GPS עם דיווחי תנועה – Mio TMC

dtown
11-12-2008 01:56

מכשירי ה- GPS עולים מדרגה ומעתה יעבירו לנהג דיווח על בעיות תנועה בזמן אמת והצעת מסלול חילופי, ראשונה מכריזה על השירות חברת Mio.


חברת Mio העולמית בשיתוף עם רונלייט דיגיטל, נציגתה בישראל, השלימה את ההקמה של רשת ה-TMC הארצית הראשונה בישראל – Mio FreeWay - שתספק דיווחי תנועה בזמן אמת לנהגים בעלי מכשירי Mio מסדרת Moov החדשה.     

הפרויקט המורכב בוצע במשך כשנה על ידי חברת רונלייט והוא הושלם לאחר פיילוט ארצי  שהתקיים בשיתוף עם קול ישראל והסתיים עתה בהצלחה. על פי הצהרת חברת Mio, היא בצעה פרויקטים דומים ב-18 מדינות ברחבי העולם ביחד עם חברת ITIS Traffic Services, המתמחה באספקת נתוני תנועה בזמן אמת.

TMC - Traffic Message Channel

שירות TMC נפוץ כיום במדינות אירופה וברחבי העולם, הוא מספק דיווחי תנועה בזמן אמת המשודרים בתדר רדיו FM למכשירי GPS. מלבד דיווחים על בעיות בכבישים בזמן אמת, כן מוצעות לנהג גם דרכים חלופיות לעקיפת פקקים.  

שירות Mio FreeWay יוצע בישראל בלעדית לבעלי מכשירי Mio Moov (מותנה ברכישת מתאם בלבד). באמצעות שימוש בתת תדר FM RDS יקבל הנהג אוטומאטית דיווחי תנועה בזמן אמת למכשיר ה-GPS שלו בכל רחבי הארץ. השידור אמור להיות שקוף למשתמש ולא יפריע לקליטת שידורים או מכשירים אחרים ברכב.
מודל החיוב הינו תשלום חד פעמי לרכישת מתאם (לפי הערכות כ- 400 ש"ח). שירות ה- TMC עצמו יינתן ללא כל תשלום.

שירותי Mio FreeWay כוללים:

* דיווחים ותצוגה של עומסי תנועה: מיקום העומס, משך הזמן הדרוש לעבור אותו, מרחק וטווח.
* אפשרות לצפייה בכל עומסי התנועה הקיימים במסך אחד.
* ניווט תוך התחשבות בעומסי התנועה, כולל אפשרות להצגת מסלולים חלופיים עוקפי עומס.
* דיווחים על אירועים שונים המתרחשים בכביש (תאונות, רכב תקוע ועוד) – הכיסוי הארצי עומד על כ-120 כבישים בארץ.
* התאמה אישית: הגדרה ידנית של תדרים לשיפור הקליטה, הצגת דיווחים לפי חתכים שונים על פי הגדרות המשתמש ועוד.

מכשירי Mio Moov הותאמו לעבודה גם על רשתות TMC באירופה וישראלים שייצאו לחו"ל ייהנו משירותי TMC של רשתות ציבוריות (ללא תשלום) או רשתות בתשלום. כל זאת, ללא צורך בתוכנה או חומרה נוספים.

שירות TMC של איתוראן ו- Nav N Go

השירות של Mio לא ישאר זמן רב בלעדי בכבישים:
תוכנת Freemap החינמית מציעה שירות דיווחי תנועה המתעדכנים ע"י המשתמשים בדרך, חברה נוספת - איתוראן השיקה לפני חודשיים וחצי שירות חדש מבוסס איתוראן GPS, באתר האינטרנט שלה המציג על גבי תמונה מתחלפת את העומסים בכבישים, השירות מתאים לבעלי מכשירי סלולר או מחשבי כף יד המחוברים לאינטרנט סלולרי.

איתוראן מתכוונת להשיק שירות TMC דומה לזה עליו הכריזה Mio, גם חברת Nav N Go מתכננת להשיק שירות דומה, זאת בשילוב תוכנת הניווט IGO בגרסה החדשה IGO 8 ובגרסאות קודמות. 


מעבר לתגובות בפורום