טלויזית LCD ";52 משולבת מחשב - Primeview PV52

ליאור קורן
10-12-2008 03:27

דגם PV52FHDP של PRIMEVIEW מביא עימו רעיון מקורי: מסך טלויזיה LCD בגודל 52 אינטש משולב מחשב, בדקנו כיצד מתפקד השילוב בפועל.


בעידן של מסכי LCD ופלזמה, משתמשים רבים מחברים מחשב אל המסך, עבור שימושים כגון צפיה בסרטים ותמונות, האזנה למוסיקה, הקלטות תוכניות ולעיתים גלישה באינטרנט ועבודה על מסמכי טקסט.

חברת Primeview הישראלית הינה אחת הבודדות אשר מציע פתרון משולב: מסך טלויזיה הכולל מחשב אישי.
מבחינה אסטטית, אין ספק כי מדובר בפיתרון מוצלח אשר חוסך הצבת מארז מחשב נוסף בסלון, האם גם מבחינות אחרות תהיה הצלחה?

עיצוב

המסך מעוצב באופן סולידי, עם מסגרת מלבנית בגימור שחור מבריק ופינות חדות.
הפס התחתון – אפור כהה בצבעו מחורר ומסתיר רמקולים מאחוריו.
כיאה לגודל 52" בסיס המסך רחב ונושא אותו בבטחה.

בצד ימין של המסגרת, מוטבעים עליה שמות לחצנים (ווליום / תפריט / בחירת כניסה ועוד), מה שמרמז על לחצני מגע ומוסיף למראה האסטטי.

נורית ה- Power קטנטנה במידתה ואינה בולטת לעין (בניגוד לגישה של חברת  LG למשל שהופכת נורית זו לגימיק מושקע ובולט).

השלט, לבן למראה, גם הכפתורים שעשויים גומי צבועים לבן והכיתוב באותיות שחורות קטנות, הוא כולל מקשי קיצור לפונקציות חשובות כגון ARC – שינוי יחס התמונה על הצג.



חיבורי מסך ומחשב


מבחר החיבורים מאחור כולל שתי כניסות HDMI, כניסת VGA למחשב (וחיבור אודיו תואם), יציאת אודיו אופטית, כניסת וידאו קומפוננט, S-Video, קומפוזיט וכניסות אודיו RCA.
מקומן של חיבור סקארט אינו נפקד כאן, שתיים נמצאות והופעתן מבורכת בהחלט.



על גב המסך ניתן למצוא מדבקה שמעידה כי מקור הפנל הינו במפעל המשותף של LG-Philips, מדובר בפנל מסוג IPS ברזולוציית Full HD 1080p.

פונים לצד שמאל של המסך, כרגע עברנו לאגף המחשוב, מבט ראשון מגלה לחצן הפעלה אפור של המחשב המותקן, כונן DVD ושני חיבורי USB.
בגב המסך, בסמוך לכניסות של הטלויזיה, נמצא פנל חיבורי המחשב שכולל 3 יציאות וידאו בדמות VGA, DVI ו- HDMI שמתחברת עם כבל לכניסת HDMI בטלויזיה.
בנוסף, נמצאים שני חיבורי רשת חוטית - הייתי מוותר על אחת בתמורה לאנטנת רשת אלחוטית WIFI, כמו כן, ישנם ארבעה חיבורי USB, חיבורי PS2 ושלושה חיבורי כרטיס הקול.

אין צורך לחבר את יציאת האודיו לטלויזיה, החיבור הינו פנימי כך שהצלילים מושמעים דרך רמקולי המסך.



שניים מחיבורי ה- USB מאחור נתפסים ע"י מקלטים: ה- Primeview מגיע עם מקלדת אלחוטית מתוצרת Xgene שבדקנו בעבר. כמו כן, מצורף שלט רחוק מדיה סנטר.



עד כמה מוסיף המחשב לעובי המסך? ממדידה בשטח, עולה כי עומק המסך עומד על כ- 12 ס"מ, נתון שנראה (תרתי משמע) סביר לעין ואינו מגביל בצורה כזו או אחרת.


תפריטי הכיול מאפשרים שליטה על הפרמטרים הרגילים כגון בהירות, ניגודיות, רווית צבעים וחדות, התפריט המתקדם מאפשר לשלוט על גוון צבע של העור, ניגודיות דינמית וכיול הצבעים.
תפרט משנה שלישי, מיועד לכיוון עוצמת החלקת רעש דיגיטלי בתמונה וטיפול בבעיות כיווץ ה- Mpeg.

דווקא בחיבור דרך HDMI ניטלת מהמשתמש כמעט כל אפשרות לשלוט על פרמטרים בכיול התמונה, זאת מלבד בהירות, ניגודיות,

שידורי טלויזיה

התמונה בשידורי טלויזיה רגילים (Standard Definition) עושה רושם סולידי, עיבוד התמונה אינו אגרסיבי מדי ויכולות השליטה על פרמטרים שונים בטיפול ברעש הדיגיטלי מאפשרות להגיע לאיכות תמונה חלקה למדי.

כפי שניתן לראות, איכות התמונה בשידור תוכנית עם אסטרולוגית בשפה הרוסית טובה יחסית, מנגנון עיבוד הוידאו במסך, "ניקה" חלק מבעיות השידור ומציג תמונה חלקה לעין.



גם משתתפי האח הגדול עוברים את המסך בצורה סבירה, עם שחור בבגדים וורוד בגווני העור (שניתן לשלוט עליהם דרך התפריט).



דגם PV52FHDP כולל חיבורי סקארט, מה שמהווה יתרון בחיבור אל ממיר יס או הוט.
נבדקה גם הפעלה דרך חיבור S-VIDEO אשר מבצע עבודה טובה למדי עם זליגת צבע מינימלית, למעט אזורים בהם קיים מפגש בין איזור כהה לאזור בהיר מה שיוצר לעיתים הילה מסוימת סביב האזור הכהה.

יחסי התמונה במסך בחיבור דרך S-VIDEO הינם 16:9, 4:3, מצב זום 1 שמגדיל את התמונה אך חותך את השוליים התחתונים / עליונים בערך באמצע לוגו של ערוץ 2, מצב 14:9 ומצב אוטומטי שמחליף בין 4:3 ל- 15:9 במידת הצורך.

מנגנון ניגודיות דינמית: לא הצלחתי להבחין בשינויי דינמי של עוצמת אור של התאורה האחורית בזמן צפיה, השליטה על ניגודיות דינמית נעשית דרך התפריט בערכים קבועים.

High Definition

מעבר למצב זה, מעלה כמובן את חדות התמונה באופן דרמטי (בולט לעין במיוחד בגודל מסך גדול של 52 אינטש).


פרק בסדרה "אדרנלין גבוה" בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק מצרף אותנו אל מטפס ההרים דין פוטר במהלך הכנותיו לטיפוס של 24 שעות אל פסגת הר "אל קפיטן" בפארק הלאומי יוסמיטי בארה"ב.

הנופים המרהיבים שנחשפים לנגד העין הינם עוצרי נשימה, שילוב של שמיים כחולים, עצי ענק ירוקים וצוקים תלולים להפחיד יוצר חויה עוצרת נשימה.



המסך מתמודד היטב עם סצינות בהירות, גם הצבעים מבצעים עבודתם נאמנה ומצליחים להעביר את חווית הטבע אל הסלון.

צפיה בחומרי וידאו HD נוספים, מעלה התרשמות דומה של חדות וצבעים, עם איכות טובה בסצינות מוארות וקצת פחות טובה בסצינות חשוכות (השחור הינו אפור כהה, אך נשמרת עדין תחושת עומק מסויימת).

למרות שהשחור המוצג הינו יותר בכיוון של אפור כהה, מצליח המסך ליצור תחושה תלת ממדית בסצנות שונות כדוגמת מסדרונות בית החולים בסדרה האנטומיה של גריי.



גם כאן, החדות והפירוט טובים, אם כי ניתן להבחין בגרעיניות רוחשת בעיקר ברקע קירות ובמעברים בין גוונים. חוסר היכולת לשלוט בפרמטרים מתקדמים של התמונה דרך חיבור HDMI, מונע אפשרות להפעיל החלקת רעש גרעיני או יכולות עיבוד וידאו אחרות.

לעומת השחור, הלבן בוהק ומאיר את החדר, בדיקה במפרט המסך מגלה עוצמת הארה של 1000 cd/m² ומחזקת את ההתרשמות. עוצמת הארה שכזו מתאימה מאוד לחללי צפיה מוארים, קרי סלון ישראלי הכולל יציאה למרפסת או חלון ענק בקיר.

בחינה בחשיכה מעלה כי אין זליגות אור מיוחדות לספר עליהן (נקודה לטובה) אם כי הפנל עצמו מואר למדי.

מי שיתעקש לחבר מחשב HTPC חיצוני למסך, יגלה מצב 1:1 שיועיל במקרה זה (אם כי בזמן צפיה בדיור טלויזיה, בחירה במצב זה מקטינה את התמונה ומותירה מסגרת שחורה מסביב).

מחשב פנימי

המתנה קצרה ולוגו ויסטה מופיע על המסך (גרסת Vista Home Premium Service Pack 1), בזמן הפעלה נשמע רחש של מאוורר המחשב (לא מאוד מפריע ממרחק שלושה מטרים).

על מנת לחסוך במקום ולמנוע יצירת חום מיותר עשוי המחשב רכיבי מחשב נייד.
המעבד בקונפיגורציה שנבחנה הוא Intel T7400 2.16 Ghz, וזיכרון Ram 2gb, החלק החלש יותר הוא כרטיס המסך מסוג 945 Onboard.
מדד חווית ויסטה עומד על 2.8, הפעלת הויסטה עוברת בהצלחה כולל האפקטים הויזואלים.

תמונת שולחן העבודה מוצגת ביחס של 1:1 ללא הפסד פיקסלים, הטקסט נראה חד וברור וגלישה באתר אינטרנט עוברת מסך בצורה מוצלחת.


בדיקת הרצת סרטי וידאו HD
720p הוא בערך הגבול העליון. סרטי AVI / MPEG נוגנו בהצלחה, גם סרטי MKV 720 נוגנו כשורה, אם כי לעיתים הורגש שיהוק קל, mkv 1080p נוגן עם Fram Drops (הפעלת טוויקים וכיול הגדרות מאפשרת לשפר הענין).

החמצה קלה: שימוש במחשב מדיה סנטר יכול להפוך את המסך לוידאו משוכלל למרת הקלטת תוכניות טלוויזיה, אבל המפרט אינו כולל כרטיס טלויזיה, כך שפונקציה זו מנוטרלת וחבל.

כונן ה-DVD המובנה, חוסך גם הוא הצבת מכשיר DVD נפרד בסלון (אם כי יציאת האודיו הינה סטריאו בלבד).

סיכום

איכות התמונה בדגם PV52FHDP עונה להגדרה "סולידית", היא לא עושה לצופה WOW בעיניים, אבל גם לא מאכזבת, חסרים מנגנונים מתקדמים כגון 100Hz ויכולות שליטה מתקדמות במצב HDMI, אבל ניכר כי ביצועי הפנל נמצאים במקום טוב באמצע.

מחפשי אפשרויות נוספות, ימצאו לחצן Still שמקפיא את התמונה על המסך וגם מנגנון PIP (תמונה בתוך תמונה).

הרעיון של שילוב מחשב בתוך מסך טלויזיה LCD ענק הינו מוצלח בבסיסו ומביא לסלון אפשרויות חדשות מבלי להתפשר על הקטע האסטטי, חיזוק נוסף של רכיבי המחשב והרחב אפשרויות השליטה במסך יעלו אותו לרמה אחרת.

ציונים:
שימוש ביתי:
יתרונות: פתרון אסטטי עבור משתמשי מחשב, כולל מקלדת מולטימדיה אלחוטית ושלט מדיה סנטר, כולל כונן DVD פנימי, איכות צפיה בשידור טלויזיה SD, חדות.
חסרונות: מחשב אינו חזק דיו עבור סרטי HD 1080p, אין חיבור WiFi, אפשרויות כיול מוגבלות בחיבור HDMI.

שימוש מסחרי:
יתרונות: עוצמת תאורה חזקה לסביבה מוארת, עוצמת מחשב מתאימה למצגות וסרטי הדגמה וידאו עד איכות 720p.

מחיר: 28,000 ש"ח


מפרט טכני - מסך LCD

סוג מסך: LCD
גודל מסך: 52"
יחס מסך: 16:9
רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים
בהירות: 1000cd/m²
ניגודיות דינמית: 5000:1
זמן תגובה: 5ms
מנגנון 100Hz: לא כולל
PIP: כולל
חיבורים: 2XHDMI, Component, 2XScart, S-Video, Composite

מידות: רוחב 1282 מ"מ, גובה 889 מ"מ, עומק 394 מ"מ, משקל 56 ק"ג

מפרט טכני - מחשב

מעבד
 Intel Core Duo T7200 2.O GHz
לוח אם
 JW J2F9 Extreme
זיכרון
 4GB (2x2G) DDR2-667
דיסק קשיח
 1TB 7200 3.5 " SATA
כונן אופטי
 DVD צורב
כרטיס מסך
 Intel extreme 9000 o/b
כרטיס קול
 AC97 128bit 6 channels o/b
רשת
 10/100/1000
ספק כח
 METAL Adapter 12V 96w
מקלדת/עכבר
 Wireless 2.4 GHz Keyboard + Trackball
 


מעבר לתגובות בפורום