטוויטר ימוקם בגובה האוזן תשפר את הצלילות ותמונת הסטריאו.




בנוסף לטוויטר, מצוי בכל גוף רמקול וופר קטנטן ואליפטי (במידות 40X90 מ"מ) המשמש להשמעת תדרי המיד הגבוה, את התדרים הנמוכים יותר משלים הסאב.

גודל הוופר בסאבו ופר (5 אינטש) הופך אותו לבן לוויה חובה של הרמקולים, בלעדיו, הם נשמעים דלוחים ורזים, הוא מחזק את נפחם החל מתדרי המיד ומטה, לכן לא רצוי להרחיק אותו מהם פיזית (אחרת הצליל לא ישמע מכיוון אחיד).

כאמור, מבנה הרמקולים צר וגבוה יחסית, מה שמקל על מיקום בשולחן מחשב או שולחן עבודה עמוס, את הסאב מומלץ להניח על הרצפה, ממנו עולה כבל אל השולחן - בקצהו נמצאת חוגת הווליום.

לאחר תהליך החיבור שכולל מספר כבלים, לחיצה על לחצן ההפעלה, אור אדום עולה ממנו, כמו גם ממהחוגה הכסופה של הווליום.

האזנה

הקטע
Technologic של Daft Punk מתחיל בטונים גבוהים אשר נמשעים ממותנים למדי, הקול האנושי שנכנס לפעולה נעים לאוזן, הבס מצטרף דינמי ומהיר, לבסוף, מצטרפים שאר קולות הסינתיסייזר והקול הופך לדחוס קמעה.


מייקל מקדונלד בשיר You Belong to Me, מגלה קול דחוס במידה מסויימת בתדרי המיד, הגיטרה החשמלית נשמעת צלולה ברמקול שמאל וההרגשה הכללית דינמית למדי עם צליל תוף מלא.

כאשר מצליחים לכוון את כמות הבס בסאב למידה הנכונה, קולו של הסולן מקבל נפח וחום מתאים, כמו כן, הנחת הרמקולים במרחק של מינימום מטר האחד מהשני מסייעת להרחיב את במת הצליל.

הגיטרה של דיויד ברוזה נשמעת מתוחה, מעט אטומה. בשיר "אהבתי אותה פעם" קולו נשמע חלול קמעה, הבס מהדהד ודורש החלשת הסאב, גיטרה בס נשמעת מלאה והבס דינמי.

Mass Destruction של Faitless חסר כמובן את העומק והדינמיקה של רמקולים בגודל מלא, אבל הוא נעים לאוזן, הגברה של הסאב מרעידה את השולחן.

מבחינת איכות בס, מומלץ להניח את הסאב על הרצפה ולא על השולחן, אז יתקבל בס הדוק יותר, כזה שאינו מרוח ולא מרעיד את השולחן.

משחקי מחשב
מעבר אל משחקי פעולה, מגלה כי ה- E3300 מצליחים למקם את ההתרחשות במרחב, כמו גם להעביר תחושת פיצוצים אוטנטית, הפירוט טוב, במירוצי מכוניות ניתן לשמוע בבירור את רחש ונהמת המנוע בטורים המשתנים, גם התמונה התלת מימדית טובה – ההתרחשויות במשחק ממופות במרחב ע"י הרמקולים.


במהלך הבדיקה אני מגלה כי הצבת חוגת הווליום על השולחן מהווה פתרון נוח מאוד, היא עשויה מתכת כבדה ומזכירה בפעולתה מחוון של אולפן ומקנה פוזה של טכנאי השולט על מכשור אולפן רב חשיבות.


סיכום


הווליום המקסימלי של זוג הרמקולים לא ירעיד את החדר, מצד שני, הוא מספיק חזק על מנת "להרגיש" את המוסיקה, גם אם הרמקולים מתחילים לאבד פוקוס בווליום זה.

ניתן לומר כי אופי המערכת מכוון יותר לצד הנעים של המוסיקה, האזנה לקטע מוסיקלי הודי Ragem Tanam Pallavi מתאימה מאוד לאופי הסטאפ, הסאב אינו מרעיד את הבטן, אלא נשמע מוסיקלי (באופן יחסי לגודל), חובבי ה"הפצצות" יעדיפו כנראה משהו דרמטי ותוקפני יותר.

שני הרמקולים, נעימים בקולם לאוזן, אך זאת על חשבון פתיחות מסויימת בתדרים הגבוהים וחלק מתדרי המיד (קולות אנושיים), ניתן להאזין להם במשך זמן רב יחסית, מבלי לקבל כאבי אוזניים בגלל עודף חריפות בצליל.

מחיר: 499 ש"ח

ציון:


יתרונות: גוף צר וגבוה המקל על מיקום ופרישת הסאונד, עיצוב, נוחות תפעול עם שליטה נוחה על הווליום.
חסרונות: פתיחות נוספת בטונים הגבוהים היתה מתקבלת בברכה (אין אפשרות שליטה על הטרבל), הבס לא ירעיד את החדר.

השורה התחתונה: מערכת רמקולים למחשב אסטטית ומקורית בעיצובה, עם אופי צליל רגוע יחסית אשר נע לכיוון הנעים ופחות לכיוון הדרמטי.

מפרט טכני - Edifier E3300
הספק רמקולים: 2X9Watt
הספק סאב וופר: 32Watt
חיבורים: יציאת אוזניות, כניסת Aux in לחיבור נגן חיצוני
משקל: 4.5 ק"ג

אחריות: שנה של בנדא מגנטיק
מעבר לתגובות בפורום